De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:33

Ja, is zelfs de favoriet van Napoleon. :)

Ziet er leuk uit. Hopelijk is Wombat niet te opeisend!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 21:41

Framboosjes zelf vinden ze ook lekker! Worden ze Dracula van :') .

Super leuk LL!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:03

Haha. Napoleon eet wel heel netjes dan. :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:50

Laughterline: Ziet er leuk uit zeg! :D

Ik moet even mijn frustraties en twijfels kwijt :\ . Jullie weten misschien nog wel dat Lou een hele tijd geleden begon met achter Lilly aan te jagen wanneer ze eten kregen. Dit was meestal na vijf minuutjes over en als ik dan ging kijken zaten ze gezellig samen te eten. Maar aangezien Lilly toch steeds langer weg bleef voor ze kwam eten heb ik pas nog speciaal een extra deurtje gemaakt in het tussenschot zodat ik Lilly via daar eten aan de andere kant kon geven zodat ook zij rustig kon eten.

De laatste weken/maanden zat Lilly iedere keer als ik ging kijken in haar vertrouwde hoekje in een kartonnen doos, en ik zocht er niet te veel achter aangezien ze nooit een erg actief konijn is geweest en vaak lag te slapen. Ik dacht ook altijd dat dat jagen enkel gebeurde als ik er was om eten te geven. Gisteren was ik het zwembad aan het opzetten in de tuin en ben ik regelmatig langs de ren gelopen, en ik kijk dan altijd even waar ze mee bezig zijn. Op een gegeven moment was Lilly naar de andere helft van de ren gelopen om naar de wc te gaan en nog wat restjes eten op te knabbelen, en op de terugweg sprong ze nog even op het houten huisje tegenover het deurtje in het tussenschot om daar wat te snuffelen. Lou kwam net het deurtje door toen ze op het punt stond te vertrekken, en een milliseconde snuffelden ze aan elkaars neus, maar je ziet Lilly dan al bang om zich heen kijken omdat ze denkt dat Lou weer gaat bijten/achter haar aan gaat lopen, en dat gebeurt dan ook effectief. Het blijft dan niet bij wegjagen van het houten huisje, maar hij loopt er gerust nog twee rondjes extra achteraan. Dit gebeurde dus zomaar vanuit het niets zonder dat ze eten kregen op dat moment. Nu ben ik dus bang dat het eigenlijk veel vaker gebeurt dan ik eigenlijk dacht, en dat Lilly daarom altijd in haar doos verstopt zit...

Vanmorgen ook, ik ga Lilly zoals gewoonlijk aan de andere kant eten geven, maar het duurt altijd even voor ze wakker wordt en doorheeft dat er eten ligt. Ik wacht dan altijd even om zeker te zijn dat ze het eten vindt. Tegen dat ze eindelijk aan het eten was (ze eet weer brokjes trouwens! *\o/* ) kwam Lou in haar doos, en het is dan genoeg om gewoon zijn neus tegen haar te duwen om ze weer de stuipen op het lijf te jagen. Begint hij gewoon haar eten op te eten terwijl hij zelf net hetzelfde had 8)7 . Dit is nog een keer gebeurt, en toen was ik het echt zat met hem! Ik heb hem aan de ene kant van de ren opgesloten en Lilly alles gegeven wat ze nodig had aan de andere kant. Zo zitten ze nu nog steeds, maar ik weet dat als ik het weer open doe het spelletje gewoon opnieuw begint...

Stiekem weet ik wel dat het beste zou ze zijn ze allebei een eigen vriendin te geven of eentje in te ruilen bij een opvang... Ik denk alleen niet dat mijn ouders er nog twee konijnen bij willen, dus dan zou het al sowieso afscheid nemen van eentje zijn en dat vind ik zoooo moeilijk.. Ze zeiden dat ze er evt nog wel max eentje bij willen, maar een groepje van drie zal geen oplossing zijn denk ik.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:07

Met wombat en ziggy gaat het goed :j Al is de jungle gym niet zo interessant meer :') Ze chillen vooral op de grond haha. Utopia mijn naam komt van een liedje van Bastille vandaan, waar ik jaren geleden fan van was :P

O wat vervelend inderdaad dat Lou haar achterna zit. Misschien was het omdat ze dachten dat er eten aankwam omdat je in de buurt was? Hopelijk wordt het nog rustiger tussen die twee dan. :(

Lilly en Hazel gaan zondag naar hun nieuwe huisje toe. De hele doos is naar de ... en elke ochtend en soms ook overdag mag ik ze gaan vangen onder het bed haha. Ik heb echt een zwak voor Hazel, zo'n klein konijntje.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:45

Hmm lastig zeg MoppieFilou..
Misschien inderdaad als je in de buurt bent dat het versterkt?
Als ik vanuit huis naar Bliksem en Koekie kijk liggen ze altijd bij elkaar, maar gister ging ik er bij zitten en toen ging Bliksem ook achter Koekie aan.. snapte er niks van.

Ah fijn dat Lilly en Hazel zondag naar hun nieuwe plek gaan. Je zal ze nog gaan missen!
Alleen t vangen zal je missen als kiespijn haha

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:56

laughterline schreef:
Met wombat en ziggy gaat het goed :j Al is de jungle gym niet zo interessant meer :') Ze chillen vooral op de grond haha. Utopia mijn naam komt van een liedje van Bastille vandaan, waar ik jaren geleden fan van was :P

O wat vervelend inderdaad dat Lou haar achterna zit. Misschien was het omdat ze dachten dat er eten aankwam omdat je in de buurt was? Hopelijk wordt het nog rustiger tussen die twee dan. :(

Lilly en Hazel gaan zondag naar hun nieuwe huisje toe. De hele doos is naar de ... en elke ochtend en soms ook overdag mag ik ze gaan vangen onder het bed haha. Ik heb echt een zwak voor Hazel, zo'n klein konijntje.

Zal dan toch fijn zijn dat je ze binnenkort niet meer iedere dag moet vangen haha. Al zal je ze wel gaan missen natuurlijk.

Ja, weet inderdaad niet goed of het echt aan mijn aanwezigheid ligt. Zou eigenlijk eens een hele dag een camera op de ren moeten zetten om te kijken hoe het er aan toe gaat als ik er niet ben..

jolmer20 schreef:
Hmm lastig zeg MoppieFilou..
Misschien inderdaad als je in de buurt bent dat het versterkt?
Als ik vanuit huis naar Bliksem en Koekie kijk liggen ze altijd bij elkaar, maar gister ging ik er bij zitten en toen ging Bliksem ook achter Koekie aan.. snapte er niks van.

Ah fijn dat Lilly en Hazel zondag naar hun nieuwe plek gaan. Je zal ze nog gaan missen!
Alleen t vangen zal je missen als kiespijn haha

Ja, zou inderdaad kunnen! Al heb ik natuurlijk wel konijnen gekocht om lekker bij ze te zijn haha

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:00

Moeilijk Moppie, hier is dat ook wel met etenstijd hoor. Ze eten hier ook vaak apart omdat Flou anders niet veel krijgt van Autumn. Gisteren heb ik ook nog een half uur erbij moeten staan, omdat Autumn verschoten was en daarmee bij Flou haar eten terecht gekomen was en dat natuurlijk even goed vond. Maar dat mocht niet van mij natuurlijk. Nu gaat het 's ochtends met de brokken wel weer heel goed, het ligt er echt een beetje aan of Flou het aandurft of niet (want daar reageert Autumn op, als Flou niet bang reageert, doet ze ook niks). Verder liggen ze wel heel vaak tegen/op elkaar, dus goede vriendjes zijn het wel. Maar ik hoor uit jou verhaal dat ze eigenlijk meer naast elkaar leven? Ik heb vroeger ook 2 rammen gehad en dat was ook zo, die deden elkaar niet echt iets (buiten dan af en toe rennen), maar ze hadden ook niet echt iets aan elkaar. Dan is de vraag of je ze niet beter wel apart zet, dat Lily toch ook zijn rust heeft he.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:13

Gigixponys schreef:
Moeilijk Moppie, hier is dat ook wel met etenstijd hoor. Ze eten hier ook vaak apart omdat Flou anders niet veel krijgt van Autumn. Gisteren heb ik ook nog een half uur erbij moeten staan, omdat Autumn verschoten was en daarmee bij Flou haar eten terecht gekomen was en dat natuurlijk even goed vond. Maar dat mocht niet van mij natuurlijk. Nu gaat het 's ochtends met de brokken wel weer heel goed, het ligt er echt een beetje aan of Flou het aandurft of niet (want daar reageert Autumn op, als Flou niet bang reageert, doet ze ook niks). Verder liggen ze wel heel vaak tegen/op elkaar, dus goede vriendjes zijn het wel. Maar ik hoor uit jou verhaal dat ze eigenlijk meer naast elkaar leven? Ik heb vroeger ook 2 rammen gehad en dat was ook zo, die deden elkaar niet echt iets (buiten dan af en toe rennen), maar ze hadden ook niet echt iets aan elkaar. Dan is de vraag of je ze niet beter wel apart zet, dat Lily toch ook zijn rust heeft he.

Haha, grappig dat je het goed zegt :') . Maar je hebt ze beiden al in levende lijve gezien natuurlijk.

Maar klopt helemaal wat je zegt, ze zitten wel eens naast elkaar hoor, maar ik zie ze elkaar minder en minder wassen of echt knus bij elkaar gaan liggen. Om het maar even cru te zeggen, ze hebben gewoon weinig aan elkaar. Apart zetten zou Lilly inderdaad wel veel rust geven, en grote kans ook dat ik mijn konijn van vroeger terug heb, dat ze weer helemaal openbloeit. Ze was vroeger zo'n knuffelkonijn, echt heerlijk. Nu rent ze al weg als ik nog maar te dicht in de buurt kom. Probleem is dat ik het dan niet echt eerlijk vind naar hen toe dat ze beiden apart moeten leven. Daar heb ik geen twee konijnen voor gekocht natuurlijk. Moest er eentje weggaan is het sowieso Lou want Lilly is zo'n sukkeltje (in de zin van ongezond, ze heeft een slechte vacht, slechte tanden, ze hoort amper iets, ze heeft chronisch snot... :') ) dat ik denk dat ze veel minder kans heeft om goed terecht te komen of überhaupt geadopteerd te worden. Maar liefst van al houdt ik ze allebei natuurlijk. Maar als ik eraan denk dat Lilly zo nog een jaar of acht met Lou moet leven, vind ik dat echt gewoon zielig. Volgens mij zou ze zo openbloeien met een vriendinnetje dat wel bij haar past..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:19

Hmm lastig idd zeg. Denk je dat een 3e misschien zou helpen? Ik heb geen ervaring in groepjes.

Lilly en Hazel waren er net ineens uitgesprongen, dus heb Hazel even op de bank gehaald voor wat knuffel tijd <3 Ze is zo’n lief klein schatje. Denk wel dat ze wat te dun is. Voel dr ruggengraat en schouderbladen iets meer dan wat normaal is denk ik.

Zo lief bleef ze even blij me liggen <3
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:21

<3 <3 <3

Lastig zeg Moppie... je zou inderdaad eens een cameraatje kunnen ophangen.. maarja, da's vaak ook weer zo'n gedoe, tenminste.. ik moet dan eerst een netwerkkabel trekken of een extra internet-punt maken, want ze zitten te ver van het huis weg :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:26

laughterline schreef:
Hmm lastig idd zeg. Denk je dat een 3e misschien zou helpen? Ik heb geen ervaring in groepjes.

Lilly en Hazel waren er net ineens uitgesprongen, dus heb Hazel even op de bank gehaald voor wat knuffel tijd <3 Ze is zo’n lief klein schatje. Denk wel dat ze wat te dun is. Voel dr ruggengraat en schouderbladen iets meer dan wat normaal is denk ik.

Zo lief bleef ze even blij me liggen <3
[ [url=m/LP7ZCG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vraag ik me dus ook af.. Maar een groepje van drie is meestal niet erg stabiel, en de twee die ik nu heb ook al niet := . Dus weet niet of dat een oplossing gaat zijn.

Heerlijk knuffelkonijn! <3 <3

xXutopiaXx schreef:
<3 <3 <3

Lastig zeg Moppie... je zou inderdaad eens een cameraatje kunnen ophangen.. maarja, da's vaak ook weer zo'n gedoe, tenminste.. ik moet dan eerst een netwerkkabel trekken of een extra internet-punt maken, want ze zitten te ver van het huis weg :')

Ja inderdaad, wordt nog niet zo simpel :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 09:18

Oeh lastig Moppie!
Cameraatjes dacht ik ook aan, maar das een halve verbouwing om dat vaak goed te krijgen :').

Bij 3 hoor ik vaker dat dat niet goed gaat, en zeker als het koppeltje soms al een beetje ruzie maakt kan dat erger worden..

En super lief LL <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:06

Ik snap dat je ze liever niet alleen houd. Maar ik denk wel dat het in dit geval misschien beter zou zijn. Lily word misschien net door haar ziekte niet geaccepteerd. Ik heb ook zo'n sukkeltje (chronisch snot en EC gehad) en ik houd hem wel bewust alleen. Ik wilde hem eerst koppelen aan Napoleon, maar Wokkels accepteerde hem al niet eigenlijk en Napoleon is 10x dominanter. Daarnaast is Chester een super moeilijke eter en Napoleon een veelvraat, dus dat zou nooit goed komen. Nu zitten ze dus beiden alleen omdat ik het echt niet over mijn hart zou krijgen eentje weg te doen. En ja het is jammer, maar ik denk dat ze er wel vrede mee hebben. Ik zie ze beiden nog regelmatig binky's doen namelijk. Napoleon heeft wel zicht op de andere 2. En Chester zit binnen.

Je kan natuurlijk ook je ouders proberen overtuigen voor nog 2 konijnen, maar dan zit er nog een kans in dat het niet gaat werken. 1 erbij gaat het alleen maar erger maken denk ik.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:31

Camera had ik ook aan zitten denken, die had ik toen bij mn lammetjes. Nog best moeilijk om dat stabiel te krijgen haha.

Ahh lief Laughterline!

Ik zou inderdaad dan denken om ze apart te houden.. zeker met ziekte is dat vaak toch inderdaad dat ze buiten gesloten worden.
Hier ging een trio goed, Bliksem verdeelde goed zijn aandacht. Maar toch heb je wel eens dat ze dan buiten gesloten worden.
Of 2 erbij helpen is ook altijd de vraag natuurlijk..

Hmm ik zit heel erg te denken of het verstandiger is om een koppel erbij te nemen of 2 vrouwen.
Je hoort over allebei verschrikkelijke verhalen maar ook goede verhalen haha.

En die blij eitjes op mn werk werken ook niet mee, ben verliefd op twee van hen. Heb expres nog niet gekeken naar het geslacht haha.
Hoop dat ze snel verkocht ziin, maar ook weer niet hahah

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:22

Kon het weer niet laten.... zag deze twee lieverds voorbij komen en moest ze ophalen <3 <3

Afbeelding

Het zijn broer en zus, maar nog lastig uit elkaar te houden :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:27

Es_ther schreef:
Oeh lastig Moppie!
Cameraatjes dacht ik ook aan, maar das een halve verbouwing om dat vaak goed te krijgen :').

Bij 3 hoor ik vaker dat dat niet goed gaat, en zeker als het koppeltje soms al een beetje ruzie maakt kan dat erger worden..

Ja haha daar vreesde ik al voor :') .

En idd, is hoe ik er ook over dacht.

Gigixponys schreef:
Ik snap dat je ze liever niet alleen houd. Maar ik denk wel dat het in dit geval misschien beter zou zijn. Lily word misschien net door haar ziekte niet geaccepteerd. Ik heb ook zo'n sukkeltje (chronisch snot en EC gehad) en ik houd hem wel bewust alleen. Ik wilde hem eerst koppelen aan Napoleon, maar Wokkels accepteerde hem al niet eigenlijk en Napoleon is 10x dominanter. Daarnaast is Chester een super moeilijke eter en Napoleon een veelvraat, dus dat zou nooit goed komen. Nu zitten ze dus beiden alleen omdat ik het echt niet over mijn hart zou krijgen eentje weg te doen. En ja het is jammer, maar ik denk dat ze er wel vrede mee hebben. Ik zie ze beiden nog regelmatig binky's doen namelijk. Napoleon heeft wel zicht op de andere 2. En Chester zit binnen.

Je kan natuurlijk ook je ouders proberen overtuigen voor nog 2 konijnen, maar dan zit er nog een kans in dat het niet gaat werken. 1 erbij gaat het alleen maar erger maken denk ik.

Inderdaad, misschien heb je wel gelijk... Denk dat ik de opvang hier in de buurt eens een mailtje ga sturen om te horen hoe zij er over denken en wat zij adviseren. En anders moet ik Lilly idd apart houden, en voor Lou een vriendje bij zoeken dan : .

jolmer20 schreef:
Camera had ik ook aan zitten denken, die had ik toen bij mn lammetjes. Nog best moeilijk om dat stabiel te krijgen haha.

Ik zou inderdaad dan denken om ze apart te houden.. zeker met ziekte is dat vaak toch inderdaad dat ze buiten gesloten worden.
Hier ging een trio goed, Bliksem verdeelde goed zijn aandacht. Maar toch heb je wel eens dat ze dan buiten gesloten worden.
Of 2 erbij helpen is ook altijd de vraag natuurlijk..

Hmm ik zit heel erg te denken of het verstandiger is om een koppel erbij te nemen of 2 vrouwen.
Je hoort over allebei verschrikkelijke verhalen maar ook goede verhalen haha.

En die blij eitjes op mn werk werken ook niet mee, ben verliefd op twee van hen. Heb expres nog niet gekeken naar het geslacht haha.
Hoop dat ze snel verkocht ziin, maar ook weer niet hahah

Als ik er twee bij zo nemen zou het sowieso wel in twee koppels zijn, groepje van vier is niet zo makkelijk denk ik!

Haha, als ik eens door de opvangkonijntjes moet ik mezelf ook bedwingen hahaha.

xXutopiaXx schreef:
Kon het weer niet laten.... zag deze twee lieverds voorbij komen en moest ze ophalen <3 <3

[ [url=m/lqfmii.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zijn broer en zus, maar nog lastig uit elkaar te houden :=

[ [url=m/4CNYCD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rqaBRN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5cvEgY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg wat zijn ze mooi en schattig!! <3 <3

Edit: Heb je een volledige foto van je ren? Ziet er iets degelijk uit!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:29

Ohhh wat een moppiessss Utopia!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 19:34

Aaawwhh <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:20

Dankjulliewel :+: Ze zijn zó schattig <3

MoppieFilou schreef:
Edit: Heb je een volledige foto van je ren? Ziet er iets degelijk uit!

Jazeker, ff zoeken hoor :P Het is een volière geweest, die de vorige bewoners hebben gebouwd.
Dit is het hele hok:

Afbeelding

En dan zijn het 3 van deze hokjes naast elkaar:

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:27

Wow die hebben wel ruimte zeg! Handig dat die er al stond (als volière dan)! :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:15

Wat een moppies zeg <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:15

Ooo wat een schatjes!! En idd zeg wat een fijne ruimte! :D

Gister zouden lilly en hazel naar hun nieuwe plekje gaan maar ging iets mis met de auto. Dus zouden ze vandaag komen maar er is echt een mega storm vandaag (byebye zomer, hello winter :( ) dus gaan ze morgen pas Haha. Lilly is soms echt lelijk tegen hazel, gelukkig krijgen ze daar de ruimte. Had ze al een jaar niet meer zien ruziën.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:10

Laughterline: Jammer dat ze nog niet opgehaald konden worden :( . Ik vergeet steeds weer dat bij jullie nu de winter op komst is haha.

Ik was net weer eens door fotootjes van Moppie aan het scrollen, en hoewel ik Lilly en Lou uiteraard heel graag zie, was Moppie toch echt een once in a lifetime konijn <3 <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:48

Ja... ik moest ook ff nadenken haha, maar je zit natuurlijk niet hier :') Hopelijk houdt het ruziën daar op dan!!

Vind de volière ook echt heel fijn als hokken, vooral ook omdat ik (met m'n 1.85m) er rechtop in kan staan +:)+ We willen dan met zo'n schapenhekje, met gaas ervoor, een ren maken. Ongeveer vanaf het begin van de hokken aan de voorkant van de foto, tot het rijtje stenen rechts en dan helemaal tot achterin, waar je een muurtje ziet. De put die pontificaal in het midden zichtbaar is, staat dan in het midden van de ren :D Nu nog iets leuks daarvoor verzinnen, vind het er wel leuk uitzien, maar je kunt er vast wat leukers mee dan laten verroesten en onkruid verzamelen _O-