Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:02

@JJ dat ziet er al super uit zeg!!!
@KimD Ziet er wel aantrekkelijk uit om mee te gaan doen. Misschien waag ik een poging maar eerst even afwachten wat de eisen zijn!
@natasja ze heeft inderdaad er heel veel plezier in en er zitten zoveel mooie stukken in!
@Karin Succes alvast voor 20 juli. Waddinxveen is voor mij toch echt te ver.
@Zoe nog gefeliciteerd!

Wij hadden gisteren wedstrijd in Lutten bij KC Hardenberg (RvB) VP1 gewoon een rondje volgens het boekje echt super tof!!! Foutloos eerste plaats!! We hebben nu al 4 utjes :o . Daarna merkte ik al dat ik niet meer fit was en de VP2 en JP beide een DK gelopen. We hebben er maar leuke oefenrondjes van gemaakt.

Ook mag ik met Derlie naar het NK in Venlo. Al twijfel ik nog wel een beetje of ik dat ga doen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:23

Netjes hoor mandje! Jullie gaan ook hard met de Utjes dus.

Jesdajin, leuk toch dat jullie samen zo lol kunnen maken als de andere honden even pauze hebben!

Macey heeft vandaag alweer haar 5de Utje gehaald. Daarmee mag ze naar de tweede graad en op raad van mijn trainster gaan we dat, tegen mijn planning in, per augustus dan toch maar doen.

Natasja22

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:15

@mandje, als ze eenmaal weer erbij is zitten er hele mooie stukken tussen waar ik zelf ook heel bij van wordt.
Wat een mooi rondje bij jullie weer en gefeliciteerd met dat jullie naar het NK mogen!

@Diandra, gefeliciteerd met jullie 5de u-tje, op naar graad 2!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:15

Netjes gedaan beiden en gefeliciteerd met de U-tjes.
Ik ben vandaag bij Zeist geweest en heb alle rondjes met speel gelopen, maar daardoor ook superfijn kunnen lopen. Focus was weer terug, snelheid nog niet helemaal, maar echt al een stuk beter. Geeft weer vetrouwen voor de toekomst.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:19

@mandje lekker utjes aan het verzamelen leuk! Ook gaaf dat je naar het NK mag

@diandra Nice! Op naar de tweede graad

@fannetje Goede keus om dan even met speeltje te lopen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:09

Ben met de training met Guusje nog een beetje aan het kijken wat nou het handigste is.. ze is snel wat onzeker, dus probeer korte stukjes in de training mee te pakken.. en niet te vaak dingen te herhalen.. koppie is ook snel vol heb ik het idee, want ze zakt dan in in tempo ook.. probeer nog beetje uit te vogelen wat nou het beste werkt.. ze was zo’n lekker race konijn..

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:11

Stukje van de training vanavond

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:14

Probeer haar eens van je af te belonen. Dan hou je haar focus voorwaarts ipv op jou :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:18

Klinkt net als macey. Ik beloon inderdaad ook niet bij mij maar vooruit (speel wegleggen/gooien of in macey haar geval de treat and train weg zetten). Dan houd ze iets meer de voorwaartse drive. En wat je zegt, korte stukjes met veel belonen. Niet te vaak herhalen of “corrigeren”. Met macey doe ik iets twee keer, werkt het niet verzinnen we een ander plan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:29

Bedankt voor de tips!
Dat ga ik eens proberen.
Doe inderdaad niet vaak iets corrigeren, dan loop ik gewoon door en maak er een ander rondje van om het leuk te houden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:02

KarinW86 schreef:
Ben met de training met Guusje nog een beetje aan het kijken wat nou het handigste is.. ze is snel wat onzeker, dus probeer korte stukjes in de training mee te pakken.. en niet te vaak dingen te herhalen.. koppie is ook snel vol heb ik het idee, want ze zakt dan in in tempo ook.. probeer nog beetje uit te vogelen wat nou het beste werkt.. ze was zo’n lekker race konijn..

Als ze wat snel onzeker is dan zou ik nóg kortere stukken trainen, bevestigen & belonen zodat het zelfvertrouwen echt steeds een boost krijgt. Dat dan weer uitbouwen.

Qua belonen, ik beloon ook bij mij en voor Maze blijf ik dit ook doen. Ik ben namelijk de absolute hoofdprijs voor haar. Vooruit werken is een kwestie van training, zie het als een commando. Er valt niks te halen bij mij als ik daar geen toestemming voor geef. Dus bij jou belonen hoeft geen probleem te zijn, als je het maar goed implementeert in je training en het voor de hond duidelijk is wanneer ze mag komen voor haar beloning.

Tijdens het parcours beloon ik ook heel vaak op stem. Die beloning is zoveel waard voor Maze ook, dat boost lekker door.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:09

Voor de meeste mensen zal het graftakkever zijn, maar toch. Hij staat nóg niet openbaar.

Nathalie de Korte komt 26 & 27 Oktober naar Hoensbroek (Zuid-Limburg) voor twee dagen seminar. €75,- per combinatie voor twee uur in groepen van vier. *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:21

Ja inderdaad wel een goede misschien weer even alles heel kort pakken en belonen.. bedankt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:10

KimD schreef:
Voor de meeste mensen zal het graftakkever zijn, maar toch. Hij staat nóg niet openbaar.

Nathalie de Korte komt 26 & 27 Oktober naar Hoensbroek (Zuid-Limburg) voor twee dagen seminar. €75,- per combinatie voor twee uur in groepen van vier. *\o/*

Kim waarom zitten jullie toch zo ver weg ? -O-
Anders had ik het mezelf kado gedaan voor mijn verjaardag :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:36

fannetje schreef:
KimD schreef:

Kim waarom zitten jullie toch zo ver weg ? -O-
Anders had ik het mezelf kado gedaan voor mijn verjaardag :+

Doe jezelf een weekendje Limburg cadeau voor je verjaardag, nog véél beter! En heerlijk wandelen, én seminar, win win! <<)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:13

Ik mag in Waddinxveen (weer) bij Nathalie trainen. Wel een aanrader :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:57

Drukke dagen gehad. Veel gewerkt en getraind.
Simba doet het super leuk, alleen hij heeft echt een concentratie van een doperwtje. Daar moet ik zelf even aanwennen, maar wat ie laat zien gaat goed.

Jinn gaat met hooperen ook lekker. Hij wordt er altijd zo blij van.
Dit jaar geen wedstrijden gedaan ivm alles wat er speelde. Nu ik weer tijd en zin heb om meerdere dingen te doen en dus ook weer hoopers te hebben opgepakt ga ik de eerst volgende wedstrijd als goed is weer mee doen.

Jaxx gaat ook lekker. Doet super z'n best maar hij vindt het heel erg moeilijk om enkele toestellen 'te laten' staan en alleen diegene te nemen doe ik aangeef.
Als ie langs een sprong moet terwijl er 2 redelijk dichtbij elkaar staan vindt ie het moeilijk om die ene die niet moet los te laten. Daar moet ik ff goed op oefenen.

Dit hele weekend niet trainen of wedstrijden. Lekker wandelen en andere dingen doen.
Gister avond stuk gefietst en vandaag Jaxx helemaal weer knap gemaakt. Helemaal gewassen, geblazen en geborsteld.

Afbeelding
Ben geen pro maar vindt het prima.

Afbeelding
Helemaal moe van de spa haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:06

Ik mag 27 juli ook bij Nathalie trainen, in de hal bij Peter. Ik train graag bij Nathalie, dus alles wat een beetje in de buurt is en ik kan, ben ik bij hoor ;)
Weekendje Limburg klinkt goed, maar ik had eigenlijk andere plannen voor mijn verjaardag O:)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:06

Fannetje en Machie wat maakt het zo fijn om bij Nathalie te trainen?
Heeft een bepaald iets waar ze goed in is?

JJ ziet er weer netjes uit na zijn spa behandeling

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 21:47

Ik train ook met heel veel liefde bij Nathalie, en naast dat ze een fantastische trainer is, heeft ze ook nog een kerel die lekker kan koken. Tijdens weekenden bij Wendy worden we altijd goed verzorgd! Win-win! _O-

Ik persoonlijk vind Nathalie fantastisch omdat ze kijkt naar de combinatie, ik ben met Maze een andere combinatie dan met Puk. Wat ik ook heel fijn vind is dat iets niet 'moet', als het gewoonweg niet lukt dan is dat óók oké en krijg je handvaten om het thuis verder op te pakken. Ook ben ik altijd blij als ze gewoon zegt waar het op staat, als je techniek moet verbeteren bijvoorbeeld of als een hond niet lekker springt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:24

Inderdaad, Nathalie kijkt naar de combinatie en wat voor hun werkt. Ze probeert het beste uit jullie als combinatie te halen. En niet wat voor de gemiddelde loper werkt, maar echt maatwerk. Verder is het gewoon een geweldig mens, heel betrokken en super gezellig. Ik raak altijd heel gemotiveerd bij haar. En niet alleen met Pixy, maar ook met Roetsj heb ik bij haar getraind. Met Pixy heb ik ook pup en pubercamp bij haar gedaan, daar zit ook een deel fitness bij, ook super om te doen. Ik zou het liefst vaker bij haar trainen, maar ze zit gewoon te ver weg.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:23

KimD en fannetje iemand die zich aanpast aan de combinatie waaraan ze les geeft is erg fijn.
Hopelijk komt ze nog een keer in de buurt (regio Amsterdam) om eens een keer een workshops bij te volgen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:59

Wij hadden gisteravond weer training.
Jaxx liep super braaf. Luisterde echt super goed.
Ben bezig om de palen nog meer op afstand te doen en daarom zitten de wires er op. Hij vindt het lastig om dan goed in te steken. Sta ik dichtbij gaat het goed, moet ie zelf wil die wel es verkeerd insteken.
Nou, dan ondersteunen we hem een handje en bouwen we dat weer af.
We hadden vandaag geen raakvlakken, stiekem ook wel es leuk :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:51

Vandaag en morgen lekker vrij.
Morgen vrij gevraagd want ik ben heel weekend in Aalten op een country fair waar we demo's behendigheid en hoopers verzorgen.
Hondjes hebben dus een heel druk weekend voor de boeg.

Vandaag werd er in de app gevraagd van het werk of mensen vrij wilden. Ik dacht oeh lekker lang weekend dus lekker vrij genomen.
Natuurlijk lekker getraint met de honden.

Met Jaxx heb ik wat sprong techniek gedaan.
5 sprongen achter elkaar en dan steeds aanpassen qua hoogte en breedte. Keer oxer er tussen gemaakt en gewoon laten springen.
Niks bijzonders eigenlijk en ook niet gefilmd. Hij vond het wel leuk!

Simba was ook mee en heb ik kattenloop weer geoefend. Hij is 15 juni 1 jaar geworden dus laat hem af en toe ook al echt springen.
Ik vind dat ie leuke dingen laat zien.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:32

Lekker zo’n extra dagje vrij. Veel plezier van het weekend