gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:30

Hebben jullie in de ren alleen maar grond of ook tegels? , ik twijfel nog wat

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:31

De ren die ik nu heb is helemaal betegeld, maar ik ben ook nog aan het twijfelen wat ik met de nieuwe ren ga doen. Ik ben alleen zo bang dat ze zich uit gaan graven als ik ze "gewoon" op de grond laat. Ik denk dus dat ik ga proberen een redelijk diepe zandbak te maken. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:02

Ik heb alleen tegels :)

Ze zitten hier regelmatig gewoon in de regen dus ik heb niet alles helemaal overdekt met dichte platen oid. Op twee stukken wel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:00

Het is ook niet de bedoeling de hele ren te bedekken, maar het lijkt me wel prettig als ze een stuk hebben waar ze droog kunnen zitten. Hier gaan ze ook vaak express in de regen zitten, maar voor m'n eigen gemoedsrust is een overdekt deel wel prettig, dan dwing ik ze in ieder geval niet in de regen te zitten. De rest wordt dan gewoon bedekt met gaas.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:53

Mijn ram dacht een aantal van jullie konijnen eens na te doen en uit de ren te ontsnappen. Ik werd vanochtend wakker gebeld door m'n oma dat hij doodleuk door het raam naar buiten aan het kijken was, buiten de ren. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:12

Haha :').
Heerlijk, dieren!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:12

Ik ga een deel betegelen maar eigenlijk alleen voor verfrissing in de zomer ;) . De mijne vinden graven geweldig dus dat ga ik er niet ontnemen :) . Ik heb gewoon een soort driehoekig frame gemaakt, dat op de ren bevestigt en dan de golfplaten erop. Ook handig als tip, leg ze schuin, anders blijft het water erop liggen of valt het alsnog in de ren ;) .

Haha, het is konijnontsnappingsweek zeker? :+ Of ze hebben via mail afgesproken om allemaal te ontsnappen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:15

:') mijn goedzakken hebben de kans alleen vinden ze zichzelf daar te oud voor :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:37

Zeg houden jullie eens op met de ontsnappingsverhalen voor de mijne het ook een goed idee vinden _O- en dan ben ik wel even bezig :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:11

Rebecca: Handig voor jou :D .

Eoweyn: Ik zou toch nog maar eens gaan checken of ze nog wel in hun hok/ren zitten :+ .

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:01

Ik krijg volgende week een konijn op loge van mijn overbuurmeisje , hij eet geen hooi ik denk dat dat komt omdat hij teveel brok krijgt. Zou ik hem op een rantsoen handje brok kunnen zetten om te kijken of hij dan weer hooi eet? Zijn keutels zijn hierdoor ook erg klein denk door te weinig vezels. Hij is ook gevoelig voor verkoudheidjes , weerstand denk ik laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:06

Heb een bult van 50 cm voor het hekje van 60 cm hoog , zit Nynke doodleuk op de bult over het hek te kijken :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:16

Tanjaathje: Ik denk wel dat het daar aan ligt, maar altijd eerst overleggen met de eigenaar! Het kan zijn dat dat konijn het niet goed heeft, en dan kan je proberen uit te leggen waarom, maar uiteindelijk heb jij je best gedaan en is het hun verantwoordelijkheid jammer genoeg.

Rebecca: Haha :') . Die van mij zou er al lang over zijn gesprongen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:27

Dat dacht ik ook := , alleen ze zit er gewoon rustig te kijken :')

Springen ze dan is er nog een 30 cm gat onder

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:39

Toen we ons konijn hebben laten checken zei de dierenarts dat ze eigenlijk niet vaak mochten springen.. echter springt ons konijn op de bank, op bed, op de stoelen en net zo makkelijk er weer af :').

Hoe veel waren jullie kwijt voor een castratie/sterralisatie?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:38

Die van mij zijn ook een held in ontsnappen. Het erge is nog dat ze nog samenwerken ook :+ eerder zette ik wel eens een deel van de tuin af met van die panelenrennetjes, zodat de hond dan ook gewoon zonder toezicht naar buiten kan. Alleen tilt de ene de hekjes omhoog met z'n tanden en de ander doet snel dr hoofdje eronder en weg zijn ze..

Ik was 48 euro kwijt voor de castratie en 125 voor de sterilisatie voor hangoordwergen.

Etenstijd :9

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:45

Het is me ook nog steeds een raadsel hoe hij uit de ren ontsnapt is, maar het is hem toch gelukt. Hij was er wel van onder de indruk want toen hij eenmaal weer in de ren zat heeft hij nog zo'n 15 minuten flink lopen stampen. :P

Ik heb geloof ik €40,00 betaald voor de castratie van mijn ram.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:04

Geen van jullie konijnen kunnen de ontsnappingskunsten en pogingen van mijn halfwildjes evenaren _O- :+

Heb ze wel even streng toegesproken en gezegd dat die mail verkeerd verzonden was, en dus niet voor hen bedoeld :D

Denk ook dat biks daar de oorzaak van is :)

Ik heb ooit 1 ram laten castreren, was in 2012 en kostte me €90.
De rest van de mannen waren al balloos, voedsters lagen tussen de €90 en de €150

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:17

oliebol biks ik moet ze nog voeren

Bedankt :))

Heren 45 en dames 110 :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:52

Esther: Had hier een huisje van karton gemaakt met een prachtig ( :') ) trappetje zodat ze er ook op konden, en Lilly springt er dus blijkbaar gewoon zo op en af :+ . Ik laat ze maar doen :P .

Weet nog niet hoeveel het hier gaat kosten maar is wel een dure DA... := (Wel een hele goed hoor!! :j ) Dus hoop dat het meevalt.

Jannickee: :D Handig :P .

Schattig samen aan het eten <3 .

Eoweyn: Zou ik heb hier ook wel willen uitleggen maar ik spreek geen konijns... :( :+ .

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:59

Mannetje castreren was hier 60 euro. Vrouwtjes ben ik vergeten.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:02

Wat lief Jannickee ! <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:12

Wat een geweldig lieve foto, Jannickee . <3

Hier gaat het gelukkig ook super tussen mijn ram en voedster. Vanmiddag waren ze elkaar om de beurt aan het likken en tot nu toe liggen ze elke keer bij elkaar als ik kom kijken hoe het met ze gaat. Ze maken ook geen ruzie om het eten o.i.d. dus ik ben helemaal gelukkig.

Nog even een vraag: ik heb nu een zandbak in m'n ren staan van zo'n 15-20cm hoog, maar daar kunnen ze natuurlijk nooit lekker diep in graven. Als ik de zandbak 40/50 cm hoog maak, kunnen ze daar toch nog wel in komen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:33

Ik zou voor de zekerheid een houten trapje kopen ;) . Dan kunnen ze kiezen. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:35

Dat is wel slim ja, die kan ik dan ook nog wel maken. :)