Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:18

Hee wat leuk ik heb jullie gezien daar! Wij liepen in de OB-B en zijn 2e geworden daar :D

Gisteren hadden we een debutantenwedstrijd Agility in Ermelo en hadden we een eerste prijs op het VP. Volgend jaar 1e graad starten.

Was een tof weekend zo!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:30

Thnx Mandje!

Leuk! Gefeliciteerd ook Annemijn

En dan is Levi ook nog 5 jaar geworden vandaag!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:30

Afbeelding

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:44

Gefeliciteerd met levi!!! Y)(^)

Hier een weekje pauze gehad en vanaf volgende week iedere zondag trainen :)
Morgen trainen met de honden van mijn schoonzusje, die is zaterdag tijdens een wandeling gevallen en heeft haar been op 2 plaatsen gebroken. ze ligt nu nog in belgie in het ziekenhuis en haar honden moeten echt iedere week trainen. Deze week doe ik het en vanaf volgende keer mijn broer ( _O- sorry ik zie het al helemaal voor me, mijn broer en agility. Ben benieuwd hoelang hij het volhoud)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:36

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:04

Morgen weer lekker trainen met Semmie en Juna. Volgend weekend 2 dagen wedstrijd met Juna. Ze gaat best lekker momenteel, alleen die raakvlakken, daar heeft ze moeite mee.

Ik heb Tender ook ingeschreven voor een wedstrijd begin december, gewoon voor de lol. Hij is weer op de betere hand, dus we gaan het gewoon eens proberen :) Trainen doe ik momenteel niet met hem, we hebben dit jaar een les of 4 samen gehad, dus ik zie wel wat er van komt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:14

Vraagje: wat doen jullie als honden jullie bijten tijdens de training. Die van mijn schoonzus happen (raak) namelijk als de aanwijzingen onduidelijk worden.

Bij mijn eigen hond treed ik daar dus super streng tegen op en wordt zoiets dus echt niet toegestaan.

Zij ziet het als iets dat door een fout van haar en treed er niet streng bij op en scheld hooguit een beetje.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:15

arabella2000 schreef:
Vraagje: wat doen jullie als honden jullie bijten tijdens de training. Die van mijn schoonzus happen (raak) namelijk als de aanwijzingen onduidelijk worden.

Bij mijn eigen hond treed ik daar dus super streng tegen op en wordt zoiets dus echt niet toegestaan.

Zij ziet het als iets dat door een fout van haar en treed er niet streng bij op en scheld hooguit een beetje.

Ik corrigeer Juna dan, maar zorg daarbij ook wel dat ik zelf duidelijker ben. Juna gaat ook in mijn oren tetteren als ik onduidelijk ben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:22

arabella2000 schreef:

Zoals je wel vaker hebt kunnen bewonderen was Puk ook een enkelzoeker, met blauwe enkels tot gevolg. Ik heb haar nooit gestraft omdat ze in het begin vrij onzeker was. Maar zowel Bea, als Jan & Sandy hebben me op het hart gedrukt dat het aan mij ligt. Want waar je met Guinness met één vinger en het commando 'om' van meters ver aangeef zal ik Puk toch echt moeten begeleiden tot aan de sprong. Handen, voeten en stemcommando moeten duidelijk zijn.

Sinds dat ik daar meer op Let en dus bij haar overdreven bewegingen afmaak is het enkelzoeken verdwenen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:27

Net als Mirriejj; Hier corrigeer ik het wel, maar zorg daarna dat ik dus duidelijker ben. Of pak dat stukje anders aan, maar dat komt omdat ik net wat anders doe dan de rest hier. :') Zo ben ik laatst ook vol in mijn ben gebeten en daar heeft hij flink voor op zijn kop gekregen, maar de keer daarna zorg ik ervoor dat we dat stukje waar het gebeurde anders aanpakken, zodat hij de behoefte en de kans niet heeft. Maar bij mij gebeurt het op een stuk waar wij de drift enorm opwekken en daarna meteen omschakeling vragen naar gehoorzaamheid.

Ik moet nu mijn honden aan gaan leren dat de klik van de camera geen klik van een clicker is :')
[BB-ITP] Tessa, Tay en Winni - ons geluk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:35

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben maar 1 keer gebeten aangezien ik normaal vrij duidelijk ben in mijn aanwijzingen. Bij deze ene keer kende ik de wissel zelf niet |o

Maar vanaf 1 november goed gaan oefenen op technieken heb ik gehoord XD

Ik ga het maar op schelden op de hond houden denk ik (als het niet te erg wordt).

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:33

Hier ook een bijtertje..nu ik wat duidelijker ben is het ook over.
Alleen met naar het veld lopen bijt hij nog in mijn voeten, maar hou hem kort en corrigeer het wel

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:43

Csiva mag me uitschelden, maar bijten is een nogo. Ze heeft 1 keer in mn bovenarm!! gehangen en dat was direct de laatste keer.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:52

Bijten? Die van mij likt mij hooguit dood :P Als ik niet duidelijk ben met behendigheid dan doet hij het gewoon niet :P Gaat erlangs of gaat in snuffelmodus ofzo hihi.

Leuk die honden met medaille en beker :) Gefeliciteerd met Levi!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:34

KarinW86 schreef:
Hier ook een bijtertje..nu ik wat duidelijker ben is het ook over.
Alleen met naar het veld lopen bijt hij nog in mijn voeten, maar hou hem kort en corrigeer het wel

Als Puk het dan zou doen dan zou ik het overigens wel corrigeren. Dan valt het bij mij onder ongewenst gedrag. Ze mag ze wel uitleven op haar bal of speeltje naar keuze, maar dan laat ik haar niet in mij enkels bijten.

Ik moet overigens toegeven dat ze dit nog niet gedaan heeft. Maargoed we trainen ook alleen nog maar.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:59

Mancha die hapt soms per ongeluk in mijn hand wanneer ik dr even laten spelen, ze wordt dan te enthousiast. Ik weet dat ze dat echt niet expres doet dus dat corrigeer ik niet.
Verder blaft ze alleen heel erg en is een spring in het veld maar dat wordt al ietsje minder doordat ze meer de onderdelen beter leert kennen en ik ook.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:26

Vanavond weer privelesje gehad en het gaat nu zo goed met de paaltjes en de raakvlakken. Helemaal trots <3

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:10

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:03

Leuk!

Ik heb het idee dat bij Mancha eindelijk het kwartje is gevallen bij de behendigheid! Ze deed het vanmorgen echt heel erg goed. Ze blaft nog steeds wat maar echt beduidend minder! Vooruitkijken naar de hordes gaat ook nog niet zo goed, daar rent ze makkelijk langs en ook bij de band moet ik haar nog helpen.
Maar de paaltjes gaan opeens echt wel goed, ze heeft nog iets begeleiding nodig maar ze denkt nu ook echt zelf na. En de schutting en kattenloop gaan sowieso al heel goed.
Ja heel leuk om te merken dat het echt de goede kant op gaat! De examens komen er langzaam aan dus dat wordt wel spannend haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:45

Ik heb me toch een fijne les achter de rug! Voor Puk is in de hal trainen dé oplossing. Die puppy lessen boden duidelijk niet de uitdaging die ze nodig had. Vandaag 13 sprongen achter elkaar gedaan met haar, vooral vooruit werken en hier en daar een ommetje of weg, deed ze echt super. Zó trots. *\o/*

We hadden het over het bijten onderweg, onderweg doet ze het niet meer. Maar als ik niet snel genoeg ben met belonen dat heb ik pech is gebleken. Heb nu twee mooie gaten op mijn hand. := _O-

Guinness ging ook fijn, die hond helpt mij echt ontiegelijk, wat een geluk dat die voor zichzelf kan denken. -:)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:00

Heerlijk zo'n hond die meedenkt. Doet Csiva niet :+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:20

KimD schreef:
We hadden het over het bijten onderweg, onderweg doet ze het niet meer. Maar als ik niet snel genoeg ben met belonen dat heb ik pech is gebleken. Heb nu twee mooie gaten op mijn hand. := _O-

Ik heb mooie tandjes op mijn tiet staan, Juna was te enthousiast aan de finish dit weekend :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:22

Auwtsch haha.
Welk van de 2 parkousen had je kimd? Die mrt de aschutting of die mrt de kattenloop en wip?

Gioia had het gisteren erg moeilijk (en ik ook haha). Tegen de tijd dat we klaar waren kwamen we pas echt op gang. We hadden heel veel franse wissels en oms.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:47

mirriejj schreef:
KimD schreef:

Ik heb mooie tandjes op mijn tiet staan, Juna was te enthousiast aan de finish dit weekend :')

Ai! Dat is ook pijnlijk! _O-

Arabella, hetzelfde als dat jij gelopen hebt. De ommetjes en vooruit werken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:11

Zo net terug van een training met de hond van mijn schoonzusje. Ging echt goed. Ik moet alleen echt leren kijken naar mijn hond. Ik ben teveel bezig met te kijken waar ik loop en hoe ik een wissel doe.
Trainen met een ervaren hond is in dat opzicht wel fijn. Hij laat me duidelijker zien waar ik mis ga (en de trainer kent de hond en weet wat hij doet als ik iets bepaalds doe).
En geen 1 keer gebeten *\%/*

Nu nog wat ik hier leer bij mijn eigen hond in de praktijk brengen _O-