Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:05

Ja, dat werd mij inderdaad ook verteld, dat de testen nog niet dusdanig betrouwbaar zijn en ze daarom graag ontlasting van drie dagen willen. Ik ga dat dan even goed navragen inderdaad, daar kon ik niet echt een betrouwbaar iets over vinden op internet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:34

Fijn dat deze kliniek je wel goed advies gaf BlijNijn
Ik heb er verder ook niet veel ervaring mee (ken wel een aantal mensen die er afgelopen jaar mee te maken hebben gehad met hun pups), maar ik zou idd ook wat kiwi zegt sowieso wachten tot de poep echt goed is weer en dan ook meerdere dagen achter elkaar. Je ziet met giardia dat het heel vaak terug blijft komen gedurende een langere tijd, het is echt heel hardnekkig :( - zal natuurlijk ook wel afhankelijk zijn van hoe snel je het behandeld krijgt dus hopelijk ben je daar nu op tijd bij geweest en gaat het snel beter! :j

---

Wij hebben net een rondje gedaan van maar 2km en we hebben 10 verdiepingen in de benen/poten #welkominzuidlimburg :')

Was wel een leuk rondje weer, waarin we o.a. veel wilde bloemen tegen kwamen en hierdoor waren overal vlinders en hommels te zien, zo mooi <3 Arya vond het erg interessant, dat uitzicht vanaf sommige plekken en was alle fietsers enz. aan't volgen die langs kwamen haha. En ze had alweer water gespot, dus moet ze weer meteen met die snufferd kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:29

Ziet eruit als een fijn rondje @CB! Wij hebben gewoon een 'plat' rondje gedaan in het dorp :Y) Geen heuvels hier en met de hoeveelheid processierupsen waarvan ik in m'n nek/hals/decolleté helemaal vol bultjes zit, ga ik nu maar even niet het bos in ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:41

BlijNijn schreef:
Ja, dat werd mij inderdaad ook verteld, dat de testen nog niet dusdanig betrouwbaar zijn en ze daarom graag ontlasting van drie dagen willen. Ik ga dat dan even goed navragen inderdaad, daar kon ik niet echt een betrouwbaar iets over vinden op internet.

Ik heb Skip in 2018 ook een paar keer laten checken op giardia omdat ik vermoedde dat hij het had. De eerste keer niet laten checken geloof ik, maar gelijk panacur gegeven.

Ik ben in die periode wel gewoon buiten wezen wandelen. Want uitlaten terwijl je op een flatje woont 12 hoog gaat natuurlijk niet.

Ik ruimde wel netjes alle poepjes op, maar ging gewoon naar het losloopgebied.

In de wijk waar ik woonde waren stukjes gras òf verboden voor honden óf juist niet en dan was het er een poepfestijn!

Mocht Skip vandaag de dag een keer echt giardia oplopen, dan ga ik ook gewoon uit wandelen. Ik kan hem moeilijk in mn achtertuin laten poepen iedere keer, is ook niet echt fris voor jezelf om in gras met giardia resten te gaan liggen, want het is óók overdraagbaar op mensen.... En de parasiet blijft helaas wel een tijdje in leven, dus het is niet zo van: tuinslang erop en klaar. Heb ook allemaal groente en fruit plantjes langs het gras staan, daar wil je ook geen giardia in/ bij.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:12

cursebreaker: Ik ben sowieso wel van plan om over een tijd weer te gaan testen om het zeker te weten dat hij er vrij van is, maar zou het ook sneu vinden als hij al die tijd niet naar buiten mag terwijl dit niet per se nodig is qua besmettingsrisico, maar dat gaat even op de lijst om te vragen. Het ziet er uit als een fijn rondje! Ik blijf Arya echt een prachtige hond vinden. <3

mvdende: Er zullen ongetwijfeld mensen gewoon gaan en ook mensen die niet weten dat hun hond het heeft, maar wij hebben gelukkig vrij veel ruimte (pony's staan ook aan huis), dus dan liever het zekere voor het onzekere. Ik zou het ook niet fijn vinden als anderen hun hond bewust uitlaten met Giardia en mijn hond daardoor ziek wordt. Zeker met diarree ruimt het gewoon wat lastiger op. Maar inderdaad, als je op een flat woont of een kleine tuin hebt is dat wat minder fijn. De lucht die er vanaf komt is ook niet bepaald prettig te noemen. :+ Het is natuurlijk altijd een risico, want er zullen ook genoeg mensen zijn die bij diarree niet aan Giardia denken, maar ik neem in deze maar even mijn verantwoordelijkheid. Hopelijk knapt het snel op en kunnen we straks weer lekker buiten aan de wandel.

Ik besef me nu ineens wel hoe vervelend het is dat mensen de ontlasting van hun hond niet opruimen.. Ik heb braaf m'n zakjes mee, maar je komt heel wat hopen tegen onderweg..

Hoe gaat het met jullie pup, Detroit? Begint hij al te wennen?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:22

Wauw wat gaan jullie hard :+

ik zag wel wat foto's voorbij komen <3

Yoshi is helemaal gesloopt, sinds gisteren zit ze met regelmaat bij de andere honden van mn schoonouders, staat een filmpje op instagram.
En vanavond een anti-schrok bak gegeven met haar brokjes, mevrouw schrokt onwijs.
Nu zat ze mij echt aan te kijken, whuttt wat doe jij nu, moet ik daar uit eten, ja help dat lukt toch niet, nou baas ik haat je blik :D maar de brokjes zijn op, daarna is ze rustig naar buiten gelopen heeft wat gedronken, geplast en weer op dr mand gaan liggen <3
ook filmpje op insta :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:47

Heerlijke foto's CB!!!

En wat sneu voor die verder die in de tuin wordt gegooid warboel.. je zou daar toch haar wat mee doen. Ik begrijp dat ook niet :n
Met giardia heb ik gelukkig nooit te maken gehad. *klopt het af

Mensen bij mij in straat hebben een werklijn golden. Ze doen er inderdaad fanatiek jachttraining mee. Hun ene toller overleed en de ander wordt wat oud. Maar deze is nu 1,5 en ze waren toch wat vergeten hoe zeer een pup een hand vol is.. ze zijn er wel erg gek mee.

Vandaag maar de hei geweest met Charlie en onze dochter.. oh ik hou dr van!
Afbeelding
Ze oefent druk mee:
Charlie zit!! Brave jongen <3

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:38

Blijnijn, leuk dat je het vraagt! Hij doet het ontzettend goed. Afgelopen nacht zijn we om 2 uur en om 5 uur door hem gewekt (12 uur laatste uitlaatronde gedaan) en heeft ie netjes buiten zijn plasjes gedaan. Verder slaapt ie natuurlijk lekker veel en volgt ie ons overal waar wik heen gaan (van keuken tot wc). Hij is nog(!) geen sloper haha.

Hij was eventjes bang thuis. Wij hebben een robotstofzuiger, die had ie zelf aangezet _O- Verder heel dapper nieuwschiering hondje.

_____
Ik heb geen ervaring met Giardia, dus daar kan ik niet over meepraten. Hier wordt gelukkig goed opgeruimd en wij doen dat zelf ook netjes.

Wat leuk dat je dochter actief meeoefent IMJ!

Lekkere fotos CB!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:17

x_Jeanine_x: Arme Yoshi, wordt het eten haar moeilijk gemaakt. :+ Fijn dat ze het zo goed doet!

IMJ: Wat een schattige foto van je dochter met Charlie! <3

Detroit: Fijn dat hij het zo goed doet! En robotstofzuigers zijn ook heeeeeeel eng. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:26

x_Jeanine_x schreef:
En vanavond een anti-schrok bak gegeven met haar brokjes, mevrouw schrokt onwijs.
Nu zat ze mij echt aan te kijken, whuttt wat doe jij nu, moet ik daar uit eten, ja help dat lukt toch niet, nou baas ik haat je blik :D maar de brokjes zijn op, daarna is ze rustig naar buiten gelopen heeft wat gedronken, geplast en weer op dr mand gaan liggen <3
ook filmpje op insta :D

Went gelukkig vrij snel! De doodle krijgt bij ons zijn eten ook uit een anti-schrokbak, anders komt het er net zo hard weer uit vaak (en ja, dat kan hartstikke natuurlijk zijn, maar ook hartstikke smerig, dus we hebben liever dat t er gewoon in blijft)

@imj ow heerlijk! super schattig zo met je dochter!

@detroit fijn dat het zo goed gaat. Robot stofzuigers zijn ook gewoon de duivel natuurlijk. Net als gewone stofzuigers, maar dan met een eigen wil ook nog... :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:29

Otje vindt onze robotstofzuiger leuk :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:31

Warboel schreef:

Otje is dan ook een huiself, geen hond :j :Y) <3 #teamdobby

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:38

Warboel schreef:

Yoshi gaat er of bovenop zitten, of wil er mee spelen...Dus zetten dat ding snachts maar aan :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:45

x_Jeanine_x schreef:
Warboel schreef:

Yoshi gaat er of bovenop zitten, of wil er mee spelen...Dus zetten dat ding snachts maar aan :D

Oh fantastisch _/-\o_ maar ook wel erg onhandig haha

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:58

Afbeelding
Dit speeltje is trouwens een van de favoriete. De welbekende poop haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:58

Die had origineel wel een iets mindere poop-kleur. :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:02

De pooop is nog niet boeiend hier...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:18

skippy
Platte rondjes zijn ook heerlijk hoor! Mij maak je ook echt niet vrolijk als ik elke dag zo'n intensieve heuvel wandeling zou moeten lopen hihi. Gelukkig ook genoeg plekjes waar ik ook wat meer plat kan lopen. En die processierups is idd echt vreselijk. Zitten hier ook overal dus is goed opletten waar we idd lopen; dat er in ieder geval een breder pad is en plek zodat we niet vlak langs de bomen af hoeven te gaan.

BlijNijn
Ja is ook echt rot zo met deze leeftijd nu zoiets oplopen en dan afstand moeten bewaren van andere honden. Misschien kan die kliniek je daar nog een goed antwoord op geven, wat betreft wanneer je dan weer contact mag opzoeken.

IMJ
Dankjewel!
Wat een heerlijke foto van Charlie en je dochter!! Ik kan er zo van genieten als je die band tussen dier/kind ziet he. En voor de kids niks zo fijn als opgroeien met dieren vind ik. Heeft bij ons altijd hoog in ’t vaandel gestaan om Milan te leren respect te hebben voor dieren en dat werkt dubbel zo goed als je ze zelf in huis hebt xD

Detroit
Ohh mijn herder liefhebbende hartje smelt toch wel echt enorm nu bij die foto van je; ik wil meer haha! Echt leuk zo met die poop tuggie erbij haha. Ik was toevallig vanmorgen nog foto’s aan’t terugkijken van Arya toen ze zo jong was en wat zijn ze toch zo mega schattig om te zien haha. Al was Arya in die periode wel nog een kleine vermomde velociraptor ofwel 'landhaai' :') En zo’n robotstofzuiger… kan me voorstellen dat dat heel indrukwekkend is haha. Arya was van de gewone stofzuiger ook wel onder de indruk nog in het begin hihi.

Moet ook echt altijd smilen om deze meme

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:27

Zo weer bijgelezen.

Mooie foto's Cursebeaker. Waren gisteren toevallig in Limburg maar niet echt tijd om te wandelen. Senna was wel mee. Gaan we zeker toch een x doen.

Haha hier is de beruchte pooph ook niet meer echt groen.

Detroit en Imj wat een leuke foto's van jullie kroost.

Hier is Senna heel fel op de stofzuiger. Zou ze het liefst aanvallen. Maar komt ook omdat mini smurf regelmatig pest en met de stang erachter ren. En ze weet dat het niet mag en mama dan boos word.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:55

Die (O)?DH pup <3 . Sowieso alle nieuwe pups die ik voorbij heb zien komen <3

Hier is het lieveheersbeestje tuggie bijna gesneuveld, hangt nog wel vast en piept nog _O-

Ik dacht vanmorgen nog voor de buien te kunnen gaan wandelen, verkeerd gedacht. We waren bijde van top tot teen helemaal doorweekt. En een bril op is dan toch niet helemaal praktisch. Het voordeel is wel dat we het losloop gebied voor ons zelf hadden. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Oke vooruit, dit was van de week toen de zon scheen en ik net thuis kwam van het werk :D
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:03

Oh wat een heerlijke foto's!

Ja CB zelf ook met dieren opgegroeid.. Ik heb het zelf ook als fijn ervaren. Ik wil graag dat ze dat ook ervaren mag!

En ook de omgang met dieren is zo anders van kinderen die het gewend zijn.. inderdaad meer respect. Heel belangrijk vinden wij!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:16

Punjab
Ahh wat leuk dat jullie even in Limburg waren, maar jammer dat je idd niet hebt kunnen lopen. Waar waren jullie ergens? En is het ver van jullie vandaan? Je kunt echt mooi wandelen hier, dus kan het ook zeker aanraden om met de hond deze kant uit te komen :j

Cupcakes
Heerlijke (natte) foto's hihi. Ik zag idd op insta al voorbij komen hoe natgeregend jullie waren. Wij hebben de regen vandaag kunnen vermijden.

IMJ
Ik ken helaas ook wel wat gevallen van mensen die kids en huisdieren in huis hebben en het maar op z'n beloop laten en er helaas dus ook weer juist heel weinig mee doen (met soms alle nare gevolgen van dien). Genoeg kids die toch echt heel gemeen kunnen zijn naar dieren toe en veel ouders die veel te weinig doen aan begeleiding en verantwoording nemen, brr.. Daar pleit ik idd wel echt heel hard voor. Ik kan zo verder idd echt ervan genieten om te zien hoe mooi zo'n band tussen dier/kind kan zijn ja <3 Echt heel bijzonder!

---

Lucien ging net een kort rondje lopen en komt een van de buren aan de overkant tegen met hun dalmatier, waarvan ik dacht dat ze 'm niet meer hadden omdat ik die echt nooooit zie lopen meer met die hond, terwijl ik ze tot 1,5 jaar terug dus wel elke dag gewoon zag gaan. Normaal zie je iedereen wel eens lopen met de hond als ze eentje hebben en als ze in je straat wonen en valt het dus ook wel op als je ze niet meer ziet - toevallig zei ik laatst nog van nee die hond hebben ze geloof ik echt niet meer... wel dus. Aaanyway, terug naar het verhaal; die komt dus kort langs lucien aflopen schijnbaar, metertje afstand tussen die hond en Arya en die flipte 'm dus behoorlijk naar Arya toe zei Lucien, echt uitvalgedrag, waarop zij in eerste instantie niet reageerde maar uiteindelijk ging ze dus ook terug blaffen omdat die hond denk ik gewoon te provocerend was. Toen zei Lucien wel van 'klaar' en stopte ze ook. Vraag me af waar ze die hond verstopt hebben al die tijd :') Weten we wel dat we die dus even gaan ontwijken als we die nog eens zien. Ik hoorde een hond flink blaffen toen Lucien net de deur uit was en erna hoorde ik Arya idd ook even, dacht ik, dus ik vroeg bij terugkomst natuurlijk al gelijk of dat Arya was wat ik hoorde (want ik moet altijd weten wat er gebeurd buiten als ik er niet bij ben :') :') ) en jawel. Kan het me ook wel voorstellen al was het natuurlijk het ideaalst geweest als ze het volledig had weten te negeren. Ze weet normaal veel te negeren, maar een hond die zo flipt op zo'n korte afstand... begrijp wel dat ze daar dan toch ook op reageert uiteindelijk. In ieder geval goed dat ze stopte toen Luus dat aangaf en toen kon ie ook meteen rustig verderlopen met d'r, dus dat konden ze wel mooi positief afsluiten gelukkig.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:14

Cursebeaker in grevenbicht waren we. Waren ff op bezoek bij schoonouders. Was al vanaf kerst. :o

Wel fijn dat het goed is afgesloten bij je man en Arya.

Imj hier letten we ook goed op. De kleine kan soms Senna ook pesten. Maar meestal zijn ze duo partner in crime.

Cupcakes heerlijke foto vam jullie ondanks dat jullie beetje nat zijn

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:18

Misschien lopen ze bewust minder in de buurt om confrontatie te voorkomen?
Wel knap van Arya!

Och ja! Kinderen die gemeen zijn tegen de dieren en ouders die het laten gaan begrijp ik ook echt niet.
Sowieso moet ze m met rust laten als hij in zijn bench gaat liggen. Niet steeds tillen (wat ze wel het liefst de hele dag zou doen want dan kan ze zo lekker knuffelen).
Onze dieren pijn doen komt écht niet in haar op. Toen ze 1 was kochten we gerbils. Dit omdat deze vooral leuk om naar te kijken zijn en niet om op te pakken. Maar al snel hing ze (onder toezicht) haar handje in het terrarium en deed niets behalve laten snuffelen. Dus al snel kon ze ze aaien. Vond ik heel bijzonder!
Ik was bang dat ze tamme ratten fijn zou knijpen (die zijn zo makkelijk te pakken). Maar ik durf nu wel te zeggen dat ze dat nooit gedaan zou hebben.

Die filmpjes ook van op honden zittende baby's.. aan oren trekkend.. en de honden die alles lijken goed te vinden. Vaak grote honden. Ik hou mijn hart altijd vast want als ze 1x uithalen... :n
Maar neem het zo'n hond eens kwalijk?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:29

Skip had gisteren even 15 minuten de grootste lol in een tarwe? Veld, nadat er een konijntje langs kwam huppelen.

Helaas had hij vervolgens waarschijnlijk zn "gras"aar in zn keel vast zitten. Hoesten en kokhalzend. Spoed Dierenarts gebeld en na overleg nog even aangekeken en over de nacht heen getrokken.

Vanmorgen Skip naar de dierenarts gebracht voor een endoscopi. Eenmaal onder narcose was er (natuurlijk) geen grasaar (meer) te vinden.

Nou ja, better safe than sorry....

Kom ik de kliniek binnen lopen en hoor gelijk dat er een hond verschrikkelijk zit te gillen. Maar dan ook echt gillen en huilen als een wolf.

Assistent: 'wat kan ik voor je doen'

Ik: ' Ik kom die schreeuwlelijkerd ophalen, want volgens mij is die van mij'

Laten we het er maar op houden dat Skip alweer goed wakker was van de narcose en het NIET naar zn zin had in het hokje waar hij zat.

Eenmaal weer bij mij moest hij eerst heel erg knuffelen, we hadden prima in zn home comming filmpje gepast.

Eind goed al goed. (En de volgende keer wordt er niet meer in het tarwe gerend)