Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skippy01 schreef:@kiwi grappig is dat he. field trials zijn echt mooi. Je ziet in engeland momenteel veel 'fox red' (lichtrode/ donkergele, hoe je wil) field trial labs lopen, echt, kom maar brengen hoor!![]()
@mvdende ja inderdaad, zo horen ze. zijn ze gelijk ook niet meer zo lomp he...
@many haha, ow ja, dat is ook altijd zo'n leuke... En mensen die echt oprecht geirriteerd zijn als hun hond dan in een sloot springt... vriend, dan had je geen labrador moeten kopen.... :')
Many schreef:Herkenbaar mdvdendeSoms heb je er gewoon echt even géén zin in. Handdoek in de auto is een goeie, dat ga ik ook doen.
Many schreef:Haha, nee dat wordt niet echt gewaardeerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms gewoon even geen zin in heb. Maar dat heeft ook te maken met dat Pomme na een zwemavontuur eigenlijk in bad moet, omdat ze anders jeuk krijgt.
Heel iets anders: heeft iemand van de teefjes-eigenaren hier ervaring met een eerste loopsheid die niet echt doorzet? Een paar weken geleden wist ik vrij zeker dat Pomme loops zou worden. Achterkant opgezet, veel plassen, terugval in zindelijkheid, minder goed luisteren... maar ik heb nooit bloed gezien. Nu vertoonde ze vorige week weer diezelfde signalen, maar weer geen bloed. Kan het zijn dat ze er tegenaan zit, maar dat het nog niet doorzet? Of zou ze al loops zijn geweest, maar dat ze het bloed heeft weggelikt? (Want ze likt wel veel aan haar vulva nu) Iemand ervaring?
Skippy01 schreef:@mvdende ja, maar ik vind het nog anders als je geirriteerd bent als een land-jager altijd het water ingaat... Maar als je een hond koopt die van origine vogels ophaalt, grotendeels uit water, dan wéét je dat toch? Stel dat je een spaniel zou kopen, en dan zegt 'hij zit altijd in het water'. Ja, dat gebeurt dus... Op insta heb je de hashtag 'soggyspaniel', en daar zitten duizenden foto's aan vast, dat is niet voor niets
Kijk, als je een yorkie koopt, zal je vast veel minder te maken hebben met echt obsessief zwemgedrag, dat zit daar gewoon niet zo in...
Skippy01 schreef:@CB mooie werklijn golden, zo'n echte gouden, niet zo'n grote witte, is wel echt tof hoor! Fijne honden om mee te werken ook wel voor zover ik ze heb zien werken, wat 'zachter' dan een lab. Maar er zijn er niet zo veel die werklijn goldens fokken. Misschien in Duitsland meer, nog veel meer jachtcultuur, dat is voor jullie ook niet ver natuurlijk... Daar haalde vroeger een kennis althans zijn goldens. Van die donkere en die moesten echt mee jagen altijd.