Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:51

Die touring bungee kan je vrij makkelijk om je middel doen, wat ik nu met de gewone musketon doe. Het is meer dat ik op de kleinere rondjes me even kan concentreren op de jonge hond. Maar het elastiek is wel een beetje stevig? Voor grotere rondes in het bos als de pup eindelijk mag doe ik wel met heupgordel idd.

Edit; Chim is idd een braaf hondje van 12 kg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:55

Met een kleiner hondje kan dat wel om de middel, zeker als het tijdelijk is. In de toekomst kan een gordel dan wel misschien fijn zijn met 2 hondjes. met mijnecht sterke hond van 37kg is dat dan weer geen optie. Zou ze er ineens in hangen, is dat niet best :') maar die gordel vangt dat bij ons dan wel weer fijn op (heb de trekking belt van NonStop voor t wandelen). Bij jullie is dat idd dan zonder ook te doen tijdelijk.

Een goede bungee is qua elastiek idd echt stevig wel. Met een kleinere hond alleen opletten dat je een bungee pakt die voor lichtere honden is; dus met kleinere musketon en dunner. De lijnen voor zwaardere honden zijn dan echt te zwaar.

Met een merk als Non-Stop zit je bv wel echt met goede kwaliteit bv
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-11-25 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:57

Ja die is stevig zat bij die riem, fijne bungee :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 17:48

Ik gebruik geen bungee lijnen maar gewone politie/dressuurlijnen van dat halstertouwachtige spul wat Suzanne op het ehl forum verkoopt.
Deze bind ik idd ook weleens om mijn middel of ik doe een oude leren (xxx?)xl herenriem om met een grote karabijnhaak en hang de lijnen aan die karabijnhaak.
De leren riem snijdt net wat minder in mijn rug wanneer ze in de riemen gaan hangen ofzo en verdeelt de druk iets beter.

Nu heb ik uiteraard wel ukkies van ±7,2kg (x2) en ±9-10kg, maar bij elkaar is dat toch bijna 25kg. :)

Hier gaan de honden gewoon hun gangetje qua dagelijkse dingen.
Mahdutje (de Shih Tzu) is in juni weer geopereerd aan een bult aan zijn voetje.
Zelfde voetje, vrijwel dezelfde plek maar nu bovenop tussen wat bij ons de wijsvinger en middelvinger is, de vorige zat aan de onderkant tussen een teenkussentje en het voetkussentje.
Omdat het zo dicht bij elkaar was en relatief kort op elkaar (ruim een jaar tussen de eerste operatie en ontdekken vd tweede bult) leek het gerelateerd te zijn aan elkaar en heb ik besloten de tweede bult voor onderzoek op te laten sturen.
Was nog even de vraag of er nog een tweede operatie zou moeten plaatsvinden of evt teenamputatie, daarover heb ik aangegeven dat ik wilde dat ze gingen overleggen als het meer dan de 'wijsvinger' zou worden omdat de 'middelvinger' een steunteen is.
Gelukkig bleek amputatie niet nodig, maar ze hebben niet ruim kunnen snijden en uit het lab-onderzoek kwam helaas wel naar voren dat hij kanker heeft.
Gelukkig zo ongeveer de meest gunstige vorm (schwannoom), een zeer traag groeiende vorm waarbij uitzaaiingen zeer onwaarschijnlijk zijn (kans van een paar procent) en ook bij achtergebleven cellen is het een kwestie van verwijderen wanneer er een bultje vormt, maar dat kan gerust nog jaren duren.
Ze hadden bij de operatie al gezien dat de bult dit keer anders was dan de vorige keer, dus de diagnose daarover is dat dat een lipoom was.

Dívka heeft 31 oktober 9 kaarsjes mogen uitblazen.
Officieel een senior dus maar nog steeds zo gek als een deur. _O-
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 11-11-25 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 17:52

Bij ons 6tal had ik een heupgordel met daar aan van de ene naar de andere ring een elastisch stuk wat je normaal gerust in een trailer gebruikt voor paarden. Daar had ik haken aan en daar de (rol)lijnen. Zo kon ik alles in de hand houden en bedienen maar kon er niets vallen of los breken. Was met de husky's wel handig. En nee die deden niet aan knutselen en knopen.
Heb nu 1 flexi extreme rollijn met vering en vond ik met mijn agressieve herder een ramp omdat ik het idee had van minder controle. Nu met Gab en groeipijn een uitkomst met tuig gebruik zodat we minder klappen in ons lijf hebben. Gebeurd niet vaak maar tis een puber natuurlijk. Hij loopt ook vaak kort aangelijnd (180 cm lengte) vanwege dat ik dan betere controle heb over zijn manier van bewegen. Dat is nu helaas gewoon nodig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 18:49

Oh wat spannend was dat Lor. Hopelijk heeft ie voorlopig geen last meer van de tumoren

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:52

Karin_deB schreef:
Wat een leuk topic, ik kom mij ook melden als dat mag :)

Wij hebben sinds half augustus een labradoodle pup.
Hij is van 15 juni dus nu bijna 5 maanden.

Dit is DJ;
[ Afbeelding ]

Het is onze eerste hond (0 ervaringen met honden) dus het is allemaal nieuw en ontdekken haha.
We gaan al vanaf 9 weken 1x per weel naar Puppycursus en zitten inmiddels een paar weken in de Juniorengroep.

DJ vond andere honden erg spannend dus dat hebben we rustig opgepakt en hij gaat nu sinds een paar weken 1x per week naar een dagopvang in roedelverband.

@dierenfan, DJ krijgt ook farmina brok. 3x per dag 80 gram dus 240gram totaal.

DJ zou een kleine medium/medium moeten worden maar wordt vermoedelijk iets groter.
Laatste keer met wegen (1.5week geleden denk ik) woog hij 12 kg.
Wij voeren volgens het schema met verwacht eindgewicht 20kg.

We voerden eerst volgens die van 15kg maar toen was hij echt mega gefocust op eten (bij ons) en ook wel wat aan de magere kant.
Na de verhoging lijkt die focus wat minder.

Volgende maand moet hij naar de DA voor zn "puber" check dus ben benieuwd wat de DA dan zegt.

Wat een dotje!! Veel plezier met hem! Bedankt voor het delen van jou ervaring met Farmina. Dat geeft weer duidelijk aan hoe verschillend klein/medium/groot gevoerd moet worden. Een verschil van meer dan 20 kg gewicht en 60 gram voeding per dag verschil haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 10:20

kiwiwitje schreef:
Oh wat spannend was dat Lor. Hopelijk heeft ie voorlopig geen last meer van de tumoren

Thnx.
Hij had buiten dat het groeide en een beetje irriteerde door het likken eraan geen last ervan gelukkig.
Heeft er geen stap minder zuiver om gelopen ofzo.
Ook na de operatie meende hij dat hij alles wel weer kon, moest mijn banken blokkeren en de poef bij het bed weghalen omdat hij maar bleef springen en doen.
Dan hoorde je bij de landing even een piep en hij sprong vervolgens weer. :')
De medicatie vond hij alvast geen straf, die verstopte ik in stukjes babybel kaasjes dus dat was hapslikweg. :))
Alleen de oogzalf (ivm weggebrand wratje bij zijn oogje) vond hij wat minder, maar als ik wachtte tot hij omhoog keek voor ik het aanbracht was dat ook opgelost.
Maar hij heeft zich sinds de operatie kiplekker gevoeld en was de eerste dag nadat zijn medicatie stopte alleen een beetje boos dat hij geen kaasjes meer kreeg. _O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 10:54

Oh Lor1 wat spannend! Gelukkig dat het om deze vorm van kanker gaat.

Wij hebben een gewone lijn, met tussen harnas en lijn een elastisch stukje. Dat bevalt hier goed, Snuf voelt dan dat er langzaam druk op komt en dat hij dan eigenlijk niet veel verder kan. Dan hebben we nog verschillende lange lijnen die we gebruiken met training en op de hondenschool, maar vind die van 10 meter echt ellende om uit de knoop te houden. _O-

Nou Snuf heeft gisteren een kwartiertje zijn kophuid gehad en vandaag gewoon normale poep. *\o/* Dus denk dat het inderdaad teveel was om zo’n stuk gewoon te geven en hem ermee te laten doen waar hij zin in had.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:08

lor1_1984 schreef:
Thnx.
Hij had buiten dat het groeide en een beetje irriteerde door het likken eraan geen last ervan gelukkig.
Heeft er geen stap minder zuiver om gelopen ofzo.
Ook na de operatie meende hij dat hij alles wel weer kon, moest mijn banken blokkeren en de poef bij het bed weghalen omdat hij maar bleef springen en doen.
Dan hoorde je bij de landing even een piep en hij sprong vervolgens weer. :')
De medicatie vond hij alvast geen straf, die verstopte ik in stukjes babybel kaasjes dus dat was hapslikweg. :))
Alleen de oogzalf (ivm weggebrand wratje bij zijn oogje) vond hij wat minder, maar als ik wachtte tot hij omhoog keek voor ik het aanbracht was dat ook opgelost.
Maar hij heeft zich sinds de operatie kiplekker gevoeld en was de eerste dag nadat zijn medicatie stopte alleen een beetje boos dat hij geen kaasjes meer kreeg. _O-

Gelukkig lijkt het dan al met al mee te vallen zo en voelt hij zich ook goed!

Kaitlynn
Wat een fijne update zeg! *\o/*

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 11:35

Oh wauw Lor1, dat is even spannend geweest! "Gelukkig" is het een goede vorm van kanker al had je het liever helemaal niet gehad natuurlijk.

Ik moest bungee lijn googlen dus nee ik heb het niet :')

Gisteren iets gevonden wat de pup niet lust. Sperziebonen :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 12:12

Ja heel blij mee, dan is rund geen probleem. Het enige waar hij echt slecht op gaat is kaas. Dat viel ons op als we bij de hondenschool waren geweest en hij daar van de trainer een blokje kaas kreeg. Toen goed gezegd dat dat niet meer mag, we hebben nu stukken worst mee voor bepaalde trainingen. Maar pas was er iemand in opleiding, en die heeft zonder dat wij het zagen hem toch een stuk kaas gevoerd. Dat resulteert echt in buikpijn, diarree en een dag niet willen eten.
Melkproducten zijn geen probleem, want Griekse yoghurt of een toefje slagroom heeft hij dan weer geen reactie op. Niet dat hij dat vaak krijgt, maar hij mag af en toe mijn schaaltje schoon likken.