Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:03

Lijkt me een poesje maar de foto is wel errrg wazig. Heb je een duidelijkere/scherpe foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:14

Lijkt mij ook een poesje maar indd onduidelijke foto.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:23

Heb inmiddels reactie terug van de DA; poes!
Thnx voor jullie hulp! :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:40

ik zie dat jullie het over voeren en brokken hebben.
misschien iemand nog een tip?

Charlie eet alles wat ik hem Voorschotel....
Vino daarintegen eet afentoe wat brokken en nat voer

Het probleem dat hierdoor ontstaat is dat wanneer vino honger heeft charlie het grootste gedeelte al heeft opgegeten.

Laat het nou vino zijn die het meeste beweegt en dus het meeste voedsel nodig heeft.
Charlie doet eigenlijk niet veel anders dan slapen en eten.

ik heb al gekeken naar een voerbak op chip maar gelezen dat dit niet is weggelegd voor katten die bang zijn voor geluid en andere katten vaak slim genoeg zijn om te ontdekken dat ook zij kunnen eten.
Ik ben niet vanplan om een voerbak van dik €100 aan te schaffen als Vino dan helemaal niet meer eet omdat hij angst heeft van de voerbak.

Vino lijkt afentoe de vergeten kat, kan snel mager worden..
charlie daarintegen is een dikkertje....
We passen natuurlijk wel goed op met charlie en geven hem niks extra's

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:23

Ik zou Vino 1-2x daags een half uurtje apart zetten met een bak brok en evt natvoer of wat je ook voert.
Dan kun je het voer wat altijd bereikbaar is mooi minderen zodat Charlie wat minder eet. ;)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:28

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik ga mijn monster (4 jarige Sibeer-kruising) vanavond naar de kater brengen.
Ik zit er al een tijd op te wachten en had de hoop opgegeven dat het voor mijn vakantie zou lukken al opgegeven, maar madame is krols!
Hopelijk heb ik over een kleine 8 weken weer een aantal knappe koters, a la raki hierboven, rondlopen. Zin in!!!

Beetje onflateuze foto van de moeder in spe:
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:56

Oeh leuk!!!!!! Wat voor kater heb je gekozen?

Ginger is nog niet krols... er is hoop := al heeft ze nog geen groter tepels of kaal daar... ik hoop het zo xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:16

Aaaah leuk, jaloers!

Wij zijn met Fiddle gisteren weer naar de oogarts geweest, het is gelukkig geen fip, leukemie of ed. Daar is zij eigenlijk wel helemaal zeker van, gelukkig!

Het is een ontsteking die ik alweer vergeten bent of heel misschien een chlamydia? Hoewel ik me afvraag hoe ze daar dan aan komt.

Nu gaat ze bellen/kijken of er genoeg bloed over was om op die ontsteking te testen. Anders moeten we misschien nog is terug om bloed af te nemen (arm beest).

Het ene oog is eigenlijk zo goed als verloren, bloedvaten zijn zodanig dun dat hier niet genoeg voeding door is gekomen, wel kunnen de pigment cellen licht/donker gaan waarnemen, dit is dan de beste uitkomst.

Andere oog zag er wel erg goed uit, bloedvaten nog dik genoeg, daar zat duidelijk nog een onsteking in.

Dus hebben we nu ook een zalf erbij gehad, en de druppels mogen op ene oog nog 2-3 weken door, andere oog nog 6 weken.. En de onstekingsremmer nog 1 week geloof ik.

Dan over 2 weken terug nog naar de oogarts, en als alles beter gaat dan is het wrnslk de laatste keer dat we bij haar langsmoeten en kunnen we daaruit verder bij onze eigen DA.

Dan kan ze hopelijk over 2 maandjes ook geholpen worden, onze kittendroom kunnen we met haar natuurlijk niet voortzetten. Hopelijk zijn we dan over 2 maandjes klaar en is de ontsteking weg.

Helaas dus geen zicht meer terug, maar we hopen op het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:22

Oeh wat leuk :D

Arme Fiddle , 'gelukkig ' weet ze straks niet beter dan dat ze nooit gezien heeft in haar leven en zou ze zich beter aan kunnen passen. Blijft sneu

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:50

Afbeelding
<3

Zina vertrekt zondag naar haar nieuwe baasjes, die waren zo enthousiast dat ze niet wilden wachten tot ze gesteriliseerd en gechipt is dus ze gaan dat door hun eigen dierenarts laten doen.
Ik krijg er algauw weer een ander opvangertje bij, een cypers katertje van ong 9 maanden die wat opvoeding nodig heeft, daarna gaat hij weer naar de opvang.
Mooi werkje voor Jhula en mij. :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:54

Dit is de kater:
Afbeelding

Echt een knapperd vind ik.

En dit is een deel van een nestje dat ze daar nu van hem hebben. Nou doe mij er daar maar 5 van. :D
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:01

Over een kleine 8 week? := Liever over 9 weken toch? :=
Mooie poes. Wat voor "ras" is de kater? Ik vind hem er niet heel geweldig gezond uitzien maar kan de foto zijn. Wel FIV/FELV testen gedaan bij beide? :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:09

lor1_1984 schreef:
Ik zou Vino 1-2x daags een half uurtje apart zetten met een bak brok en evt natvoer of wat je ook voert.
Dan kun je het voer wat altijd bereikbaar is mooi minderen zodat Charlie wat minder eet. ;)

We gaan het eens proberen, weet niet of vino het er mee eens gaat zijn maar dat zien we dan wel.
ik heb vandaag trouwens een nieuwe voerbak gekocht en hoop dat het iets voor Charlie is.
Charlie vind het leuk om met water te spelen en maakt dus alles nat, deze voerbak staat in een bak met een iets hoger randje..... dan kan hij wel spelen en nat maken, maar hoop dat dan minder op de vloer terecht komt.

vino heeft trouwens ook een rare gewoonte, hij eet met zijn pootjes en schut ze daarna uit..... de restjes vliegen in het rond en de de hele verwarming zit onder tot wel 80cm hoogte.....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:19

Beloven je bent weer een stapje verder nu. Klinkt wel redelijk positief al is het niet fijn dat het zicht weg is.
Sterkte.

Mooie kater. Ik hou van die kleuren hihi.

Minkie speelt ook eerst altijd met het water.
Maar eten heb ik ze nooit zien doen hooguit na het eten het onzichtbare begaven haha.

Mooi stel zit er zo bijelkaar te eten.
Jammer dat Zina al vertrekt maar een kleine wat opvoeden is ook weer een mooie taak.

Gisteren het hele spul geënt.
Da vond Maes erg mooi. Hij had nog nooit zo'n kleurstelling gezien.

Ben ook stiekem wel beetje verliefd op het ventje .

Afbeelding

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:55

Bedankt voor alle leuke reacties en wat hebben jullie geweldig leuke katten allemaal :j

Hier ook het eeuwige voerdilemma, ik voer al jaren Royal Canin fit 32, afgelopen winter kreeg m'n 4 jarige ragdoll ineens verstopping. Daarna ben ik hem en de andere kater blaasgruisvoer gaan voeren van Royal Canin. Helaas heeft het niet het gewenste resultaat gehad en is hij na een paar maanden overleden. Daarna het voer opnieuw onder de loep genomen en wilde anonimonda carni. Helaas aten ze dit maar even en waren het daarna beu..

Nu dus weer terug over op fit32 en 's avonds een blikje gourmet. Maar ben nog steeds van mening dat het beter moet kunnen. Dus lees in dat opzicht graag mee met jullie ervaringen :)

Ik heb trouwens wel de voerbakken op chip in huis, koste niet bijzonder veel moeite om het ze te leren en zelfs niet aan mijn ietwat angstige kat. Zit namelijk een heel trainingsprogramma op de bakken, waardoor hij in het begin niet snel sluit. Katten proberen inderdaad aan de zijkanten mee te eten, daarom heb ik ze tegen de kast gezet met boekensteun aan de zijkant. Vrij simpel op te lossen dus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:52

Ik heb nu toevallig een paar proefzakjes Sam's Field gehaald.
De katten kregen hier Orijen, alleen merkte ik dat omdat ze ''geholpen'' zijn dat ze toch sneller dik werden, daarom op Purina One sterilcat overgestapt, daar ben ik ''tevreden'' over maar vind het vlees te weinig. Dus Ik hoop dat Sam'sfield beter bevalt.

Ook voer ik Smuldier bij. En ik merk echt verschil in de kattenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:56

Awhh wat een babytjes komen er weer voorbij <3

Vanochtend kwart over 10 was wekker Boris weer paraat :') , tussen 10 en half 11 word ik standaard gewekt hoef geen wekker meer te zetten :P

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:03

Rebecca schreef:

Vanochtend kwart over 10 was wekker Boris weer paraat :') , tussen 10 en half 11 word ik standaard gewekt hoef geen wekker meer te zetten :P

das nog niks haha wekker balou is om half zes al wakker dus ik heb al weken niet meer uitgeslapen haha

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:03

Mao haar urine weer gecontroleerd. Nog verhoogde ontstekingswaarde en kristallen. Nu moet ze 6 week op dieetvoeding van de da en na 4 week weer controlen. Meer mensen hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:09

maatje987 schreef:
[naam] schreef:

das nog niks haha wekker balou is om half zes al wakker dus ik heb al weken niet meer uitgeslapen haha

}> :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:26

Arme Abby is niet lekker. Vanmiddag met haar en Skye naar de dierenarts geweest voor entingen, katten thuis gebracht en weggegaan. Kom ik om 6u thuis, heeft ze mijn hele huis ondergespuugd :(:) ze wilde ook niet meer aangehaald worden enzo :(:) Inmiddels gaat het wat beter, ze heeft niet meer overgegeven, en wel wat gedronken en gegeten, maar kan alleen haar rust nog niet vinden, loopt maar te drentelen en van plek te wisselen, en lijkt veel jeuk aan haar kop te hebben?

Ik heb overigens toen ik thuis kwam meteen de dierenarts gebeld, die stelde voor om langs te komen voor antibraakinjectie of het nog een uurtje aan te kijken. Met in mijn achterhoofd de onwijze stress die reizen haar zou opleveren (ze heeft een klein trauma omdat ze vanuit Griekenland hierheen is gevlogen dus lang in een reismandje heeft moeten zitten) heb ik voor dat laatste gekozen. Gelukkig stopte ze daarna ook met spugen. Als ze morgen nog zo rusteloos en jeukerig is, zal ik weer even overleggen met de DA.. Hebben jullie een idee wat dat kan zijn/of het erbij kan horen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 05:42

Mijn da gaf aan dat die kleine niet lekker kon zijn van de enting.
Die kleine huppelde vrolijk rond terwijl de 2 grote beroerd waren.
Idd spugen en hangerig.

Was na 2 dagen wel over.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:55

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:24

Even een update over Pukkie, hij bleek vorige week vrijdag blaas ontsteking te hebben, dus pijnstillers + ontstekingsremmers en speciaal voer.
Moest vandaar weer urine bij de dierenarts brengen om te testen of het over is, maar hij weigerde te plassen in een lege bak, dus speciale korrels gehaald bij de dierenarts, maar nog steeds gaat hij steeds kijken in de bak om er weer afkeurend uit te komen :S Heb nog een half uur, en anders maandag weer nieuwe pogingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:26

En als je je normale korrels erin gooit en een doorzichtige plastic zak erover? Miss nog een idee.