Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:11

Ben bang dat we omslaan als ik met Toontje in een kano zit. Mevrouw moet overal tegen blaffen haha.

Gisteren heerlijke training gehad.

Hebben jullie nog tipa om haar te leren dat ze niet zoveel aan mij moet plakken.

We hadden namelijk gisteren de tunnel onder de kattenloop door en na 2 keer had ze door dat ik niet mee liep maar terug liep om om de katteloop te gaan, toen wou ze niet meer door de tunnel

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:22

@Maj0 Wat wij veel hebben gedaan is om bijvoorbeeld om een boom heen te sturen. En dan dichtbij te beginnen en steeds iets verder ervan af.

Hier vandaag ook training gehad. We zijn behoorlijk aangepakt in positieve zin. Raakvlakken gaan goed vooruit op de schutting na. Dus vandaag echt een behoorlijke stap terug gedaan. Aan de lijn raakvlak schutting getraind. De schutting stond al lager voor de beginnersgroep dus hebben we zo gelaten. Op gegeven moment super raakvlakken uit zichzelf. Dus aan een losse lijn. (2on2off)Vanuit deze manier gaan we hier eerst mee verder.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:48

Goed hoor! Soms is een stapje terug goed inderdaad.

Ik heb gister weer priveles gehad en we gaan echt lekker nu.
Afgelopen wedstrijd 3x foutloze palen en 2 hele foutloze rondjes.
Raakvlakken gaan super en ook het wachten bij de start.
Waren 1x 9e en 1x 4e bij de wedstrijd

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:42

Zo vandaag ging de behendigheid eindelijk een keer een stuk beter! Voor mijn eigen gevoel dan, ik ben wat te perfectionistisch en ze doet het eigenlijk altijd wel goed maar ik werd zo moe van dat geblaf en gespring tussen de hordes de hele tijd, terwijl dat gewoon haar enthousiasme is en dan wil ik teveel dus.
Maar had vandaag de clicker meegenomen om te kijken of ik tussen de hordes het stil zijn kon belonen en daar reageerde ze heel goed op. Eerste instinct is nog wel blaffen en springen maar ze ging nu ten minste niet zo erg door. En ik zag vandaag dat ze echt dr hersens eens ging gebruiken. Eerste keer volledige paaltjes gedaan (met geleiders erlangs) en ik zag die hersens echt werken dus daar was ik heel blij mee. Verder vind ze de schutting echt te leuk en doet ze ook echt heel goed, kattenloop ging ook 1x echt heel goed en ook de tunnels blijven leuk.
Ja fijne les vandaag. Nu ligt ze dood te liggen hier haha.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:47

Ik zou dat enthousiasme juist bewaren, daar heb je later alleen profijt van . Zodra jij duidelijker gaat handlen wordt dat ook wel minder.
Hier ook een border die knettergek is en in zijn begin jaren hele eigen banen liep. Nu blaft die nog altijd veel in het parcours en heeft de neiging zijn eigen ding te doen. Maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat hij zoveel power en enthousiasme heeft.

Karin, heb je nog filmpjes van je laatste wedstrijd? Ik ben benieuwd. Wij mogen morgen weer, ik kreeg maandag het compliment dat wij erg gegroeid zijn als combinatie, dus ik ben benieuwd of die Utjes gaan komen.

Volgend jaar ga ik ook weer met Tender starten, hij moet volgende week op controle en dan krijgt hij ook meteen een behandeling van de osteopaat. Met zijn ziekte durf ik wel te trainen, maar zijn rug moet wel eerst los zijn.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:26

Ja ik ben ook heel blij dat ze zo enthousiast is maar ze zit zo richting mij te blaffen en te springen dat ze absoluut niet meer nadenkt en kijkt, ze moet meer gefocust worden. Maar dat komt inderdaad vanzelf ook wel.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:49

_Linn_ schreef:
Ja ik ben ook heel blij dat ze zo enthousiast is maar ze zit zo richting mij te blaffen en te springen dat ze absoluut niet meer nadenkt en kijkt, ze moet meer gefocust worden. Maar dat komt inderdaad vanzelf ook wel.

Dat komt wel joh! Ik zou ook niet gaan clickeren tussen hindernissen door. Wel kun je als iemand anders loopt, even wat aandachtsoefeningen doen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:05

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:05

Nee dat clickeren werkte juist goed. Ik krijg prima haar aandacht als we zelf niet aan het springen zijn, dat is echt geen enkel probleem. Ze heeft terwijl we bezig zijn een volledige aan-knop en daarna is er weer rust, ze moet een tussenweg gaan vinden. Dat ze wel aan staat terwijl we hordes springen maar ook dr rust kan houden. En dat komt vanzelf met ervaring.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:06

Succes morgen met je wedstrijd!
Wij mogen ook weer maar dan voor de Gockinga bokaal

@linn dat had Levi ook eerst heel erg maar nu wij samen beter gaan en ik zekerder en duidelijker ben wordt het blaffen ook veel minder

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:12

KarinW86 schreef:
Jazeker mir heb ik filmpjes.
Helaas staat het spel er niet op

https://youtu.be/QMKrRaXcFqQ

Oh wat tof zeg!! Lijkt me heerlijk zo'n heel parcours te kunnen doen, ooit komen wij daar ook haha.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:19

Ik was ook heel blij met deze 3 rondjes.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:25

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:32

Ja maar het gaat met niet om het blaffen alleen. Ze let gewoon totaal niet meer op. Ze blaft en springt alleen maar richting mij en kijkt niet meer en is niet te sturen. Als ze enkel zou blaffen maar wel nog na zou denken dan vind ik het geen probleem.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:09

Wij zijn nu 5 lessen bezig met Agillity. Zal ze het ooit leren. Vandaag was het een drama. Sprongen wilde ze niet overheen, band had ze geen zin in.
Enige wat ze echt heel leuk vind is de tunnel en kattenloop dus die doet ze wel.

Vorige week gingen de sprongen wel redelijk, vaak in 1 keer goed soms met een correctie.

Zal dat een kwestie van wennen zijn of zal ze het niet leuk vinden? Heb wel het idee dat ze het leuk vind maar twijfel nu toch wel erg. :(

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:22

met 5 lessen doe je al sprongen? kattenloop in zn geheel? band en tunnels?
Dat gaat wel heel snel....
Waar train je?

_Linn_ schreef:
Ja maar het gaat met niet om het blaffen alleen. Ze let gewoon totaal niet meer op. Ze blaft en springt alleen maar richting mij en kijkt niet meer en is niet te sturen. Als ze enkel zou blaffen maar wel nog na zou denken dan vind ik het geen probleem.

Heeft je hond al wel geleerd om zelf toestellen te zoeken? Hoelang ben je al bezig en wat train je dan?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:08

Ash_ schreef:
Wij zijn nu 5 lessen bezig met Agillity. Zal ze het ooit leren. Vandaag was het een drama. Sprongen wilde ze niet overheen, band had ze geen zin in.
Enige wat ze echt heel leuk vind is de tunnel en kattenloop dus die doet ze wel.

Vorige week gingen de sprongen wel redelijk, vaak in 1 keer goed soms met een correctie.

Zal dat een kwestie van wennen zijn of zal ze het niet leuk vinden? Heb wel het idee dat ze het leuk vind maar twijfel nu toch wel erg. :(

Semmie heeft 10 lessen gehad nu en die doet nu 2 sprongen achter elkaar en een tunnel bijvoorbeeld, 4 paaltjes met wires en kattenloop en schutting de afloop ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:12

Wij hebben nu ook 5 lessen gehad. Doen hordes,kattenloop staat op ong 30cm van de grond denk ik, schutting staat ook omhoog nu maar nog niet op zin hoogst (kattenloop en schutting lagen de eerste 3 lessen plat op de grond), tunnels doen we, band doen we, slurf doen we, de breed doen we (nog niet op zijn breedst. Hordes staan trouwens ook nog niet op volledige hoogte voor grote hond maar wel al enige hoogte.
En we deden vanmorgen een lijntje met horde, band, horde, tunnel. Maar gaat allemaal gewoon rustig en neem soort van elke hindernis apart zegmaar.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:37

Machie schreef:
met 5 lessen doe je al sprongen? kattenloop in zn geheel? band en tunnels?
Dat gaat wel heel snel....
Waar train je?

_Linn_ schreef:

Heeft je hond al wel geleerd om zelf toestellen te zoeken? Hoelang ben je al bezig en wat train je dan?

Bij kc delft. Gaat allemaal wel op een rustig tempo. Is niet een heel parcours maar elk een paar onderdelen waar ze aan moeten wennen. Kattenloop is nog laag. Gaat om 1 a 2 sprongen max nu achter elkaar.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:35

@KarinW86:Dat klinkt wel echt survival :P Zwemmen voor hond én baas? Toby gaat echt niet zwemmen :D Poedelen prima, modderplassen prima, maar zwemmen, neee.

@_Linn_ Te vroeg al van alles willen en doen is ook niet goed. Ik zie best vaak dat mensen pups enzo al veel te lang laten lopen. Zou ik zelf niet doen, echt lang wandelen kan ook nog genoeg zodra ze uitgegroeid zijn.

@Ash_ Met 5 lessen nog maar is het niet gek dat het eens een les nog niet zo wil. Bij Toby duurde het ook even. Vooral ook door een mindere ervaring met 2 herders in de les... Gelukkig is dat over nu en zijn ook die twee bewuste herders aan Toby gewend en Toby nu ook aan hen.

Inmiddels een opdeling van de groep gehad, de eerdere groep was veel te groot, wat niet werkt. Steeds in groepjes, grote honden/kleine honden enzo en vrij snel wissels, had je het parcours nog amper gedaan, kleine parcourtjes ook en nu gaat het echt al een stuk serieuzer met meer afwisseling in de parcoursen en langere parcoursen. We zijn natuurlijk ook wat verder nu en de honden kennen meer.

Afgelopen les moesten we ook even de honden laten zitten, laten wachten, en dan moesten ze zelfstandig de eerste hoogtesprong nemen en later nog zelfstandig een hoogtesprong en de kattenloop. Toby deed het echt goed! Eerste keer bij twee hindernissen wachten was hij wel net iets te vroeg met komen, tweede keer ging goed. Drie hindernissen was te veel :+

De eerste keren de kattenloop was Toby steeds zo enthousiast dat hij aan het begin over het raakvlak heen sprong. Hij is gek op de kattenloop :D

Eind deze maand een puzzeltocht met survival elementen :) *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 06:15

Klinkt leuk zo'n puzzeltocht

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 06:16

Hoera hoera Levi is vandaag 5 Jaar! <3 :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:06

Gisteren hebben wij weer jonge honden cursus gehad :) onze topper vind volgen heel lastig, de konijnkeutels zijn veeeeel leuker, maar met veel bochtjes en lekkere koekjes doet hij dat hij als een speer...

Wow wat super cool zeg die filmpjes van de behendigheid :) mega vet!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:13

Vandaag gelopen voor de Gockinga Bokaal

1e op het Vast Parcours
1e op de Jumping
Overall dus 1e en een beker
En met het team zijn we beste Agility team geworden

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:15

gefeliciteerd Karin