Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:26

Haha, over labradors en waterapport gesproken. Vrienden van mij hebben een labrador van nu 1.5 jaar. Laatst waren ze helemaal verbaasd, want 'hij steekt soms zomaar zijn kop onder water!'. Ehhh ja, gek hè, bij een hond die gefokt is om eenden uit het water te halen :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:26

@kiwi grappig is dat he. field trials zijn echt mooi. Je ziet in engeland momenteel veel 'fox red' (lichtrode/ donkergele, hoe je wil) field trial labs lopen, echt, kom maar brengen hoor! <3

@mvdende ja inderdaad, zo horen ze. zijn ze gelijk ook niet meer zo lomp he...

@many haha, ow ja, dat is ook altijd zo'n leuke... En mensen die echt oprecht geirriteerd zijn als hun hond dan in een sloot springt... vriend, dan had je geen labrador moeten kopen.... :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 10:39

Hier zijn ze zwart. Eentje echt te vet. Maar die is ziek helaas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:45

Skippy01 schreef:
@kiwi grappig is dat he. field trials zijn echt mooi. Je ziet in engeland momenteel veel 'fox red' (lichtrode/ donkergele, hoe je wil) field trial labs lopen, echt, kom maar brengen hoor! <3

@mvdende ja inderdaad, zo horen ze. zijn ze gelijk ook niet meer zo lomp he...

@many haha, ow ja, dat is ook altijd zo'n leuke... En mensen die echt oprecht geirriteerd zijn als hun hond dan in een sloot springt... vriend, dan had je geen labrador moeten kopen.... :')

Haha...

De Duitse Staande is van oorsprong echt geen waterhond. Ze moeten wel door en over water kunnen om een apport op te halen, dus zwemmen is niet helemaal raar voor ze, maar Skip is echt erger dan een Lab of andere echt voor water gefokte hond. Skip kan je echt in élke sloot terug vinden... vaak kan ik er wel om lachen en soms komt het nét niet zo handig uit...

Dan krijgt hij òf een koud water straal op zich (en dat HAAT hij) omdat hij in een stinksloot is gesprongen en ik geen warm water bij de hand heb.

Of als het een schone sloot was, droog ik hem af met een handdoek die ik altijd (bij me had en tegenwoordig) in de auto heb liggen. (En dan moet het restaurant, de visite of mijn mede passagiers in de trein het maar doen met een natte hond)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-07-20 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:46

Herkenbaar mdvdende :)) Soms heb je er gewoon echt even géén zin in. Handdoek in de auto is een goeie, dat ga ik ook doen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:49

@mvdende ja, maar ik vind het nog anders als je geirriteerd bent als een land-jager altijd het water ingaat... Maar als je een hond koopt die van origine vogels ophaalt, grotendeels uit water, dan wéét je dat toch? Stel dat je een spaniel zou kopen, en dan zegt 'hij zit altijd in het water'. Ja, dat gebeurt dus... Op insta heb je de hashtag 'soggyspaniel', en daar zitten duizenden foto's aan vast, dat is niet voor niets ;)
Kijk, als je een yorkie koopt, zal je vast veel minder te maken hebben met echt obsessief zwemgedrag, dat zit daar gewoon niet zo in...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:49

Many schreef:
Herkenbaar mdvdende :)) Soms heb je er gewoon echt even géén zin in. Handdoek in de auto is een goeie, dat ga ik ook doen.

Tis meer dat ik er dan niet geen zin in heb, maar dat ik vervolgens met een natte hond ergens aan kom.

En in een restaurant ofzo wordt dat nou niet zo erg op prijs gesteld.

In het ergste geval als Skip ECHT NIET nat mag worden, dan blijft hij aan de lijn. (Alleen net na castratie tot nu toe)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:56

Haha, nee dat wordt niet echt gewaardeerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms gewoon even geen zin in heb. Maar dat heeft ook te maken met dat Pomme na een zwemavontuur eigenlijk in bad moet, omdat ze anders jeuk krijgt.

Heel iets anders: heeft iemand van de teefjes-eigenaren hier ervaring met een eerste loopsheid die niet echt doorzet? Een paar weken geleden wist ik vrij zeker dat Pomme loops zou worden. Achterkant opgezet, veel plassen, terugval in zindelijkheid, minder goed luisteren... maar ik heb nooit bloed gezien. Nu vertoonde ze vorige week weer diezelfde signalen, maar weer geen bloed. Kan het zijn dat ze er tegenaan zit, maar dat het nog niet doorzet? Of zou ze al loops zijn geweest, maar dat ze het bloed heeft weggelikt? (Want ze likt wel veel aan haar vulva nu) Iemand ervaring? :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 10:57

T kan zijn dat t nog niet doorzet. Je kan ook even een broekje aan doen. Misschien is ze heel schoon. :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:09

Ah ja, dat is best een goed idee. Maar eens zo'n broekje halen dan. Thanks!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:13

@Many

Herkenbaar en kon ik wel geschreven hebben haha. Hier ook een paar maanden zelfs gehad waarin we af en aan dachten dat het misschien kon gebeuren, omdat ze bv. gevoelige tepels had regelmatig en het daar onder al wat aan't opzetten was en ze meer ging likken bv. en ik was toen bang dat ik het ook niet in de gaten zou hebben omdat ze zichzelf goed schonhoudt daaronder normaal.

Maar was dan toch meer 'voorbereiding op' uiteindelijk, want afgelopen vrijdag is het dan pas echt begonnen en vonden we de eerste bloed druppels en sindsdien elke dag bloeden; en ondanks dat ze zelf ook schoon probeert te houden, krijgt ze dat niet bijgehouden nu (al zijn er zeker teefjes die minder bloeden en schoonhouden en je dus weinig tot geen bloed vind, en dat lijkt me dan idd wel lastig te onderscheiden). Dus kan goed zijn dat het idd nog niet doorgezet heeft bij jullie, maar dan zal het niet heel lang meer duren denk ik. Ik weet niet hoeveel andere honden/reutjes je tegenkomt met wandelen? maar wij merkten het ook aan de reutjes in het losloop gebied een paar dagen voor het echt begon vorige week- die vonden haar heel interessant, overduidelijk meer als normaal en eentje wilde haar ook echt likken de hele tijd. En ook heeft ze 1x flinke diarree gehad vorige week en 's nachts de hele bench en alles eromheen ondergepoept wat echt heeeel atypisch gedrag is voor d'r. Was na 1,5 dag ook weer weg. Dat wat Pomme dus allemaal doet nu, deed Arya ook af en aan weken voorafgaand aan de dag dat het pas echt begon te bloeden.

Hier slaapt ze momenteel vooral veel en merk je toch dat ze zich niet helemaal is germ. En je kunt 't ze ook niet uitleggen. Blij als we het achter de rug hebben. Voor nu dus even geen losloop gebied en veel aan de lijn. Ik gebruik nu even een flexi lijn voor de langere wandelingen, omdat ik een vaste lange lijn echt gekloot vind en een korte vaste lijn die we in de wijk gebruiken en die ik normaal mee heb naar t losloop gebied als ik korte stukjes aan de lijn loop, te kort vind voor d'r om alles mee te lopen. Wil d'r niet alle vrijheid afnemen aangezien we geen losloop gebied kunnen bezoeken de komende tijd. Zo heeft ze nu even wat meer bewegingsvrijheid. Wij gebruiken nu ook even een broekje binnen omdat ze teveel bloed verliest om zelf schoon te kunnen houden en ik anders de hele dag door druppels van de vloer kan geven en haar dan echt ook van de bank moet af houden - dekens worden aan de kant geduwd, lol. Aangezien ze zich al niet fijn voelt, wil ik haar de bank ook echt niet ontzeggen nu zodat ze gewoon bij ons kan liggen wanneer ze wil en dan werkt dat broekje prima. Was ze an zich snel aan gewend gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:18

Many schreef:
Haha, nee dat wordt niet echt gewaardeerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms gewoon even geen zin in heb. Maar dat heeft ook te maken met dat Pomme na een zwemavontuur eigenlijk in bad moet, omdat ze anders jeuk krijgt.

Heel iets anders: heeft iemand van de teefjes-eigenaren hier ervaring met een eerste loopsheid die niet echt doorzet? Een paar weken geleden wist ik vrij zeker dat Pomme loops zou worden. Achterkant opgezet, veel plassen, terugval in zindelijkheid, minder goed luisteren... maar ik heb nooit bloed gezien. Nu vertoonde ze vorige week weer diezelfde signalen, maar weer geen bloed. Kan het zijn dat ze er tegenaan zit, maar dat het nog niet doorzet? Of zou ze al loops zijn geweest, maar dat ze het bloed heeft weggelikt? (Want ze likt wel veel aan haar vulva nu) Iemand ervaring? :)

Dat snap ik wel ja. Als je iedere keer moet wassen na een zwembeurt, is de drempel om je hond te laten zwemmen wel een stuk groter.

Hier in de omgeving weet ik wel op welke route er wél kans is op "zwemmen" en op welke route niet. Alleen heeft Skip een paar weken geleden ontdekt dat als je het warm hebt en er is geen zwemwater maar wel een regenplas, dat je ook prima daar in lang uit kan gaan liggen. {:)-:( dat vind ik dus iets minder fijn, want dat regenwater is altijd behoorlijk modderig (zeker als er een hond in gaat liggen woelen, dan mixed het schone toplaagje water snel met de grond) Skip is dan ook iedere keer grijs van de modder als hij uit zn plas komt.

Tegenwoordig heb ik een 5l gieter met zn sproeikop erop, die vul ik dan in de keuken met warm water en dan spoel ik Skip zo af. Heb helaas geen warm water aansluiting buiten. Dus of koud water, of met de gieter of Skip moet mee naar boven onder de douche.

Met mooi weer spoel ik hem af en zet de tuindeur open, kan hij buiten opdrogen. Bij slecht weer, spoel ik hem af en blaas hem daarna droog met de waterblazer. Of nou ja, helemaal droog heb ik het geduld niet voor, maar droog genoeg dat als hij op de bank gaat liggen, er geen natte plek op de bank ontstaat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:27

Skippy01 schreef:
@mvdende ja, maar ik vind het nog anders als je geirriteerd bent als een land-jager altijd het water ingaat... Maar als je een hond koopt die van origine vogels ophaalt, grotendeels uit water, dan wéét je dat toch? Stel dat je een spaniel zou kopen, en dan zegt 'hij zit altijd in het water'. Ja, dat gebeurt dus... Op insta heb je de hashtag 'soggyspaniel', en daar zitten duizenden foto's aan vast, dat is niet voor niets ;)
Kijk, als je een yorkie koopt, zal je vast veel minder te maken hebben met echt obsessief zwemgedrag, dat zit daar gewoon niet zo in...

Haha ja ik vind het ook bijzonder dat sommige mensen verbaasd zijn over ras typisch gedrag en daar dan echt geirriteerd over zijn. Ben ik altijd blij dat Arya wel eens wat vocaler is tov vele andere rassen? Nee, maar dat wist ik wel van te voren dat het een beetje een package deal is als je een herder in huis haalt, lol. Tuurlijk is dat ook wel in banen te begeleiden en eruit te drillen als je echt wilt, en zijn er genoeg herders die minder van zichzelf laten horen, maar ik vind het niet eerlijk om bepaalde dingen te verwachten van een hond, gedrag dat je echt niet wilt zien bv, waarvan je vooraf weet dat het toch wel ras typisch is. Al moeten ze er natuurlijk niet in doorslaan, want overmatig blaffen vind ik bv. echt rete irritant en iets waar ik dan wel aan wil trainen als dat erger zou worden met Arya v. Als zij met sommige honden wilt spelen, blaft ze dus om uit te dagen en ook met spelen zelf is ze veel vocaler als menig ander hond. Nja goed, dat wist ik en heb ik ook geen problemen mee. Alleen jammer dat anderen meteen denken dat je hond opgevreten wordt als er een blaffende en grauwelende herder met hun hond bezig is :'). Zou ik er blij van worden als m'n hond Elke keer het water indook, overal? Denk het niet, maar dat weet je idd wel vooraf als je een Lab in huis haalt en als je daar echt problemen mee hebt, moet je ze idd niet in huis halen of water vermijden met sommige wandelingen/aanlijnen hihi.

Wij hebben ook standaard handdoeken in de auto, want Arya duikt tegenwoordig ook meteen op water af haha. Gister vloog ze nog gelijk een beekje in bv :') Maar ik heb ook dagen waarop ik zoiets heb van: VANDAAG EVEN NIET. En dat is ook geen ramp vind ik. Maar je kunt niet verwachten dat je met een lab idd elk plasje water 100% kunt gaan vermijden. Daar doe je de hond dan ook echt geen plezier mee.

Ik vind het ook jammer om te zien hoe weinig werklijn labjes je nog ziet idd. Ik vind de gemiddelde lab die je ziet rondwaggelen een stuk minder mooi geworden als dat je idd gaat kijken naar die Field lijn. En als je eentje tegenkomt die bv. mooi in verhouding is ook qua gewicht, denken mensen dat ie te mager is en ondergewcht heeft :') De 'standaard' voor de lab is in de ogen van velen echt ten nadele veranderd vind ik. Maar zo vind ik bij de Goldens ook lang niet alle lijnen mooi meer. Dat voorbeeld van jou Skippy vond ik dan idd ook heel mooi hierboven. Wat een verschil!! Maar vind ik bij veel rassen idd zo opmerkzaam; ook bij de herder maar ook de border collie. Sommige lijnen zijn zo doorgeslagen en echt niet mooi/functioneel meer :(

Mij lijkt een Golden bv. echt heel leuk om tzt nog erbij te hebben en het liefst eentje uit werklijn. Lijkt me echt leuk om daar (jacht)training mee te gaan doen en me daar meer in te verdiepen. Heel anders dan ook als een herder in huis hebben. Maar goed; eerst Arya eens volwassen krijgen als een hopelijke stabiele hond hihi :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-07-20 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:32

Curse, wat fijn dat je het herkent. Bij Arya was het allemaal 'voorwerk' dus. Misschien is dat bij Pomme dan ook het geval en moeten we gewoon nog even afwachten. Wel sneu dat Arya nu toch wel een beetje uit haar hum is :(:) Het is ook niet niks, al die veranderingen in je lijf. Flexi gebruiken wij trouwens ook! Well eentje met een 'tape' lijn en geen cord. Ik vind een gewone lange lijn ook echt geen doen dus ik snap je helemaal.

Mvdende, Skip is wel de kampioen-waterrat hoor _O- In een plas gaan liggen, wat een grapjas.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:34

@CB nog even goed nadenken dan, of je als tweede straks een golden retriever wil haha ;)

Dat vocale is soms lastig ja, kan ik me voorstellen! Toby is in huis stil, maar buiten ook niet. Dat is niet echt blaffen, meer jodelen overigens. Hij praat heel veel. Vind ik dat erg? Nee. Soms is het wel irritant, maar niet dat ik er chagrijnig van word. Het jachtinstinct is onhandiger, maar uiteindelijk ook vooral voor hemzelf lastig; hij is degene die nergens los kan, niet ik ;)
Maar zoals veel mensen met een pod zeggen: "ze zijn geweldig, en als je dit karakter en dit uiterlijk in een hond kon stoppen met IETS meer werkende oren, met name een betere recall, dan zou ik niks anders meer willen". Maar dat gebrek aan recall heeft wel nadelen natuurlijk. Ik denk dat ongeveer 75% van de mensen die nu een pod hebben hierna er geen meer in huis zullen halen om die reden. Ik zal niet zeggen 'nooit meer' zelf overigens, want ik vind ze oprecht geweldig. Máár ik wil wel eerst/ ook nog een hond om mee te kunnen trainen, en dat lukt gewoon echt niet met Toby. Ik ben al 4 jaar bezig met trainen op recall en het is nog steeds een verloren zaak :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:41

Ja, ik weet dat met een Golden in huis halen ik dus ook echt geen herder ga krijgen en kijk daar eerlijk gezegd ook wel naar uit. Weet dat het heel anders is als een herder, maar denk wel zeker haalbaar voor ons; dat het een ras is wat ook goed bij ons zou passen :j Maar alsnog ook zeker iets waar we ons nog verder in gaan verdiepen tegen de tijd dat we zouden gaan kijken voor een tweede hond. We gaan daar zeker een weloverwogen beslissing in maken en niet impulsief en trekken daar ook tijd voor uit. Denk dat het sowieso ook nog een dingetje is om daar een fokker te vinden, want daar zie je door de bomen het bos ook af en toe niet meer en ik ben daar nog wat minder bekend mee als het odh wereldje. Maar goed, eerst idd Arya volwassen krijgen. Moet er voorlopig Echt niet aan denken om een jonge hond erbij te hebben hihi. Hebben onze handen nog vol aan deze jonge hond, waar ik nog meer mee wil doen qua training.

Jaa met Toby weet je idd ook goed hoe het ervoor staat .En idd; sommige dingen zijn zeker niet altijd leuk en wel eens irritant, maar iedereen heeft wel eens dagen waarop het gewoon even niet wil allemaal en je er geen behoefte aan hebt. Maar als het idd van die ras typische dingen zijn waar je je altijd aan stoort, dan is het idd wel jammer. Daarom idd zo belanrijk om vooraf gewoon te weten wat je kunt verwachten qua ras typisch gedrag, of in ieder geval wat je kunt verwachten als je weet dat je hond bv. jacht lijn erin heeft zitten e.d. Dat zijn idd wel dingen waar je graag op voorbereid wilt zijn want niet iedereen kan idd met alles even goed omgaan.

Mij lijkt het dus wel echt tof om in de toekomst met een Golden werklijn aan de slag te gaan, en met een dus heel ander type hond aan de slag te gaan, maar of het ooit echt gebeurt? Misschien ook niet, maar het is wel zeker iets waar ik meer over ga inlezen tzt. En anders 'gewoon weer' een ODH :') :') :') Eerst komt er waarschijnlijk nog een kitten bij tzt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-07-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:45

@CB mooie werklijn golden, zo'n echte gouden, niet zo'n grote witte, is wel echt tof hoor! Fijne honden om mee te werken ook wel voor zover ik ze heb zien werken, wat 'zachter' dan een lab. Maar er zijn er niet zo veel die werklijn goldens fokken. Misschien in Duitsland meer, nog veel meer jachtcultuur, dat is voor jullie ook niet ver natuurlijk... Daar haalde vroeger een kennis althans zijn goldens. Van die donkere en die moesten echt mee jagen altijd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:47

Skippy01 schreef:
@CB mooie werklijn golden, zo'n echte gouden, niet zo'n grote witte, is wel echt tof hoor! Fijne honden om mee te werken ook wel voor zover ik ze heb zien werken, wat 'zachter' dan een lab. Maar er zijn er niet zo veel die werklijn goldens fokken. Misschien in Duitsland meer, nog veel meer jachtcultuur, dat is voor jullie ook niet ver natuurlijk... Daar haalde vroeger een kennis althans zijn goldens. Van die donkere en die moesten echt mee jagen altijd.

Ja dat wordt denk ik een hele zoektocht. Ik zie ze hier ook zelden nog maar. Vrijwel alles wat ik tegenkom is idd groot, log/breed gebouwd en wit.

Mijn oom en tante waren een van de eerste Golden werklijn eigenaren in NL heeeeel wat jaren geleden, en die hond kwam toen uit Engeland. Dan hebben we het echt over tientallen jaren geleden haha. Ver voor ik geboren was nog jammer genoeg hihi (en ik ben 30 jaar nu)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-07-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:47

Leuk is dat hè, een beetje fantaseren over wat voor hond je ooit nog zou willen :D Wij hebben natuurlijk nog een oudje rondlopen, maar hebben het al weleens over de 'vervanger' (ohhh dat klinkt naar) voor als zij er niet meer is. Pomme is zó sociaal dat ik haar nooit als enige hond in huis zou willen houden, en bovendien vind ik twee honden ook wel erg gezellig. Het zou sowieso een middenslag hond worden qua grootte. Misschien nog een Griffon Vendéen, mits Pomme tegen die tijd goed los kan lopen. Want twee honden die niet los kunnen, dat zou ik niet willen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:48

Over de werkaanleg test. Hier in België ben je met een showlijn border nergens welkom. Er word isds drijven getraind en nergens meer fci. Met een showlijn wordt je uitgelachen. Niemand die wil helpen en enkel sarcastische opmerkingen krijgen. Geen clubs die de fci testen zelfs organiseren in heel België :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:49

Many
Oh haha ja dat deden wij ook toen Rex er nog was; dromen over ooit en tegelijkertijd een beetje schuldig voelen want het klinkt zo naar haha. Maar het is idd ook leuk om vooruit te kijken <3 Kan me goed voorstellen dat je idd niet terug wilt naar 'maar' 1 hond. Als ik terugdenk ook voor mezelf nog aan dat gat wat Rex achterliet. Ik denk dat het hebben van meerdere honden dan wel net wat meer helpt als je verdriet hebt van het verlies van een ander. Maar ook voor de dieren onderling is het zo fijn als ze een ander maatje, of meer, hebben denk ik zo ja :j

Zoe
Wat naar zeg dat het er zo aan toe gaat, pfft.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:12

Jullie gaan erg hard! Even een redelijk globale bijleespost van mij dit keer.

Ik zag dat Otje al een mooi fietsenrek heeft gekregen, volgens mij is wisselen op die leeftijd best normaal hoor. Fijn dat die scherpe puppytandjes eruit gaan. :))

Vervelend dat Arya niet helemaal in d'r doen is door de loopsheid, arm meisje.

Verder las ik vooral van alles over het ruiken van de hond, maar ik moet zeggen dat ik mijn eigen honden vaak niet echt ruik. Andere honden daarentegen wel weer. Je raakt eraan gewend denk ik. Al moet ik zeggen dat het mij niet zo stoort, behalve als ze in de stront hebben liggen rollen. :')

Ook zag ik nog wat voorbij komen over dat mensen niet weten waar ze aan beginnen met een bepaald ras. Dat herken ik heel erg. Ik sprak iemand met een Border x Aussie die het vreemd en vervelend (!) vond dat haar hond zo staarde en wilde drijven. :roll: Oh, en de RR's. Wij hebben er hier drie in het dorp lopen die echt niet opgevoed zijn en ook nog eens te dik. Die van mijn buren spant wel de kroon, die is nog vals ook. Was hem laatst een keer uitlaten zonder dat ik enige uitleg had gekregen, maar dat is niet voor herhaling vatbaar. Hij grijpt helaas ook echt. Daarentegen op m'n stage een RR tegengekomen die mooi op gewicht was en keurig opgevoed, dan is het direct een hele andere hond. Melle is dan wel geen 'ras', maar met een Boerenfox in huis weet je ook wel dat er wat geluid geproduceerd kan worden. Tja, dat zijn keuzes die je maakt.

Melle heeft zeer waarschijnlijk Giardia. Hij had op dag 1 en 2 al wat diarree, maar ik heb dat eigenlijk aan stress geweten. Toen ging het even goed en daarna weer diarree. We dachten eerst dat het misschien van z'n botje kwam, maar er is blijkbaar Giardia in het nest geconstateerd. Net heeft hij weer flinke diarree gehad met wat slijm, dus de assistente vond het zeer waarschijnlijk dat dit het dan is. Nu even drie dagen z'n ontlasting opvangen en mestonderzoek laten doen. Arme Melle. -O-
Laatst bijgewerkt door Lugea op 07-07-20 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:13

Ik verbaas me ook over mensen met een RR die verbaasd zijn dat hun hond geen allemansvriend is, er staat notabene in de rasstandaard dat ze terughoudend zijn naar vreemden (wat dan niet verward mag worden met angst of agressie). Of dat de hond zo zelfstandig is, wat verwachten ze dan van een hond die werd gebruikt voor de jacht op groot wild en om het terrein te bewaken?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:13

De achterburen van mijn ouders hebben een Duitse herderpup die iets ouder is als Ot; maar dat arme ding wordt ‘s ochtends om 7 uur naar buiten gegooid en staat dan de hele dag te blaffen. Hij wordt 2x per dag uitgelaten door de uitlaatdienst en verder pleuren ze ‘m de hele dag de tuin in als ‘ie blaft. Zo sneu. Heb echt met het diertje te doen... de hele straat wordt er natuurlijk ook lijp van, want ze gooien ‘m gerust ‘s avonds om half 12 nog de tuin in en dus ‘s ochtends ook vroeg, soms om 6 uur al. Echt zo bizar, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo met je pup om kan gaan. Soms gaat ook de deur open en schreeuwen ze “hou je bek nou eens!” de tuin in naar die arme pup... dan denk ik ga eens wat doen met die hond -O- je hebt een herder gekocht, dan weet je dat toch. Damn kan me er zo boos om maken |o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:28

@many 2 die niet los kunnen is inderdaad geen doen joh! Dan moet je echt ogen overal hebben als je ze ergens los wil, of je loopt altijd met twee lange lijnen die in de knoop raken haha

@zoe wat bizar zeg! Ik vind het altijd al gek dat bepaalde sporten redelijk gesloten zijn voor honden die niet 'in het lijstje staan', zelfs al vallen ze soms in de zelfde rasgroep zelfs, maar dat je met een show BC gewoon niet mee mag doen, vind ik wel echt heel gek! Ze zouden het juist moeten toejuichen als iemand toch wil weten hoe het met de aanleg zit binnen een showlijn...

@blijnijn he wat naar, giardia is zo vervelend! Bezig met een kuur panacur al wel?
Hm, ja, héél vreemd, een drijver die gaat staren... Echt, sommige mensen...

@esplendido mensen lezen volgens mij de standaard soms echt maar half... 'ow, wat een mooie hond zeg', en klaar. Heel zonde. Dat is precies wat mij zou tegenstaan in een RR: zelfstandig, jacht én wakend, en dan in combi met het formaat. Dat zou mij niet passen. Ik vind ze wel echt onwijs gaaf om te zien! (De podengo grande is ook zo: die jaagt - incl groot wild, maar niet zo heftig groot als ze in afrika hebben hoor haha - én waakt en is terughoudend. En dat is gewoon bést pittig. De grande zie je dus ook niet zoveel, ook niet in Portugal. Voor de jacht in Portugal is een grotere medio ook voldoende, en die zijn minder waaks en makkelijker meestal)

@warboel dat is hier achter mij zo met de samojeed die daar woont. Beest is een jaar of 3 a 4 denk ik, en moet altijd in de tuin liggen. Niet alleen omdat hij het warm heeft binnen ofzo (wat ik me kan voorstellen met aan samojeed), maar gewoon ALTIJD. En dan mag hij soms mee wandelen. Kort rondje wel altijd maar. En dan vinden ze het heel vreemd dat die hond enorm gefrustreerd is en uitvalt. Halllooooo, die hond heeft in land van oorsprong een takenpakket dat vereist dat hij vooral veel loopt. Misschien moet je er eens gewoon regelmatig stevige boswandelingen mee maken.... _-:(