LWDaisy schreef:Passen jullie de bench-methode toe?
Ik kreeg op FB een aantal verschillende tips (waaronder de bench methode, die lees is ook op Google regelmatig).. Ik zie het bos door de bomen niet meer haha.
Ik ben ze rond 7u gaan buiten laten. Heb de broedse kip zelf van het nest moeten halen, en dan scharrelt ze wel mee met de rest. 't Is ook "de baas" van de ren, en ze kan met momenten nu best grumpy reageren op de rest. Ik heb het hok even dicht gegooid zodat ze er niet meer in kan - maar dat geldt dan ook voor de rest, en dat lijkt me voor hen ook niet fijn.
Ik heb dus voor de zekerheid alvast een bench besteld. Lijkt me geen overbodige luxe om in huis te hebben.
Ik kan het nachthok ook gewoon dicht houden, maar daar worden de andere 3 kipjes volgens mij niet gelukkiger van, die willen ook eitjes leggen..
Ik weet dus niet heel zeker wat ik moet doen.
Ik kan haar van het nest halen, ze is knorrig maar laat mij wel doen. Maar als ik dan het hok dicht hou, is de rest daar ook zo'n beetje de dupe van.
Niet teveel overanalyseren
Het hok sluiten en aan het einde van de dag weer open doen zodat ze op hun gemak weer naar binnen kunnen voor de nacht. Als je de deur weer dicht maakt voor de nacht, zorg dan dat de broedse hen weer op stok zit (dat helpt ook goed om ze snel weer broeds af te maken). Ik weet niet of je een kalk ei hebt liggen in het nest? Zo ja, die ook weghalen. Het is misschien even lastig voor de andere hennen ook kwa eitjes leggen en je zal eventjes weer pasen hebben met eitjes zoeken in de ren/tuin. Maar zo zijn ze er hier het snelst weer van genezen
Hier maak ik geen gebruik van een bench, geeft in mijn ogen zo enorm veel stress dat ik dat mijn kippen niet aan wil doen.
Gaabje, Wat een dropje
Ik heb geen ervaring met die kleur slag dus kan je er helaas niet mee helpen.
Kippen zijn helaas inderdaad best kwetsbaar, maar het heeft ook enorm veel te maken met hoe je ze houd en dingen die je doet in bepaalde situaties waardoor je het stiekem erger maakt dan minder (we willen kippen soms een beetje vermenselijke en dat werkt helaas vaak eerder tegen dan mee) Maar je kan ook veel prefentieve dingen doen. Bloedluis is een grote sluip moordenaar die veel schade kunnen aanrichten en toch aardig onzichtbaar kunnen blijven. Ik zou voor hun niet direct naar excolt grijpen tot het echt noodzakelijk is. Mijn beste hulpstuk nu voor de bloedluis zijn speciale bloedluis vallen onder de zitstokken en roofmijten (dan die vallen niet vullen maar leeg laten).
Voor wormen geef ik mijn kippen regelmatig wat appel azijn. Ik dacht dat ik er misschien een beetje mee overdreef en dat het niks deed. Dus dit voorjaar eigenlijk niet meer gegeven en ook de kuikens niks gegeven gehad. Gevolg, cocidiose bij de kuikens en 2 kuikens verloren. Ik zweer dus bij appelazijn.
Ik ben alleen nog op zoek naar HET middel voor gaapworm 
Van, balen zeg van de snot uitbraak!
Zal je ook altijd zien dat de beste dan gaan
Hmm die spitskuif, waren dat jouw eigen eieren? Klinkt mij in de oren als problemen in de kweek toom!
Hier eergisteren veel geluk gehad. Het weer was raar en de andere kuikens elke keer erg vervelend als de kleintjes in hun ren zaten, dus had de kleintjes in hun hok gelaten. Zo rond 9 uur (in de avond) begonnen de zwaluwen met hun paniek roep, maar oke dat doen ze wel vaker dus niet meteen alarm geslagen. Tot een paar min later de kippen ook enorm begonnen te krijsen. Dus toen hop naar buiten en toen ik de deur open deed vloog er een torenvalk van de poort weg. Alle kuikens zaten overal verstopt, onder de auto in struiken enz enz. Gelukkig waren ze er allemaal nog en heeft er geen een wat. Maar ik vrees dat als de kleintjes buiten waren geweest dat dat wel anders afgelopen was. De volwassen kippen en de hen met de 2 kuikens waren allemaal al naar bed dus die hebben niks meegekregen.
Gisteren ook wat graan gekocht, Ik weet even de Nederlandse naam niet meer, om de kuikens wat extra bij te voeren want ze krijgen meer dan ze nodig hebben van het opfokvoer maar ze lopen altijd rond alsof ze uitgehongerd zijn, daardoor treiteren ze de kleintjes ook erg, en ze lijken amper tot niet rond te scharrelen in de tuin want dan zouden ze genoeg kunnen vinden om niet hongerig te zijn.
Vandaag duis de 1e dag dat extra gegeven met hun ontbijt en wonder boven wonder is er 1 nog voer in de bakken nu en 2, ik kan rond lopen zonder dat ik 30 kuikens onder mijn voeten heb zitten.
Ik heb wel 1 kuiken wat officieel echt zwaar slechtziend is.