Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 14:39

Oh dat is een flinke meevaller! Wat fijn om te horen! *\o/*

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:55

Goed nieuws Oshaa! *\o/*

Hier vanochtend geslaagd voor mijn theorie van de Hundeführerschein *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 18:06

Gefeliciteerd!

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:39

flettie schreef:
Goed nieuws Oshaa! *\o/*

Hier vanochtend geslaagd voor mijn theorie van de Hundeführerschein *\o/*

Gefeliciteerd! Is dat verplicht in Duitsland? Wat houdt dat precies in? Wel een goed idee eigenlijk, als je het tenminste niet bij iedere hond weer moet doen :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:24

Ik meen me te herinneren dat dat verplicht is bij honden groter dan 40cm.
Met een theorie en praktijkdeel.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:00

eventueel schreef:
Gefeliciteerd! Is dat verplicht in Duitsland? Wat houdt dat precies in? Wel een goed idee eigenlijk, als je het tenminste niet bij iedere hond weer moet doen :)

Hangt er vanaf in welk Bundesland je woont. Hier in Niedersachsen is het verplicht (ongeacht grootte van de hond) maar je hoeft hem naar 1 keer te halen. Binnen 2 jaar moet ik praktijktest/examen doen anders vervalt de theorie weer. Maar Bowie mag pas de praktijktest doen als hij 15+ maanden is. Dus die kunnen we pas op zijn vroegst volgend jaar maart doen.

Ik zei al tegen mijn dochter (12 jaar): als jij nou over een aantal jaar een eigen hond wil dan moet je hem of op mama's naam laten zetten dan hoef je dat examen niet te doen of zelf dat examen doen en op jouw naam laten registreren :')

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:03

flettie schreef:
eventueel schreef:

Hangt er vanaf in welk Bundesland je woont. Hier in Niedersachsen is het verplicht (ongeacht grootte van de hond) maar je hoeft hem naar 1 keer te halen. Binnen 2 jaar moet ik praktijktest/examen doen anders vervalt de theorie weer. Maar Bowie mag pas de praktijktest doen als hij 15+ maanden is. Dus die kunnen we pas op zijn vroegst volgend jaar maart doen.

Ik zei al tegen mijn dochter (12 jaar): als jij nou over een aantal jaar een eigen hond wil dan moet je hem of op mama's naam laten zetten dan hoef je dat examen niet te doen of zelf dat examen doen en op jouw naam laten registreren :')

En kun je daar ook nog voor zakken, en wat dan? En wat wordt er precies getest? Ben verder niet nieuwsgierig hoor O:) .

Over eeen uurtje vertrekken we om onze pup op te halen, dik anderhalf uur rijden, ik heb er zin in!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 08:33

Hier t eerste nachtje erop zitten. Helaas 1 keer een ongeluk(je) waarbij mand,puppy, vloer, mat in de keuken allemaal ondergeplast zijn. Dus de wekker voor ieder uur gezet en uiteindelijk steeds een beetje langer. Voordat mn wekker vanochtend ging kon ze 1,5 uur zonder plassen en de plasjes worden ook veel kleiner.

Envie heeft door een val de aanhechting van haar kniepees afgebroken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu de weg naar herstel. Ik verwacht de arts nog wel te spreken. En over 6 weken bij hem op controle. Hechtingen mogen bij de eigen DA over 12/14 dagen en verwacht word dat ze met pasen weer alles mag en volledig hersteld is.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:49

Och wat naar Kiwi. Veel sterkte met het herstel :(:)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:11

kiwiwitje schreef:

Ja waren ook helemaal verbaasd. Het klinische beeld gaf toch wel de indicatie, maar op de foto's dus niet en ook geen beweging onder stress. Dus nu niet opereren :)

Heftig zeg van Envie! Zeer ongelukkige val dan ook. Is de prognose goed? Hopelijk herstelt ze snel!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:29

eventueel schreef:
En kun je daar ook nog voor zakken, en wat dan? En wat wordt er precies getest? Ben verder niet nieuwsgierig hoor O:) .

Over eeen uurtje vertrekken we om onze pup op te halen, dik anderhalf uur rijden, ik heb er zin in!

Theorie kan je voor zakken als je je niet voorbereid. Maar qua voorbereiding heb ik 2 boekjes doorgelezen en via een app voorbeeldvragen geoefend (multiple gok). Vragen gaan over de hond zelf (lichaamstemp, hoe lang dragend, etc), wat wetten/regelingen (mag een hond aan de ketting, hoe mag de hond in de auto vervoerd worden, etc) en de omgang met andere mensen/dieren (grote eind conclusie: altijd je hond bij je roepen en aanlijnen tenzij anders wordt afgesproken).

Praktijk kan je vast ook wel voor zakken maar daar wordt je op voorbereid als je een puppy/hondencursus volgt.
En net zoals met je autorijbewijs mag je zo vaak examen doen als je maar wilt/nodig hebt.

Och arme Envie :(:) Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter.
En stoere puppy de 1e nacht overleefd *\o/* Hoe oud is ze?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:51

De eerste nacht voelt hier alweer zo lang geleden. We hebben haar nu 4 weken en kan me niet meer voorstellen dat ze er niet was. Ze is zindelijk ( gaat netjes bij de achterdeur zitten als ze eruit wil) slaapt ook nachten door en luistert in huis goed. Ook de bench gaat goed, vandaag voor het eerst even echt alleen thuis geweest. Alleen op de hondenschool is het echt moeilijk zoveel afleiding. De aandacht oefening, zitten en komen als je roept gaaf goed. Maar af liggen, en netjes volgen aan de lijn :+ thuis maar even goed oefenen deze week.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 15:31

Oshaa schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja waren ook helemaal verbaasd. Het klinische beeld gaf toch wel de indicatie, maar op de foto's dus niet en ook geen beweging onder stress. Dus nu niet opereren :)

Heftig zeg van Envie! Zeer ongelukkige val dan ook. Is de prognose goed? Hopelijk herstelt ze snel!

Nou helemaal top zeg! Maar nu heb je wel gelijk duidelijkheid!

Dankjewel allemaal!
Prognose is goed. Arts had t niet verwacht maar het stukje was gelukkig nog op zn oude plek te zetten en de operatie was relatief kort gelukkig.
De verwachting is dat ze er geen last meer van zal hebben. En zodra we mogen gaan we met haar naar de fyiso om te ondersteunen met herstellen.

Wel een ander leuk nieuwtje. De halfbroer van Envie’s mama(beide zelf gefokt) is vandaag met mij 2e geworden op show!

Afbeelding

Afbeelding
Heb heel lang getwijfeld ivm Envie of ik kon gaan. Maar de show is nog geen 15 minuten hier vandaan, ze werken met tijdvakken en vanaf t moment van thuis wegrijden tot weer thuis aankomen ben ik 2 uur en een kwartier weggeweest. Vriendlief bleef bij Envie en de rest. Dus besloten te gaan! Even afleiding. Even iets leuks.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:24

kiwiwitje schreef:
Hier t eerste nachtje erop zitten. Helaas 1 keer een ongeluk(je) waarbij mand,puppy, vloer, mat in de keuken allemaal ondergeplast zijn. Dus de wekker voor ieder uur gezet en uiteindelijk steeds een beetje langer. Voordat mn wekker vanochtend ging kon ze 1,5 uur zonder plassen en de plasjes worden ook veel kleiner.

Envie heeft door een val de aanhechting van haar kniepees afgebroken.
[ [url=m/8Rjinn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PKMuhC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I4N4MN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jb0COT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu de weg naar herstel. Ik verwacht de arts nog wel te spreken. En over 6 weken bij hem op controle. Hechtingen mogen bij de eigen DA over 12/14 dagen en verwacht word dat ze met pasen weer alles mag en volledig hersteld is.

Wat balen zeg! En ik zie dat ze dat andere fragment (lagerop)gewoon zo hebben laten zitten, verwachten ze dat dat gewoon terug aangroeit? Heeft ze nog iets van gips gehad? Kan me voorstellen dat ze nu die knie even in gestrekte positie willen laten. Bij mensen wordt dit met schroeven vastgezet en dan in een spalk, zodat de knie niet gebogen wordt. Heeft rechts nou ook een tik gehad? daar lijkt de tuberositas ook iets af te staan onderaan of is dat als normaal afgegeven?
Sorry, gewoon benieuwd, iets met beroeps-gekte

En gefelciteerd met de show resultaten!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 15:43

Daar waren de meningen nogal wat over verdeeld wat t zou moeten zijn. Maar vooral ook de verwachting dat ze er geen last van zal hebben/het gewoon weer aangroeit. En omdat ze eigenlijk denken dat t een reactie van t bot is, zoals bij groeipijn. Omdat ze daar absoluut niet op gevallen is ook.

Zoals t rechts zit hoort t. Daar is helemaal niks mis mee.
Ze heeft geen spalk of verband. Over de hechtingen zit een pleister. Ze heeft benchrust. Ze Mag er op lopen/steunen. Wel alleen beperken tot naar buiten om poepen en plassen. En vanaf de 5e week benchrust mogen we meerdere keren per dag 10 minuten gaan wandelen. Op 6 weken(ongeveer) terug voor nieuwe foto’s en beoordelen hoe ze beweegt. Daarna kunnen we waarschijnlijk met fysio/hydro aan de slag en dan zou ze met pasen alles weer moeten kunnen en mogen

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:41

Een ongeluk zit in een klein hoekje... Heel veel succes met de revalidatie! :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 08:46

Dankjewel! :knuffel:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:10

kiwiwitje, wat sneu zeg. Hoop dat ze snel hersteld. Vind ze het vervelend in de bench? gaat wel lang duren zeg, veel sterkte!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:18

Beterschap met Envie.
Heb zelf 6 weken bench rust en ben er nu al helemaal klaar mee :o

Kan ik iemand blij maken met een ballen spel voor honden?
Ik heb hem voor Guapa nieuw gekocht maar die had na 1 dag die bal die er bij hoorde al vakkundig gesloopt dus hij staat hier maar te staan.
Ik woon in Rotterdam dus mag zo opgehaald worden.
Ballen zijn los te verkrijgen maar je kan er ook andere zwaardere ballen voor gebruiken.
Afbeelding

Hond moet de bal erin gooien en die rolt er dan uit en dan worden ze beloond met een snoepje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 12:02

Hahaha wat heb je gedaan cinniz :')

Tot nu toe heeft ze , thank god, nog weinig energie. Ze heeft een soort wakkere oplevingen die meestal maximaal 10 minuten duren. Dan kan ik haar nog tevreden stellen met een knuffel of iets te kauwen. Een likmat of kong doet ze nu nog heeeeel lang mee dus die gebruiken we nog niet echt.
Maarja ze is natuurlijk vrijdag eind van de middag geopereerd dus we zitten op dag 3 nu en dan is het heeel fijn dat ze nog zo rustig is. Hopelijk houd ze dat nog even vol :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:11

kiwiwitje schreef:

Tot nu toe heeft ze , thank god, nog weinig energie. Ze heeft een soort wakkere oplevingen die meestal maximaal 10 minuten duren. Dan kan ik haar nog tevreden stellen met een knuffel of iets te kauwen. Een likmat of kong doet ze nu nog heeeeel lang mee dus die gebruiken we nog niet echt.
Maarja ze is natuurlijk vrijdag eind van de middag geopereerd dus we zitten op dag 3 nu en dan is het heeel fijn dat ze nog zo rustig is. Hopelijk houd ze dat nog even vol :o

Klinkt een beetje zoals ik me voelde :')
Hoop dat jullie de periode een beetje door gaan komen want indd wat je zegt nu is de operatie nog kort geleden maar straks als ze weer ‘fit’ is zal je er een zwaardere kluif aan hebben haar tevreden te houden.

Ik heb een nieuwe heup gehad dus mag 6 tot 8 weken niet bukken ect.
En kan je vertellen met een huishouden van 4 honden en 3 kinderen word KNETTERGEK!! %)

Moet wel zeggen nu de honden dus alleen korte stukjes uit gaan is Skitt dr knie wel over.
Dus hoop dat ze eroverheen groeit dat zou mooi zijn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:57

Oh dat ziet er wel uit als een leuk spel! Jammer dat Rotterdam een beetje ver is.

Nog even een vraag: zodra Obi mij sochtends hoort opstaan begint hij te janken (blijdschap) en gaat door totdat ik beneden ben. Vind dit wel logisch bij een pup maar zou fijn zijn als hij er ooit mee stopt. Zou dat vanzelf gaan of moet ik hier mee gaan trainen? Ga nu wel altijd direct naar beneden want hij moet ook gewoon plassen wanneer hij wakker wordt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 13:03

cinniz123 schreef:
kiwiwitje schreef:

Klinkt een beetje zoals ik me voelde :')
Hoop dat jullie de periode een beetje door gaan komen want indd wat je zegt nu is de operatie nog kort geleden maar straks als ze weer ‘fit’ is zal je er een zwaardere kluif aan hebben haar tevreden te houden.

Ik heb een nieuwe heup gehad dus mag 6 tot 8 weken niet bukken ect.
En kan je vertellen met een huishouden van 4 honden en 3 kinderen word KNETTERGEK!! %)

Moet wel zeggen nu de honden dus alleen korte stukjes uit gaan is Skitt dr knie wel over.
Dus hoop dat ze eroverheen groeit dat zou mooi zijn.
ohhh een nieuwe heup lijkt mij ook wel heel pittig. Zal ik der naar jou brengen. Zitten jullie samen in de lappenmand :')
Ik hoop stiekem echt dat ze zich nog even zo rustig houd. Maar das vast verspilde hoop

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:01

Haha ja indd zijn we samen mank :')
Mooie puppys ook met elvin *\%/*
Haha nee hoor gekheid voordat ik half bokt weer over me heen krijg,ik doe niet aan oeps nestjes.

Het komt vast wel goed maar tis even door de Ure appel heen bijten met zulk soort revalidaties.
Verwachten ze wel dat alles weer helemaal goed komt en dan denk ik aan shows?
Of was dat je bedoeling al niet met haar?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 14:12

Ja t word voorlopig nog even een lange weg. Maar de verwachting is dat ze helemaal zal herstellen. Of ze nog mee naar show gaat zien we dan wel. Heb nu de halfbroer van djessey die ik sowieso nog een paar keer mee wil nemen. Ik moet zeggen dat de “stress” van meerdere op dezelfde show uitbrengen nog niet heel aanlokkelijk klinkt :') 1 is genoeg voorlopig haha