Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:31

Hier krijgen ze een goede brok, vooral uit praktisch oogpunt. Te weinig ruimte in de vriezer en veel makkelijker als ik eens een dagje weg ben, zeker als dat ongepland is. Ik heb gewoon altijd wat brok in de auto liggen.

Macey was gisteren alweer 6 maanden. Wat gaat het toch snel. Inmiddels bijna net zo groot als haar moeder.
Afbeelding
Net geboren

Afbeelding
6 weken oud

Afbeelding
4 maanden

Afbeelding
6 maanden (tweede van rechts)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:34

Ik zou het liefst ook naar een combi van brok en vlees gaan, maar vind het nog best lastig er wijs uit te worden wanneer ik het goed doe qua vlees. Ik ben bang dat ik dan toch tekorten ga veroorzaken omdat ik er nog niet helemaal in thuis ben. Het staat wel op m’n lijstje om me de komende tijd weer eens goed in te gaan verdiepen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:38

Jip die krijgt twee keer daags vlees. Wel heb ik brok in huis voor het geval dat ik een rol vergeet te ontdooien of dergelijke. Dat komt geregeld nog eens voor :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:41

Wij voeren ook volledig rauw normaltier, maar hebben als alternatief gestoomd vlees en/of goed blik vlees - ja dat is er ook - in huis wel wanneer we om wat voor reden dan ook geen KVV voeren, zoals vakanties e.d. maar ook als food-enrichment in vullers en likmatten e.d. gebruik ik dat. De switcht van KVV naar het gestoomde vlees/blik vlees is ook per voerbeurt of zelfs gemengd nog te voeren, dus ik vind dat echt ideaal. Arya gaat niet zo lekker van de switch tussen brok-rauw vlees wanneer dit plots zou moeten gebeuren, dus ik vind het gestoomde vlees en goed blikvoer dan echt een perfecte oplossing want daar reageert ze dus niet echt op - al doen we het voor we op vakantie gaan wel al thuis beginnen dat ze dan blik/gestoomd vlees krijgt, voor als de kans er is dat ze wel even moet wennen, want dan willen we niet onderweg zijn als ze last zou hebben van de darmen, maar dat komt eigenlijk niet voor - zit meer tussen m'n oren in dat ik dat wil doen.

Ik voer alles enkelvoudig qua diersoorten en geen kvv met premix erin en vul zelf groenten/fruit mixen aan en supplementen - welke supplementen wisselt soms per seizoen en sommigen krijgt ze wel standaard - zodat ik weet wat erin gaat of niet. Al eet ze bv. wel gestoomde worsten dus wanneer we weg zijn, daar zit dan wel premix in en rijst soms enz maar dat is ook geen probleem voor tijdelijk.

Ik kook zelf sowieso zonder zout, dus als wij idd groenten ofzo over hebben krijgt Arya daar wel van als dit groenten uit vriezer is of verse groenten bv. Fruit eet ze sowieso niet dus dat beetje krijgt ze uit kant en klare groenten/fruit mixen haha. Heel af en toe krijgt ze eens wat leftover van pasta ofzo, maar ook niet snel omdat ik daarbij wel eens met zakjes kook. Qua vlees bereid ik verder niks zelf, ook geen BARF, maar ze krijgen wel verse vis als lekkernij wanneer ik dit ook voor mezelf in huis heb, zoals zalm en makreel. Misschien ooit dat ik daar wat in ga introduceren nog wat BARF betreft, puur voor extra uitdaging en knaagwerk, maar voor nu vind ik KVV wel prima.

Wij begonnen met een 3 lades vriezer - waar ook nog eigen eten in zat - maar hebben er wel nog een aparte grote vriezer bij gekocht toen ik eenmaal bezig was met vers voer - door creatief met onze beschikbare ruimte om te gaan lukte dit gelukkig prima. Wanneer je de ruimte niet hebt, is dat wel iets uitdagender maar ook niet onmogelijk denk ik. Vaak kun je heel creatief toch alsnog iets proberen te regelen om aan extra vriesruimte te komen misschien. Wij hadden met die 3 lades in principe ook verder kunnen gaan als het had gemoeten, maar met de grote vriezer erbij kan ik groter inkopen - dus volledige dozen ook naast losse rollen - zodat dit ook qua kosten scheelt. Want dat kan echt een aantal tientjes schelen per 3tal maanden dat ik bestel tov dat ik per maand zou moeten bestellen en meer los moet kopen bv.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:20

Hier krijgen ze brok en vlees

De hond van schoonouders eet volledig met de pot mee. Niet mijn keus, maar gelukkig is het ook niet mijn hond :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:45

XxDiandraxX schreef:
Hier krijgen ze een goede brok, vooral uit praktisch oogpunt. Te weinig ruimte in de vriezer en veel makkelijker als ik eens een dagje weg ben, zeker als dat ongepland is. Ik heb gewoon altijd wat brok in de auto liggen.

Macey was gisteren alweer 6 maanden. Wat gaat het toch snel. Inmiddels bijna net zo groot als haar moeder.
[ [url=m/rk0LEv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net geboren

[ [url=m/sTtmDm.jpg]Afbeelding[/url] ]
6 weken oud

[ [url=m/DDZ5oW.jpg]Afbeelding[/url] ]
4 maanden

[ [url=m/n9CLD2.jpg]Afbeelding[/url] ]
6 maanden (tweede van rechts)

Wat is ze knap!

Hier krijgt Fitz ook wel eens brok als dat praktisch zo uit komt. Volgende week gaat hij logeren bij mijn ouders en dan krijgt hij 's morgens brok, 's avonds gestoomd vlees. Goed blikvlees geef ik ook wel eens als het zo uitkomt (bijv Terra Canis).

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:38

Hier voor Parker ook volledig kvv. Hij doet het er daar momenteel het beste op. Vanwege de kleine vriezer, en winkels met meerdere merken in de buurt, wissel ik af tussen merken en smaken door het zelf op te halen. Ben ik qua verzendkosten of zelf rijden nog goedkoper uit ook :))

Afbeelding

Parker heeft een nieuwe mijlpaal; hij weet hoe hij op de bank moet klimmen _O-
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de camera neergezet zodat ik kon achterhalen hoe hij het doet. Sprongetje in de hoek, beetje klauteren en vervolgens afwachten tot ik het doorheen om hem er vanaf te halen :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:33

Tigress schreef:
Hier voor Parker ook volledig kvv. Hij doet het er daar momenteel het beste op. Vanwege de kleine vriezer, en winkels met meerdere merken in de buurt, wissel ik af tussen merken en smaken door het zelf op te halen. Ben ik qua verzendkosten of zelf rijden nog goedkoper uit ook :))

[ [url=m/0SCg4L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iqAtzy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TDFlPB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de camera neergezet zodat ik kon achterhalen hoe hij het doet. Sprongetje in de hoek, beetje klauteren en vervolgens afwachten tot ik het doorheen om hem er vanaf te halen :')

Jaaaaaa maar Poes mag ook!!!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:44

Hier ook een puppy die de bank heeft ontdekt.
Moet nog 4 mnd worden :=

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:13

Haha wij hebben het tegenovergestelde probleem, we vinden het zo gezellig als Obi bij ons op de bank komt liggen (wel op een kleedje zodat hij niet altijd maar overal op de bank zit) alleen hij kan moeilijk zijn rust vinden op de bank. Dus dan springt hij enthousiast op schoot en gaat vervolgens zitten graven in de bank en moet hij weer naar beneden. Vroeger ging het echt nog geen minuut goed, tegenwoordig vaak wel een kwartiertje of op goede dagen een half uur. En héél af en toe wil hij wel op de bank slapen en dan zijn mijn vriend en ik helemaal gelukkig :') <3

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:38

Tigress schreef:

[img]m/0SCg4L.jpg

[img]m/iqAtzy.jpg
[img]m/TDFlPB.jpg

Oh Jeetje weegt hij al 11 kilo??? :oo dat gaat hard zeg! Nog 1 kilo erbij en hij is voorbij Eve :')

Leuk Sanne een Pembroke! Wij wachten geduldig op een aanstaande loopsheid en dan hopelijk een geslaagde dekking van de Cardigan.

Hier ook een bankliefhebber :')
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:50

Zei iemand bank liefhebber?

Afbeelding
Afbeelding

En leuk al die corgi’s <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:59

Haha de bank is iets wat we hopeloos verloren hebben. :')
Maar het is wel heel gezellig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:19

Tigress schreef:

[ [url=m/0SCg4L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iqAtzy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TDFlPB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke knul!
En hij gaat goed met zn speeltjes om :D Nori had dat canvas van die botvormige knuffel binnen no time stuk |(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:53

Wij doen ook aan bankhangen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:06

Wauw Parker is al een flinke jongen aan het worden!

Heerlijk al die bank-foto's... is ook niks fijner dan lekker samen bankhangen *D

@TheJokerr; ahh wat leuk! Spannende tijd dus! Wanneer verwachten jullie dat ze loops wordt?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:28

Oh als ik die bankfoto's zie wil ik ook weer <3 zit nu maar alleen.

Na het overlijden van Jantje was ik een paar dagen naar huis gegaan want kon niet tegen de stilte. Was zo wennen. Je praat er onbewust ook zoveel tegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:03

Hahaha ja, ik klets ook eigenlijk ontzettend veel met de honden, ik vraag ze ook altijd om een mening, zo stom eigenlijk. :') Komt ook omdat Kay veel 's avonds werken is, dan is het natuurlijk vanzelf stil in huis en dan ga je kletsen tegen hetgeen wat er wel is. Alhoewel ik vaak genoeg ook mee sta te brullen met de muziek ofzo, of ze daar gelukkig van worden weet ik ook niet, maar gelukkig kunnen ze niet terugpraten. _O- Dan gaan ze maar boven liggen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:07

Hier eten ze ook rauw, ik heb een Freshbox bij Ekowolf dus wordt elke maand berekend en bezorgd. Ik ben zo’n kneus die vergeet te bestellen dus ik vind het ideaal dat ik daar niet meer om hoef te denken.

Otje eet echt alleen KVV (oké heel af en toe een eendennek en laatst een zalmstaart vindt ze wel lekker), Appa heeft een hogere kauw behoefte dus die krijgt een aantal keer per week wat BARF erbij. Dat gaat van zalmlijven naar kipkarkassen, eendenvleugels, sprotjes, tot kip/eendennek, konijnen delen, of niet te harde geitenbotten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:08

Ze eten hier trouwens hoofdzakelijk KVV maar ben nu brok aan het bijvoeren vanwege de camper, heb ik geloof ik pas geleden ook al vermeld. Als ik KVV in de camper wil voeren moet ik een aanhanger meenemen. :')

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:45

xSannee schreef:
Wauw Parker is al een flinke jongen aan het worden!

Heerlijk al die bank-foto's... is ook niks fijner dan lekker samen bankhangen *D

@TheJokerr; ahh wat leuk! Spannende tijd dus! Wanneer verwachten jullie dat ze loops wordt?

De fokker verwacht de teef ieder moment loops aan het gedrag van haar te merken, dus het is een kwestie van tijd, eigenlijk hoop ik dat ze eind februari loops wordt dan is het juli/augustus en zoals al eerder vermeld is een zomerpuppy gewoon leuker en hoeven we geen kou te trotseren :')

Op dit moment met planning van werk in gesprek, gezien mijn partner ook collega is en we geen zelfde diensten willen draaien als de pup er is gezien de overbruggingstijd en oppas, kunnen ze dat mooi vast gaan verwerken :))

KimD schreef:
Ze eten hier trouwens hoofdzakelijk KVV maar ben nu brok aan het bijvoeren vanwege de camper, heb ik geloof ik pas geleden ook al vermeld. Als ik KVV in de camper wil voeren moet ik een aanhanger meenemen. :')

Ik ben de eindeloze zoektocht voor een goede, fijne en mooie graanvrije brok ook weer gestart want wij willen ook in een camper gaan reizen door Europa en dan is brok zoveel makkelijker.

Alleen wil ik geen brok waar ze weer 300x per dag van schijt en dat is bij veel wel het geval :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:48

Ik moet zeggen dat ik het nu geregeld dus afwissel, één keer KVV (ochtend/avond) en één keer brok (ochtend/avond) en dat de poep daarmee niet meer wordt, wel wat makkelijker poepen vanwege de toevoegingen in de brok maar dat is logisch en niet perse een nadeel. Ik was overigens blij dat ik het in huis had, onze KVV levering was een week later vanwege een niet gecommuniceerde vakantie vanuit de leverancier dus toen hebben ze een paar dagen volledig brok gegeten. Ze vinden het gelukkig totaal geen probleem, ze eten de brok net zo graag als het vlees.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:38

Wij geven gewoon brok :j. Makkelijk, eenvoudig te bewaren en Maisie doet het er goed op.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:37

Wij geven ook brok. Soms wel extra’s zoals gestoomde worst, rauw ei etc en Naya pleegt een moord voor paprika en wortel :+ hier gaan we elk jaar camperen dus is wel makkelijker zo. Gisteren een camper(? Wij noemen het Mobilhome :P ) voor 3 weken gehuurd in mei/juni :D

Hier ook 2 bankhangers

Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:25

Cody mocht het eerste jaar niet op de bank, nu mag het als hij toestemming krijgt. Hij kan ons dan heel smekend aankijken :') Het mag dus niet als we ergens anders zitten, als we iets eten/snacken of als hij vies is :o Als hij alleen thuis is komt hij niet in de buurt van de bank en gaat er dan echt niet op. Is de opvoeding toch ergens goed gelukt :+