Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 18:42

xxwienekexx schreef:
Hallooo :D

Daisy heeft voor het eerst voor m'n goede camera gestaan vandaag :D
Jammer van t takje, maarja ze stond even stil :Y)

[ [url=m/a8G1ux.png]Afbeelding[/url] ]

Knapperd! Je mag hier ook altijd komen oefenen hoor hihi

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:36

Aah wat een poepies komen hier voorbij <3

We hebben vandaag nog een stukje clicker training gedaan. Echt nog het beginsel natuurlijk. Je merkt wel dat hij het snel doorheeft! Ik heb hem ook op bepaalde momenten beloond als hij gaat zitten (uit zichzelf, want het commando kent hij nog niet) en nu gaat hij op vaste plekken zitten wachten: voor de lift, in de lift, voor de voordeur. Mega cute :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:46

Haha, dankjewel .. niet alle foto's zijn even charmant hoor :P Maar dit is wel typisch Bo :')

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo benieuwd welke gelijkenissen ik ga zien ..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 20:21

Simoonzel schreef:
Aah wat een poepies komen hier voorbij <3

We hebben vandaag nog een stukje clicker training gedaan. Echt nog het beginsel natuurlijk. Je merkt wel dat hij het snel doorheeft! Ik heb hem ook op bepaalde momenten beloond als hij gaat zitten (uit zichzelf, want het commando kent hij nog niet) en nu gaat hij op vaste plekken zitten wachten: voor de lift, in de lift, voor de voordeur. Mega cute :P

Dat is fijn dat hij het zo snel snapt! En maakt het nog makkelijker er een commando aan te koppelen. Want je weet nu wanneer hij het doet.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:23

Aah wat een leuke puppen weer <3

Wat stoppen jullie in een Kong? Tot nu toe heb ik alleen maar brokken met een beetje geprakte banaan gedaan, maar het mag ondertussen wel wat moeilijker worden :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:32

Ik heb al vruchten Als aardbij in kleine stukjes. Met water (tape over her gay van de Kong) vriezer in. Als het bevroren is tape er af en de honden genieten.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:45

kiwiwitje schreef:
xxwienekexx schreef:
Hallooo :D

Daisy heeft voor het eerst voor m'n goede camera gestaan vandaag :D
Jammer van t takje, maarja ze stond even stil :Y)

[ [url=m/a8G1ux.png]Afbeelding[/url] ]

Knapperd! Je mag hier ook altijd komen oefenen hoor hihi

Hahaha :D Nou ik fotografeer niet meer maar heb wel een goede camera en lens, dus altijd leuk om die weer uit t stof te pakken :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:46

xDenies schreef:
Haha, dankjewel .. niet alle foto's zijn even charmant hoor :P Maar dit is wel typisch Bo :')

[ [url=m/TvNy1p.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cf08Nn.png]Afbeelding[/url] ]

Ohh dat lijkt me ook zo leuk (en spannend :D)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 22:50

Ik heb al een tijdje een camera(nikon D3300) sinds 2 jaar ofzo. Met altijd een standaard kitlens. November 2018 heb ik een andere lens bijgekocht. (Durf zo niet meer te zeggen welke) ik weet wel dat het de maat na de kitlens is. Ze sluiten op elkaar aan.

Maar heb niet zo’n kans om foto’s te maken omdat ze eigenlijk niet los lopen en vriendlief nogal ongeduldig is _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:53

xxwienekexx schreef:
xDenies schreef:

[ [url=m/TvNy1p.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cf08Nn.png]Afbeelding[/url] ]

Ohh dat lijkt me ook zo leuk (en spannend :D)

Vooral dat laatste ……

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 23:11

Ik hoop stiekem wel dat je veel geljjkenissen stuurt. Das altijd leuk Denies

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:25

Hier deed ik in kleine gaatje brood duwen en nat maken met water en laten bevriezen. Daarna vullen met pate, blikvlees, karnemelk of yoghurt oid. Vervolgens daar koekjes of stukjes brood in. En in het midden zo'n dun kauwstaafje waar bijv. Kip, eend of vis omheen gewikkeld zit.

Als ik niet bevroren gaf dan deed ik zo'n stokje deels door dat kleine gaatje duwen nadat ik al diverse koekjes er in gestopt had die er of makkelijk of bijna onmogelijk uit konden. Eigenlijk alles wat door het gat pastte en mijn honden lekker vonden dat ging er in

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:50

kiwiwitje schreef:

Ik hoop ook zeker op een soort look a like qua karakter. Maar ook wel met eigen dingetjes. Maar blijf het an sich wel spannend vinden tot het moment dat de pup mee naar huis zal komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 00:00

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik hoop ook zeker op een soort look a like qua karakter. Maar ook wel met eigen dingetjes. Maar blijf het an sich wel spannend vinden tot het moment dat de pup mee naar huis zal komen.

Ik heb zo te zien nog last gehad van typgebrek ook :') maar je snapte me!
Gelijkenissen zijn heel leuk als het natuurlijk de gelijkenissen zijn waar je blij van word. Maar het is sowieso al leuk om zo’n direct familielid te kunnen krijgen natuurlijk

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:06

Haha ja! Het gepiep mag wat minder :') Bo is erg aanwezig en gaat dan zitten piepen en als dat niet helpt pootjes geven of een blaf tussendoor. En dan moet ie bijv naar buiten. Dat mag echt minder.
En ja volle familie... zijn er maar weinig die kunnen zeggen dat ze dat hebben.

Bo is sinds het vuurwerk en de aanval van afgelopen maandag wel heel onzeker op straat. Zit me even te bedenken hoe ik dit nu ga verbeteren. Zucht :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:12

Ik vind die zakjes gestoomd vlees van FarmFood ideaal. Wij vullen zes Kongs met het grote zakje. En dan in de vriezer, vers stinkt dat teveel := Soms gewoon blikvoer en als we geen voorraad in de vriezer hebben wordt het kruidenboter of pindakaas.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:41

Even een kleine samenvatting van de eerste dag... slapen, plassen, slapen, plassen én poepen, slapen, spelen, slapen, eten, slapen.

Nu slaapt ze nog maar ik wil eigenlijk wel zometeen naar bed :+

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:10

Voor in de Kong zijn de kuipjes van Edgard & Cooper ook geschikt. Die kan je mengen met eender welke brok en er zijn ontzettend veel smaken. En wij doen er ook heel vaak kaas in.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 09:01

Misschien ook maar weer eens doen, de kong vullen. Moet daar handschoentjes voor aantrekken aangezien ik dus mega allergisch ben voor t materiaal van dat ding.

Zo direct familie is zeker een mooie kans Denies!
Ik heb vorig jaar bijna een half zus van boellie overgenomen. Zelfde mama. Maar uit eindelijk besloten ze haar toch zelf te houden. Heb ze nog steeds op fb.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:59

Ik kruip maar weer even onder mijn meeleessteen vandaan... Een hele tijd geleden had ik hier gereageerd dat mijn vriend en ik op de lijst stonden van een Beauceron pup. Wegens omstandigheden duurde het allemaal wat langer, maar nu zijn de pups 2 weken oud en volgende week gaan we een keertje kijken. Niet om te kiezen, maar we zijn dan toch in de buurt. Ik kan echt niet wachten!!! De fokker plaatst met regelmaat foto's op facebook en ik kan echt niet stoppen met naar de heerlijke steeds dikker wordende wurmpies te kijken <3 <3 <3

Prachtige puppies komen er trouwens voorbij hier! Theadora, hoe ging de eerste nacht? =)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 10:05

theadora99 schreef:
Even een kleine samenvatting van de eerste dag... slapen, plassen, slapen, plassen én poepen, slapen, spelen, slapen, eten, slapen.

Ik maak een pup rustig gewoon wakker zodat ie kan plassen. Liever dat dan wakker worden en gelijk plassen. Heb dat dus met onze pup ook gewoon gedaan. Ik hield daar aan; ieder uur naar buiten en extra met eten, spelen etc. Maar sliep hij bijvoorbeeld al 3 uur. Dan pakte ik hem op, maakte hem op de weg naar buiten wakker en dan zette ik hem op het gras. Plasje doen, belonen, oppakken en weer naar binnen. Als ik hem dan in zijn mandje legde sliep ie gewoon weer verder.

AlphaDaemon Spannend! Heb je al ''zekerheid'' dat er al een pupje voor jullie tussen zit?

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:30

kiwiwitje, ja die zou er voor ons wel tussen moeten zitten ja. Wij willen gaan voor een teefje en er zijn "genoeg" teefjes voor het aantal mensen die graag een teefje willen. Daarbij staan we ook hoog op de lijst, dus tenzij er echt iets geks gebeurd verwacht ik wel dat er een pupje voor ons is =) En goede tip trouwens, die ga ik ook onthouden straks als onze pup er is

Edit: typ fout
Laatst bijgewerkt door AlphaDaemon op 14-01-19 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 10:34

AlphaDaemon schreef:
kiwiwitje, ja die zou er voor ons wel tussen moeten zitten ja. Wij willen gaan voor een teefje en er zijn "genoeg" teefjes voor het aantal mensen die graag een teefje willen. Daarbij staan we ook hoog op de lijst, dus tenzij er echt iets geks gebeurd verwacht ik wel dat er een pupje voor ons uit =) En goede tip trouwens, die ga ik ook onthouden straks als onze pup er is

Dat is fijn om te weten dat er in principe zeker een pup voor jullie tussen zit!
Ach iedereen doet het op zijn eigen manier dat zindelijk maken! Komt vast goed.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:08

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja geen exact kopietje maar wel de fijne dingen van je hondje :D

theadora99 schreef:

Klinkt goed xD Hoe heb je geslapen? :D

AlphaDaemon schreef:
kiwiwitje, ja die zou er voor ons wel tussen moeten zitten ja. Wij willen gaan voor een teefje en er zijn "genoeg" teefjes voor het aantal mensen die graag een teefje willen. Daarbij staan we ook hoog op de lijst, dus tenzij er echt iets geks gebeurd verwacht ik wel dat er een pupje voor ons is =) En goede tip trouwens, die ga ik ook onthouden straks als onze pup er is

Edit: typ fout

Leuk, spannend enzoo :D Ben benieuwd wat voor pup je gaat meenemen :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:42

Ja ik heb haar ook wakker gemaakt. Ze heeft beel steun aan onze oudere hond (van 5) en overal waar hij durft te lopen, durft zij ook. Nacht is prima gegaan, 1 plasje in de bench en verder vannacht buiten geplast! Vanmorgen meegenomen iets meer ontdekken hier in de buurt. Maar verder alles tot nu toe goed!