Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dyphusion schreef:astridastrid schreef:Haha wauw, je klinkt als een schooljuf. Heb zelf meer dan 10 jaar een Chi gehad dus weet wel “het een en ander (haha)” over honden. Ik hoop(te) hier juist tips te krijgen van (goede!) adressen
. Hoef ook niet vandaag of morgen een hondje, gaat tenslotte om een maatje voor de rest van mijn leven
.
Jammer dat zoiets simpels als de juiste benaming voor het ras dan al mis gaatmaar het was goed bedoeld, blijkbaar denk jij daar anders over. Ik hoop voor je dat je een gezond pommetje gaat krijgen, wat die uit Rusland meestal niet zijn. Succes.
xLaraaj schreef:Bij mij gaan dan de haren recht staan met de terme als toy aussie![]()
Ik snap de hele discussie wel. Denk niet dat ze het zo slecht bedoelde. Eerder informatief en vond dat er wel goede info instond. Maar het werdt wat bot gebracht.
Maar om dan meteen te zeggen dat ze als een juf klinkt als 1ste reactie ...
Het zal inderdaad goed uitkijken zijn met deze rassen en waarschijnlijk lang wachten
candalisa schreef:Ik kan een klein beetje begrijpen waar het vandaan komt maar ben mee eens hoe het gebracht wordt.
Zit zelf ook in de keeshonden groep en zie veel mensen voorbij komen ja ik zoek een pom waar moet ik zijn?
Ik begin dan eerst met mezelf en mijn leifde voor het ras voor te stellen en dan vragen hoe of wat.
Ik ga zeker niet zeggen dat alle pupjes uit Rusland slecht zijn want ergens moeten honden met nieuw bloed vandaan komen en in Rusland is de ras nu eenmaal populair. Zo zijn er in Zweden ook goede fokkers. In nl echt niet veel en te denken dat zn hondje maar 1-3 pups “gemiddeld” krijgt soms meer kan je je voorstellen dat mensen toch gaan shoppen.
Ik heb een fokker uit Rusland haar pagina geliked maar daar zou ik nooit een hond van willen de mensen die een hond hebben praten vol lof over dr maar als wr dan weer zn verhaal voorbij komt “in de 10 jaar dat ik fok en 500 puppies heb verkocht heb ik dit nooit meegemaakt” ren ik heel hard de andere kant op.
En er zijn echt oprecht goede hoor maar ik geef toe ze zijn zeldzaam. Ik sta ook bij een fokker op een lijst voor de toekomst omdat ik echt graag weer een kees erbij wil maar pas als alleen Mila er is maar ze zou me altijd op de hoogte houden over aankomende nestjes.
Maar het kan allemaal op normale en vriendelijke manier gebracht worden zoals de rest ook zegt!
Zoe_97 schreef:Bij al die modekruisingen en broodfok dingen gaan mijn haren overeind staan. Labradoodle, toy aussie, aussie doodle, Berner doodle, pomsky
KimD schreef:Zoe_97 schreef:Bij al die modekruisingen en broodfok dingen gaan mijn haren overeind staan. Labradoodle, toy aussie, aussie doodle, Berner doodle, pomsky
Vooral dat van alles een doodle variant wordt gemaakt. Vreselijk.
Wij krijgen nu drie weken ook een vreselijke kruising op vakantie, Stafford x Border. Toen onze vriend besloot die te kopen heb ik echt gescholden. Gelukkig blijkt hij de enigszins normale van het nest te hebben, leuk hondje wat godzijdank goed in elkaar zit. Maar dat was een zogenaamd oeps nestje. Alleen wordt diezelfde oeps combinatie nu, één jaar later herhaald.
Zoe_97 schreef:Bij al die modekruisingen en broodfok dingen gaan mijn haren overeind staan. Labradoodle, toy aussie, aussie doodle, Berner doodle, pomsky
Esplendido schreef:Zoe_97 schreef:Bij al die modekruisingen en broodfok dingen gaan mijn haren overeind staan. Labradoodle, toy aussie, aussie doodle, Berner doodle, pomsky
Eens.
En dat daarvan ook nog voor grof geld verkocht worden alszijnde hypoallergeen terwijl men vaker allergisch is voor de eiwitten in de huidschilfers dan de haren.
Kaus schreef:Ik vind staffies x alles dat drijft echt de meest vreselijke combi die er is![]()
Toy aussies heten geen aussies meer maar Mini American Shepherds toch?
xLaraaj schreef:Ooh en de mini american shepherd is ook zoiets raar. Soms klein, soms uitpuilende ogen zoals de toy en soms groter als de aussie