Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 20:26

ZoZenn schreef:
kiwiwitje schreef:
Een rare oplossing? Oh nou ik vind het een rare oplossing dat omdat je geen ruimte hebt voor een bench je een tuigje pakt :') Dat is net zo'n nutteloze opmerking als die jij maakt....
Als ik mijn auto verkoop, krijg ik daar geld voor terug. Van dat geld zou je, evt met wat bijleggen, een andere kunnen kopen. In ons geval ging dat ook niet. Wij hadden namelijk ook geen geld om een andere te kopen. Wat je had kunnen lezen..Daarnaast is groot niet direct zwaar, en hoeft een grote auto niet veel duurder te zijn. Sterker nog. Wij zijn nu goedkoper uit met een grotere zwaardere auto dan met mijn vorige auto. Nu zit ons leven zo dusdanig anders in elkaar dat wij er voor mijn vriend zijn werk vanuit het bedrijf een bus bij kunnen kopen. Dus heb ik uiteindelijk een auto voor mijn honden.
Daar staat tegenover dat ik behoorlijk beperkt ben momenteel. Doordat de honden auto ook de bedrijfsauto van mijn vriend is, heb ik overdag geen auto en kan ik dus, zolang mijn vriend weg is, niet weg met de honden (uiteraard in geval van nood wel).
Dat betekend dus meer wandelen op het industrie terrein ipv in het bos. (voor zover we hier bos hebben). Maarja dat was onze keuze. En de afweging die we gemaakt hebben.

Volgens mij begrijp je me verkeerd, of ik leg het niet goed uit.

Mijn vraag was: wat zou je doen als je geen benches in je auto kunt zetten? Dit omdat ik me afvroeg of je een betere oplossing weet voor mensen zonder ruimte voor benches. We willen immers allemaal het beste voor onze hond.

Een nieuwe auto is dan geen oplossing, dat is voor sommige mensen waaronder mezelf, gewoon niet handig of haalbaar op het moment en dat vind ik dus een rare oplossing. Dat is alsnog voor benches kiezen en niet een alternatief voor benches. Anders hadden ik en anderen zonder benchruimte die natuurlijk allang gehad :).

Je vroeg letterlijk wat ik zou doen als ik geen benches kwijt kon. Dan is het simpel. Een andere auto.
We hebben nu 2x gehad dat onze auto niet kon rijden. 1 x hebben we de bedrijfsbus van mijn vriend zijn toenmalige baas opgehaald. Daarin konden ze alleen voorin. Dat hebben we gedaan terwijl ik ze vast had met de autogordel door de lussen van de tuigen en ik was heel blij dat ik thuis was. Honden vonden het ook niks. De andere keer hebben we een andere 307 mee gekregen en hebben daar een stoffen bench in gezet. Helaas ook “los”. Vonden de honden ook niet fijn.
Maar wat mij betreft is er geen alternatief voor benches. Maar dat is een keuze die ik maak. En dat maakt het voor ons nu lastiger. Maar het is niet anders.

AfricanLady

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:29

Ik ga morgen met Leslie naar Bakkeveen iemand zin om mee te gaan ?
Of eventueel ergens anders
Lekker wandelen 8n het bos

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:32

Ik wel, maar dan wel ergens 's middags? :D.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:37

Interessante discussie, daar moet ik met mijn grote bek even tussen komen hangen. <<)

Als je je hond niet veilig kunt vervoeren moet je hem niet vervoeren of een andere oplossing bedenken.

Een tuigje is niet veilig, op de achterbank al helemaal niet. Als je van voor of van achter de crash maakt, in een tuig kán een hond het overleven, maar 7 op de 10 keer is de hond nog morsdood, of zijn organen naar de klote.

De veiligste optie is een op maat gemaakte bench van aluminium, voor jouw auto. Waarom? Omdat aluminium het minst in elkaar drukt, waarom jouw hond wel door de bench geschud wordt, maar niet dood is. En dat is voor mij de belangrijkste optie.

Veel mensen willen er niet aan beginnen omdat het te duur is, schaf dan geen hond aan... Een kind zet je toch ook niet zo op de achterbank omdat een maxi cosi geld kost?

Wij hebben onze achterklep laten verstevigen, er zit een frame in waardoor die gepantserd is en dus minder snel indeukt.

De op maat gemaakte benches komen nog, maar daar ben ik al een half jaar over in conclaaf met het bedrijf dat ze gaat maken. Ik wil mijn eigen ideeën erin verwerken, maar dat is nieuw voor hun, dus ze moeten erover nadenken.

Overigens hebben op maat gemaakte benches vaak noodluiken, waardoor je de hond altijd uit de bench kunt krijgen. :j

Maar los in de auto, of in een tuigje, dat is géén oplossing.

Voor mensen met kleine auto's heb je ook tube benches, ideaal en stevig, maarja, ook die kosten geld. ;)

Een vriend van ons heeft vier border collies en een C1, er zit toch een op maat gemaakte bench in met genoeg ruimte. Hij heeft door het bedrijf de achterbank laten uitbouwen.

Edit: Voor iedere auto wat wils, en veilig.

Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:47

ZoZenn schreef:
Ik wel, maar dan wel ergens 's middags? :D.

Waar en hoelaat eventueel ?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:48

KimD schreef:
Interessante discussie, daar moet ik met mijn grote bek even tussen komen hangen. <<)

Als je je hond niet veilig kunt vervoeren moet je hem niet vervoeren of een andere oplossing bedenken.

Een tuigje is niet veilig, op de achterbank al helemaal niet. Als je van voor of van achter de crash maakt, in een tuig kán een hond het overleven, maar 7 op de 10 keer is de hond nog morsdood, of zijn organen naar de klote.

[ Video ]

De veiligste optie is een op maat gemaakte bench van aluminium, voor jouw auto. Waarom? Omdat aluminium het minst in elkaar drukt, waarom jouw hond wel door de bench geschud wordt, maar niet dood is. En dat is voor mij de belangrijkste optie.

Veel mensen willen er niet aan beginnen omdat het te duur is, schaf dan geen hond aan... Een kind zet je toch ook niet zo op de achterbank omdat een maxi cosi geld kost?

Wij hebben onze achterklep laten verstevigen, er zit een frame in waardoor die gepantserd is en dus minder snel indeukt.

De op maat gemaakte benches komen nog, maar daar ben ik al een half jaar over in conclaaf met het bedrijf dat ze gaat maken. Ik wil mijn eigen ideeën erin verwerken, maar dat is nieuw voor hun, dus ze moeten erover nadenken.

Overigens hebben op maat gemaakte benches vaak noodluiken, waardoor je de hond altijd uit de bench kunt krijgen. :j

Maar los in de auto, of in een tuigje, dat is géén oplossing.

Voor mensen met kleine auto's heb je ook tube benches, ideaal en stevig, maarja, ook die kosten geld. ;)

Een vriend van ons heeft vier border collies en een C1, er zit toch een op maat gemaakte bench in met genoeg ruimte. Hij heeft door het bedrijf de achterbank laten uitbouwen.

Edit: Voor iedere auto wat wils, en veilig.

[ [url=m/ONYoHY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j2taTi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar gaat mijn hond later dus niet inpassen xD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:50

Rottweiler toch? Als die niet meer dan 60 kg wordt past die daar prima in. +:)+

Dit is de auto van een kennis, een aantal jaar geleden. Ik denk dat de foto voor zich spreekt en niet veel uitleg wat betreft de benches behoeft.

Afbeelding

Alle honden hebben het overleefd.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:57

Die "kokers" kende ik eigenlijk nog niet. Waar zijn die verkrijgbaar?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:02

XxDiandraxX schreef:
Die "kokers" kende ik eigenlijk nog niet. Waar zijn die verkrijgbaar?

Diegene waar ik ze heb gezien heeft er twee uit Amerika meegenomen voor haar auto's.

Maar ik kon ze heel makkelijk googlen, dus misschien kun je ze via daar ergens vinden waar ze te importeren zijn?

Ze zijn wel prijzig.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:05

Lol dus moet ik geen honden meenemen omdat ik geen bench in mijn auto kan doen. :') :') Wat een onzin. Get a life.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:06

Zo kan je trouwens voor alles een verhaal gaan verzinnen. Ik ken ook iemand waarvan de auto over de kop is gegaan en haar honden hebben het overleefd doordat ze los zaten en zelf uit de auto konden komen. Altijd zo´n nutteloze discussie dit elke keer. Iedereen moet lekker doen wat die zelf fijn vind. Hier zit er zelfs een hond los op de stoel voorin, shoot me zou ik zeggen;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:13

Meer mensen die morgen in Bakkeveen voor een wandeling willen afspreken?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:15

AfricanLady schreef:
Meer mensen die morgen in Bakkeveen voor een wandeling willen afspreken?

Beter onderwerp ja _/-\o_ :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:20

Ianthe schreef:
Zo kan je trouwens voor alles een verhaal gaan verzinnen. Ik ken ook iemand waarvan de auto over de kop is gegaan en haar honden hebben het overleefd doordat ze los zaten en zelf uit de auto konden komen. Altijd zo´n nutteloze discussie dit elke keer. Iedereen moet lekker doen wat die zelf fijn vind. Hier zit er zelfs een hond los op de stoel voorin, shoot me zou ik zeggen;)

Nouja, je moet inderdaad zelf weten wat je doet. Maar niet lopen huilen als je de hond van het raam kunt krabben als er wél wat gebeurt.

Edit: Op maat gemaakt past overigens in iedere auto, want ja, op maat gemaakt. :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:25

Zoek jij dan een sponsor die het gaat betalen? Nee?? Dacht ik al;) Ach en als ze dood gaan hebben ze in ieder geval een prima leven gehad. Als de auto in het water gaat of in de fik, dan zitten ze in zo´n bench ook vast en niemand die wat kan doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:32

Ianthe schreef:
Zoek jij dan een sponsor die het gaat betalen? Nee?? Dacht ik al;) Ach en als ze dood gaan hebben ze in ieder geval een prima leven gehad. Als de auto in het water gaat of in de fik, dan zitten ze in zo´n bench ook vast en niemand die wat kan doen.

Noodluiken, die kun je gewoon met een beweging open maken. :)*

Voor één hond is het allemaal zo duur niet, dan kost het je maximaal zo'n €400,-.

Wat is je meer waard?

Zou je een kind ook niet in een maxi cosi zetten dan, omdat het zo duur is? "Ach, heeft een fijn leven gehad, who cares?!" :')

Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat mensen honden nog steeds beschouwen als een 'ding' als het op zo'n dingen aankomt. Veiligheid gaat toch boven alles? Of het nou om je eigen veiligheid, die van je kind, hond of bijrijder gaat in de auto...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:33

Nu weten we het allemaal wel.
Gaat al veel te lang hierover.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:40

Een kind wel ja, want die wil ik sowieso niet ;p Olly zit vast als we op de snelweg gaan en langer moeten rijden. Die 2 oudjes zitten alleen in de auto op korte ritjes naar het bos enzo.. Ik denk dat ze met die snelheid op de gewone weg wel dood gaan ja;) Ik vind een tuigje prima voor lange afstanden. Kans is bij mijn hond groter dat die zich doodloopt in het bos of tijdens het werk met de manier waarop hij door het bos gaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:59

Als ik aangereden wordt aan bestuurderskant kan ik dood zijn... Wordt ik aan achterzijde geraakt dan kan er een of meer honden dood zijn..
Wordt ik niet aan gereden dan overlijden mijn honden en ik door andere oorzaken.

1 ding is zeker, alles wat leeft gaat dood.

Ze kunnen loslopen en eens niet luisteren en net voor een auto over steken..

Er zijn giga veel manieren om dood te gaan hoor.

Heb een opel combo met stevig rek achter de stoelen zodat ze hoe dan ook achter blijven. Vroeger zaten ze daar los achter dubbele deuren met 6 honden in.
Nu heb ik 2 stevige autokennels waar in beiden 1 hond ligt. Er liggen daar 2 honden los bovenop zonder hekwerk er voor. 2 honden zitten er aangelijnd voor omdat ze meester ontsnappers zijn en ik dat absoluut wil voorkomen.
Momenteel is er 1 pup en die reist voor in mee bij de voeten van de bijrijder.

Ik rij 500 km per week gemiddeld waarbij meestal 3 en soms 6 honden mee gaan zonder ooit 1 akkefietje in inmiddels (afkloppen) 12 jaar. Het kan dus allemaal.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:01

Ik vind dat we deze discussie nu ook wel lang en vaak genoeg hebben gehad...

AL, morgen kan ik niet maar donderdag of vrijdag wel. Als je het oké vindt dat we met vier honden zijn...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:02

Afbeelding

Kenzo inmiddels helemaal gewend om mij te delen met Kymo. Een heerlijk duo schatten

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:07

@kaus dan moet ik helaas werken
Maar leuk om contact te houden voor degene uit friesland mischien ?

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:09

Zo hee jullie gingen hard vandaag :') ergens in de kerst week ben ik in nederland :D (zuid-holland als ik de auto kan lenen :+ ) iemand zin om voor een wandeling te gaan of zo :D beetje in de buurt van zuid holland dan :p

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:20

Afbeelding

Onze kleine dikkert alweer 5,5 week drachtig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 01:24

Wat ligt ze erbij _O- _O-

Ik heb een hondenschool in de buurt gevonden die doortraint in de winter met behendigheid. Hoop dus dat dat bevalt met Dundy en Dexter en dat we daar dan november/december heen kunnen *\o/* *\o/*