Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Behalve dat ze nooit meer apporteerspelletjes kunnen spelem buiten de eigen tuin, een deel van hun hondentaal verliezen in losloopgebieden, Met de nek aangekeken worden, je op moet letten je je buren niet tegen je in het harnas te jagen zodat ze om jou op de kast te jagen een anonieme melding doen. Oh en als baasje op je tenen lopen want als de nare labrador van de buren jou hond aan zou vallen en jou hond zich iets te agressief zou verdedigen mag hij ingeslapen worden(want wat is "ernstig", is dat bloed trekken, of moet die hond aan stukken geregen zijn?). En alle lieve rasgenoten in het asiel hebben ook pech en mogen er vooral niet te lang zitten. Dus maar snel naar een (misschien niet 100% toffe) nieuwe baas?
Er zijn nog zoveel haken en ogen, onduidelijkheden en moeilijk te controleren feiten. Maar zeggen dat er dan "niks aan de hand" is vind ik kul.
En ondertussen fietst die agressieve labrador van de buren overal doorheen.
dierenfan schreef:Gelukkig heeft mijn pup een mooie rechte rug. Als de duitser op de lijst komt wordt hij spontaan een oost europese herder zonder stamboom. Niemand die kan bewijzen dat het niet zo isbedoel maar het heeft zo zeer ook geen zin dit soort regels.
Diablo schreef:Ik word er doodmoe van dat de HR honden (en dan vooral de stafford en pitbull) zo als slachtoffers behandeld worden. Zij zijn zielig, want zij kunnen niet meer lekker rond rennen, niet meer met balletjes spelen etc.
Dat het vele malen erger is dat er onschuldige honden de dood in gejaagd worden, hebben ze het niet over. Toon daar eens wat compassie voor ipv alleen in je eigen straatje te denken. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Ik hoop echt dat er wat gaat gebeuren en dat de onschuldige honden eindelijk eens beschermd worden. Ze zijn er in ieder geval mee bezig en ik ben er blij om. Dat er dan andere honden niet meer met een balletje kunnen spelen, so be it.
Citaat:Ik begrijp niet dat er destijds in ipv RAD1 geen muilkorf voor >20 is gekomen en nu nog steeds geldt.
Enig idee hoeveel ellende door serieuze bijtschade dat zou hebben gescheeld?!
Dat er na het advies eenis gaan branden over dat het heel veel haast heeft mag ik hopen. En dan met grote excuses aan degenen die slachtoffer van gebrek aan bescherming hiertegen zijn geworden.
Wel eens door een hond gebeten?
Imo zou een ieder die jamaart naar een training voor politiehonden moeten gaan en met pak aan een beetje een indruk krijgen van wat een hond kan doen.
Citaat:Hier ook zo'n vrouw met een jonge Kruising Pit Staff die roept dat haar hond zo graag wil spelen wanneer ik haar ontloop. Dat doe ik omdat de eerste ontmoeting niet lekker verliep, haar hond stond strak en was aan het duwen, kop op de schouwer duwen, staart strak recht ophoog met een korte snelle kwispel, alle tekenen die je niet wil zien. Mijn best wel hond sociale honden gingen grommen, terecht ook vind ik. Vervolgend krijg je een je ziet wel wie er het gevaarlijkst is naar je hoofd.Bewijsdrang dat zij een sociale hond heeft wat tot vervolg kan hebben dat het een keer goed mis gaat en die van mij willen echt niet vechten en winnen het ook niet....en dan trouwens nog de opmerking er nog achter aan je mag blij zijn dat hij aan de lijn zit.
MyWishMax schreef:dierenfan schreef:Gelukkig heeft mijn pup een mooie rechte rug. Als de duitser op de lijst komt wordt hij spontaan een oost europese herder zonder stamboom. Niemand die kan bewijzen dat het niet zo isbedoel maar het heeft zo zeer ook geen zin dit soort regels.
Daarom wordt er in het advies dus ook gesproken over lookalikes en kruisingen, die willen ze ook muilkorven of kort aangelijnd. Zou makkelijk zijn, even gewoon iets uitzoeken wat beter in het straatje past. Nu maar hopen dat de mensen met de agressieve dieren niet op dat idee komen. Ik vind het ten tijde van de RAD heel iets anders, daar werd anders het doodvonnis getekend.
Ik heb trouwens in 1 van de 10000000 berichten over dit advies ook een uitgebreide uitleg van ernstig gezien. Dat was iets met weefsel wat moest ontbreken/weggescheurd moest zijn. Ik kan hem niet meer vinden helaas.
dierenfan schreef:Men heeft gewoon veel maar aan een test in het dagelijks leven. Organiseer maar iets om goed beeld te krijgen van bepaalde honden en deel maar officiele certificaten uit dat de hond vrijgesteld is van de muilkorf en aanlijn regeling omdat deze op volwassen leeftijd zijnde normaal aanvaardbaar gedrag vertoond in situaties die je normaal tegen komt. Hoeft dus niet te spelen met andere honden. Negeren of kijken maar mee lopen met eigenaar is ook goed. Moet fatsoenlijk mensen en zeker spelende kinderen kunnen passeren enz. Verzin maar wat. Echter wel hond EN eigenaar samen alles laten doen in de test.
Askja schreef:Mee eens. Tijdens zo'n politiehondentraining in het pak, en dan eens ervaren hoe het is om gegrepen te worden door een agressieve hond. Kan best een goeie eye-opener zijn voor hardleerse hondenbezitters.
En muilkorf >20 kg, in ieder geval binnen de bebouwde kom en in wandelgebieden, lijkt me ook geen slecht plan. Buiten de bebouwde kom hoge boetes voor mensen die hun honden niet onder appèl en/of op hun terrein weten te houden en daardoor gevaarlijke situaties veroorzaken (denk ook eens aan loslopende/van het erf ontsnapte honden op/naast een 80 km weg - vaak genoeg gezien ...)
Met zon muilkorfplicht ben je meteen ook van dit soort discussies/controntaties af:
Huertecilla schreef:Askja schreef:Mee eens. Tijdens zo'n politiehondentraining in het pak, en dan eens ervaren hoe het is om gegrepen te worden door een agressieve hond. Kan best een goeie eye-opener zijn voor hardleerse hondenbezitters.
En muilkorf >20 kg, in ieder geval binnen de bebouwde kom en in wandelgebieden, lijkt me ook geen slecht plan. Buiten de bebouwde kom hoge boetes voor mensen die hun honden niet onder appèl en/of op hun terrein weten te houden en daardoor gevaarlijke situaties veroorzaken (denk ook eens aan loslopende/van het erf ontsnapte honden op/naast een 80 km weg - vaak genoeg gezien ...)
Met zon muilkorfplicht ben je meteen ook van dit soort discussies/controntaties af:
Zie echt niet waarom er zo'n onwil is om echt serieus mensenleed te voorkomen.
LEZEN de jamaar-ers niet? Het gaat omaantallen heel ernstige aanvallen van mensen die alleen maar de pech hebben om op het verkeerde moment iemand met een grote bijtende hond tegen te komen op straat.
Waarom willen hondeneigenaars niet begrijpen dat dit echt niet kan.
Diablo schreef:Ik word er doodmoe van dat de HR honden (en dan vooral de stafford en pitbull) zo als slachtoffers behandeld worden. Zij zijn zielig, want zij kunnen niet meer lekker rond rennen, niet meer met balletjes spelen etc.
Dat het vele malen erger is dat er onschuldige honden de dood in gejaagd worden, hebben ze het niet over. Toon daar eens wat compassie voor ipv alleen in je eigen straatje te denken. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Ik hoop echt dat er wat gaat gebeuren en dat de onschuldige honden eindelijk eens beschermd worden. Ze zijn er in ieder geval mee bezig en ik ben er blij om. Dat er dan andere honden niet meer met een balletje kunnen spelen, so be it.
geerke schreef:Huertecilla schreef:
Zie echt niet waarom er zo'n onwil is om echt serieus mensenleed te voorkomen.
LEZEN de jamaar-ers niet? Het gaat omaantallen heel ernstige aanvallen van mensen die alleen maar de pech hebben om op het verkeerde moment iemand met een grote bijtende hond tegen te komen op straat.
omdat veel mensen het vreselijk stoer vinden zo een lawaaierige blafbek aan de lijn....
Sonja89 schreef:Inderdaad geerke, precies daarom.
HC, als je zelf nu eens de moeite nam om serieus te lezen en tot je door te laten dringen wat er allemaal gezegd wordt en daarop te reageren in plaats van moord en brand te blijven schreeuwen, want je valt continu in herhaling.
Sonja89 schreef:Het was uiteraard figuurlijk bedoeld Sclimpre. Als iedereen wil meewerken aan herhaaldelijke cursussen en examens, waarom niet? Levert werkgelegenheid en geld op, de hondenbezitter betaalt uiteraard. De controle van de muilkorfplicht zou daarentegen alleen maar geld gaan kosten en wie gaat dat betalen? De maatschappij? Bovendien is het een extra stimulans om honden maar helemaal niet meer op te voeden, want bijten kunnen ze toch niet. Als er dan per ongeluk een muilkorf kapot gaat, is de ellende niet te overzien.
En inderdaad, een lijstje met rassen zal niet werken en zorgen voor verschuiving. Dus daarom iedereen van groot tot klein van de bank en samen zorgen voor een veiligere straat. Dat begint ook bij het kleine keffertje dat zich asociaal gedraagt en daarmee onbedoeld een reactie uitlokt. Alle honden kunnen leren luisteren en focussen op de baas.
Huertecilla schreef:Zie echt niet waarom er zo'n onwil is om echt serieus mensenleed te voorkomen.
Lezen de jamaar-ers niet? Het gaat omaantallen heel ernstige aanvallen van mensen die alleen maar de pech hebben om op het verkeerde moment iemand met een grote bijtende hond tegen te komen op straat.
Jis_ schreef:Ook best veel naïeve mensen die denken dat het allemaal schatjes zijn en pas gaan bijten als ze vals zijn gemaakt.
Geen een hond wordt vals geboren maar wel met een rot karakter en dat kan er heel gemakkelijk in gefokt worden.