Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:26

Ja Bonzo bestaat nog en heeft granen als eerste ingrediënt (63%) en er zit 4% vlees in. Joe, doei :')

Otje ruik je ook niet.

Het arme kind heeft chub rub (tussen dr dijbeentje en dr buik zit een huidplooi en die is een beetje rood en geschaafd, denk omdat ze vanmiddag weer in het water geweest was en toen keihard rondjes ging rennen) := ze lijkt er totaal geen last van te hebben, toch maar een beetje honingzalf opgesmeerd. Weet hoeveel pijn het kan doen. Dacht niet dat ze het zou krijgen, ze heeft niet bepaald dikke dijbenen, maar wel een rimpelige puppybuik _O-

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:53

Wat leuk om te lezen dat de Saluki zo goed in de smaak valt HAha. En grappig dat jullie ze zien als Next Level windhond. Is ook wel zo hoor, ze moeten je echt passen. Maar Zahra is voor ons juist perfect en makkelijk. Maar als het je niet ligt is het een ander verhaal idd :D

Otje is zo leuk! <3

Zahra is overigens 70cm schofthoogte ofzo en weegt 18,5 kg. Nu is ze natuurlijk wat mager nog. Maar zo grappig om te zien wat voor gewichtsverschil er in bouw kan zitten.

@kiwiwitje: ik ga je morgen proberen terug te mailen, super leuk! :D iets met kraamtijd en nergens aan toe komen nu HAha. Dus weet dat ik het gelezen heb en je ga mailen zodra het lukt :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:57

Ik vind onze RR groot genoeg. Groter hoeft van mij echt niet. En ik vind juist zo mooi dat ze elegant zijn en toch heel veel kracht hebben.

Saluki’s vind ik prachtig om te zien, maar ik wil geen langharige hond.

Mensen die ik ken hebben 14! Ierse Wolfshonden. Ik moet er echt niet aan denken...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:57

Ja Limoen, jouw Zahra is wel mijn droom hoor :D
Nu m’n Otje droom in vervulling gegaan is dan :Y)
Loopt Zahra los? Ik denk dat een Saluki me opzich wel zal liggen :j maar eerst maar wat makkelijkers met m’n Windspritey haha.

Ot is overigens al 4 tanden kwijt! Wel een beetje vroeg, ze is pas 16 weken...
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:05

Oh RR vind ik ook prachtig <3

Zahra is qua hoogte best een grote hond, maar het voelt niet als een grote hond. Ze rolt zich ook op op de mandjes van de chihuahuas :=

Ja Zahra loopt goed los. Alleen bang voor andere honden en dan rent ze in paniek weg.. dus dat is het enige punt waarom ze niet altijd los kan eigenlijk. Maar Zahra is wel echt heel makkelijk, voor een Saluki niet echt heel rastypisch qua karakter..

Ahhh dat fietsenrekje van Ot!
Laatst bijgewerkt door Limoen op 06-07-20 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:05

valt wel mee toch? tussen 3 en 6 maanden is normaal?
Abby is 5 maanden en op haar twee bovenste hoektandjes na is al het puppy er uit geloof ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:06

Haha komt goed Limoen! :D geen haast!
Ze is netjes hoor met wisselen. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:27

Esplendido schreef:
Ik vind onze RR groot genoeg. Groter hoeft van mij echt niet. En ik vind juist zo mooi dat ze elegant zijn en toch heel veel kracht hebben.

Saluki’s vind ik prachtig om te zien, maar ik wil geen langharige hond.

Mensen die ik ken hebben 14! Ierse Wolfshonden. Ik moet er echt niet aan denken...

Die RR zijn ook best wel groot! Niet 'ier-groot' natuurlijk, maar wel groot! Kennisje heeft een Ier, teefje, weegt 60kg. Dat gaat wel ver, enorm groot!

Saluki zijn niet echt echt langharig toch? Flink bevederd, maar niet zoals een Afghaan. Hoewel de Afghanen die nog werken echt, ook lang niet zo langharig zijn als die show exemplaren die we hier zien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:18

Lijkt me leuk om te zien, opgerold in zulke kleine mandjes _O-

Mooi tandeloos bekkie krijgt ie hoor! Ik ben eigenlijk wel blij als ie die vlijmscherpe narigheid verliest zo :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 06:20

Hier verwachten mensen niet dat het naar hond ruikt, maar wij hebben er natuurlijk maar eentje. En misschien verwacht men het van poedels überhaupt niet haha. De fokker waar hij vandaan komt had 7 honden en het rook daar ook helemaal niet naar hond. Waren ook poedels en cockers bij een trimster, die worden dus ook veel onderhouden.

Leuk om de verschillen in gewichten en schofthoogtes te zien inderdaad. Popo is 65 cm en begint weer naar de 23 te gaan, hij was wat afgevallen tijdens de verhuizing. Op 23,5 vind ik hem perfect. Maar ik hou wel van een echt slanke hond. De meeste poedels van zijn hoogte zijn 5+ kg zwaarder. Er zal misschien een stukje bouw meespelen maar hij heeft nu een mooie taille en net een laagje vet op zijn ribben. En een mooi gespierd kontje. <<)

Bonzo bestaat inderdaad nog! Ik zie het in de supermarkt wel eens naast de Frolic staan. :')
Ik vind de saluki ook mooi maar de greyhound is toch echt mijn favoriete windhond.

@Esplendido Ik vind de RR ook een goed voorbeeld van een grote hond maar nog wel goed in balans. Worden ze nog zwaarder dan wordt het een beetje onbegrijpelijk voor mij. :+
Iets als een Ierse wolfshond vind ik wel mooi qua bouw maar die zijn gewoon zo bizar groot dat het echt onhandig wordt en na 5 jaar kun je weer afscheid nemen...

@Warboel Wat een mooi fietsenrek van Otje :P Op zich is 16 weken niet heel vroeg voor haar formaat hoor!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:09

Otje heeft al een mooi fietsenrek haha.

Hier ruikt de hond wel. Rook zelf ook echt steeds naar hond als ik thuis kwam.

@Nayo,de reis ging heel goed. Eerst wel piepen, maar uiteindelijk lag ie heerlijk te slapen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:19

@simoonzel dat klopt wel wat je zegt: een RR is nog echt wel een goed in balans staande hond. Veel groter en zwaarder dan dat en je krijgt een beetje het idee dat je met een pony over straat gaat haha. Maar dan doe je toch ook nog 10kg bovenop Popo, met dezelfde hoogte ongeveer.
Hier lopen in de buurt mensen met 2 RR en die lopen vaak samen met iemand met een vizsla. Dat is heel leuk: als je de RR alleen ziet, zijn dat echt mooie, elegante honden. Zet je ze naast een vizsla, zijn ze ineens wel erg groot en grof. Scheelt in hoogte wel iets natuurlijk (cm of 6/7 gemiddeld), maar vooral ook in gewicht wel, met de vizsla zo rond de 25kg is dat een fijntje naast een RR. Doe me dan voor het behapbare die vizsla maar O:) (ook voor het karakter overigens in mijn geval, ik vind RR gaaf, maar ik ben daar niet het geschikte baasje voor :n )
Greyhounds zijn ook heerlijke honden, ook best aan de maat, maar die bouw maakt dat nog overzichtelijk. Maar je zit toch gauw over de 70cm schofthoogte en 35kg. Maar ja, een newfoundlander zit bij die schofthoogte op een gewicht van zo'n 60kg, dus dat wat betreft is een greyhound dan een lichtgewichtje he :')

@imj haha, ja, puppytandjes zijn echt nare dingen! Heel schattig, zo'n bekkie vol speldjes, maar toch altijd fijn als ze échte tanden krijgen ;)

@detroit die nestgeur bedoel je dan misschien? of rook het bij de fokker gewoon écht naar hond?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:23

Bij de fokker rook ik ook wel hond haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:57

Dexter stonk wel heel erg toen we hem kregen maar vind ik ook niet zo gek als ze de hele dag op de boerderij (met beesten) rondlopen. Zijn moeder was ook niet zo schoon maar heb niet zo'n hoge standaard aan de hygiëne van een werkhond :Y) Ze hadden daar wel schone hokken (ze hebben twee honden, eentje kwam liever niet in huis. Dexters mama wel).

Dat fietsenrekje van Otje _O- Kan ik nog mn hele leven tegenaan kijken met Dexter... -O-

Ik oefen met Dexter om zn kop plat te leggen voor foto's. Dit is toch te schattig. <3

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:02

@kaus ja, is met werkhonden toch al anders denk ik. Ik vond Toby ook niet echt fris ruiken toen hij uit de opvang kwam. Maar ja, dat is ook niet echt een situatie van 'lekker in huis op een warm kussentje'. Die heb ik dus zo snel mogelijk gewassen O:)

Ahh, super cute, die pootjes ook zo langs zn koppie!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:41

:wave: Ik kom ook weer eens om de hoek kijken. Leuk al die gewichten bij de verschillende groottes, wat een verschillen zitten daarin hè. Pomme is een kleine kanonskogel, die is ca. 42 cm en weegt nu 19 kilo. Badderen doen we hier (helaas) regelmatig. Pomme heeft een hele gevoelige huid dus alle viezigheid die in slootwater of zelfs in hoog gras zit, veroorzaakt JEUK. Zo sneu! Hoop dat ze eroverheen groeit. En anders blijven we gewoon lekker badderen :)

Kaus, wat een lieve foto <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:48

Doordat de RR er nog zo elegant uit ziet vergissen heel veel mensen zich ook in hun kracht. Onze oudste RR werd als jonge hond (zal rond de 6 a 9 maanden geweest zijn) eens vastgehouden door de instructrice op de hondenschool terwijl mijn man naar de andere kant van het veld moest lopen om de ‘hier’ te oefenen. Hij was net halverwege het veld toen hij heel hard gelach achter zich hoorde, onze RR hard op zich af zag rennen en de instructrice plat op haar buik zag liggen... Ze had zich vergist in de kracht van die jonge slanke RR.

Helaas zijn er tegenwoordig best wat fokkers die de RR breder en donkerder fokken dan eigenlijk in de rasstandaard staat. Dat gaat echt ten koste van de elegante uitstraling, de snuitlengte, de verhouding snuit/breedte van het hoofd, het mooie ronde oog en meer rastypische kenmerken. Maar ja, mensen vinden het mooi en helaas sommige KM ook...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:55

@many pfff,dat is bijna dubbel wat Toby bij die hoogte is! Dat is echt een kanon dan ja haha. Hoort wel bij het type hond ook natuurlijk!

@esplendido oepsie! Nou kan ik het me op het oog voorstellen, dat mensen het onderschatten hoor. Hoewel als onze doodle (45 cm, 16kg, type tank) echt gaat trekken, ik ook mijn handen vol heb eraan wel... En dat is dan echt maar 16kg!
Zonde is dat, als fokkers zo van het origineel af gaan wijken. Toevallig had ik het gisteren over clumber spaniels, en meestal zie je die dikke, vadsige hangogen. En mensen denk dat die zo horen. Toen liet ik mensen wat foto's zien van working clumbers, en die geloofden nauwelijks dat dat clumbers waren. Tjah, dat waren dus de originele clumbers...

showtype:
Afbeelding

Afbeelding

veldtype:
Afbeelding

Afbeelding

Zo zonde dat dat eerste ervan gemaakt wordt in de showring... Het zijn hoe dan ook geen fijne, kleine, smalle hondjes, maar het verschil is enorm!

En je ziet het bij veel rassen natuurlijk, die enorme verschillen. Minder bij de rassen waarbij een aanlegtest/ veldtest verplicht is voor goedkeuring voor de fok uiteraard. Dan moeten ze hoe dan ook fit to function zijn.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:10

Sjee, wat een verschil! Het lijken bijna twee verschillende rassen zo.

Ik kan me voorstellen dat zo'n Ridgeback enorm sterk is. Wat jij zegt Skippy, dat heb ik ook met Pomme. Ze is dan 'maar' een kleine 20 kilo, maar als zij een vogel ziet en eens lekker in de lijn gaat hangen (werken we aan hoor) heb ik mijn handen er vol aan. Onze buren hebben een Berner Sennen van 50 kilo, die hond heeft de buurvrouw al eens vol omver getrokken toen hij een kat zag.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:31

Ik vind dat ze voor elk werkras wel een aanlegtest mogen doen voor goedkeuring voor de fok.
Beetje afhankelijk van welk ras natuurlijk. Zou ook iets kunnen zijn in sport wat behaald is, dan filter je zo 75 procent weg denk ik zo

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:42

@nynkster dat vind ik ook inderdaad. Een aanlegtest, een sporttest. Iets waaruit blijkt dat ze gewoon het werk kunnen doen waarvoor ze bedoeld zijn. En dan hoeven ze heus niet een hele dag op de schapen te kunnen, of een hele dag mee in het veld te kunnen. Maar op sportniveau mee kunnen draaien (test, proef, wedstrijd, whatever, iets dat misschien een uur werken is op zo'n dag, en aanleg toont).
Dan kun je ook met iets meer zekerheid zeggen wat je in huis haalt. De rasbeschrijvingen zijn natuurlijk nog altijd geënt op het oorspronkelijke type. Maar hoeveel labradors (het geijkte voorbeeld van een ras dat van sporthond naar bankhond gegaan is in de 'generieke populatie', meeste mensen hebben geen field trial labrador) te lui - of gewoon echt te groot, lomp, zwaar - zijn om een dummy uit een vijvertje te halen.... ;)

Zag iemand die bezig was ook met de neuslengte van de mops te verbeteren naar een normale lengte. Die had daar whippet voor gebruikt. Bij de eerste generatie was de platte neus gewoon gelijk wég. Kaak nog niet optimaal bij allemaal (nog wat onderbeet bij een aantal), maar wel snuitlengte terug. Of de vereniging daar blij mee is? Géén idee...
Dit was een van de f1 mixen:
Afbeelding
Ziet er toch ook weer uit als fit to function. Dat moet natuurlijk nog terug op mops weer om als outcross te gelden ipv 'gewoon kruisen', maar als ik dit zie, heb ik in ieder geval goede hoop voor de functionaliteit! (niet dat dat een ras is met een sport-functie, maar hey, wandelfunctionaliteit is óók wel echt belangrijk...)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:12

Ik denk dat de meeste labradors en Golden Retrievers die je op straat ziet lopen echt geen eend meer uit het water kunnen halen...

Apart die kruising mops met een whippet. Maar idd dit lijkt wel weer op een hond die gewoon fit to function is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:15

@esplendido ik ben er ook bang voor inderdaad. Zonde! een werklijn golden retriever of labrador kan ik écht wel waarderen. Wij hebben er eentje in de straat (lab, field trial), scheelt 10cm hoogte en ik denk wel 15kg met de andere 2 labs in de straat. En scheelt een héle hoop kwijl, die field trial heeft een normaal hoofd, niet zo'n bulldozer hoofd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 10:18

Skippy01 schreef:
@esplendido ik ben er ook bang voor inderdaad. Zonde! een werklijn golden retriever of labrador kan ik écht wel waarderen. Wij hebben er eentje in de straat (lab, field trial), scheelt 10cm hoogte en ik denk wel 15kg met de andere 2 labs in de straat. En scheelt een héle hoop kwijl, die field trial heeft een normaal hoofd, niet zo'n bulldozer hoofd.

Vrienden van ons hebben 2 field lijnen. Ik moet zeggen dat ik ze niet eens op de ''gewone'' labrador vind lijken :') Maar wel heel anders in type.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:20

Ik vind het zo verschrikkelijk zonde dat van oorsprong mooie rassen helemaal naar de klote geholpen worden door de keurmeester en vervolgens de fok. BAH!

Inderdaad die Clumber Spaniel van hierboven en natuurlijk de labrador.

Op jachttraining loopt er een Field Trial mee, wat een gave hond is dat. Een labrador zoals een labrador hoort te zijn!