ZoZenn schreef:kiwiwitje schreef:Een rare oplossing? Oh nou ik vind het een rare oplossing dat omdat je geen ruimte hebt voor een bench je een tuigje paktDat is net zo'n nutteloze opmerking als die jij maakt....
Als ik mijn auto verkoop, krijg ik daar geld voor terug. Van dat geld zou je, evt met wat bijleggen, een andere kunnen kopen. In ons geval ging dat ook niet. Wij hadden namelijk ook geen geld om een andere te kopen. Wat je had kunnen lezen..Daarnaast is groot niet direct zwaar, en hoeft een grote auto niet veel duurder te zijn. Sterker nog. Wij zijn nu goedkoper uit met een grotere zwaardere auto dan met mijn vorige auto. Nu zit ons leven zo dusdanig anders in elkaar dat wij er voor mijn vriend zijn werk vanuit het bedrijf een bus bij kunnen kopen. Dus heb ik uiteindelijk een auto voor mijn honden.
Daar staat tegenover dat ik behoorlijk beperkt ben momenteel. Doordat de honden auto ook de bedrijfsauto van mijn vriend is, heb ik overdag geen auto en kan ik dus, zolang mijn vriend weg is, niet weg met de honden (uiteraard in geval van nood wel).
Dat betekend dus meer wandelen op het industrie terrein ipv in het bos. (voor zover we hier bos hebben). Maarja dat was onze keuze. En de afweging die we gemaakt hebben.
Volgens mij begrijp je me verkeerd, of ik leg het niet goed uit.
Mijn vraag was: wat zou je doen als je geen benches in je auto kunt zetten? Dit omdat ik me afvroeg of je een betere oplossing weet voor mensen zonder ruimte voor benches. We willen immers allemaal het beste voor onze hond.
Een nieuwe auto is dan geen oplossing, dat is voor sommige mensen waaronder mezelf, gewoon niet handig of haalbaar op het moment en dat vind ik dus een rare oplossing. Dat is alsnog voor benches kiezen en niet een alternatief voor benches. Anders hadden ik en anderen zonder benchruimte die natuurlijk allang gehad.
Je vroeg letterlijk wat ik zou doen als ik geen benches kwijt kon. Dan is het simpel. Een andere auto.
We hebben nu 2x gehad dat onze auto niet kon rijden. 1 x hebben we de bedrijfsbus van mijn vriend zijn toenmalige baas opgehaald. Daarin konden ze alleen voorin. Dat hebben we gedaan terwijl ik ze vast had met de autogordel door de lussen van de tuigen en ik was heel blij dat ik thuis was. Honden vonden het ook niks. De andere keer hebben we een andere 307 mee gekregen en hebben daar een stoffen bench in gezet. Helaas ook “los”. Vonden de honden ook niet fijn.
Maar wat mij betreft is er geen alternatief voor benches. Maar dat is een keuze die ik maak. En dat maakt het voor ons nu lastiger. Maar het is niet anders.