gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:37

Handig :') . Ik vrees dat ze nu de smaak te pakken hebben, succes ermee :D ;) .

Ik heb nog een vraagje, ik heb mijn zelfgemaakte ren behandeld met twee lagen beits. Een deel van de ren komt onder de grond (vrij droge grond). Zou dit goed blijven of is die beits daar niet sterk genoeg voor?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:38

Ik heb op dit moment nog geen foto's op mijn laptop staan, maar zodra ik foto's heb zal ik ze hier eens laten zien. :)

Wat een boefjes dat ze ontsnapt zijn, maar gelukkig ben je ze niet kwijtgeraakt. Als ze eenmaal door hebben dat er ergens een klein gaatje/kiertje zit dan grijpen ze hun kans. :))

Van beits heb ik geen verstand, daar kan ik je niet mee helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:41

Ik gebruikte buitenbeits voor het hok :)

Bij een kennis staat een konijntje, lang harig rammetje. Twijfel of ik hem tijdelijk naar mijn huis zal halen , dier word niet naar om gekeken en zit maar wat in een hokje

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:27

Eunomia: Ja, dat kun je wel zeggen :D . Lilly wou ontsnappen door een kiertje van 2 cm bij 5 cm :') . En het lukte haar nog ook als ik haar niet had tegengehouden :P .

Rebecca: Oké, bedankt :) .

Die twijfel ken ik ;) . Ik zou alle dieren die ik tegenkom willen helpen :j .

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:31

Ik heb het hier ook al meerdere keren (bijna) meegemaakt. Het is echt niet normaal hoe klein/smal ze zichzelf kunnen maken en ze zijn ook nog eens razendsnel.

Ik herken dat gevoel, Rebecca. Het is voor mij helaas op dit moment niet mogelijk meer konijnen op te vangen, maar als jij die mogelijkheid wel hebt zou ik het doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:34

Frits is de stok achter de deur voor de nieuwe ren , hij komt hier asap hangt van mijn bestrating tempo af :)

Afbeelding

Frits <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:57

Schattig! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:03

Lief niet <3 , heb voor elkaar gekregen dat hij uit het warme schuurtje kwam lekker in de buitenlucht in zijn hok .

Afbeelding
Afbeelding

Verder is hij prima in orde , tandjes en nagels (heb ik paar maanden terug geknipt) . Hooguit in de plofrui :))

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:30

Zal nog wel komen denk ik ;) . Het zal hem vast goed doen, frisse buitenlucht! :j Ziet er wel schattig uit in ieder geval, zijn "plofrui" :') .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:17

Shivatjuh01 schreef:
Gisterennacht waren mijn spoken uitgebroken hoor. Langs een open plekje in de ren.
Dus ze zaten om 04.30u gezellig voor mijn slaapkamer deur en hadden de zak hooi geterroriseerd :') Monsters..

Haha lekker dan :').

Thanks allemaal!
Zijn nu druk bezig om m dikker te krijgen, beestje woog 1,8 kilo toen we m kregen en hij mag rond de 2,2 kilo zijn.
Hij loopt hier de hele dag los, tenzij we echt van smorgens vroeg tot 's avonds laat weg gaan. Maar als we even boodschappen gaan doen of naar school gaan loopt ie los. Hij sloopt niks, op rekeningen na :'). Meneer is gek op papier en karton.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:44

Wat ziet Frits er lief uit. :)

Ik kom ook maar even met een vraag van mijn kant. Op dit moment ben ik mijn konijnen aan het koppelen en dit lijkt erg voorspoedig te gaan. Over ongeveer anderhalve week ga ik een weekje op vakantie en zorgen mijn opa en oma voor de konijnen, ze zullen ook naar hun toe verhuizen. Denken jullie dat het mogelijk is dat ik ze daar, op neutraal terrein, samen zet of zouden jullie adviseren de koppeling rustiger aan te pakken? Ze hebben gisteren ongeveer 3 tot 3,5 uur samen gezeten, gegeten en geknuffeld. De komende dagen ben ik sowieso van plan dit nog uit te gaan breiden, ik vind het alleen lastig te bedenken hoeveel tijd (dagen/weken) ik ervoor uit moet trekken omdat het allemaal zo goed lijkt te gaan.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:00

Je kunt ze het beste gewoon samenlaten als het goed gaat :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:02

Dat is fijn om te horen. Ik zet ze de komende dagen in ieder geval nog bij elkaar als ik in de buurt ben en probeer dat qua aantal uren gewoon op te bouwen zodat de stap van 3 naar 24 uur samen niet zo groot is. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:08

Waarom, als ik vragen mag?
De kans dat het omslaat is zo vele malen groter. Iedere keer scheiden zorgt ervoor dat ze iedere keer de rangorde weer onnodig moeten bepalen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:11

Om heel eerlijk te zijn werd het mij verteld het zo aan te pakken, vandaar dat ik dit dus ook gedaan heb. Het zijn mijn eerste konijnen, op heel vroeger na, dus ik ben eerlijk gezegd blindelings op dat advies afgegaan. Misschien is het dan een idee om ze dit weekend vast te verhuizen zodat ze dan al een week samen zitten voor ik op vakantie ga en ik ondertussen hun toekomstige vaste verblijf schoon kan maken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:23

Dat is een goed idee! Zou gewoon zo vervelend zijn als de frustraties oplopen en de bom barst als jij zelf weg bent :)

Nu vind ik het zelf al heel goed klinken zo dus ik acht de kans klein, maar het zijn en blijven konijnen natuurlijk :') je weet het nooit.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:30

Bedankt in ieder geval dat je me hierop wijst. Het klinkt eigenlijk heel logisch wat betreft de rangorde, maar ik heb heel braaf de instructies opgevolgd en er verder niet over nagedacht. Als ik er geen goed gevoel bij had gehad, had ik ook absoluut niet getwijfeld om ze tijdens mijn vakantie samen te laten. Ik ga zometeen maar even langs mijn opa en oma om te vragen of het goed is als hun logés een week eerder komen. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:51

Inderdaad als het goed is fijn samen laten! Dan is de kans van slagen veel groter en minder stressvol :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:24

Blij dat ik m'n twijfels hier geplaatst heb, kan ik het vanaf nu beter aan gaan pakken. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:33

Lilly snuift/niest (geen idee hoe ik het precies moet noemen :') ) eigenlijk al vanaf dat ik haar heb. Vooral als ze slaapt lijkt het of ze snurkt. Toen we bij de DA waren voor spuitjes heb ik het ook vermeld maae ze zeiden zo lang ze geen vuile neus heeft is het geen probleem. Lijkt me alleen niet zo prettig voor haar... :\ Kan dit een allergie zijn?

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:49

Ik meld mij hier ook!
Heb 2 nijntjes van 4 jaar jong, het zijn 2 dames en ik heb ze als baby nijn gekregen van mijn man nadat mijn andere nijn op 11 jarige leeftijd was overleden.

Dit is Po:

Afbeelding

En dit is Muis:

Afbeelding
Afbeelding

En dit is hun huis:
Afbeelding

Ik heb er van de week het voorste stuk bij gebouwd.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:19

Wat een leuke nijntjes! :) En mooi verblijf hebben ze! :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:42

Margaux: Ik zou niet durven zeggen of het (mogelijk) een allergie is, maar als de dierenarts het konijntje heeft gezien zou ik me nog niet al teveel zorgen maken en het nog even aankijken. Mocht het langere tijd zo blijven, kun je altijd nog eens teruggaan met de vraag of het een allergie zou kunnen zijn.

Wat een schattige konijnen, Amy. <3

Morgenochtend ga ik samen met mijn opa het tijdelijke verblijf voor mijn konijnen in orde maken en dan verhuizen ze morgen als het goed is ook al naar mijn opa en oma. Gelukkig woon ik zelf één straat verderop waardoor ik de komende dagen vaak kan gaan kijken of het goed gaat met ze als ze permanent samen zitten. Ergens vind ik het ook wel een beetje spannend, maar het is de afgelopen dagen zo ontzettend goed gegaan dat ik me haast niet kan voorstellen dat het gruwelijk mis kan gaan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:08

Dan zullen we dat doen! :j

Leuk dat ze binnenkort permanent samen zitten! Ik denk niet dat het problemen oplevert maar het is natuurlijk wel goed dat ze al even vantevoren bij je oma en opa zitten, moest er dan wat misgaan ben je er zo :j .

Ik heb net (ja je leest het goed, tot 23u! >;) ) voor ieder konijn een privéren gemaakt :)) . Ze hebben nu beide een redelijk grote ren en zitten apart ivm castreren + steriliseren. Zal morgen foto's maken want nu is het al donker :') .

Lilly begint steeds brutaler te worden :Y) . Als je niet gekamd wil worden, dan begin je toch gewoon in de kam te bijten? |o Ach ja, ik leg de oorzaak maar bij haar hormonen :') .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 05:48

Wat een schatjes heb je daar!

Afbeelding
Meneer had gister ochtend z'n huisje omgegooid. Dan moet ie wel naar buiten :j.