De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:10

Leuke foto's utopia, vind de achtergrond zo leuk :)
Fijn dat het weer beter gaat met Lilly. Ik zou ook even afwachten, verder af en toe wat brokjes/groente/fruit geven.
Lastig Jolmer. Ik had een tijd terug ook 2 koppeltjes (2 Hollander dames en een voedster+ram) op een dag heb ik ze bij elkaar in de ren gezet (wel neutraal terrein) en het ging gewoon goed. Zou wel meer geluk dan wijsheid zijn geweest. En het ligt ook heel erg aan de karakters van de konijnen. Heb je geen opvang in de buurt waar je het kan proberen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:49

Jolmer: Denk inderdaad ook dat het weer er wel mee te maken heeft. Ze zijn hun wintervacht nog niet helemaal kwijt dus zal wel warm zijn voor hen :(:) .

Ik heb zelf geen ervaring met groepjes dus kan je hier niet mee helpen.

Haha, vinden ze altijd leuk hè, alles in de gaten houden vanop een verhoogje :P .

Spookyskippy: Ik ga inderdaad regelmatig dingen aanbieden in de hoop dat ze toch wel zin krijgt :).

Lilly heeft net welgeteld drie grassprietjes en twee "wortelraspjes" op *\o/* . Volgens mij zal dit wel het begin zijn voor meer, nu ze doorheeft dat ze zonder voortanden ook prima kan eten. Kan het zijn dat ze er ondanks de pijnstiller nog last van heeft? En ik veronderstel dat ik beter niet meer kan dwangvoeren nu ze zelf weer mini beetjes eet?

xXutopiaXx

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:53

Dankjullie! :D

Ze eet!! :D :):) Dat is positief :+:

Weet niet hoe groot je hok is Jolmer? Maar ik vind het ook fijn om meer dan 2 konijntjes te hebben... als er een wegvalt heb je er niet gelijk 1 alleen... maarja, dan moet je wel het geluk hebben dat je er eentje vindt die bij allebei klikt... en dan misschien gelijk 2 erbij, dat je 2 koppels hebt?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:42

Ben net nog wat kruiden gaan brengen en het is soms nog even sukkelen om het in haar mond te krijgen maar: ze eet!! *\%/* Volgens mij heeft ze echt wel door nu hoe het moet!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:46

Da's echt heel mooi <3 Lijkt mij ook raar, ineens geen tanden meer hebben.. zou ik ook ff aan moeten wennen := En dan kun je 't mij nog uitleggen haha

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:57

xXutopiaXx schreef:
Da's echt heel mooi <3 Lijkt mij ook raar, ineens geen tanden meer hebben.. zou ik ook ff aan moeten wennen := En dan kun je 't mij nog uitleggen haha

Dit inderdaad haha :') . Ben zometeen weer thuis dus even duimen dat ze nog steeds eet!

Edit: Al het loof dat ik gegeven had heeft ze naar binnen gewerkt!! *\o/*

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:03

Goed zo!

Met groepjes heb ik ook geen ervaring.

Hier waren ze daarstraks ook niet zo happig op eten. Ze lagen met 2 op een stukje schaduw gepropt (het is krap geworden door de grote berg zand die ze er zelf gelegd hebben en wilden perse allebei daar liggen :P ). Dus toen ze beiden kwamen voor blaadjes is Flou na 2 ofzo al snel terug gelopen naar het stukje om met een bunnyflop het hele stuk te claimen. :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:08

Fijn MoppieFilou! Blij dat ze weer wat eet en dat het loof weg is!
Toch lekker aan t ‘knabbelen’ zonder tandjes

Ik heb even gekeken hoe t zit met de maatstaf van de ruimte per konijn maar pff wat een discussie is dat nog haha.
Maar als ik het zo kijk zou ik genoeg ruimte moeten hebben voor 2 koppels.

Nu heb ik al vaker gelezen dat als je rammen bij elkaar zet dat het vroeg of laat vechten wordt. Ongeacht of het koppels zijn of niet.
Dus dat maakt me een beetje huiverig.
Maar merkte ook dat een trio niet het meest ideale is natuurlijk.
Er zit wel een opvang in de buurt, daar heb ik Bliksem ook vandaan. Maar die zijn ivm corona niet volledig open, dus als je konijnen wil adopteren moet je ze van een afstand bekijken. En wil toch weten wat ik ‘heb’ zegmaar.
Hmm lastig..
Heeft geen haast hoor, maar inderdaad wat jij ook zegt Utopia, het is gewoon wat fijner om meerdere konijnen te hebben
Afbeelding
Jut en jul <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:25

<3 <3

Hier lagen ze ook languit met z'n allen :P Tot ik een foto wilde maken natuurlijk :') Toen heb ik ze maar van die knabbelballetjes gegeven :D :9

Afbeelding

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:30

Ik geef mijn konijntjes veel te veel koekjes nu met de lock down. Ach ze vinden me wel extra leuk denk ik. :9

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:32

Hahahaha herkenbaar ja _O- In m'n korte pauze even naar ze toe wandelen, de ene keer pluk ik wat blaadjes in de tuin, de andere keer een snoepje/koekje/balletje/knabbeldingetje :')

Wat hebben jullie allemaal als snacks voor ze?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:41

Gigixponys: Hier heeft Lou inderdaad ook erg weinig honger met dit weer. Ik probeer vroeg en laat eten te geven zodat het toch al wat frisser is en ze misschien meer eetlust hebben.

Haha, die dacht, dat goede stuk is voor mij! <<)

Jolmer: Moet zeggen dat eten toch wel best vlot ging, ze heeft de slag te pakken denk ik!

Zo lief met z'n tweetjes <3 .

Utopia: Haha dat probleem ken ik! Maar alsnog schattige foto's!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 23:01

Hier ook meer snoepjes en knuffels door thuiswerken. En verder zijn ze niet verwend :') .

Qua snacks heb ik snoepjes, groente, en als m’n moeder komt krijgen ze een knaag stokje :).

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:51

Die knabbel balletjes zien er lekker uit voor ze! Hier in het begin van lockdown vooral extra snoepjes, maar dat is nu op en zit dus al 8 weken binnen haha. Moet ervoor naar een andere stad om ze te kopen dus ze moeten nog even wachten. Dus dan maar een schijfje banaan (als ik er een eet), stukje peterselie of iets anders lekkers. Vandaag is er schil van de wortel van gister :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 10:12

Hier eten ze ook groente restjes. Ideaal als je paprika ofzo snijdt :') .

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:02

De weken dat ik thuis ben verwen ik ze ook te veel. Dan een stukje appel vervolgens weer een brokje. Volgens mij vinden ze het zelf niet zo erg _O-

Ze zijn vanochtend weer herenigd
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:58

Hier zijn ze inderdaad vooral smiddags heel lui. Maar als we straks terug moeten werken, zullen ze sowiezo zonder moeten kunnen. Dus geef ze niet teveel smiddags.

Ik wissel ook af tussen blaadjes uit de tuin (citroenmelisse, framboosblad, siergras, bamboe, ...) en snoepjes (heb nu lijnzaadbrokjes, selective rozenbottel/paardenbloem, rosewood snoepjes en groentemaantjes). Ze krijgen wel maar 1 snoepje dan en ongeveer 2x per week nu, behalve van de groentjemaantjes krijgen ze meer want die zijn kleiner.
Verder heb ik ook nog gedroogd fruit (appel, aardbei of papaya).
En krijgen ze ook overschot van de eigen groenten. Maar daar waren ze nu niet meer zo happig op. Ze hadden liever het bovenstaande. :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:41

Dat klinkt lekker bij jou gigixponys :D

Jaaa ik heb eindelijk m’n fleece spul binnen! Het is zo cute <3
Ga het er zo in hangen, alles schoon maken en omgooien en zal straks een foto plaatsen als het erin staat. Ben benieuwd wat ze ervan vinden en of ze er gebruik van gaan maken zonder het kapot te maken whaha.
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:59

Wat leuk, LL! Hip stofje :D

Mooie foto's van jouw konijnen, Utopia! Echt leuk ook om jouw topic te volgen :)

Hier zitten ze nu ook lekker in de chill modus. Icepod in het hok en schijven watermeloen. Guus heeft al een lekker rood bekkie :) :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:39

Gigixponys: Verwend worden ze wel haha :P . Hier ook hoor, ze krijgen zelfs niet alleen groenterestjes, maar we kopen speciaal wortelen en witloof voor hen alleen :') .

Laughterline: Ziet er erg leuk uit!! Zou fijn zijn als ze het ook nog gebruiken haha.

Coconut: Van dat watermeloenmondje wil ik wel een foto :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:22

Ja, af en toe doen we dat ook wel. Maar mijn konijnen zijn nogal kieskeurig. Had laatst op kot witloof gekocht voor Chester, moest hij het een halve week niet hebben. |o

Ben benieuwd naar het eindresultaat en wat Ziggy en Wombat er van vinden!

Haha grappig! Hier zat er weer een konijn onder de plank dus moest het eten daar maar onder gooien, ze wou er niet onderuit komen.

En Napoleon haar icepod maar gegeven, ze begon na het eten toch wat sneller te ademen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:15

O ja het is natuurlijk al heel warm bij jullie in NL, lekker hoor! Zolang de konijnen lekker koel kunnen blijven. Ik denk als ik in NL ben ik ook maar icepods mee ga nemen. Hebben ze hier ook wel nodig in de zomer en ze gebruikten de bevroren flessen hier niet echt.

Jaa ze vinden het leuk! :D Heb het meteen allemaal maar omgegooid en ook de tunnel erin gezet. Wombat was daar zo protective over, dus nu maar de kans genomen om het erin te zetten haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:35

Wat leuk zeg!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:41

Haha dat is altijd he Utopia, als je een foto wil maken zijn ze weg haha

Die balletjes heb ik wel eens gezien inderdaad!

Zo hele kruidentuin bij jou gigixponys!
Lekker hoor!

Ahh wat leuk Laughterline!
Staat ookleuk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:28

Dat klinkt allemaal lekker zeg gigi! Wij hebben ook framboos, dat blad lusten ze dus ook!? Goed om te weten :D

Oeeehhh te leuk laughterline (waar komt jouw naam vandaan? :P )!! In het hok ook, fantastisch!! Hoop dat ze er gretig gebruik van maken :D

Dankje Coconut! :D :D En watermeloen! Goed idee ook :D