Skippy01 schreef:@many 2 die niet los kunnen is inderdaad geen doen joh! Dan moet je echt ogen overal hebben als je ze ergens los wil, of je loopt altijd met twee lange lijnen die in de knoop raken haha
@zoe wat bizar zeg! Ik vind het altijd al gek dat bepaalde sporten redelijk gesloten zijn voor honden die niet 'in het lijstje staan', zelfs al vallen ze soms in de zelfde rasgroep zelfs, maar dat je met een show BC gewoon niet mee mag doen, vind ik wel echt heel gek! Ze zouden het juist moeten toejuichen als iemand toch wil weten hoe het met de aanleg zit binnen een showlijn...
@blijnijn he wat naar, giardia is zo vervelend! Bezig met een kuur panacur al wel?
Hm, ja, héél vreemd, een drijver die gaat staren... Echt, sommige mensen...
@esplendido mensen lezen volgens mij de standaard soms echt maar half... 'ow, wat een mooie hond zeg', en klaar. Heel zonde. Dat is precies wat mij zou tegenstaan in een RR: zelfstandig, jacht én wakend, en dan in combi met het formaat. Dat zou mij niet passen. Ik vind ze wel echt onwijs gaaf om te zien! (De podengo grande is ook zo: die jaagt - incl groot wild, maar niet zo heftig groot als ze in afrika hebben hoor haha - én waakt en is terughoudend. En dat is gewoon bést pittig. De grande zie je dus ook niet zoveel, ook niet in Portugal. Voor de jacht in Portugal is een grotere medio ook voldoende, en die zijn minder waaks en makkelijker meestal)
@warboel dat is hier achter mij zo met de samojeed die daar woont. Beest is een jaar of 3 a 4 denk ik, en moet altijd in de tuin liggen. Niet alleen omdat hij het warm heeft binnen ofzo (wat ik me kan voorstellen met aan samojeed), maar gewoon ALTIJD. En dan mag hij soms mee wandelen. Kort rondje wel altijd maar. En dan vinden ze het heel vreemd dat die hond enorm gefrustreerd is en uitvalt. Halllooooo, die hond heeft in land van oorsprong een takenpakket dat vereist dat hij vooral veel loopt. Misschien moet je er eens gewoon regelmatig stevige boswandelingen mee maken....
Ja inderdaad. Ik heb alle clubs op een uur rijden gecontacteerd. Nergens welkom. 1 club mocht ik heen. Was het lacherig “ja laat maar zien wat je kan” euhm ik ben hier om het te leren....
heb wel enkele workshops op anderhalf-2 uur rijden gedaan. Maar daarmee kan je geen hond doortrainen