Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:45

DatBenIkNou schreef:
Daar ben ik het niet zo mee eens. Zeker met meerdere honden vind ik het persoonlijk geen optie om het het in het eerste stuk maar beetje te laten gaan. Gehoorzaamheid begint bij mij al bij het aanlijnen en de deur uitstappen. Geen druk gedoe.

Je snapt duidelijk mijn post niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:49

KimD schreef:
DatBenIkNou schreef:
Daar ben ik het niet zo mee eens. Zeker met meerdere honden vind ik het persoonlijk geen optie om het het in het eerste stuk maar beetje te laten gaan. Gehoorzaamheid begint bij mij al bij het aanlijnen en de deur uitstappen. Geen druk gedoe.

Dit ene zinnetje maakt het niet direct begrijpelijker dan.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 21-12-19 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:51

DatBenIkNou schreef:
KimD schreef:

Want?

Jouw reactie op mijn post heeft geen toegevoegde waarde, dus dan lijkt het me niet dat je de post begrepen hebt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:54

Maar alleen schrijven dat ik je niet begrijp, maakt het niet echt begrijpelijker? Ook niet echt toegevoegde waarde. ;)

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:04

Zoals KimD het omschrijft gaat het bij Dexter ook. Hij trekt echt je arm niet uit de kom maar er staat wel druk op de lijn. Als je dan gaat lopen terugtrekken en corrigeren trekt ie vervolgens wel je arm uit de kom want dan wil ie alleen maar weg, weg, weg. Als je hem op zo'n moment gewoon even zijn spanning eruit laat lopen, loopt ie na een paar minuten vanzelf naast je.

Dundy is gelukkig enorm makkelijk en sjokt altijd naast je. Ook als er geen riem aan zit. Saai beest :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:00

Als ik de spanning er eerst uit wil hebben als ze bijvoorbeeld een kat heeft gezien kan het best lang duren. Misschien als ik eerst in de tuin gehoorzaamheidsoefeningen ga doen, dat kan ik weleens proberen in zo'n situatie.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:24

Ik ga ook hier maar even de vraag stellen... Want het is zo moeilijk

Eerst maar vooropgesteld rocksy is giardia vrij eindelijk na 5 weken tobben.

Waren jullie pups snel zindelijk ?

Onze pup nu 14 weken oud is namelijk nog niet zindelijk het kwartje dubbeltje of wat dan ook wil maar niet vallen lijkt het. :')

Ze piept niet en als ze piept heeft ze het al gedaan of is er gewoon middenin gaan liggen. En het is nou niet dat ze geen ruimte heeft.

Poepen doet ze meestal gewoon buiten maar net ineens binnen laten we het houden op een vergissing. En buiten nog eens 2 x nou had ze op stal wel aardig het een en ander lopen vreten.

Als ze losloopt in de woonkamer kan ik ook blijven ruimen ze geeft het gewoon niet aan. Ja heeeeeel soms bij de balkondeur daar loopt ze dan heen en als ze dan een plasje doet doen we haar goed belonen.

Soms laat je gaat naar buiten gaat ze gewoon liggen slapen. Je draait Je om en ze is binnen en gaat daar plassen.

Ook zit ik met het water ze is een natnek vanaf begin af aan we hebben haar altijd op onbeperkt water staan.

Maar soms drinkt ze zoveel achter elkaar dat we om de 5 min naar buiten moeten omdat ze zoveel moet plassen.

Het zelfde met trainen wat een ramp is ze alleen als het haar uitkomt wil ze meedoen anders gaat ze gewoon liggen of ze loopt weg en dan kan je dat snoepje stuk kip of ander lekkers voor haar neus houden..... Als ze er wat voor moet doen nou laat dan maar Want daar heb ik geen zin in.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:42

Onze pup was megasnel zindelijk maar gaf het ook nauwelijks aan. Zodra ze ook maar naar de achterdeur keek moest ik erbij zijn zeg maar. Maar vanaf het moment dat ik haar signaal zag was het ook klaar. Ze was met 11 weken al volledig zindelijk zelfs op andere plekken. Ik denk wel dat we veel geluk hadden, want zoveel ervaring hadden we niet.
Je vertelt dat ze veel water drinkt, laatst hoorde ik nog bij de dierenarts, dat pups daar soms geen rem op hebben. Misschien een idee om iets minder water aan te bieden.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:47

Hier 1 die snel zindelijk was.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar of uitzonderlijk dat ze met 14 weken nog niet zindelijk is. Bij de ene duurt het langer dan bij de ander. Goed belonen als ze buiten plast en bij een ongelukje vooral niet straffen, maar negeren. Uiteindelijk komt het bij iedere pup wel goed.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:52

Met 14 weken niet zindelijk is helemaal niet raar hoor! Wat wel belangrijk is, is dat je niet gaat wachten tot de pup aangeeft te moeten, want als ze het al aangeven ben je gegarandeerd te laat in het begin. Zorg dat je letterlijk na elke slaapje, eten en spelen de hond direct mee neemt naar buiten, dat heeft hier het best gewerkt.

Verder laat ik het water altijd staan. In de meeste gevallen lost het velen drinken zichzelf wel op. Ga je water weghalen dan kan het zijn dat ze ineens heel erg veel tegelijk gaan drinken wanneer ze wel water krijgen. Wat je eventueel kan doen is het na een uur of negen weghalen zodat het ‘s nachts wat makkelijker wordt.

Wat betreft trainen, het is nog een extreem jonge hond en de ene les gaat beter als de ander. Misschien dat je hondje op de dagen dat de les niet goed gaat, gewoon al te veel prikkels heeft gehad. Ik zou je daar nu nog niet teveel zorgen over maken. Ik zou hem zelf dus ook niet forceren om maar te doen wat er gevraagd wordt. Lukt het die les niet, jammer dan. Maak je trainings moment dan lekker kort en sluit het in ieder geval positief af.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 21:15

Boellie was mega snel zindelijk. Djes heeft even iets langer geduurd omdat ik haar ritme niet snapte.
Dus ik schrijf ieder plasje en poepje op met tijd. En vanaf daar ga ik op schema naar buiten. Ipv ieder uur iedere 2 a 3 uur als haar schema dat aangeeft. :)

duidelijk en consequent zijn. En alles buiten uitvoerig belonen. :)
Gewoon even alleen naar buiten om t zindelijk maken erin te brengen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:29

Als ik met beide tegelijk loop willen ze in het begin ook wel eens trekken. Daarom loop ik als ik ze beide meeneem altijd met heupgordel. Dat loopt veel fijner met spanning op de lijn :Y)

Qua zindelijkheid. Gewoon volhouden. Sommige honden zijn nou eenmaal niet zo snel. Mijn teefjes waren hier in een paar dagen zindelijk maar Ravi heeft er een jaar over gedaan. Het komt heus wel goed :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:41

Mera heeft vanavond voor het eerst vuurwerk op een paar meter afstand gezien. Ik zag dat ze in de verte met tolletjes bezig waren dus tsja, je moet het maar een keer gezien hebben dus gewoon door gelopen. Toen gooide ze ineens knettervuurwerk de tuin uit dus Mera had zoiets van, 'Wooooooow!' :P Maar wel nieuwsgierig, stukje naar achter maar wel gelijk weer terug kijken. Toen hadden die kinderen door dat er een hond liep en stopten ze gelijk en kwamen ze kijken. Mera dacht echt, OH MY GOD!!, die vond die kinderen ineens eng :') (ineens 5 kinderen op je af …) maar ze ontdooide snel en heeft ze toen heel enthousiast begroet. We zijn verder gelopen en ze gooide nog één keer zo'n knettervuurwerkding, dus Mera precies hetzelfde omdraaien en kijken, daarna weer snuffelen. Ben nog een stukje terug gelopen en daarna weer verder gewandeld. Denk dus een oké eerste ervaring :P (het had in ieder geval veel erger gekund :o )

We gaan het wel zien de komende dagen en we maken er wel het beste van. Bodhi geeft er in ieder geval niet zoveel om en voor Lupa is het natuurlijk wat lastiger, die ziet en hoort slechter maar voelt wel de trillingen denk ik.

Hier is Mera zo goed als zindelijk en ik herken het aan hele kleine dingetjes als ze moet. Maarja het komt wel eens voor dat er nog eens een ongelukje is. Bench is iig altijd droog gebleven en ze kan het ook langer ophouden. Bodhi was ook pas heel laat zindelijk.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:00

Vandaag weer bij de pups geweest, ze zijn bijna 4 weken. Vandaag zijn er ook foto’s van ze gemaakt.
We hebben in iedergeval de knoop door gehakt dat er een reu komt en niet de teef.
We hebben wel al een voorkeur wat betreft de reu maar wachten nog heel even af met definitief kiezen.

Dit is het teefje.
Afbeelding

De reuen
.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:06

Ohhhhh Zorry hoe cute <3

Skye was al heel snel zindelijk. Na het verhuizen wel ongeveer een week met plasmatjes gewerkt en daarna stond ze al netjes bij de deur. Standaard na slapen, eten en spelen even naar buiten en verder non stop in de gaten houden.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:10

Oh die 2e reu is knap!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:14

Oooh wauw! Hier ook de 2e <3

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:19

Dat is voor ons juist de gene die het zeker niet gaat worden .
Maar smaken verschillen gelukkig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:20

Haha ik houd van vlekjes :P Maar het word gelukkig ook jouw pup! Dus wat bij jullie past is het belangrijkste :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:27

Zorry, wat een schatjes <3 Vooral dat 2e reutje. Ik kan alleen niet terugvinden wat voor ras het is? Lijkt op een AmStaff?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:32

Het zijn Staffordshire bull terriërs.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:38

Komt een soort van in de buurt :Y) Is voor een kenner vast makkelijk te zien, dat verschil _O- Las volwassen honden zie ik het wel, maar als pup lijkt het allemaal. Zo denk ik ook steeds dat de Beauceron in dit topic een over-sized Kelpie is _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 22:40

Dat teefje is heel leuk getekend op t kopje!
Ik hou niet zo van wit dus normaal zou reu 2 meer bij mij passen qua kleur maar ik denk dat ik voor 3 zou gaan

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:44

Onze voorkeur is op het moment reu 4.
Die is rood met een wit hoofd.
Afbeelding
Afbeelding

De teef is echt prachtig en kwa aftekeningen helemaal, alleen laat zei nu al een pittig karakter zien en aangezien moeder ook een pittige tante is zijn wij bang dat zei niet goed bij ons in de roedel gaat passen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:46

Ooh ik zag zo niet dat die bruinig is, wauw! <3 Mooie kleurtint! Het teefje is inderdaad ook heel mooi.