Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Heb alles weer bij elkaar durven zetten toen de cream legbars in de rui gingen, en toen ging het aardig qua acceptatie gelukkig. Enige is dat het vechthoentje steeds buiten aan het eind van de ren "op stok" gaat op een hoog randje, en ik haar dus elke dag na de schemer zelf in het nachthok moet zetten. 

Ik wil het hok nog wat op gaan knappen en hierbij het gaas vervangen en misschien de achterkant nog dichtmaken, zodat er wat meer beschutting is.
Zijdehoentjes en Orpingtons ook! Maar volgens mij zijn de Orpingtons nogal zeldzaam of niet? Ik twijfel of wij na het opknappen van het hok nog gaan uitbreiden met nog wat kipjes. Wat vinden jullie? Ze hebben nu 25 m² uitloop, waarvan 3 m² onder het nachthok. Het nachthok is een meter bij een meter en vrij hoog. Zouden jullie hier nog kippen bij doen of het zo laten? En welke kippen passen bij dit soort legkippen? En ben ook wel heel benieuwd wat voor jullie het maximale aantal zou zijn op zo'n uitloop met het betreffende nachthok en ren erbij. Ze mogen elke dag gewoon vrij rondlopen in de uitloop.
tamary schreef:Kort : niet doen. Of je moet de kippen 's nachts opsluiten en de konijnen dan in de ren laten spelen. Moet je wel een heel solide ren hebben, want alles houdt van kip (inclusief kip) en alles houdt van konijn (incl. de kippen als je pech hebt).