En nog de foto's van Djessey

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
astridastrid schreef:Hoi, ik breek even in. Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe pup, een teefje Chi (langhaar) of Pomeriaan. Mocht iemand wat weten? Of goede kennels? Ik hoor het heeellll graag!
Dyphusion schreef:astridastrid schreef:Hoi, ik breek even in. Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe pup, een teefje Chi (langhaar) of Pomeriaan. Mocht iemand wat weten? Of goede kennels? Ik hoor het heeellll graag!
Ten eerste, het is dwergkees of pomeranian. De fokkers die pomeriaan gebruiken zijn in 99% van de gevallen broodfokkers. Ik weet niet of je je al hebt ingelezen in de dwergkees, maar momenteel is dit een erg ziek ras (SM/CM). Ik kan je dus van harte aanraden om een pup te kopen bij een fokker die test op beide ziekten + PL. Ik ben niet thuis in de chi’s, maar SM en CM zullen daar vast en zeker ook voorkomen. Ik zou je adviseren om je vooraf nog in te lezen in beide rassen, ze tonen (naar horen zeggen) eigenlijk alleen in het formaat gelijkenis.
Voor de dwergkees kan ik je aanraden om je op facebook aan te melden bij de groep dwergkees (pomeranian) groep. Voor SM/CM raad ik je de syringomyelie/chiari malformatie bij honden (SM/CM) informatie/ervaringen aan. Deze ziektes zijn geen kattenpis!! Honden met deze ziekte worden over het algemeen niet oud en zitten dagelijks aan de medicatie. Ook de screening op deze ziektes is niet goedkoop. Weet dus waar je aan begint.
astridastrid schreef:Hoi, ik breek even in. Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe pup, een teefje Chi (langhaar) of Pomeriaan. Mocht iemand wat weten? Of goede kennels? Ik hoor het heeellll graag!
astridastrid schreef:Haha wauw, je klinkt als een schooljuf. Heb zelf meer dan 10 jaar een Chi gehad dus weet wel “het een en ander (haha)” over honden. Ik hoop(te) hier juist tips te krijgen van (goede!) adressen
. Hoef ook niet vandaag of morgen een hondje, gaat tenslotte om een maatje voor de rest van mijn leven
.
Dyphusion schreef:astridastrid schreef:Haha wauw, je klinkt als een schooljuf. Heb zelf meer dan 10 jaar een Chi gehad dus weet wel “het een en ander (haha)” over honden. Ik hoop(te) hier juist tips te krijgen van (goede!) adressen
. Hoef ook niet vandaag of morgen een hondje, gaat tenslotte om een maatje voor de rest van mijn leven
.
Jammer dat zoiets simpels als de juiste benaming voor het ras dan al mis gaatmaar het was goed bedoeld, blijkbaar denk jij daar anders over. Ik hoop voor je dat je een gezond pommetje gaat krijgen, wat die uit Rusland meestal niet zijn. Succes.