Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:19

Hier zijn ze echt enorm gek op versele laga complete, het is wel duur maar ik bespaar eigenlijk nooit op voer, vind het belangrijk dat dat erg goed is.

Mira283 wat fijn dat je oudje het zo leuk vind! Pluis prrrrt er ook nog steeds op los naar Joris maar er gebeurt verder niets (kan hij ook niet met z'n artrose knietjes maargoed ;))

Met Pluis gaat het boven verwachting goed! Eet en poept weer super, loopt weer door de kooi en kleine stukjes door de kamer en geeft geen pijn meer in z'n buik aan.
Is ook weer stukken alerter en vrolijker!
Heb sinds gisteravond geen pijnstiller meer gegeven om te kijken wat er dan gebeurt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 15:33

@Coconut: als jouw Veluwe niet te ver weg is van mijn Veluwe mag je wat brok van Lavor komen halen om te proberen :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:08

DubbelDun ik stuur je even een pbtje :)!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 16:14

En geantwoord :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:19

Er was vandaag markt hier in het dorp. Ben net na het werk even naar de groente man gegaan of hij nog afval groente had voor de cavia's. Heb een tas vol spinazie en sla mee gekregen :))
Afbeelding

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:21

Zo, ik ben eindelijk weer thuis, waterpijl ging sneller als verwacht.

Hebben nog even in de werkplaats de opgevulde stukjes geschuurd en opnieuw en sommige plekjes een laagje extra aangebracht. Niet echt fotowaardig..

Morgen gaan we dat laagje opschuren en dan verhuizen we het verblijf naar mijn schuur thuis, gaan dan aan de slag met de Epoxy laag.

Tevens is net mijn bestelling van zooplus binnengekomen, ziet er zo leuk uit! Kan nu niet meer wachten :o

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:22

WinSel schreef:
Er was vandaag markt hier in het dorp. Ben net na het werk even naar de groente man gegaan of hij nog afval groente had voor de cavia's. Heb een tas vol spinazie en sla mee gekregen :))
[ [url=m/jJMla6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een goed idee van jou!

Ga ik onthouden voor mijn lokale groenteboer :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:26

Fijn dat je weer thuis bent haha. Ben benieuwd naar het hok !
Leuk hè die spulletjes haha. :))

Nog even 2 leuke fotootjes haha
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de spam haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:29

Die zitten wel klem daar onder dat bruggetje :D
Wat leuk die lichtere vlek op haar kontje :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:32

Haha ja wat een malloten he dat ze daar met z'n 2en zitten :+

Ja die vlek is echt leuk. Op der neusje heeft ze ook een vlekje haha

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:48

En boven het oor ook zie ik.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:56

O ja idd haha daar ook :))

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:11

Wat een schatje is Zoe! Echt heel cute.. Zo te zien hebben ze het leuk samen :D

Fijn dat het met Pluis beter gaat Taartje! Ben zelf werkzaam op een DA praktijk en hoor dat het veel voorkomt helaas.. Zelf krijgen wij heel weinig cavia's, we zitten echt in een boerengebied zeg maar :)

Kimmie wauw jouw hok wordt echt heel sjiek!!!! Ben heel benieuwd alstie af is! :j

Even terug te komen op het voer van een paar pagina's terug, zelf voer ik Science Selectieve. Daar zijn ze toch wel dol op moet ik zeggen. Kwa prijs maakt mij dat niet veel uit, ik krijg dat voor inkoop prijs omdat ik werkzaam ben bij een praktijk. Dat scheelt nogal :o :o

Wij waren toch zelf ook niet helemaal tevreden over mijn caviakast en hebben besloten deze maar gelijk aan te passen :') weer een dag werk maar ala het ziet er nu stukken beter uit en de caafs hebben meer ruimte! :D
Afbeelding

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:33

@marsyl Ik vind dat het hok goed vooruit is gegaan! Onderverdieping lijkt hoger toch?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:28

Hoi! :D Ik meld me graag, heb niet het hele topic gelezen maar ben sinds vandaag twee caviakindjes rijker: een creme california zwart beertje en een creme beertje. Ze zijn zo mooi <3

Helaas verstoppen ze zich nu nog vooral (logisch wel), kan niet wachten tot ik verslaafd naar ze kan staren :=

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:29

Cocodox schreef:
Hoi! :D Ik meld me graag, heb niet het hele topic gelezen maar ben sinds vandaag twee caviakindjes rijker: een creme california zwart beertje en een creme beertje. Ze zijn zo mooi <3

Helaas verstoppen ze zich nu nog vooral (logisch wel), kan niet wachten tot ik verslaafd naar ze kan staren :=

Welkom! Heb je ze uit het nest?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:32

Kimmie, zijn niet uit hetzelfde nest, maar het is wel familie en waren al gekoppeld :)

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:33

Cocodox schreef:
Kimmie, zijn niet uit hetzelfde nest, maar het is wel familie en waren al gekoppeld :)

Dat is makkelijk! Heb je een foto?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:36

Kimmie schreef:
Dat is makkelijk! Heb je een foto?

Ik stuur je even een ouder screenshot per pb. Ik heb zelf nog geen foto's kunnen maken namelijk en de foto's die ik je stuur heb ik niet zelf gemaakt, vandaar even pb.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:10

Kimmie schreef:
@marsyl Ik vind dat het hok goed vooruit is gegaan! Onderverdieping lijkt hoger toch?

Ja de onderverdieping is nu net zo groot als de bovenverdieping! Ruimte genoeg :D
Was alleen beetje bang dat het trapje te stijl was geworden zo maar ze racen er gewoon op en af haha!

Welkom Cocodox! Ben benieuwd naar foto's van je kleintjes! :D

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:55

Welkom Cocodox!
@marsyl: Ik vind het hok echt heel mooi! Ziet er goed uit

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:59

Foto's komen zodra ze wat meer gewend zijn en ik ze leuk op de foto kan zetten.

Ik heb nu een handdoek over de kooi gelegd, ze zijn erg bang nog en zitten alleen maar in hun hokje. Heb ze vandaag even op schoot/borst gehad met een handdoekje waar ze zich in konden terugtrekken. Eentje at al wel rustig wat paprika wat ik neer had gelegd op schoot. :)

Ik vraag mij nu dus alleen af, waar doe ik goed aan? Moet ik ze max 2 keer per dag op schoot nemen, of juist wat vaker? En ik pak ze nu allebei op schoot, zodat ze samen zijn. Is het verstandig ze ook apart te nemen, of dit pas over een aantal weken gewoon? Ik wil ze graag tam krijgen, maar wil natuurlijk wel het juiste doen.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:18

@cocodox, ik kan je zelf niet helpen, maar lees graag met de antwoorden mee. Voor als mijn cavia's er zijn.

Vandaag zijn we wat meer opgeschoten. We hebben voor de laatste keer lokale plekjes geschuurd. Met de bus van de werkplaats hebben we het verblijf naar mijn schuur kunnen verhuizen. Daar hebben we het verblijf goed afgenomen met MDF doekjes om deze te ontvetten en schoon te maken. We hebben delen afgeplakt met kranten en tape en zijn begonnen met de grondverf. We hadden wat over maar hebben meer lagen aangebracht om de pot gewoon op te maken, kan toch geen kwaad. Hier en daar wel wat oneffenheden te zien, wit is nu eenmaal lastig te verven. Gelukkig zien we daar (hopelijk) niks meer van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond gaan we de hok aflakken. Ik heb gekozen voor een zand/beige kleur met satijnglans.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:43

Cocodox, zelf heb ik ze ook gekregen toen ze nog klein waren. Ze waren wel vrij schuw toen ik ze kreeg. Ik heb ze de eerste 2 dagen geloof ik laten wennen. Daarna 1 x per dag opgepakt samen en een kwartiertje tot een half uurtje op schoot gehad. Soms met eten en soms zonder eten.
Op een gegeven moment werden ze te druk samen en gingen ze teveel lopen, toen heb ik ze steeds apart gepakt en heel af en toe nog samen.

Moet zeggen de laatste tijd schiet het er een beetje bij in.. Dus echt heel tam zijn ze nog niet. Kan ze wel een kriebeltje geven bij het voeren maar echt oppakken moet ik toch even achter ze aan :+

Edit; kimmie ben echt heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit ziet! :D ziet er nu al tof uit!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 16:48

@cocodox: ik haal altijd de huisjes e.d er uit zodat ze wel in de open ruimte móeten zitten. Dan veel aandacht geven en lekkere dingen voor de neus houden.
Na een week op gaan pakken (niet jagen om ze te pakken te krijgen) en ze even rustgevend toespreken :D . Dit dagelijks of zelfs meerdere keren per dag doen.
Dan de week daarna op schoot zetten en veel aaien.