gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:04

Wat een gezellige beestenboel is dat zeg! Voor zo'n hoog aantal ga ik hier geen toestemming krijgen. :P

Als ik de ren ga maken zoals ik hem nu ontworpen heb, wordt hij 11,25m2. Dat moet dan voldoende zijn voor drie dwergkonijntjes en één middelmaat (de voedster die ik nu heb). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:10

Ik vind 2 genoeg :)) , al zit je dan als konijn wel altijd op elkaars lip

Afbeelding
Afbeelding

Before en minder before , morgen laatste eruit dan tegels erin en kunnen ze verhuizen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:41

Dat is een hele mooie ruimte voor 4 konijnen, gaaf!

Haha ja het was hier ook niet de planning eigenlijk. Ik wilde het ooit bij 6 houden, een groepje van 4 en een koppeltje.
Maar dingen lopen soms anders en zolang ik ze nog gewoon kan geven wat ze nodig hebben zie ik het probleem niet :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:59

Ik ben nu ook hartstikke blij met mijn twee konijnen, maar ik heb genoeg ruimte/tijd/geld/liefde om nog twee konijnen een (hoop ik) fijn huis te geven. Nu het weer vakantie is, zullen de opvangcentra ook wel ongelooflijk vol zitten, dus kan ik mooi weer twee konijnen blij maken en ik vind het ook gewoon ontzettend gezellig.

Ik heb nu al zin om aan het nieuwe hok en de ren te beginnen, dus misschien begin ik van de week vast met wat onderdelen. Het nachthok gaat er (als het lukt) zo uitzien als bij dit kippenhok: http://www.eigenhuisentuin.nl/item/901/ ... _kippenhok

Hebben jullie stukken in de ren overdekt of enkel gaas? Ik zat er ook aan te denken om een soort van overkapping te maken zodat ze, als het hard regent, ook droog in de ren kunnen zitten. Daarnaast is het misschien ook wel lekker tegen de zon..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:22

Hoe hebben jullie een maatje voor t konijn gezocht?
De onze is ouder (geen idee hoe oud, ze denken rond de 2 jaar) en voordat wij m kregen hebben ze m laten dekken.

Zou dat kunnen of via een opvang?
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 09-07-17 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:29

Mijn ren is overdekt met gaaspanelen, ook tegen roofdieren :) ik raad dat wel aan overigens.

Jammer, zo'n pretnest... Het zou goed kunnen gaan maar het kan ook dat het niet blijkt te klikken later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:33

Gaaf hok! , benieuwd of het lukt !

Idd jammer een pretnest ,je zou een dochter kunnen proberen te koppelen als papa balloos is

Ik heb geen overdekte ren :) , ze zitten straks bij de muur in de schaduw . De tuinbank blijft denk ik ook staan voor ze kunnen ze onder en op etc

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:38

Helaas was dat al voordat wij m kregen, dus veel inspraak hadden wij er niet op.
Hij bleef wat langer bij andere mensen omdat wij gingen verhuizen en anders zou hij van mijn vriend z'n oude huis naar het huis van z'n ouders gaan en dan naar t nieuwe huis. Dus helaas hebben de "oppassers" dat voor hem besloten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:39

Dacht altijd dat je best een even aantal konijnen kan houden, voor elke ram een voedster of andersom natuurlijk ;) .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:00

Es_ther schreef:
De onze is ouder (geen idee hoe oud, ze denken rond de 2 jaar) en voordat wij m kregen hebben ze m laten dekken.

Mijn mannetje puur op de gok gekocht via Facebook, maar wel hele goede afspraken gemaakt met de oude eigenaresse. Hij moest nog gecastreerd worden en we hebben in die weken veel contact gehad en een soort "contractje" opgesteld.
Na de herstelperiode nog twee weken gewacht, zodat hij niet meer vruchtbaar zou zijn en toen gekoppeld. Ze kwam hem brengen en is erbij gebleven tot ze rustig bij elkaar zaten. Ging vrij snel.
Via de app veel contact gehouden en uiteindelijk na 3 dagen hem daadwerkelijk betaald. Prima regeling!

Koppelen via een opvang kan ook prima. Er zit een hele goede in Ede (Huize Pluis).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:04

Tis zo lastig. Voor mensen is ie super lief, maar hij is al sinds ie van z'n mam af is alleen.. dus ben bang dat t mis gaat.
Naar de cavia's toe gaat t goed. Soms lopen ze samen in huis rond en dan gaat dat goed samen, maar dat zijn andere wezens dan konijnen

Ik ga m in gedachten houden!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:07

Cavia's en konijnen gaan niet zo goed samen. Ze spreken elkaars taal niet. Mijn cavia's zitten daarom ook in een apart hok buiten :)

Je hebt een mannetje? Denk er dan aan dat hij eerst gecastreerd moet worden. Een gesteriliseerd vrouwtje is meestal geen optie, omdat het mannetje er dan nog te vaak bovenop duikt, met alle gevolgen van dien ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:09

Coconut schreef:
Cavia's en konijnen gaan niet zo goed samen. Ze spreken elkaars taal niet. Mijn cavia's zitten daarom ook in een apart hok buiten :)

Je hebt een mannetje? Denk er dan aan dat hij eerst gecastreerd moet worden. Een gesteriliseerd vrouwtje is meestal geen optie, omdat het mannetje er dan nog te vaak bovenop duikt, met alle gevolgen van dien ;)

Jup I know. Hier zitten ze ook apart. Heb 2 caaffies (2 opa's, ruim 6 :+.) en over een kleine 2 weken wordt ie gecastreerd. Dan nog een tijdje oppassen ivm hormonen en vruchtbaarheid.
Na onze vakantie willen t gaan proberen om hem te koppelen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:12

Goed bezig, leuk! :D Je zoekt dus een leuke voedster :).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:15

Es_ther schreef:

Die van mij komen vrijwel allemaal uit de opvang. Een van een fokker en eentje particulier.
Opvang vind ik persoonlijk wel de beste optie maar je zou het kunnen proberen.

MoppieFilou schreef:
Dacht altijd dat je best een even aantal konijnen kan houden, voor elke ram een voedster of andersom natuurlijk ;) .

In een groep bedoel je? Het belangrijkste is dat de karakters matchen :)
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 09-07-17 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:16

In Zwolle zit ook een goede, daar heb ik mijn gecastreerde man weg.... 1 vrouwtje heb ik daar ook heen gebracht... witje heet ze en ze zit er nog... dus misschien iets voor je! Hele fijne koppeling gehad daar.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:18

Er komt uiteraard gaas over de ren heen in verband met roofdieren, maar ik doelde meer op iets van golfplaat o.i.d. zodat ze een stuk ren hebben waar ze droog kunnen zitten en met warm weer extra schaduw hebben.

Esther: Als ik jou was zou ik met je ram naar een opvang gaan en kijken met welke dame het klikt. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:21

Ik ga eens kijken naar een opvang :).
Genoeg vriendinnetjes voor hem gok ik!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:33

Vast en zeker :D wordt nog moeilijk kiezen voor m :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:38

Ik zie hem al gaan alle hokjes bij langs :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:41

Ik ook :'). Met een brilletje en klembord _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:41

Hahahahaha :') Speeddate :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:43

_O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:18

Eoweyn: Ja dat bedoel ik ;) .

Eunomia: Ik ben dat wel van plan ja :) . Zo kunnen ze altijd droog en in de schaduw in de ren.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:29

Ik zie je ram al helemaal gaan, Esther. :')

Het lijkt mij voor de konijnen ook wel fijn dat ze bij slecht weer gewoon droog kunnen zitten en alsnog kunnen ravotten in de ren. Eens even nadenken hoe ik dat het makkelijkst kan gaan doen.