Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:46

Zo schattig met die oren alle kanten op :P

En nog de foto's van Djessey <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:27

Jullie gaan echt veel te snel allemaal haha.

Heeeele mooie heide foto's allemaal! Morgen ook maar eens kijken om even naartoe te gaan :)

En jaaa kiwiwitje rooie zijn leuk haha. Vriendin van mij fokt voornamelijk rode SBT en zooo leuk.

Hier inmiddels weer beetje mobiel maaaaaar nog steeds rustig aan doen. Dus vandaag Skye even lekker naar de hondenspeeltuin gebracht. Ik rust, zij spelen haha. Ideale combi momenteel.
Afbeelding
Afbeelding
En wat stafford liefde <3
Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:33

Bij de Ridgeback heb je weinig keuze, ze zij allemaal (rood) tarwekleurig zoals het binnen het ras heet. Dat is de enige toegestane kleur en ze mogen ook maar een beetje wit hebben, maximaal de tenen en een borstvlek ter grootte van een hand.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:58

Wat is die ridgeback al volwassen voor zn leeftijd!

Leuke foto's Kiwi! Vind deze mooier dan die van de fotograaf.

Ik wil ook meedoen aan de heidefotos :))

Afbeelding

Afbeelding

En mn favoriet <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 21:04

Thanks!! Haha ik ook kaus :o _O- erg he!

Bij sbt’s noemen ze t rood maar genetisch is het sable.
We zijn allemaal goed op dreef met foto’s +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:02

Wat een mooie foto’s allemaa !
Ik wil ook naar de paarse heide hier in belgië maar is zo ver rijden :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:02

@kiwiwitje
Hihi ja, de oortjes flapperen nog goed. Denk niet dat het nog heel lang duurt voor ze echt recht gaan staan. Ze was een van de eerste in het nest waar ze omhoog gingen. Ben benieuwd! Djessey steekt met haar vele zwart ook echt zo mooi af tussen dat paars, wat een plaatje!

@Kimvicious
Fijn dat je dan die optie hebt van de hondenspeeltuin, dat lijkt me in jouw situatie dan idd ideaal; dan kan zij mooi d'r energie kwijt en kun jij je rust nemen zonder dat je een hond hebt zitten die te veel energie heeft haha.

Arya heeft bijna dagelijks de hik, dit is meestal een paar minuten en dan is het weer klaar. Vooral 's avonds laat als ze echt d'r rust pakt voor we gaan slapen voor de nacht. Ben dat helemaal vergeten aan te kaarten bij de DA. Ik weet dat het wel vaker voorkomt bij pups ivm groei enz. maar was wel benieuwd of hier iemand ervaring ermee heeft. Hadden jullie pups het ook?

De DA zei verder nog dat de navelbreuk idd klein was en zag er verder prima uit, dus daar hoeft niks mee te gebeuren vooralsnog. Aangezien ze wel 'geholpen' gaat worden tzt, zou hij het dan alsnog meteen kunnen verhelpen als ze dan toch onder narcose is. Dus denk dat we dat tzt dan meteen mee laten doen. Voor nu, kan ze gewoon lekker zorgeloos spelen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-09-19 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 22:09

Djessey had ook heel vaak de hik. En nu nog steeds regelmatig _O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:45

Had toevallig ook heide foto's gemaakt deze week :+
Afbeelding

ondertussen is Roek ook een hol aan het graven voor haar schijnpuppies 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 09:51

agos arme Roek!

Ik heb nu al zin in herfst foto's :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:02

Arme Roek.

Hei hebben we hier in Zeeuws Vlaanderen zo dat ik weet niet. :(

Als goed is volgend weekend een nachtje vlak bij de veluwe. Hebben we Senna helaas niet mee. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 11:06

Jammer! T is heel mooi zo op de heidi nu! Al vond vriendlief de heide zelf niet zo boeiend maar de foto’s gelukkig wel _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 13:28

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:23

Hoi, ik breek even in. Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe pup, een teefje Chi (langhaar) of Pomeriaan. Mocht iemand wat weten? Of goede kennels? Ik hoor het heeellll graag <3!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:43

astridastrid schreef:
Hoi, ik breek even in. Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe pup, een teefje Chi (langhaar) of Pomeriaan. Mocht iemand wat weten? Of goede kennels? Ik hoor het heeellll graag <3!

Ten eerste, het is dwergkees of pomeranian. De fokkers die pomeriaan gebruiken zijn in 99% van de gevallen broodfokkers. Ik weet niet of je je al hebt ingelezen in de dwergkees, maar momenteel is dit een erg ziek ras (SM/CM). Ik kan je dus van harte aanraden om een pup te kopen bij een fokker die test op beide ziekten + PL. Ik ben niet thuis in de chi’s, maar SM en CM zullen daar vast en zeker ook voorkomen. Ik zou je adviseren om je vooraf nog in te lezen in beide rassen, ze tonen (naar horen zeggen) eigenlijk alleen in het formaat gelijkenis.

Voor de dwergkees kan ik je aanraden om je op facebook aan te melden bij de groep dwergkees (pomeranian) groep. Voor SM/CM raad ik je de syringomyelie/chiari malformatie bij honden (SM/CM) informatie/ervaringen aan. Deze ziektes zijn geen kattenpis!! Honden met deze ziekte worden over het algemeen niet oud en zitten dagelijks aan de medicatie. Ook de screening op deze ziektes is niet goedkoop. Weet dus waar je aan begint.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:10

Dyphusion schreef:
astridastrid schreef:

Ten eerste, het is dwergkees of pomeranian. De fokkers die pomeriaan gebruiken zijn in 99% van de gevallen broodfokkers. Ik weet niet of je je al hebt ingelezen in de dwergkees, maar momenteel is dit een erg ziek ras (SM/CM). Ik kan je dus van harte aanraden om een pup te kopen bij een fokker die test op beide ziekten + PL. Ik ben niet thuis in de chi’s, maar SM en CM zullen daar vast en zeker ook voorkomen. Ik zou je adviseren om je vooraf nog in te lezen in beide rassen, ze tonen (naar horen zeggen) eigenlijk alleen in het formaat gelijkenis.

Voor de dwergkees kan ik je aanraden om je op facebook aan te melden bij de groep dwergkees (pomeranian) groep. Voor SM/CM raad ik je de syringomyelie/chiari malformatie bij honden (SM/CM) informatie/ervaringen aan. Deze ziektes zijn geen kattenpis!! Honden met deze ziekte worden over het algemeen niet oud en zitten dagelijks aan de medicatie. Ook de screening op deze ziektes is niet goedkoop. Weet dus waar je aan begint.

Haha wauw, je klinkt als een schooljuf :-). Heb zelf meer dan 10 jaar een Chi gehad dus weet wel “het een en ander (haha)” over honden. Ik hoop(te) hier juist tips te krijgen van (goede!) adressen :-). Hoef ook niet vandaag of morgen een hondje, gaat tenslotte om een maatje voor de rest van mijn leven :-).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:13

astridastrid schreef:

Ik pb je morgen even. Mijn zusje heeft vier pommetjes gehad (momenteel heeft ze er nog 3). 2 komen uit Rusland van een fokker (die heeft haar fokker uit Nl daar gehaald voor haar omdat ze zelf geen nestje had op dat moment) maar haar fokster uit NL fokt ook hele goede pommetjes - ik zal even navraag doen bij haar wie dat precies is. De papa van een van de hondjes is zelfs een beetje beroemd. Die mocht op de rode loper tijdens de première van huisdier geheimen :') :') nee maar zonder gekheid, dit blijken tot nu toe hele gezonde hondjes te zijn waarbij met liefde voor het ras gefokt is. Ik laat je nog wat weten :) het zijn zulke leuke hondjes!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:25

Suuuuper, dankjewel alvast!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:03

astridastrid schreef:
Haha wauw, je klinkt als een schooljuf :-). Heb zelf meer dan 10 jaar een Chi gehad dus weet wel “het een en ander (haha)” over honden. Ik hoop(te) hier juist tips te krijgen van (goede!) adressen :-). Hoef ook niet vandaag of morgen een hondje, gaat tenslotte om een maatje voor de rest van mijn leven :-).

Jammer dat zoiets simpels als de juiste benaming voor het ras dan al mis gaat ;) maar het was goed bedoeld, blijkbaar denk jij daar anders over. Ik hoop voor je dat je een gezond pommetje gaat krijgen, wat die uit Rusland meestal niet zijn. Succes. :evaw:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:46

Dyphusion schreef:
astridastrid schreef:

Jammer dat zoiets simpels als de juiste benaming voor het ras dan al mis gaat ;) maar het was goed bedoeld, blijkbaar denk jij daar anders over. Ik hoop voor je dat je een gezond pommetje gaat krijgen, wat die uit Rusland meestal niet zijn. Succes. :evaw:

Als je er toch zoveel kennis van hebt zou je diegene die de vraag stelt ook kunnen voorzien van adressen waar wél goede hondjes te halen zijn. ;)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:49

Over 1 kam scheren gesproken!
Dyphysion het is vooral de toon waar je je berichten mee schrijft,zelfs mijn haar gaat er van overeind staan!
Ik snap je over de pommetjes maar je zou het ook op een andere manier kunnen uitleggen en goede fokkers kunnen aanraden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:26

Ik neem sowieso aan, dat als ze op zoek is naar een goede fokker, dat deze testen vanzelfsprekend zijn gebeurt. Zelfs verplicht zullen zijn om met stamboom te mogen fokken.

Er zullen vast zieke lijnen zijn, maar ook goede lijnen. Ook dat heb je in ieder ras, en bij het ene ras moet je nou eenmaal meer moeite doen om zo'n gezonde lijn te vinden dan bij een ander ras.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:36

Dat is het probleem jongens, er zijn amper goede fokkers.. Daarnaast is testen niet verplicht, dus veel fokkers doen het niet. Ten eerste omdat het een vrij recente ontdekking is dus alles omtrent testen is nieuw, ten tweede omdat het (veel) geld kost, geld dat de mensen die het voor het geld doen niet uitgeven.

Volgens mij was de tip om lid te worden van de dwergkeesgroep een hele goede, waar ook de goede fokkers in staan. Maar als ze daar aankomt met dat ze een pomeriaan wilt, dan wordt ze met de grond gelijk gemaakt, want die bestaat gewoon niet. Van het woord pomeriaan gaan mijn nekharen overeind staan, net zoals van aangeraden fokkers in Rusland. De kans dat die ouderdieren zijn getest is 0,0.

En daarnaast sla ik zo’n toon aan omdat ik genoeg filmpjes op Facebook voorbij zie komen waar de ellende in te zien is die de hond dagelijks moet doormaken, omdat mensen gewoon niet weten van de ziektes die de hond heeft. Ik kan me niet voorstellen dat iemand met zijn volle verstand bewust dat risico neemt. Net zoals dat iemand zich niet in lijkt te lezen over het ras. En daarnaast merk ik bij de andere posters ook dat ze het probleem een beetje te niet lijken te doen. Zijn jullie wel op de hoogte van de ziektes en de gevolgen hiervan voor de honden? Ik vermoed van niet, want anders zouden jullie wel wat anders zeggen...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:42

Maar er zijn WEL goede fokkers hoor!
Mijn zusje heeft dan 4 pommetjes (o sorry, dwergkeesjes :+) en de 2 die komen van een NL fokker zijn goed gefokte (MET GETESTE OUDER HONDEN) hondjes net als die 2 uit Rusland! En de 2 zusjes die de NL fokker zelf in Rusland is gaan halen bij een vertrouwd adres (geen idee Waarom ik me hier nu zit te verdedigen, maar goed!) komen ook van goede lijnen met geteste ouder dieren (Maar ik ga me hier ook niet verder meer over verdedigen)

En is het niet met veel rassen, zo niet ELK ras, zo dat het goed zoeken is naar een goede fokker en er slechte tussen zitten en heeft elk ras zijn eigen ziektes waar goed op getest moet worden? Wat een nare toon wordt er gelegd in je berichten zeg. Hoe weet jij dat de ouders van de 2 hondjes die mijn zusje bv. van de Russische fokker heeft niet getest zijn? En dat astridastrid niet haar uiterste best gaat doen met het zoeken van een goede fokker? Ga aub ergens anders je gal spuwen als het op deze manier moet, jeetje!

En het feit dat mensen pommetjes en pomeriaan in de mond noemen. Wat is daar nu weer mis mee zeg. Echt iedereen die ik ken die ze heeft, gebruikt die benaming en ik ken er wel een aantal. Velen zeggen pomeriaan/pommetje/pom omdat dat lekkerder klinkt bv. maar ze bedoelen er dan pomeranian mee. Genoeg mensen met verstand van het ras die ik ken, die de benamingen gebruiken. Laat iedereen aub in z'n waarde. Ze komt alleen advies inwinnen en wordt haast de grond ingestampt.

Er is ook ellende met Duitse Herders, en tig andere rassen. Dan kan beter niemand meer een hond nemen. Weet je hoe serieus de erfelijke ziektes bij Herders zijn om maar wat te noemen? Daar is net zo goed enorm veel ellende mee gepaard als ze een zwak maag/darmsysteem hebben, HD/ED/Artrose of dwerggroei hebben vanaf pup af aan. Toch heb ik een pup aangeschaft! ondanks dat ook met dit ras genoeg 'slechte' fokkers te vinden zijn. En zo zijn er genoeg rassen waarbij je heel serieus op zoek moet naar een fokker die geteste ouder dieren gebruikt en probeert de ziektes eruit te krijgen.

Je weet helemaal niet wat astridastrid eraan gaat doen om een goede fokker en goede pup te vinden! Je loopt gigantisch op de feiten vooruit. En je weet ook niets af van mijn zusjes zoektocht naar goede fokkers, dus houd aub je oordelen voor je als je helemaal niet weet hoe de situaties zijn en wat astridastrid o.a. nog gaat doen om zich te verdiepen erin. Je kunt iemand gerust waarschuwen voor de ziektes en tips en tricks in een zoektocht naar een goede fokker, daar is ook echt niks mis mee, en aangeven dat het belangrijk is je daar goed over in te lezen en dan een goede fokker te zoeken (want die zijn er WEL, ook al zijn ze schaars) maar het is de toon die muziek maakt he!

En testen is inderdaad niet verplicht, maar zo moeilijk is het niet om navraag te doen naar fokkers die WEL testen, want die fokkers zijn er wel. Net als dat je met elk ander ras kijkt naar fokkers die testen op de erfelijke ziektes die bij dat ras ernstig zijn en de '(brood)fokkers' vermijd die dit niet doen. Ik doe het probleem niet te niet, maar ik zie niet in waarom je met dit Ras perse anders moet zoeken naar een pup als met een ander ras wat ook erfelijke ziektes heeft? Je gaat ongeacht welk ras toch op zoek naar een goede fokker/pup als je een specifiek ras zoekt? En ze wint advies in vooraf en heeft nog geen hond gekocht of je vliegt al over d'r heen.

En je zegt 'daarnaast merk ik ook bij andere posters'... Jij was degene die als eerste reageerde op astridastrid, nog voor 'een andere poster' wat had gezegd hoor, dus er was nog helemaal niks van ons op dat moment waar je op kon reageren, of bedoel je Bokkers in 't algemeen in andere topcis nog? Want je hebt verder wat dat betreft geen idee wat ik weet van het ras/niet weet en wat voor advies ik nog zou geven aan haar naast mijn eerste reactie op haar post - en eerlijk: na jouw reactie, wilde ik wel bewust een beetje enthousiast reageren op haar, omdat het gewoon wel mogelijk is een gezonde pup te vinden hoor als je je daar moeite voor doet. Erg jammer hoor, dat er zo'n negatieve toon gebruikt moet worden.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:10

Dan ben ik zeer benieuwd naar die fokker. Op de rest van je bericht ga ik niet eens in, ik kan namelijk prima kleine, normale letters lezen. Daar heb ik geen hoofdletters of dikgedrukte tekst voor nodig. Het is de toon die de muziek maakt, mag je dan ook zelf toepassen.

Mag ik wel nog even zeggen dat ik het absurt vindt dat je met een broodfok term spot? Dat moet je willen voor je hond. +:)+ Misselijkmakend zeg.