Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eventueel schreef:Gefeliciteerd! Is dat verplicht in Duitsland? Wat houdt dat precies in? Wel een goed idee eigenlijk, als je het tenminste niet bij iedere hond weer moet doen
flettie schreef:eventueel schreef:Gefeliciteerd! Is dat verplicht in Duitsland? Wat houdt dat precies in? Wel een goed idee eigenlijk, als je het tenminste niet bij iedere hond weer moet doen
Hangt er vanaf in welk Bundesland je woont. Hier in Niedersachsen is het verplicht (ongeacht grootte van de hond) maar je hoeft hem naar 1 keer te halen. Binnen 2 jaar moet ik praktijktest/examen doen anders vervalt de theorie weer. Maar Bowie mag pas de praktijktest doen als hij 15+ maanden is. Dus die kunnen we pas op zijn vroegst volgend jaar maart doen.
Ik zei al tegen mijn dochter (12 jaar): als jij nou over een aantal jaar een eigen hond wil dan moet je hem of op mama's naam laten zetten dan hoef je dat examen niet te doen of zelf dat examen doen en op jouw naam laten registreren
kiwiwitje schreef:Oh dat is een flinke meevaller! Wat fijn om te horen!
eventueel schreef:En kun je daar ook nog voor zakken, en wat dan? En wat wordt er precies getest? Ben verder niet nieuwsgierig hoor.
Over eeen uurtje vertrekken we om onze pup op te halen, dik anderhalf uur rijden, ik heb er zin in!
Oshaa schreef:kiwiwitje schreef:Oh dat is een flinke meevaller! Wat fijn om te horen!
Ja waren ook helemaal verbaasd. Het klinische beeld gaf toch wel de indicatie, maar op de foto's dus niet en ook geen beweging onder stress. Dus nu niet opereren
Heftig zeg van Envie! Zeer ongelukkige val dan ook. Is de prognose goed? Hopelijk herstelt ze snel!
kiwiwitje schreef:Hier t eerste nachtje erop zitten. Helaas 1 keer een ongeluk(je) waarbij mand,puppy, vloer, mat in de keuken allemaal ondergeplast zijn. Dus de wekker voor ieder uur gezet en uiteindelijk steeds een beetje langer. Voordat mn wekker vanochtend ging kon ze 1,5 uur zonder plassen en de plasjes worden ook veel kleiner.
Envie heeft door een val de aanhechting van haar kniepees afgebroken.
[ [url=m/8Rjinn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PKMuhC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I4N4MN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jb0COT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu de weg naar herstel. Ik verwacht de arts nog wel te spreken. En over 6 weken bij hem op controle. Hechtingen mogen bij de eigen DA over 12/14 dagen en verwacht word dat ze met pasen weer alles mag en volledig hersteld is.
kiwiwitje schreef:Hahaha wat heb je gedaan cinniz![]()
Tot nu toe heeft ze , thank god, nog weinig energie. Ze heeft een soort wakkere oplevingen die meestal maximaal 10 minuten duren. Dan kan ik haar nog tevreden stellen met een knuffel of iets te kauwen. Een likmat of kong doet ze nu nog heeeeel lang mee dus die gebruiken we nog niet echt.
Maarja ze is natuurlijk vrijdag eind van de middag geopereerd dus we zitten op dag 3 nu en dan is het heeel fijn dat ze nog zo rustig is. Hopelijk houd ze dat nog even vol
cinniz123 schreef:ohhh een nieuwe heup lijkt mij ook wel heel pittig. Zal ik der naar jou brengen. Zitten jullie samen in de lappenmandkiwiwitje schreef:Hahaha wat heb je gedaan cinniz![]()
Tot nu toe heeft ze , thank god, nog weinig energie. Ze heeft een soort wakkere oplevingen die meestal maximaal 10 minuten duren. Dan kan ik haar nog tevreden stellen met een knuffel of iets te kauwen. Een likmat of kong doet ze nu nog heeeeel lang mee dus die gebruiken we nog niet echt.
Maarja ze is natuurlijk vrijdag eind van de middag geopereerd dus we zitten op dag 3 nu en dan is het heeel fijn dat ze nog zo rustig is. Hopelijk houd ze dat nog even vol
Klinkt een beetje zoals ik me voelde![]()
Hoop dat jullie de periode een beetje door gaan komen want indd wat je zegt nu is de operatie nog kort geleden maar straks als ze weer ‘fit’ is zal je er een zwaardere kluif aan hebben haar tevreden te houden.
Ik heb een nieuwe heup gehad dus mag 6 tot 8 weken niet bukken ect.
En kan je vertellen met een huishouden van 4 honden en 3 kinderen word KNETTERGEK!!![]()
Moet wel zeggen nu de honden dus alleen korte stukjes uit gaan is Skitt dr knie wel over.
Dus hoop dat ze eroverheen groeit dat zou mooi zijn.