Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 08:22

Ik vind het eigenlijk wel genoeg geweest. Iemand vraagt hier om advies, maar de toon waarop ze eerder een sneer krijgt dan goed advies dat vind ik pas misselijk makend.. Beetje een nare sfeer brengen in een groep waar je eigenlijk zelf verder nooit in reageert op 3 berichtjes waar in je in een andere discussie inhaakt..

T is hier voor iedereen welkom, maar zo jaag je anderen weg die gewoon om normaal advies vragen en die banketstaaf reacties steeds op haar en anderen zijn niet nodig. Dat kan ook op een normale manier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:52

Ik spot helemaal niet met de term broodfok, jeetje. Leg me maar woorden in de mond zeg. Ik denk dat je het dan heel anders leest als dat ik het bedoel. Ik ga dan ook niet meer in op deze 'discussie' en ga me al helemaal niet verder verantwoorden door jou nog te zeggen bij welke foksters mijn zusje haar honden vandaan heeft zodat daar weer verder op door gegaan kan worden. Ik stuur astridastrid gewoon een PB hierover :)

En voor de rest ga ik nu lekker verder kletsen over mijn pupje die net binnen gepoept heeft, grr.
Manlief heeft haar vanmorgen rond 7 even haar plasje enz laten doen buiten, in die tijd kon ik opstaan en dingen klaarmaken voor Milan die naar school gaat. En als Milan dan naar school gaat, gaat ze mee en loop ik een stukje. Misschien dat ze de rust niet vond om het eerder al te doen bij m'n man, maar wel jammer dat ze net 10min voor we naar buiten gaan in de keuken poept - de eerste keer ook dat ze poept binnen. Ik hoop niet dat dit een drempel was voor d'r om dat nu vaker te doen als het niet snel genoeg gaat - en we gaan al ongeveer elke 2u naar buiten met d'r < na d'r slaapjes elke keer.

Gister de eerste cursus les gehad. Arya was veruit de jongste van het stel met 9 weken. Dat was soms wel te merken omdat ze op een gegeven moment bijna lag te slapen o.a. hihi. Toch mag ik niet klagen hoe ze de oefeningen heeft gedaan die we geoefend hebben voor een pup wat pas een week bij ons is. Op momenten dat ze rust nodig had, kon ze die ook gewoon nemen (de instructeurs zijn daar echt heel meegaand in, echt fijn) en kon ik toch alles meekrijgen van wat besproken en gedaan werd. Als ze open stond om dingen te doen, oefenden we ze en anders keek ik gewoon toe en leerde van de rest. Hetgeen wat ik gister niet veel heb gedaan, kan ik dan nu thuis oefenen met d'r. We krijgen via mail mooie samenvattingen gestuurd met wat er gedaan werd en hoe je er thuis verder mee kunt oefenen dus dat is heel handig :j

Een vrij divers groepje hebben we ook, heel leuk. Met Arya erbij is het een groepje van 8:
- Bracco Italiano
- labrador
- mops
- Duitse herder
- ruwharige teckel
- bouvier
- cane corso
De meesten zitten rond de 12-15 weken, dus da's wel echt een verschil met Arya hihi.
Maar het kwam net zo uit dat nu de cursus startte en deze school had toch echt mijn grootste voorkeur, dus het is even kijken hoe het nu gaat. Als ik zie hoe netjes ze het op zich gister al deed, mag ik niet klagen. Ze zal misschien wel tov de anderen minder snel gaan, maar dat maakt niks uit :)

Het weglopen van mij en dan haar roepen en naar mij toe laten komen, vond ze gister in de groep wat spannend en moest ik steeds korter bij komen :') Net buiten met wandelen gaat dat dus echt in 1x super goed, dus het zal natuurlijk ook gewoon van de spanning en indrukken gister zijn geweest dat invloed heeft op alles. De instructrice zei dat met 9 weken het lastiger is omdat de band er dan nog niet zo goed in zit, maar het gros van de tijd was mevrouw toch wel echt al veel met mij bezig moet ik zeggen. :j <3 En zelf moet ik vooral ook veel leren hihi. Met belonen goed opletten dat ik niet te snel of te langzaam ben enz.

EDIT:
kijk ze nu. Samen slapen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-09-19 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:16

Ik vermoed dat er zo fel gereageerd wordt omdat de vraag over een Chi en/of dwergkees gaat. Helaas zijn dit soort honden vaak nou eenmaal meer een mode item dan hond. De meeste mensen die een Chi of Dwergkees aanschaffen hebben geen flauw benul van erfelijke ziektes, broodfok enz. Die willen gewoon een klein schattig hondje zonder er 1000en € voor neer te leggen. Terwijl een broodfok Chi Dwergkees toch al niet goedkoop is.

Daarnaast wil ik best geloven dat de fokkers die met liefde en goed verstand goede gezonde hondjes fokken, bij dit soort rassen op één hand te tellen zijn. Waar dus ook een mega wachtlijst voor is....

"Iedereen" weet wel dat de Duitse Herder tegenwoordig niet echt meer een gezond ras te noemen is, hetzelfde geld voor de Cavalier King Charles en in iets mindere mate ook voor de Lab en Golden.

Wat heel veel mensen niet weten is dat de Chi en Dwergkees zn beetje even ongezond zijn dan de Cavalier King Charles! Zelfs ik wist het niet echt, de post hierboven heeft wel even al mijn twijfels weg genomen.

Natuurlijk zeg ik niet tegen Astrid dat ze onzorgvuldig is en voor broodfok gaat, maar ik hoop wel dat ze zich goed inleest in de gezondheid van deze rassen.

Ik ben zelf ook niet heilig hoor, mijn hond komt namelijk can Marktplaats. Maar dat is een ras wat absoluut niet de populariteit heeft als een Chi of Dwergkees of Lab, Golden. Waardoor er nog niet echt door broodfokkers mee aan de gang is gegaan, waardoor het ras ook ongetest nog redelijk gezond is.

Mijn hond is wel getest, al heb ik de uitslagen niet gezien. Maar dit nest zou zijn gefokt omdat de fokker er zelf een teefje uit wilde aanhouden voor zijn zoon om mee te gaan jagen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:27

Astridastrid geeft aan dat ze niet morgen al een hond hoeft, dat ze de tijd wil nemen om een fokker zoeken en dat is dan toch gewoon iets wat positief is aan haar benadering met het zoeken naar een pup. Daarnaast heeft ze zelf ervaring met een Chi, dus voor haar zal het niet perse een mode hondje zijn in dit geval en zal ze na jaren zelf een Chi te hebben gehad, wel het eea weten over het ras denk ik. Ik snap best dat ze na een Chi gehad te hebben, haar oog ook is gevallen op een dwergkees, aangezien het gewoon erg leuke hondjes zijn ook van klein formaat, dus dan is het toch niet nodig om daar meteen overheen te vallen als ze daar advies over in wil winnen.

En het is ook zeer zeker wel heel belangrijk om met elk ras, maar zeker ook met rassen waarvan bekend is dat er maar weinig goede fokkers zijn, goed onderzoek te doen. Maar het is echt wel mogelijk om van zowel een Chi als dwergkees een goed gefokte pup te vinden.

Maar het kan wel op een normale manier bespreekbaar gemaakt worden vind ik en dat was hier nu niet echt iets wat gebeurde - zelf ook aan meegeholpen hoor omdat ik er op in ging omdat ik het erg jammer vond hoe er gereageerd werd en daar dan misschien ook iets te fel en intens erop terug reageerde. < maar dat er automatisch geïnsinueerd wordt dat mijn zusjes honden van slechte fokkers komen omdat 2 uit Rusland komen en de goede fokkers in NL op een hand te tellen zijn, gaat mij echt niet motiveren om te vertellen welke foksters dit zijn want ik heb geen zin om hier een eindeloze discussie over te gaan houden. Maar dat er dan gewoon zo gedaan wordt alsof die hondjes niet goed gefokt zijn, terwijl niemand hier in principe echt iets er vanaf weet, van mijn zusjes hondjes e.d., lokte dan wel behoorlijk uit bij mij. Ik ga er daarom ook verder niet meer op in. Ik vind niet dat ik mezelf verder moet verantwoorden met namen te geven van fokkers nu, behalve aan astridastrid die erom vroeg :) Maar ik wilde laten blijken dat het niet onmogelijk is om gezonde pups te vinden van dit ras want ik zie met eigen ogen van kortbij dat het wel kan.

astridastrid heeft geen moment laten blijken om zomaar voor het eerste beste pupje te gaan, dus misschien moeten we haar gewoon de kans ook geven om haar onderzoek te doen, iets te doen met het advies wat gegeven wordt e.d. Ik zeg ook niet dat het niet goed is als er advies gegeven wordt en ook benadrukt wordt hoe belangrijk het met deze rassen is om goed te zoeken, maar astridastrid geeft niet de indruk dat ze een onbenul is en haar onderzoek niet gaat doen, dus wat dat betreft werd er imo echt veel te fel gereageerd ja. Ik reageerde uit enthousiasme omdat ik zie hoe leuk de hondjes van mijn zusje zijn en ik goed snap waarom ze dit ras op het oog heeft.

En ik ben ook niet heilig. Ik heb mijn uiterste best gedaan om een lijstje van goede fokkers te maken toen we gingen zoeken naar een pup en dan is het uiteindelijk ook maar afwachten of alles goed gaat zijn achteraf en of er geen dingen achtergehouden werden wat van belang had moeten zijn. Uiteindelijk ga je op gevoel af, nadat je onderzoek hebt gedaan en hoop je dat alles wat op 'papier' staat ook zo mooi is als dat het uitziet.

Goedkoop zijn ze overigens zeer zeker niet nee. Mijn zusje telde dik 2000e neer per pup. Niet dat dat perse zegt dat het dan ook goed gefokt is, maar zij heeft zich dus ook echt niet blindgestaard op een goedkope pup en haar onderzoek vooraf ook gedaan. Meer ga ik er nu echt niet meer over zeggen haha. Ik heb mezelf gemengd in het hele verhaal, maar ga mezelf er nu weer uithalen en verder kletsen want ik kwam hier voornamelijk voor de gezelligheid en om te kletsen over m'n eigen pup en daar advies over in te winnen wanneer ik dat nodig acht te hebben.

@astridastrid
Mijn zusje adviseert ook om je even aan te melden bij de dwergkees club op Facebook. Dat gaat je ook al veel inzicht geven :j . Ze hebben o.a. ook een lijst met brood fokkers staan die zover al bekend zijn en die je dan sowieso het beste kunt mijden :) Ik zal je straks ook nog even pb'en :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-09-19 09:38, in het totaal 5 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:32

Zodra iemand op een normale en vriendelijke manier advies geeft word daar meer mee gedaan dan op deze toon. Ondanks dat “je nekharen er van overeind gaan staan”

In mijn ras hebben we helaas heel wat bekende broodfokkers en mensen die voor de fun een nestje willen fokken. Maar ga eens op een vriendelijke manier met de mensen praten en je houd ze weg bij broodfokkers en bij de fouten van zomaar even een nestje fokken. Maar als je er zo tegen in klapt als hier gebeurd dan komen mensen bij broodfokkers uit
A; omdat de meeste broodfokkers niks vragen en alles zomaar doen
B: omdat die mensen niets meer durven vragen en dan onbewust bij de verkeerde fokkers uitkomen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:32

Elke ras heeft zn broodfokkers die met gemak honden met gebreken fokken niet alleen de chi en pomeriaantjes...neem de shih tzu’s man ik heb menig hondje op tafel gehad met scheve beentje die gewoon last hebben met normaal staan. En zo zijn er super veel rassen die gefokt worden voor t geld.
Ik snap dus wel dat je mensen ervoor wilt behoeden absoluut maar het kan ook op een normale manier!
Want er wordt bij voorbaat al vanuit gegaan dat ze opzoek is naar een goedkoop hondje.
Misschien is ze wel bereid om op een wachtlijst te staan bij een goede fokker.
Ik vind het gewoon heel bizar dat je zo een leuk topic om zeep helpt.
Ik krijg de indruk dat je aandelen hebt in de dwergkees fokkerij omdat je zo tekeer gaat.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:46

Ik denk inderdaad ook dat elk ras wel de nodige problemen heeft.

Maar die kleintjes zijn sowieso een 'taboe'. Ze worden inderdaad wel gezien als een mode item in veel gevallen, maar ik kreeg uit dit bericht niet die indruk.

Als dat wel zo was geweest had ik de reactie ook enigszins begrepen, maar nogmaals, die indruk krijg ik totaal niet!

En er zijn zeker goede fokkers te vinden, daar ben ik van overtuigd. Zelf zit ik helemaal niet in het wereldje van de mini's, dus ik kan helaas geen zinnig woord daarover zeggen. Tenzij je een vlinderhondje of een toy-aussie wilt, dan wel. :+

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:04

Ik kan een klein beetje begrijpen waar het vandaan komt maar ben mee eens hoe het gebracht wordt.
Zit zelf ook in de keeshonden groep en zie veel mensen voorbij komen ja ik zoek een pom waar moet ik zijn?
Ik begin dan eerst met mezelf en mijn leifde voor het ras voor te stellen en dan vragen hoe of wat.
Ik ga zeker niet zeggen dat alle pupjes uit Rusland slecht zijn want ergens moeten honden met nieuw bloed vandaan komen en in Rusland is de ras nu eenmaal populair. Zo zijn er in Zweden ook goede fokkers. In nl echt niet veel en te denken dat zn hondje maar 1-3 pups “gemiddeld” krijgt soms meer kan je je voorstellen dat mensen toch gaan shoppen.
Ik heb een fokker uit Rusland haar pagina geliked maar daar zou ik nooit een hond van willen de mensen die een hond hebben praten vol lof over dr maar als wr dan weer zn verhaal voorbij komt “in de 10 jaar dat ik fok en 500 puppies heb verkocht heb ik dit nooit meegemaakt” ren ik heel hard de andere kant op.

En er zijn echt oprecht goede hoor maar ik geef toe ze zijn zeldzaam. Ik sta ook bij een fokker op een lijst voor de toekomst omdat ik echt graag weer een kees erbij wil maar pas als alleen Mila er is maar ze zou me altijd op de hoogte houden over aankomende nestjes.

Maar het kan allemaal op normale en vriendelijke manier gebracht worden zoals de rest ook zegt!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:40

Bij mij gaan dan de haren recht staan met de terme als toy aussie :+

Ik snap de hele discussie wel. Denk niet dat ze het zo slecht bedoelde. Eerder informatief en vond dat er wel goede info instond. Maar het werdt wat bot gebracht.
Maar om dan meteen te zeggen dat ze als een juf klinkt als 1ste reactie ...

Het zal inderdaad goed uitkijken zijn met deze rassen en waarschijnlijk lang wachten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:55

Dyphusion schreef:
astridastrid schreef:
Haha wauw, je klinkt als een schooljuf :-). Heb zelf meer dan 10 jaar een Chi gehad dus weet wel “het een en ander (haha)” over honden. Ik hoop(te) hier juist tips te krijgen van (goede!) adressen :-). Hoef ook niet vandaag of morgen een hondje, gaat tenslotte om een maatje voor de rest van mijn leven :-).

Jammer dat zoiets simpels als de juiste benaming voor het ras dan al mis gaat ;) maar het was goed bedoeld, blijkbaar denk jij daar anders over. Ik hoop voor je dat je een gezond pommetje gaat krijgen, wat die uit Rusland meestal niet zijn. Succes. :evaw:

Nee klopt, Pommetje is wel de juiste benaming voor het ras, haha!
Bedankt, hoor! Komt goed, blij met alle hulp.

[edit]Ik heb zelf dus superveel en goede ervaring met mijn vorige Chi en ik heb vrienden met Poms/ Pomeranian/ Dwergkees ( :') ) dus vandaar mijn liefde voor deze rassen. Je kunt je ook afvragen waarom mensen een bepaald paardenras leuk vinden. In mijn ogen is dat iets persoonlijks en hoeft niemand daar verantwoording over af te leggen <3.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:15

xLaraaj schreef:
Bij mij gaan dan de haren recht staan met de terme als toy aussie :+

Ik snap de hele discussie wel. Denk niet dat ze het zo slecht bedoelde. Eerder informatief en vond dat er wel goede info instond. Maar het werdt wat bot gebracht.
Maar om dan meteen te zeggen dat ze als een juf klinkt als 1ste reactie ...

Het zal inderdaad goed uitkijken zijn met deze rassen en waarschijnlijk lang wachten

Bij mij ook, vind ze afschuwelijk, maar ook die worden gekocht...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:20

Bij al die modekruisingen en broodfok dingen gaan mijn haren overeind staan. Labradoodle, toy aussie, aussie doodle, Berner doodle, pomsky :r

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:27

candalisa schreef:
Ik kan een klein beetje begrijpen waar het vandaan komt maar ben mee eens hoe het gebracht wordt.
Zit zelf ook in de keeshonden groep en zie veel mensen voorbij komen ja ik zoek een pom waar moet ik zijn?
Ik begin dan eerst met mezelf en mijn leifde voor het ras voor te stellen en dan vragen hoe of wat.
Ik ga zeker niet zeggen dat alle pupjes uit Rusland slecht zijn want ergens moeten honden met nieuw bloed vandaan komen en in Rusland is de ras nu eenmaal populair. Zo zijn er in Zweden ook goede fokkers. In nl echt niet veel en te denken dat zn hondje maar 1-3 pups “gemiddeld” krijgt soms meer kan je je voorstellen dat mensen toch gaan shoppen.
Ik heb een fokker uit Rusland haar pagina geliked maar daar zou ik nooit een hond van willen de mensen die een hond hebben praten vol lof over dr maar als wr dan weer zn verhaal voorbij komt “in de 10 jaar dat ik fok en 500 puppies heb verkocht heb ik dit nooit meegemaakt” ren ik heel hard de andere kant op.

En er zijn echt oprecht goede hoor maar ik geef toe ze zijn zeldzaam. Ik sta ook bij een fokker op een lijst voor de toekomst omdat ik echt graag weer een kees erbij wil maar pas als alleen Mila er is maar ze zou me altijd op de hoogte houden over aankomende nestjes.

Maar het kan allemaal op normale en vriendelijke manier gebracht worden zoals de rest ook zegt!

Ik heb indd ook alweer aangegeven op de lijst te willen voor we spotted teefje voor in de toekomst.
Moet mn huidige pupje nog gaan halen :')
Ik heb er totaal geen haast bij en alleen als 1 van deze 3 komt te vervallen maar dan sta ik er iig op.
En de fokker weet wat ik wil dus ze houd er ook geen vast als ik het nog niet wil.
Zo fijn om zo met elkaar om te kunnen gaan dan krijg je iig geen impuls aankopen.

En denk dat het daar op veel plaatsen fout gaat.
Als je bij sommige afzegt krijg je een berg ellende over je heen waar je eng van wordt.

Toevallig van de week een klantje van mij die altijd shih tzu’s heeft gehad en haar zoon had nooit last van zn allegie.
Nu heeft ze sinds vorig jaar een nieuw shih en toen hij binnen kwam gaf ik al aan dat dit geen ras echte was,leek op een pluk vacht.
Hondje verhaart dus als een malle en zoon is er zwaar allergisch voor,zo sneu voor beide partijen.
Dan kan ik zeggen had meer je huiswerk gedaan en een goede fokker gezocht maar het verdriet is al groot genoeg ...ook de (brood)fokker slaat hier finaal de plank mis.
Ze wilde graag proberen hondje heel kort te scheren maar heb aangegeven bang te zijn dat dit ze niet gaat helpen,hij blijft immers verharen alleen kortere haartjes.
En dan krijg je dus als trimster vaak de vraag ‘wil jij hem niet?’

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:29

Zoe_97 schreef:
Bij al die modekruisingen en broodfok dingen gaan mijn haren overeind staan. Labradoodle, toy aussie, aussie doodle, Berner doodle, pomsky :r

Vooral dat van alles een doodle variant wordt gemaakt. Vreselijk.

Wij krijgen nu drie weken ook een vreselijke kruising op vakantie, Stafford x Border. Toen onze vriend besloot die te kopen heb ik echt gescholden. Gelukkig blijkt hij de enigszins normale van het nest te hebben, leuk hondje wat godzijdank goed in elkaar zit. Maar dat was een zogenaamd oeps nestje. Alleen wordt diezelfde oeps combinatie nu, één jaar later herhaald. #)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 12:34

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:

Vooral dat van alles een doodle variant wordt gemaakt. Vreselijk.

Wij krijgen nu drie weken ook een vreselijke kruising op vakantie, Stafford x Border. Toen onze vriend besloot die te kopen heb ik echt gescholden. Gelukkig blijkt hij de enigszins normale van het nest te hebben, leuk hondje wat godzijdank goed in elkaar zit. Maar dat was een zogenaamd oeps nestje. Alleen wordt diezelfde oeps combinatie nu, één jaar later herhaald. #)

Tuurlijk die mensen hebben geld geroken.. -O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:41

Inderdaad alle doodle varianten en alle “rassen” dat een miniatuur zijn van echte rassen want dat is zo schattiieeeg :roll:
Ooit krijg ik soms te horen van niet-kenners dat ik waarschijnlijk een valse aussie heb want eh ze heeft geen blauwe ogen _O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:06

Zoe_97 schreef:

Eens.

En dat daarvan ook nog voor grof geld verkocht worden alszijnde hypoallergeen terwijl men vaker allergisch is voor de eiwitten in de huidschilfers dan de haren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:31

Ik vind staffies x alles dat drijft echt de meest vreselijke combi die er is :n

Toy aussies heten geen aussies meer maar Mini American Shepherds toch?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:35

Esplendido schreef:
Zoe_97 schreef:

Eens.

En dat daarvan ook nog voor grof geld verkocht worden alszijnde hypoallergeen terwijl men vaker allergisch is voor de eiwitten in de huidschilfers dan de haren.

Hypoallergeen verbaas ik me ook steeds weer over wat mensen wordt wijs gemaakt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:51

Kaus schreef:
Ik vind staffies x alles dat drijft echt de meest vreselijke combi die er is :n

Toy aussies heten geen aussies meer maar Mini American Shepherds toch?

De mini american is de "mini aussie", de "toy aussie" is nog kleiner en meestal met overduidelijk chihuahua oid er door heen.. ik krijg daar ook de rillingen van, maar ik moet zeggen dat ik dat ook van de naam pomeriaan krijg al ben ik het ermee eens dat het anders gebracht had mogen worden.

Toy aussie:
Afbeelding

En elin vanuit dezelfde hoek
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:56

Ooh en de mini american shepherd is ook zoiets raar. Soms klein, soms uitpuilende ogen zoals de toy en soms groter als de aussie :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:01

xLaraaj schreef:
Ooh en de mini american shepherd is ook zoiets raar. Soms klein, soms uitpuilende ogen zoals de toy en soms groter als de aussie :+

Ja ze moeten gaan kruisen om ze zo klein te krijgen, elin is met haar 47cm al een vrij kleine teef. Al moet ik zeggen dat er een fokker in duitsland is die mini americans fokt die er nog uit zien als een echte aussie. Niet dat ik ze ooit zou willen maar dat is wat anders.. :o

Deze reu van die fokker is bijvoorbeeld maar 44cm:
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 14:02

Ohh maar die is wel heeel mooi fluffy <3

Alleen vind ik zn kop te wit voor het mooie (los van of ie verder fatsoenlijk is )

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:04

Ja maar dat is natuurlijk smaak (ik ben ook niet zo van veel wit), maar deze durf ik dan nog wel "aussie" te noemen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:07

Oh ik wist helemaal niet dat een toy aussies een ding was dan _O- Bibd de mini American wel grappig, veel Aussies zijn namelijk enorm (+-30kg) dus snap wel dat +-12kg een handzamer formaat is.