Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:39

Prachtig stel. Gefeliciteerd.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:03

Turqoisines? Of die andere waarvan ik de naam niet meer weet :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:13

Dankje!

@ Kimley: klopt, turquoisines :j

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:34

oeh ja die hebben wij ook gehad maar dat zijn helaas geen sterke vogeltjes :=
Binnen ging het prima, maar buiten elke keer dood :(

Hier helaas even wat minder met de vogeltjes bezig, onze lieve poes word al 4 dagen vermist ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:21

Turquoisines zijn idd qua gezondheid erg kwetsbaar!
Een vriendin van mij uit Dordrecht had ze ook om mee te kweken, maar doet ze juist weg omdat ze ondanks gezondheidscontroles steeds dood gaan en ook qua kweek doen ze het niet goed.

Kimley, wat rot! Staat ze al op Amivedi?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:03

Oh nee, en ze zitten bij mij natuurlijk ook buiten. Hopelijk heb ik er toch wat geluk mee.

Ai Kimley, dat is erg! En ze is nog nooit een langere periode van huis weg geweest?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:38

Maar we hebben het wel eens vaker over die soort gehad dat ze heel zwak zijn :D

Nee ze is nooit lang weg!
Gelukkig had iemand haar gevonden en op amivedi gezien dat ze bij ons thuis hoorde!
Ze is nu dus weer lekker thuis <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:12

Dat heb ik dan zeker niet opgeslagen want ik ben nu natuurlijk wel bezorgd! Ik heb ze niet gekocht om dood te laten gaan. Na mijn ervaring met de gouldamadines wil ik niet nog een keer meemaken dat mijn vogels sterven.

En oef, poes is weer terug! Gelukkig !!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:37

Misschien heb je wel geluk, Lukasje! Ik duim!

Wat fijn dat poes weer thuis is!!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:47

Hoi! Weer een vraag.. Mijn grijze kakariki heeft soms wat kale plekken op haar kop. De ene keer zichtbaarder dan de andere; ik denk zelf dat ze zichzelf soms tegen de veertjes instrijkt als ze weer eens ergens tussendoor probeert te klimmen waardoor ze iets naar voren gaan staan (weet niet of dit helder is haha) maar twijfel toch een beetje. Ik heb net gekeken en zie op dit moment weer helmaal niets. Ze eet goed en oogt helemaal fit. Moet ik hiermee naar de dierenarts?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:10

Als je denkt dat ze niet geplukt wordt zou ik er wel mee naar een vogelarts gaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:57

Van het weekend, na een dienst bij de dierenambulance waarbij we geen enkele melding hebben gehad. En dus het hele pand maar hebben schoongemaakt. Ik doodmoe thuis kwam, werd ik gebeld door mijn vriend. Zijn buurvrouw (de eigenaar van Joep mijn petekind) wou Joep afstaan ... is Joep mijn Peetkind-roodstaart en is eindelijk hier komen wonen! Het ging gewoon niet meer, en ze was bang dat Joep zich erg verveelde.

Geen andere vogels gewend, geen speelgoed gewend, nooit uit zijn kooi omdat hij bijt en in de gordijnen zou hangen.
Nu een kooi vol speelgoed, nieuwe takken, straks een nieuwe kooi (Ik hou de grijsjes in een grote bench. Bevalt super! en ze zijn te stapelen! waardoor ik meer ruimte heb voor speel plekken voor de vogels) en heel veel andere vogels. En wat vind hij het leuk! Waarbij de Lori's welterusten zeggen, is Joep de eerste die mij begroet. Hij moet alleen nog leren dat handen niet eng zijn. Al heeft hij wel interesse om wat met je te ondernemen. Dus dat is fijn! Het is nu gewoon zaden voeren vanuit de hand en de kooi openzetten en dan de kooi schoonmaken met hem erin. Om zo toch contact te maken zonder contact te maken.

Dat is nu wel de laatste. Wil er nu niet meer bij. In een maand tijd 7 (5 pyrrhura's, een Lori van de blauwe bergen, en een Roodstaart) vogels gekregen. Mijn vriend verklaarde mij voor gek dat ik nog vogels zou kopen.. krijg ze her en der aangeboden.

zal zo even foto's plaatsen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:02

Pfieuw, ik kan idd niet meer bijhouden welke vogels je allemaal hebt. Het waren er al een hele boel. Dus jaaaa, foto’s *-:)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:08

Heb nu... 5 pyrrhuras in 2 groepen. 1 van 3 en een van 2. 3 grijsroodstaarten, 2 loris van de blauwe bergen, 2 valkparkieten, een halsbandparkiet, een verliefd koppel bestaande uit een pionus maximiliani en een bonte boer, en nog een bonte boer.

Zal dit weekend wat fotos maken!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:11

Klein Avifauna in het Noorden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:13

De pionus maximiliani heb ik moeten googlen, die ken ik niet.

Ja Benfan, dat is een kleine vogelzoo. Ze zitten bij jou binnen dacht ik, niet? Vliegen ze los en zo ja, hoe gaat dat dan? In groepen, alles tegelijk, individueel? En welke vogel heeft jouw persoonlijke voorkeur? Zijn er bep. eigenschappen die je net niet of wel leuk vindt aan een soort?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:12

Klopt! ze zitten hier allemaal binnen. Zou graag een volière hebben in de tuin. Maar dat is denk ik iets dat volgend jaar verwezenlijkt word. Ze kunnen allemaal tegelijk los trouwens. Genoeg ruimte en ze laten elkaar doorgaans met rust. De 2 vrouwelijke grijsroodstaarten zitten doorgaans op de grond, Elmo gaat bv graag op stap naar de badkamer naast de vogelkamer om daar 'haar' ladenkast te slopen. Heb hem maar leeg gehaald.. .want haar daaruit houden heeft echt geen zin :D. Gerrit daarintegen zit graag bij mij op het buro.. beetje de boel slopen en aandacht eizen.

Alleen de Pyrrhura's willen nog wel eens de klootzakjes uithangen, en de grotere vogels lastig vallen. Dit winnen ze trouwens elke keer weer. Hun doe ik vaak niet tegelijk met de pionus los, omdat dit zacht gekookt eitje er toch iets teveel stress van ervaart.. en dat vinden de pyrrhura's erg leuk. Zijn wel echt karaktervogels! ik vind dat geweldig! Word er niet anders van om gebeten te worden.. want dat kunnen die rakkers wel. Zijn vrij duidelijk in wat ze willen en wat niet, en zijn niet bang dat te laten merken.

Welke ik het leukste vind!? Jeetje mina! Wat vraag je nu? Emm.. Ik heb wel mijn lievelingen. Maar echt een favoriet? Daar moet ik echt even hard over nadenken. Ik heb niet dat ik bepaalde eigenschappen als vervelend ervaar. Kan ook komen omdat ik het niet erg vind als ze een keer vies uit de hoek komen.. hoort er nu eenmaal bij. Vind het wel bv jammer dat Koda van een super lieve vogel, maar een kloothommel is gegaan nu hij een relatie heeft met mijn poinus Pieuwtie. Die kan dan echt duik-aanvallen doen.. houd dan gewoon vast en kauwt dan gewoon door. Maar als ik zie hoe lief en teder hij is voor Pieuw.. hoe kun je dat nou niet leuk vinden?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:31

Hee allemaal, een hele tijd geleden heb ik hier wel eens meegekletst. Wij hadden 3 valkjes. Onze lieve Loki is twee jaar terug overleden en vorige maand is ook Puk overleden. ;(
Ollie is nog alive and kicking, maar vindt het alleen zijn helemaal niet fijn (geef hem ook eens ongelijk). Daarom willen we toch op zoek naar een maatje voor hem. Het liefst een wat ouder vakje valkje van zijn leeftijd (jaartje of 7) wat al goed gewend is aan mensen (en kinderen).
Hebben jullie nog tips of ideeen hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:01

Benfan schreef:
Klopt! ze zitten hier allemaal binnen. Zou graag een volière hebben in de tuin. Maar dat is denk ik iets dat volgend jaar verwezenlijkt word. Ze kunnen allemaal tegelijk los trouwens. Genoeg ruimte en ze laten elkaar doorgaans met rust. De 2 vrouwelijke grijsroodstaarten zitten doorgaans op de grond, Elmo gaat bv graag op stap naar de badkamer naast de vogelkamer om daar 'haar' ladenkast te slopen. Heb hem maar leeg gehaald.. .want haar daaruit houden heeft echt geen zin :D. Gerrit daarintegen zit graag bij mij op het buro.. beetje de boel slopen en aandacht eizen.

Alleen de Pyrrhura's willen nog wel eens de klootzakjes uithangen, en de grotere vogels lastig vallen. Dit winnen ze trouwens elke keer weer. Hun doe ik vaak niet tegelijk met de pionus los, omdat dit zacht gekookt eitje er toch iets teveel stress van ervaart.. en dat vinden de pyrrhura's erg leuk. Zijn wel echt karaktervogels! ik vind dat geweldig! Word er niet anders van om gebeten te worden.. want dat kunnen die rakkers wel. Zijn vrij duidelijk in wat ze willen en wat niet, en zijn niet bang dat te laten merken.

Welke ik het leukste vind!? Jeetje mina! Wat vraag je nu? Emm.. Ik heb wel mijn lievelingen. Maar echt een favoriet? Daar moet ik echt even hard over nadenken. Ik heb niet dat ik bepaalde eigenschappen als vervelend ervaar. Kan ook komen omdat ik het niet erg vind als ze een keer vies uit de hoek komen.. hoort er nu eenmaal bij. Vind het wel bv jammer dat Koda van een super lieve vogel, maar een kloothommel is gegaan nu hij een relatie heeft met mijn poinus Pieuwtie. Die kan dan echt duik-aanvallen doen.. houd dan gewoon vast en kauwt dan gewoon door. Maar als ik zie hoe lief en teder hij is voor Pieuw.. hoe kun je dat nou niet leuk vinden?

Wat een heerlijk verhaal !!
Ja die pyrrhura’s staan erom bekend pittig te zijn! En kennis van me heeft er net 2 gekocht en kwam wat uit de lucht gevallen toen ik dat zei. Inmiddels is ze er wel achter :roll: .

Mocht je tijd hebben, ik ben benieuwd naar de foto’s !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:05

Anne. schreef:
Hee allemaal, een hele tijd geleden heb ik hier wel eens meegekletst. Wij hadden 3 valkjes. Onze lieve Loki is twee jaar terug overleden en vorige maand is ook Puk overleden. ;(
Ollie is nog alive and kicking, maar vindt het alleen zijn helemaal niet fijn (geef hem ook eens ongelijk). Daarom willen we toch op zoek naar een maatje voor hem. Het liefst een wat ouder vakje valkje van zijn leeftijd (jaartje of 7) wat al goed gewend is aan mensen (en kinderen).
Hebben jullie nog tips of ideeen hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Ik hoop dat Cayenne dit oppikt, zij kweekt valkjes en weet je allicht wel info te geven. Er is zeker een vogelasiel waar je mss wel een maatje vindt maar helaas weet ik de naam niet.
En jammer dat er inmiddels 2 van de 3 overleden zijn :( .

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paar boeken gekocht. Spaar geillustreerde vogelboeken en vond deze complete collectie. Superblij! moet je die illustraties zien <3

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:55

Wauw, wat gaaf!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:14

Wat leuk, heb je de boeken dubbel?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:37

tienus63 schreef:
Wat leuk, heb je de boeken dubbel?

Zo te zien bevat elk “gebied” deel 1 en 2 dus ik vermoed van niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:04

:wave: Ik was jullie even kwijt!

Jeetje Benfan, hoe groot is jouw huis wel niet? En heb je geen dagtaak aan het schoonmaken en stofzuigen? :P
Heb je een foto van je kooien en hoe je je grijsjes in een bench houdt? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen? :P

:wave: Anne. Er is een herplaatsgroep op FB voor (tamme) valken. Misschien dat iemand je daar kan helpen?
Wat sneu dat er 2 zijn overleden :( Weet je ook waar aan?

Hier even stil geweest. Één van mijn valkparkieten was al maanden aan het kwakkelen met haar gezondheid, en we kwamen er ondanks ontlastings- en bloedonderzoek en een CT scan maar niet uit wat het was.
De afgelopen tijd ging ze stukken beter, maar helaas was het dit weekeinde weer helemaal mis en hebben we de beslissing moeten nemen om haar te laten inslapen. Ze was ruim 20% van haar gewicht kwijt en verzwakte echt enorm. Een lijdensweg wilde ik haar niet meer aandoen ;(