Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:Wordt er nog gelopen?
Wij zijn nog lekker bezig, Meeko is zo mooi gespierd geworden! Echt een kleine race-bodybuilder
Castricum was leuk! Ik heb uiteindelijk de 11,3 km in 1:03 gelopen. Helaas klein stukje verkeerd maar viel mee. We kwamen na een kilometer of 4 al bij de normale lopers terecht en dat was af en toe wel een uitdaging. Men verwacht je niet met hond dus met inhalen moet ik waarschuwen en soms liepen ze clueless met z’n drieën of vieren naast elkaar door. Dan piept Meeko zich er dus gewoon tussenOok wat boze gezichten gekregen gewoon omdat we er waren. Daar kan de organisatie wel iets verbeteren imo. Even de gewone lopers inlichten dat je lopers met hond kan tegenkomen, hoeven ze ook niet zo boos te worden omdat ze bang zijn.
Verder ben ik nog naar Montferland geweest voor een mooie route van 13 km en hebben we natuurlijk thuis een en ander gelopen. Vandaag weer 16 km door de duinen. Wat was het koud!
Het lopen gaat mij ook wel lekker af momenteel, de benen voelen goed sterk. Ik zou het wel leuk vinden iets meer tempo te gaan doen, maar die lange afstanden blijven ook maar langer en leuker worden.
Een van de klimmen van vandaag:
[ Afbeelding ]
Het strand zo dichtbij blijft een traktatie
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zijn er hier trouwens die het leuk vinden elkaar op Strava te volgen? Het motiveert mij altijd wel lekker.
Ik kijk uit naar jullie loopverslagen- en plannen!
IMANDRA schreef:Hopelijk is het oke dat ik hier even kom vragen haha.
Mijn vriend doet (zo nu en dan) aan canicross/survival met onze oudste hond, Maisie.
Nu is onze jongste hond Ro net een jaar geworden en willen we komend jaar eens voorzichtig met hem mee gaan doen. Vooral nog niet te veel en te hard hoor, daar is hij echt nog te jong voor.
Ze zijn beide (grote) Australian Shepherds, maar Ro is een stuk steviger gebouwd in vergelijking met Maisie, die is vrij slank en 'glad' gebouwd. Maisie heeft een Non-Stop trektuig in maat 7 voor dit soort dingen, die ooit ook is aangemeten tijdens een canicross-cursus. Nu kunnen we voor Ro vast eenzelfde kopen (op zich kan hij deze ook wel aan als we hem verstellen) maar ik vroeg me af of er nog andere merken/types waren die wellicht meer geschikt zijn voor een wat stevigere gebouwde hond?
Lisitano schreef:Ook al zo’n mooie foto! Knap gedaan!
Ik loop ook kortere loopjes, ik wissel juist af dus maximaal 10 is geen probleem. Ik weet een mooie route van 8,3 km daarIk plaats ook weleens oproepjes op de cani-groepen in die omgeving, vooral op R’dam.
IMANDRA schreef:Hopelijk is het oke dat ik hier even kom vragen haha.
Mijn vriend doet (zo nu en dan) aan canicross/survival met onze oudste hond, Maisie.
Nu is onze jongste hond Ro net een jaar geworden en willen we komend jaar eens voorzichtig met hem mee gaan doen. Vooral nog niet te veel en te hard hoor, daar is hij echt nog te jong voor.
Ze zijn beide (grote) Australian Shepherds, maar Ro is een stuk steviger gebouwd in vergelijking met Maisie, die is vrij slank en 'glad' gebouwd. Maisie heeft een Non-Stop trektuig in maat 7 voor dit soort dingen, die ooit ook is aangemeten tijdens een canicross-cursus. Nu kunnen we voor Ro vast eenzelfde kopen (op zich kan hij deze ook wel aan als we hem verstellen) maar ik vroeg me af of er nog andere merken/types waren die wellicht meer geschikt zijn voor een wat stevigere gebouwde hond?
Hhilde schreef:Voor de liefhebbers, 5 september een obstaclerun: https://yumanrace.com/event/cani-obstacle-run/.
Met mijn jongste (inmiddels ook al bijna acht jaar, maar nog heel fit en jong) wil ik gaan opbouwen met hardlopen en dan ook af en toe een run doen. Hoe kun je het best op de hoogte blijven van wanneer welke inschrijvingen openen? Ik moet eerst nog zelf verder conditie opbouwen, voor Elmo zit dat al wel goed.
Hhilde schreef:Voor de liefhebbers, 5 september een obstaclerun: https://yumanrace.com/event/cani-obstacle-run/.
Met mijn jongste (inmiddels ook al bijna acht jaar, maar nog heel fit en jong) wil ik gaan opbouwen met hardlopen en dan ook af en toe een run doen. Hoe kun je het best op de hoogte blijven van wanneer welke inschrijvingen openen? Ik moet eerst nog zelf verder conditie opbouwen, voor Elmo zit dat al wel goed.
CupCakes_ schreef:Misschien dat ik met Max wel een poging ga wagen. Waar is het eigenlijk? Dat kan ik niet zo goed vinden op de site.