Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:00

Mooi gemaakt Denise!

Ik ben een stout baasje. Gisteravond Floki vergeten te voeren *aaaah*
Maar ik weet waar t van komt
Gister bijna 6 uur in de auto gezeten ondat ik naar de ouders van mijn toekomstige puppy ging kijken. Thuis gekomen was ik helemaal gesloopt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 22:01

Mijn hamsters krijgen meerdere keren in de week geen eten :P Gemeen heh!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:27

Foei zeg :)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:29

Ik had al eerder gepost over ongewenst gedrag bij mijn syrische hamster. Ik heb eindelijk foto's van de bak. Iemand tips? Ik ben mij er van bewust dat ik niet aan de regels voor hamsterscaping doe maar dat is ook niet mijn doel geweest.
De bak was hiervoor anders, meerdere keren aangepast en heeft toen een tijd geen ramen likken gedaan maar begon weer, vandaar heel de bak opnieuw gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 23:17

Vanwaar de keus voor een graaftoren? Ik vraag me ook af wat voor advies je zou willen horen :) Ik ga namelijk, zeker in dit topic, wel HamsterScaping richtlijnen erbij pakken omdat die richtlijnen er met een hele goede reden zijn. Juist om het negatieve gedrag van je hamstertje te voorkomen.

Mijn tips in dit geval zijn de graaftoren eruit, een hamster heeft daar niets aan en hij is niet zonder gevaar. Lekker je bodembedekking ophogen dmv je ladders, en begi nen met een laag tot de rand van je deurtjes en dan naar achter omhoog werken. Een Syr heeft echt behoefte aan meer graafruimte. Spullen van de achterwand af en meer in je inrichting verwerken zodat het een geheel wordt met verschillende verstopplekken en de ruimte meer gebroken wordt. Je kan je huizen ook gebruiken als 'muren' voor je bodembedekking.

Dit is absoluut niet gemeen of negatief bedoeld! :D Ik typ op mijn mobiel.

Voor een ieder die overigens gewoon over hamsters wilt praten en los van HamsterScaping, er is gewoon een algemeen hamster topic :) Ik wil dit topic graag doelgericht op HamsterScaping houden :D
[HK] Bokkers met hamsters #3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:29

Mooie bak weer Denise!

Hier kreeg Sneaky om de dag een beetje voer. Hij had overigens niks gehamsterd liggen. Ik moet woensdagavond weer scapen, want ik ga Mango van Fireheart overnemen. Mijn vriend is daar oké mee, want we gaan samenwonen. Dus ik moest eerst zijn akkoord ook hebben, maar Mango komt dan in de hobbykamer te staan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 23:32

Ooh wat leuk Jorex! Fijn zeg! Mango was toch nog niet zo lang bij jou, Fireheart? Sorry ik probeer alles te onthouden en mijn emotie zit op dit moment een beetje hoog door wat gebeuren rondom mn hamsters.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:54

xDenies schreef:
Vanwaar de keus voor een graaftoren? Ik vraag me ook af wat voor advies je zou willen horen :) Ik ga namelijk, zeker in dit topic, wel HamsterScaping richtlijnen erbij pakken omdat die richtlijnen er met een hele goede reden zijn. Juist om het negatieve gedrag van je hamstertje te voorkomen.

Mijn tips in dit geval zijn de graaftoren eruit, een hamster heeft daar niets aan en hij is niet zonder gevaar. Lekker je bodembedekking ophogen dmv je ladders, en begi nen met een laag tot de rand van je deurtjes en dan naar achter omhoog werken. Een Syr heeft echt behoefte aan meer graafruimte. Spullen van de achterwand af en meer in je inrichting verwerken zodat het een geheel wordt met verschillende verstopplekken en de ruimte meer gebroken wordt. Je kan je huizen ook gebruiken als 'muren' voor je bodembedekking.

Dit is absoluut niet gemeen of negatief bedoeld! :D Ik typ op mijn mobiel.

Voor een ieder die overigens gewoon over hamsters wilt praten en los van HamsterScaping, er is gewoon een algemeen hamster topic :) Ik wil dit topic graag doelgericht op HamsterScaping houden :D
[HK] Bokkers met hamsters #3

Dankjewel. De graaftoren is voor mij nu pure noodoplossing, dat is een van de hoekjes waar ze constant zat te knagen, zo erg dat ik er wakker van werd, daarbij vindt ze 'm wel echt leuk. Zaagsel is achter hoog, moet nog iets bij, zaagsel was op.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 00:08

@Denise Mango is haar tweede hamster, een opvangertje die ze graag naar een nieuw goed huisje wilde doen zodat ze mocht het nodig zijn weer een andere hamster kan opvangen. Oei is alles goed verder?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 09:03

Zucht nee helaas :( Als ik meer duidelijkheid heb leg ik het wel uit. Als er nog iets te vertellen valt..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:46

Knuffel Denies :(:)

Mango is mijn opvangertje! Hij stond op Marktplaats in een minikooitje met een mini radje.

Afbeelding

Toen opgehaald, zat hier heel dichtbij en zag dat er al mensen op geboden hadden. Was bang dat ze hem voor altijd in die kooi zouden laten :(:) .
Het idee was om een forever home te zoeken, maar als dat niet lukte mocht hij lekker bij mij blijven.
Maar nu komt Jorex hem ophalen morgen <3.

Met mijn andere, eigen hamster Zuzu gaat het super goed. Ze is zo schattig en vermaakt zich zo goed in haar verblijf <3

Ze is ook mega nieuwsgierig en komt altijd even buurten als ze me hoort.

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 11:53

Ooh sorry ik denk dat ik in de war was met Zuzu. Maar heel fijn dat Mango bij Jorex mag wonen, dat wordt een top huis!

Hier is afgelopen zondag een nestje geboren waar ik 's avonds achter kwam. Ik had het nestje nog niet verwacht want moeders was nog niet echt heel dik. Toch lagen er hele kleine beebies maar dat was van korte duur. Van de 7 ukken zijn er ondertussen nog maar 2 over en ik weet niet of ze het überhaupt gaan halen. Frustrerend en machteloos toekijken ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:00

Oei Denies, dat is zuur ! Hopelijk redden die 2 het nog!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:13

Oh wat naar Denise.. Heel vervelend lijkt me dat met die ukkies.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:40

Sterkte Denise, ik duim voor je , maar vrees een beetje dat er iets mis is met het hele nestje :(

Iemand nog tips. Ik heb sinds een week een jong rusje ( 5 weken) in een prachtige scape zitten. Hij heeft het denk ik ontzetten naar zijn zin, want het graaft een heel tunnelsysteem ( ik zie drie uitgangen in het aquarium ).
Maar ik zie hem dus niet, ook niet als ik meerder nachten om 1:30 in de nacht naar bed ga en de hele dag er bijna naast zit.
en om te checken of het wel goed gaat , leg ik op verschillende plekken eten neer, dat is altijd weg in de ochtend.
Heb hem deze week 1x gezien, hij reageerde niet heel angstig. Ik mocht in de buurt komen en wat eten voor hem neerleggen, hij houdt gepaste afstand maar zodra mijn hand weg is , gaat hij de meelworm opeten/ in zijn wang proppen.

Hoe doen jullie dat ? Of heb ik gewoon pech? Of kost dit meer dan een week.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:53

Er is niets mis met het nestje. De ukken worden namelijk niet geruimd maar liggen gewoon dood tussen de andere. Moeders lijkt weinig tot geen melkproductie te hebben, dan overleven ze het inderdaad niet. In mijn zeven jaar als fokker heb ik dit nog nooit meegemaakt. Wel iets anders tragisch maar dat kwam voort uit stress tijdens noodweer. Ook maar één hamster ooit die daar schijnbaar last van had .. maar was ook heel tragisch.
Tot nu toe bestaat het nest uit twee ukken, al de hele dag. Deze lijken beide wel een gevuld melkbuikje te hebben. Ik juich nog niet te vroeg ...

Een jong hamstertje slaapt nog veel meer dan een volwassen hamster (12weken). Je hamstertje is 5 weken oud en hoogstwaarschijnlijk net een aantal dagen bij je, het diertje heeft dus echt nog de tijd nodig om te acclimatiseren aan zijn nieuwe omgeving. Het is fijn dat ie zich al op zijn gemak voelt in de bak en lekker zijn gang kan gaan, dat geeft veel voordelen voor het wenproces, maar voorlopig duurt dat nog wel even! Ik zou me er nu niet te druk om maken en gewoon kijken hoe het hamstertje zich ontwikkeld en wellicht nieuwsgieriger wordt naarmate die bij jou is. Dit is echt nog heel kort. Straks als je hamster zo'n twee weekjes bij je is zou je die best eens kunnen opgraven bijvoorbeeld. Maar voor nu zeg ik lekker laten.
Ik ben overigens wel benieuwd naar je scape! :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:27

Oh sorry, voor mijn woordgebruik over iets mis met het nestje. Ik dacht meer in de richting van geen melk. En ik heb vooral heel veel ervaring met ratten (en paarden ), en niets met hamsters.

Mijn scape heb je al gezien :) op facebook. Maar ik vind het hier gezelliger.

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:30

Dan bedoelen we inderdaad hetzelfde, het kwam op mij als een gezondheidskwestie over - sorry.

Ohja die heb ik inderdaad al gezien! Er werd toch positief onder je bak gereageerd of heb ik het mis?
Maar eerlijk, geef her beestje wat tijd :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:53

xDenies schreef:
Dan bedoelen we inderdaad hetzelfde, het kwam op mij als een gezondheidskwestie over - sorry.

Ohja die heb ik inderdaad al gezien! Er werd toch positief onder je bak gereageerd of heb ik het mis?
Maar eerlijk, geef her beestje wat tijd :)

Oh ja zeker, en het is ook een prima groep. Maar bokt is nu eenmaal al jaaaaaren ( ik ben ooit weggeweest, en had mijn account verwijdert) mijn plekkie.

En dank voor je tips en uitleg, dan geef ik hem lekker de tijd :) ( Dat ze nog meer slapen als ze jong zijn wist ik niet)
Ik duim voor je twee kleintjes

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 08:54

Ik snap het! Nou precies voor die mensen heb ik dit topic gemaakt :P

Graaggedaan, je bent altijd welkom met vragen :) Je kan een hamstertje van 4 weken oud vergelijken met een peuter en dat groeit tot 12 weken op naar een kleuter, kind, tiener & volwassen :P Ik zeg altijd een peuter slaapt ook tussendoor nog. Sommige hamsters hebben uiteindelijk wel een zetje nodig maar daar zou ik me niet druk om maken. Hier pak ik mijn hamsters sowieso pas na 2 weken op als ze hier net zijn komen wonen. Gaat automatisch eigenlijk.
Gyda & Odin waren wel héél bang dus daar ben ik direct mee aan de slag gegaan maar die hebben dan ook een andere basis gehad dan bij een kleinschalige hobbyfokker.

Ik wil nog niet te enthousiast zijn maar de twee kleintjes hebben wederom een nacht doorstaan! Ze beginnen pigment te krijgen, oortjes zijn uitgeklapt - het begint eindelijk ergens op te lijken!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:11

Mooi dat ze weer een nacht doorkomen. Hoe verder ze komen hoe groter de kans dat ze het overleven toch? Heel veel sterkte met het verlies van de andere jongen.
Mijn huidige scape :+
Afbeelding

Het is toch handig zo'n extra opbergbox bij het verhuizen. Ook al is de reden niet leuk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 18:14

Ondertussen zijn ze vijf dagen oud, we blijven voorlopig nog even door duimen maar precies zoals je zegt; hoe verder ze komen hoe groter de kans op overleven wordt. Maar zeg nooit nooit ....
Het blijft wel vreselijk zuur dat ik vijf ukjes ben verloren :(

Ik vind je huidige scape wel erg vol hoor!! *\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb vandaag mijn flyers binnen gekregen. De nieuwe stamkaarten voor mijn Hamstery, dankzij een idee van een collega fokker maar dan wel met mijn eigen draai er aan. En mijn HamsterScaping flyer afgedrukt, ben er zo trots op :D

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:02

Hoi allemaal!

Ik meld me hier hier ook! Al tijd lid van de Facebook groep en ik heb een prachtige hamsterscaping in de kamer staan. Onze dwerghamster laat zich alleen nooit zien. Heb hem al maanden niet gezien, behalve met verschonen van het hok. Het is dat zijn eten opgegeten wordt, anders zou ik gaan twijfelen dat hij er nog zat. Toevallig hebben we nu een logeer dwerghamster en die laat zich Een paar keer per dag geregeld zien.

Moeten we hem gewoon gaan uitgraven s avonds of wordt hij daar bang van?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 13:13

Ik zou hem inderdaad opgraven, maanden niet zien zou ik ook niet afwachten zeg maar. Dat kan natuurlijk altijd. Hoe lang heb je de hamster? Heb je een foto van je inrichting? Woont je logeerhamster in een soortgelijke kooi of is het appels met peren vergelijken?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:22

De hamster is hier nu denk ik een 4-5 maanden.

De logeerhamster zit ook wel in een scaping, maar heeft wel minder graafmogelijkheden. Ik zal zo eens foto’s zoeken van mijn bak.