Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:51

Veriye schreef:
Mooie kast! Ik zie ruimte voor 5 nano's :+

Goed geteld! :P

Melyoramel schreef:
Super gaaf, Joanieke! :D ben een beetje jaloers!

Dit is mijn kast, op de onderste plank/kast komt het nieuwe aquarium, die plank heeft een compleet stalen frame eronder.

Op de andere planken kunnen helaas geen nanos, is geen massief hout, zelfs de 20 liter cube zorgde ervoor dat de plank licht begon te zakken :')

[ [url=m/0heTzP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh dat is jammer! Jou kast vind ik ook heeeel mooi!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:12

Mooi die kasten! Heerlijk ook al dat groen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:13

Omany schreef:
Zertab schreef:
Lieve allemaal,
Bedankt voor al jullie goede tips! En veel succes met jullie aquaria! :)

Oh, ben je weg ? Da's jammer :(. Veel succes met jouw aquarium alvast !

Ik lees dit net pas. Jammer inderdaad, veel succes met je visjes en aquarium en mocht je nog vragen hebben, kun je altijd een pb sturen.

Sterrenkruid wat naar boven groeit en gaat drijven, vind ik wel heel mooi als demping voor fel licht.

Yacintha

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:56

Oooh gaaf die kasten <3
Zoiets zou ik ook ooit nog wel eens willen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:05

Wij hebben toevallig gisteren ook zo'n kast binnen gekregen. :D Hier alleen geen aquariums er in. Afbeelding

Moet nog verder ingevuld worden, wachten tot de winkels weer open gaan. _O-

Gisteren ben ik ook even bij mijn oom langs geweest voor bespreking aquarium in de muur (hij is aannemer) en het was zeker mogelijk! *\o/* Ik wacht nu nog op een prijsspecificatie, en een dezer dagen gaan we alvast het aquarium ophalen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:52

Prachtige kasten! Als ik nieuwe meubels zou kopen, heeft deze stijl ook mijn voorkeur. :-) Ik volg het met grote interesse, Captain!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:36

oh wauw dat vind ik ook erg gaaf hoor, is dat van echt mango hout?
ik heb laatst zo’n bureau gekocht.
wel een neppe van fineer!
kan ook wel een nano bakje op :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:43

Die van mij is inderdaad met echt mango hout. :D Ga kijken of ik voor een redelijke prijs ook een blad voor mn tv meubel kan krijgen, maar ben er bang voor.. :')

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:10

Pfff, hier net een avontuur beleefd bij het ophalen van de visjes. Afgesproken met de winkel om de visjes direct op te halen zodra ze werden geleverd, dan konden ze in het zakje blijven zitten met minder stress. Helaas was er even buiten de hulp van twee stagiaires gerekend... Die hebben de visjes allerliefst vrijgelaten in een aquarium met daarin een stuk grotere vissen :9

Wij kwamen echt vlak daarna de winkel binnen, maar bij het zoeken naar de vissen deed de winkeldame deze ontdekking. In eerste instantie dachten we dat ze allemaal waren opgegeten, maar plots zag ik er nog eentje zwemmen.
Met hulp van mijn zoontjes en een schepnetje ben ik aan de slag gegaan. Zelf er nog 9 en de winkeldame er uiteindelijk nog 1 weten te redden. Helaas wel een paar met aangevroten vinnen, dus nog even de vraag hoeveel er morgen nog leven. Zijn echt zeker een half uur bezig geweest met die mini frutsels redden van grotere vissen die erachteraan kwamen.
We hadden er 14 besteld, en afgezien van een los half visje was er van de laatste 4 dus niks over. Duur vissenvoer voor de winkel :(

Afgesproken dat we de komende dagen even contact houden over het aantal overlevers. Aan de hand daarvan gaan we kijken hoeveel ze er nog bijbestellen en hoe we de prijs bepalen.

Arme frutseltjes. Het zijn echt zulke ukkies (zeker zo jong nog) en we waren er oprecht allemaal flink van geschrokken. Mijn zoontjes waren ook even in alle staten, maar uiteindelijk wel heel trots op onze reddingen. Hier maar extra langzaam laten wennen voor ze in het aquarium mochten.

Hier is er een viertal op verkenning (zoek de ukkies ;)).

Afbeelding

Deze gaat het denk ik iig niet redden. Zwemt soms op zijn kop en is enorm toegetakeld.

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:14

Gut wat sneu, en het zijn ook echt kleine visjes... Wel fijn dat jullie er nog redelijk snel bij waren!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:52

Fijn dat jullie er nog een paar konden redden, maar wat sneu zeg...

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:26

Och arme visjes! Gelukkig dat jullie er nog een paar hebben kunnen redden...

Ik heb mijn plantenlijstje voor het nieuwe aquarium redelijk compleet, maar nog steeds wachten op aquarium :') Wie weet bedenk ik mezelf wel in de tussentijd, hahaha.
Ga voornamelijk invitro planten halen, maar ik wil ook graag Ludwigia glandulosa, en die kan ik niet in vitro vinden, helaas. Die moet dan maar even in quarantaine voor ie in het aquarium geplaatst wordt :Y)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:45

oh jij hebt de briggitae he, ja die zijn zo leuk.
hoop dat ze het redden!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:03

Melyoramel schreef:

Ik heb mijn plantenlijstje voor het nieuwe aquarium redelijk compleet, maar nog steeds wachten op aquarium :') Wie weet bedenk ik mezelf wel in de tussentijd, hahaha.
Ga voornamelijk invitro planten halen, maar ik wil ook graag Ludwigia glandulosa, en die kan ik niet in vitro vinden, helaas. Die moet dan maar even in quarantaine voor ie in het aquarium geplaatst wordt :Y)

Weet je m al hoe je m gaat beginnen? Meteen water erin of eerst droog laten groeien?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:05

Wat zuur Mariette! Hopelijk overleven deze het wel! Arme dingen...

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:12

J0anieke schreef:
Melyoramel schreef:

Weet je m al hoe je m gaat beginnen? Meteen water erin of eerst droog laten groeien?

Meteen water erin, ik hoef geen bodembedekker, dus geen planten die er veel profijt van zullen hebben om een dry start mee te doen.
Vooral stengelplanten en bucephalandras :D

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:39

Zie ineens dat één van mijn gupjes niet oké lijkt.
Hij ligt onder de pomp op het grond te hangen en zijn binnen lijken wel aan elkaar geplakt... Normaal waaieren ze mooi uit.
Als ik voer, komt hij trouwens wel omhoog gezwommen

Afbeelding

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:53

Oooooh jee, wat een grote fout van de winkelbediende _-:( . Ik zou kwaad zijn amai -:(-. Zoiets moet je toch weten dat dit niet bij de grotere vissen kan. Ik begrijp serieus zoiets dus gewoonweg niet ...

Gelukkig heb je er nog 10 kunnen redden, hopelijk halen ze het allemaal de arme visjes :( .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:51

Agossie, wat sneu voor die visjes! ;( Hopelijk redt de rest het. Wel een domme fout inderdaad.
Gaaf project, Melyoramel. :-) De voorbereidingen vind ik altijd bijna net zo leuk als het aquarium zelf.

Hier is het spiderwood gisteren bezorgd, alleen wat groter dan verwacht. :+
Vandaag komen er planten (Echinodorus bleheri en Heteranthera zosterifolia) en een betta schuilhol binnen. De rest van de planten haal ik uit de grote 'jungle' bak.

Afbeelding

Afbeelding

Een steen om het hout onder water te houden...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:07

Wel heel mooi zo'n echt groot stuk!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:32

Super mooi stuk hout! Past precies zo. <3

Ik ben al dagen in strijd met de L200 die mijn planten los maakt in de nacht en ik ze overdag dus weer terug kan zetten. Irritant ritueel geworden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:35

Melyoramel schreef:
J0anieke schreef:

Meteen water erin, ik hoef geen bodembedekker, dus geen planten die er veel profijt van zullen hebben om een dry start mee te doen.
Vooral stengelplanten en bucephalandras :D

Ooh met die plantjes wil dat idd wel! Las in een vorig bericht dat je een shallow ging nemen, mag ik vragen welke? Ik ben ook voor een shallow aan het kijken, maar vind ze behoorlijk prijzig..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:37

Heeft er iemand goede ervaring met een Betta mannetje alleen te houden? Ik vind het zo mooi maar ook zielig omdat die alleen zit.

Ik heb een 60 L bakje dat ik terug wil plaatsen en wou eens wat anders dan garnaaltjes
Er staan hele leuke ideeën op Pinterest, had deze als 1 van mijn favorieten.

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:43

Mijn bak hierboven is aan het indraaien voor 1 Plakat betta man. Meerdere mannen gaat sowieso niet samen en een man + vrouw(en) doe je eigenlijk alleen voor een korte (paartijd) periode.

Misschien kunnen er rustige andere vissen bij, maar dat hangt af van het karakter van de betta en wat voor aquarium je hebt (ruimte en veel planten enz.) Als ik straks een betta heb met een rustig karakter, overweeg ik om er een schooltje Corydoras Hasbrosus bij te doen, maar dat is nog niet zeker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:45

simpie94 schreef:
Super mooi stuk hout! Past precies zo. <3

Ik ben al dagen in strijd met de L200 die mijn planten los maakt in de nacht en ik ze overdag dus weer terug kan zetten. Irritant ritueel geworden.

erg he,dat had ik met mijn ancistrus
maar nu er een ander mooi blok hout in zit waar hij lekker onder kan hangen is het over.
zie hem helemaal niet meer.
misschien moet jouw l200 ook zoiets hebben,weet niet precies hoe je bak er uit ziet?