Ik hoop vandaag eindelijk even foto's te maken van het duo. Ze wennen veel sneller dan ik verwacht had. Heel blij mee natuurlijk! Ik ga straks een ren bestellen zodat ze straks nog wat meer leefruimte hebben.
Nientsje
Geplaatst: 25-11-22 12:51
Bedankt!
Onze Mace heeft helaas plekjes, ben al 2 weken aan het behandelen met Beaphar anti-schimmel.
Maar is dit ook schimmel?
Die linksboven ontdekte ik wel net pas... haar haar zat ervoor
Baal wel heel erg, zo sneu.
Heb nu wel vast schimmelzalf bij de Knoevelshop besteld in de hoop dat, dat wel werkt...
Maar ik twijfel of ik er niet naast zit?
Ze jeukt verder niet, eet goed, drinkt goed en groeit goed
De andere caafs check ook dagelijks, die hebben gelukkig niks.
Als het idd schimmel is en niet (voldoende) opknapt met de schimmelzalf zou ik imaverol halen en haar daar 2x/week mee wassen: aanmaken, alle plekken of evt de hele cavia wassen en alleen een beetje droogdeppen zodat ze niet meer druipt. Niets afspoelen en aan de lucht laten drogen. Dit deed ik zelf door de cavia in een handdoek te steken, dekentje eromheen en lekker op schoot houden. Bij twijfel kun je de andere cavia's ook meebehandelen.
Dat ziet er inderdaad uit als schimmel. Ik heb geleerd dat op de kop vrijwel altijd schimmel is en op het lijf schurft. Het kan ook tegelijk voorkomen, dus je zou ze ook allemaal een keer tegen schurft kunnen behandelen (en de herhaalbehandeling natuurlijk).
Ik vond zelf de Aurimic van de dierenarts het fijnst, maar Terbinafine zalf zou ook moeten werken. Hier deed de Imaverol niks, maar daar las ik wel veel positieve verhalen over.
Nientsje
Geplaatst: 25-11-22 13:43
Ahh oke! Bedankt allemaal
Ja het zit bij haar neusje en op oortje, 1 plek op de kaak en 1 op haar zijkant van dr lijfje (rechterflank)... alles plekken zitten aan de rechterkant
Ik hoop dat die zalf van de Knoevelshop ook helpt... want dit is wel heel sneu.
Maar na hoeveel tijd moet je verbetering zien? En waaraan kan ik dat eigenlijk herkennen? Ze heeft nu gewoon kale plekken waar geen haar zit maar verder ziet het er vrij rustig uit.
Schimmel kan best een tijd duren. Als de plekjes zelf weg zijn moet je nog 1-2 weken doorsmeren, want het duurt wat langer totdat het onder de huid weg is. Als het zo verspreid zit zou ik gewoon ook met anti-schurft sprayen, die van Beaphar is prima. Better safe than sorry, het kan geen kwaad dus bij een heftige infectie zou ik dat altijd doen. Hier hadden ze gelukkig geen last van de schimmel, alleen van het behandelen.
Oja dat is wel jong. Ik zou dan toch wat langer alleen tegen schimmel behandelen. Het mag wel bij baby's, maar twee dingen tegelijk zou ik op die leeftijd ook spannend vinden.
Hier hebben de heren een woningupgrade gehad……en nu moet ik me, van mezelf, de rest van de maand inhouden.
Nientsje
Geplaatst: 01-12-22 14:49
Even een Meesiebeesie update!
Ik ben sinds zaterdag aan het smeren met de zalf van Knoevelshop.
En ik zie nu eindelijk verbetering! Op alle plekken is weer haar aan het groeien
Alleen op de plek op haar zij zit 1 streep haar wat dikker lijkt dan de rest van die plek (heb net gezalfd dus maak van het weekend een foto) maar ze is natuurlijk een borstel. Dus misschien zit er op die plek dan net een borstelstukje?
[ [url=m/Z2z3wl.jpg]Afbeelding[/url] ] Hier hebben de heren een woningupgrade gehad……en nu moet ik me, van mezelf, de rest van de maand inhouden.
Mooie update voor de mannen!
@nientsje Wat een goed nieuws hopen dat het zo blijft ook
_Lois_
Geplaatst: 01-12-22 19:50
Lughnassadh schreef:
[ [url=m/Z2z3wl.jpg]Afbeelding[/url] ] Hier hebben de heren een woningupgrade gehad……en nu moet ik me, van mezelf, de rest van de maand inhouden.
Leuk! komen ze wel via dat trappetje eruit?
Ik heb even een vraag, zijn er hier mensen die adresjes kennen voor vakantieopvang? Zonder eigen kooi meenemen. Gaat om een paar dagen rondom oud&nieuw. Bij voorkeur provincie Groningen/Drenthe/Friesland of Noord-Holland
Google even op "vakantie" en "cavia" en de provincie waarin je zoekt. Zo vond ik er al meteen een in Nieuw Vennep die kennelijk in Drenthe ook aan vakantieopvang doet zonder dat je zelf een kooi mee hoeft te nemen.
Ik had ook al gezocht inderdaad, was meer benieuwd of er misschien persoonlijke ervaringen waren bij bepaalde plekken Zijn toch je huisdieren, dus laat ze niet zomaar bij iemand achter