Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:14

Wij trainen altijd gewoon door := Tenzij de ondergrond erg slecht is/glad is, dan passen we de training aan, maar training is er altijd.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:44

Wij trainen ook meestal binnen als het slecht weer is. Nu is de school net verhuisd en daar is nog geen schuur. Komt binnenkort dus wij kunnen gewoon doortrainen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:20

Wij trainen van april tot oktober buiten op vrijdag en van oktober tot april binnen op zondag in de hal van een andere vereniging.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:06

Wij trainen van november tot april binnen ;)
Ik train met ene bal of koek, vaak gewonnen brokken de ik anders niet voer ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:50

Machie goed dat je over een bal begint moet er nog even 1 opzoeken voor vanavond

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:10

Ik heb nu voor een keer andere beloningsnoepjes gekocht. Gehaald bij de action. Hopen dat ze dan iets mee op mij gefocust blijft want dat blijft een crime

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:25

Hai! :wave:
Ik was het WK aan het kijken en moest aan jullie denken, dus maar eens gezocht en gevonden. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:58

Wij slaan de puppycursus over dit weekend, we gaan lekker naar Texel :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:35

PSM wat lekker!! Stiekem wel jaloers. Heel veel plezier

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:26

Wij gaan in november de manege in met behendigheid. Obedience blijft buiten.

Wij gaan morgen OB-B examen lopen en als we het halen ook gelijk de OB-1 :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:37

Ik ga morgen helpen bij de dogsurvival in Delft, ben benieuwd

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:52

Vanmorgen ging de les iets minder goed vond ik, maar komt misschien omdat ik iets perfectionistisch ben. Moet ik helemaal niet doen want dit was pas de 4e les dus het is logisch dat het nog niet altijd goed gaat. Maar Mancha is zo druk tussen de hordes in, hebben we een horde genomen en dan gaat ze zo zitten blaffen en springen naar mij toe, ze is dan wel heel gericht op mij, maar kijkt dan dus niet meer vooruit waardoor ze dus de tunnel niet neemt. Ze is zo druk...ik doe nog steeds dan gewoon zelf stil staan tot ze weer rustig is maar ook dat wilde vandaag gewoon niet lekker. Ik hoop dat ze nog een keer die rust krijgt en dan wel vooruit blijft kijken.

Ik ga volgende week voor ik weg ga naar cursus gewoon even met de bal buiten spelen, hopen dat ze die eerste energie even kwijt raakt. En ook een flostouw meenemen zodat we tussendoor even kunnen spelen, misschien dat dat gaat helpen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:05

Ik herken dat wel Linn, grote kans dat het onzekerheid is en dat je zelf gewoon niet duidelijk genoeg bent. Is ook helemaal niet erg, jullie moeten beide leren en dat wordt met de tijd wel minder.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:14

mirriejj schreef:
Ik herken dat wel Linn, grote kans dat het onzekerheid is en dat je zelf gewoon niet duidelijk genoeg bent. Is ook helemaal niet erg, jullie moeten beide leren en dat wordt met de tijd wel minder.

Ja ik kreeg ook te horen vanmorgen dat ik niet goed genoeg vertrouwen heb in Mancha, dat voelt zij natuurlijk. Dat kan idd wel kloppen, komt doordat ik weet dat ze zo gaat lopen doen en dan gaat ze dat idd ook doen. Ze is natuurlijk ook pas 1 jaar dus is logisch dat ze nog lekker spring in 't veld is.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:29

_Linn_ schreef:
mirriejj schreef:

Ja ik kreeg ook te horen vanmorgen dat ik niet goed genoeg vertrouwen heb in Mancha, dat voelt zij natuurlijk. Dat kan idd wel kloppen, komt doordat ik weet dat ze zo gaat lopen doen en dan gaat ze dat idd ook doen. Ze is natuurlijk ook pas 1 jaar dus is logisch dat ze nog lekker spring in 't veld is.

Semmie is mijn 3e agility hond, maar dit keer medium ipv large. En je moet mij soms eens zien plaren op het veld, komt vanzelf wel joh. Vertrouwen hebben in je hond en hup .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:31

Dit is onze training van vandaag <3
Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:31

Ja het gaat zeker wel goed komen! We vinden het beide in ieder geval wel echt leuk om te doen!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:45

Lekker dooroefenen hoor, 4 lessen is nog niks! Op een gegeven moment heb je helemaal geen tijd meer om tussendoor stil te staan :P

Lekker op het strand met de hondjes zeg!

Wij hebben vandaag ons examen FCI OB-B en OB-1 gehaald! De eerste met een U, tweede met een ZG :D Lekker door naar de 2 nu!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:58

Ik heb pas om 19.30 uur les en tja, het is nu al vroeg donker. Er zijn wel buitenlampen, maar dat is niet ideaal voor de honden om afstanden in te schatten enzo. Daarom dus o.a. een aangepaste behendigheid in de winterperiode. Helaas heeft de hondenschool waar ik les geen binnenlocatie.

Gisteren een hele dag op pad geweest met Toby, survivallen! We hadden een erg leuke groep, heel gezellig en sociaal en ook de honden waren leuk en sociaal, hier en daar hebben we ze even allemaal een stuk los laten lopen, ging heel goed.

De kabelbaan kon ik helaas niet doen. Het kleinste tuig was nog een (paar) maatje(s) te groot :D Ze waren niet zo berekend op kleine honden, er deden ook weinig kleine honden mee. Als Toby heel rustig geweest was had hij daar wel in gemogen, maar hij vond het tuig eng, dus ja, dan maar even van de kabelbaan zonder hond.

Kanoën vond Toby wel spannend, het was de eerste keer voor hem in een boot. Maar hij móest wel mee hoor, sprong in de boot en ik werd afgelebberd, wat niet heel handig was omdat het bootje wiebelde en ik nog moest gaan zitten enzo. Hij heeft de hele route op schoot gezeten hihi. Daar zat hij uiteindelijk wel lekker relaxed.

De eerste opdracht was een hindernisbaan en daar kon je wel zien dat Toby behendigheid doet, hij deed het heel goed, zijn favoriete onderdeel de kattenloop zet er ook bij :) Zelfs op de trampoline sprong hij direct, terwijl ik verwachtte dat hij dat wel spannend zou vinden.

En we hebben hem \o/ Weer een certificaat erbij ;)

Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:43

Oh dat klinkt wel super tof om te doen! Wil ik ook wel een keer met Mancha gaan doen als ze wat ouder is, nu is dat nog te zwaar voor dr vind ik.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:45

Ik heb gister geholpen bij de dogsurvival in Delft was super leuk! Stond bij een sloot oversteek

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:19

@_Linn_: Zeker doen! Was erg leuk! Met een heel jonge hond inderdaad nog niet zo'n goed idee. Maar elke gezonde (sociale) hond die oud genoeg is en in goede conditie kan het. Beetje conditie van de baas is ook wel handig :P Maar je hoeft niet in extreem goede conditie te zijn, zo ver is 10 km nou ook weer niet. Ons groepje deed niet mee voor de snelste tijd ofzo, wat je ook niet gaat halen met 9 bazen en 9 honden. De opdrachten duren dan gewoon wat langer.

@KarinW86: Leuk ja, ik las je post al! :) Wij hebben ook een kanaaloversteek gedaan op een vlot, ook heel leuk. Daar stonden kinderen van de Scouting bij.

Wat voor onderdelen hadden jullie nog meer?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:22

Ik heb niet alles gezien, maar ze moesten keer of 5 wel over het water.
Kanoën
Suppen
2x zwemmen
Oversteek water met obstakels
Strobalen
Doolhof
Schuttingen over het hek bij start en finish
De rest weet ik even niet

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:08

Ja Mancha is nu 1 jaar en bijna 3 maanden. Vind ik dan nog te jong. Ze moet echt nog gaan groeien in spieren en ook mentaal mag ze nog wel wat meer volwassen worden. Dus wie weet volgend jaar dat ik wel zoiets een keer wil gaan doen. Twee vriendinnen van mij hebben het dit jaar in juli ook gedaan, ga ik volgend jaar wel met hun mee, lijkt me leuk!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:24

In de kano met hond is leuk. Wij zaten in een 2 persoonskano, hond bij man achterin de kano. Hond wilde naar voren dus die viel zo overboord. Rest van de reis bij mij op schoot gezeten. Als die eenden zag wilde die overboord springen dus mijn benen waren helemaal geschramd. Maar wel een leuke dag gehad