Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skippy01 schreef:@kiwi grappig is dat he. field trials zijn echt mooi. Je ziet in engeland momenteel veel 'fox red' (lichtrode/ donkergele, hoe je wil) field trial labs lopen, echt, kom maar brengen hoor!![]()
@mvdende ja inderdaad, zo horen ze. zijn ze gelijk ook niet meer zo lomp he...
@many haha, ow ja, dat is ook altijd zo'n leuke... En mensen die echt oprecht geirriteerd zijn als hun hond dan in een sloot springt... vriend, dan had je geen labrador moeten kopen.... :')
Soms heb je er gewoon echt even géén zin in. Handdoek in de auto is een goeie, dat ga ik ook doen. 
Many schreef:Herkenbaar mdvdendeSoms heb je er gewoon echt even géén zin in. Handdoek in de auto is een goeie, dat ga ik ook doen.

Many schreef:Haha, nee dat wordt niet echt gewaardeerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms gewoon even geen zin in heb. Maar dat heeft ook te maken met dat Pomme na een zwemavontuur eigenlijk in bad moet, omdat ze anders jeuk krijgt.
Heel iets anders: heeft iemand van de teefjes-eigenaren hier ervaring met een eerste loopsheid die niet echt doorzet? Een paar weken geleden wist ik vrij zeker dat Pomme loops zou worden. Achterkant opgezet, veel plassen, terugval in zindelijkheid, minder goed luisteren... maar ik heb nooit bloed gezien. Nu vertoonde ze vorige week weer diezelfde signalen, maar weer geen bloed. Kan het zijn dat ze er tegenaan zit, maar dat het nog niet doorzet? Of zou ze al loops zijn geweest, maar dat ze het bloed heeft weggelikt? (Want ze likt wel veel aan haar vulva nu) Iemand ervaring?
dat vind ik dus iets minder fijn, want dat regenwater is altijd behoorlijk modderig (zeker als er een hond in gaat liggen woelen, dan mixed het schone toplaagje water snel met de grond) Skip is dan ook iedere keer grijs van de modder als hij uit zn plas komt.Skippy01 schreef:@mvdende ja, maar ik vind het nog anders als je geirriteerd bent als een land-jager altijd het water ingaat... Maar als je een hond koopt die van origine vogels ophaalt, grotendeels uit water, dan wéét je dat toch? Stel dat je een spaniel zou kopen, en dan zegt 'hij zit altijd in het water'. Ja, dat gebeurt dus... Op insta heb je de hashtag 'soggyspaniel', en daar zitten duizenden foto's aan vast, dat is niet voor niets
Kijk, als je een yorkie koopt, zal je vast veel minder te maken hebben met echt obsessief zwemgedrag, dat zit daar gewoon niet zo in...
. Zou ik er blij van worden als m'n hond Elke keer het water indook, overal? Denk het niet, maar dat weet je idd wel vooraf als je een Lab in huis haalt en als je daar echt problemen mee hebt, moet je ze idd niet in huis halen of water vermijden met sommige wandelingen/aanlijnen hihi.
Maar ik heb ook dagen waarop ik zoiets heb van: VANDAAG EVEN NIET. En dat is ook geen ramp vind ik. Maar je kunt niet verwachten dat je met een lab idd elk plasje water 100% kunt gaan vermijden. Daar doe je de hond dan ook echt geen plezier mee.
De 'standaard' voor de lab is in de ogen van velen echt ten nadele veranderd vind ik. Maar zo vind ik bij de Goldens ook lang niet alle lijnen mooi meer. Dat voorbeeld van jou Skippy vond ik dan idd ook heel mooi hierboven. Wat een verschil!! Maar vind ik bij veel rassen idd zo opmerkzaam; ook bij de herder maar ook de border collie. Sommige lijnen zijn zo doorgeslagen en echt niet mooi/functioneel meer
Het is ook niet niks, al die veranderingen in je lijf. Flexi gebruiken wij trouwens ook! Well eentje met een 'tape' lijn en geen cord. Ik vind een gewone lange lijn ook echt geen doen dus ik snap je helemaal.
In een plas gaan liggen, wat een grapjas. 

Maar alsnog ook zeker iets waar we ons nog verder in gaan verdiepen tegen de tijd dat we zouden gaan kijken voor een tweede hond. We gaan daar zeker een weloverwogen beslissing in maken en niet impulsief en trekken daar ook tijd voor uit. Denk dat het sowieso ook nog een dingetje is om daar een fokker te vinden, want daar zie je door de bomen het bos ook af en toe niet meer en ik ben daar nog wat minder bekend mee als het odh wereldje. Maar goed, eerst idd Arya volwassen krijgen. Moet er voorlopig Echt niet aan denken om een jonge hond erbij te hebben hihi. Hebben onze handen nog vol aan deze jonge hond, waar ik nog meer mee wil doen qua training.
Eerst komt er waarschijnlijk nog een kitten bij tzt. Skippy01 schreef:@CB mooie werklijn golden, zo'n echte gouden, niet zo'n grote witte, is wel echt tof hoor! Fijne honden om mee te werken ook wel voor zover ik ze heb zien werken, wat 'zachter' dan een lab. Maar er zijn er niet zo veel die werklijn goldens fokken. Misschien in Duitsland meer, nog veel meer jachtcultuur, dat is voor jullie ook niet ver natuurlijk... Daar haalde vroeger een kennis althans zijn goldens. Van die donkere en die moesten echt mee jagen altijd.
Wij hebben natuurlijk nog een oudje rondlopen, maar hebben het al weleens over de 'vervanger' (ohhh dat klinkt naar) voor als zij er niet meer is. Pomme is zó sociaal dat ik haar nooit als enige hond in huis zou willen houden, en bovendien vind ik twee honden ook wel erg gezellig. Het zou sowieso een middenslag hond worden qua grootte. Misschien nog een Griffon Vendéen, mits Pomme tegen die tijd goed los kan lopen. Want twee honden die niet los kunnen, dat zou ik niet willen.
Kan me goed voorstellen dat je idd niet terug wilt naar 'maar' 1 hond. Als ik terugdenk ook voor mezelf nog aan dat gat wat Rex achterliet. Ik denk dat het hebben van meerdere honden dan wel net wat meer helpt als je verdriet hebt van het verlies van een ander. Maar ook voor de dieren onderling is het zo fijn als ze een ander maatje, of meer, hebben denk ik zo ja
Oh, en de RR's. Wij hebben er hier drie in het dorp lopen die echt niet opgevoed zijn en ook nog eens te dik. Die van mijn buren spant wel de kroon, die is nog vals ook. Was hem laatst een keer uitlaten zonder dat ik enige uitleg had gekregen, maar dat is niet voor herhaling vatbaar. Hij grijpt helaas ook echt. Daarentegen op m'n stage een RR tegengekomen die mooi op gewicht was en keurig opgevoed, dan is het direct een hele andere hond. Melle is dan wel geen 'ras', maar met een Boerenfox in huis weet je ook wel dat er wat geluid geproduceerd kan worden. Tja, dat zijn keuzes die je maakt.
je hebt een herder gekocht, dan weet je dat toch. Damn kan me er zo boos om maken