Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Biebz schreef:Ik had denk ik nog wel even een berichtje gestuurd.
Even laten weten dat je het jammer vind dat je een tijd niks hoort en daardoor in de onzekerheid hebt gezeten. Dat jij het nu heb afgesloten en het hierbij laat. Ze weten dat de kat een huisje heeft gevonden en het goed heeft.
Thenexttry schreef:Uhm als jullie de laatste berichten ook zouden lezen zouden jullie zien dat ik wel degelijk een bericht terug heb gestuurd.
En dan het verhaal miscommunicatie en mij niet willen pushen.
Ik heb hun 2 weken geleden nog een duidelijk bericht gestuurd. Daar heb ik totaal geen reactie op gehad heeft niets met wel of niet pushen te maken. En gisteren kreeg ik een bericht wat er op neer kwam dat ze d'r toch wel terug wilde
Dit veranderde later plots.
Daarbij had ik 2 weken geleden gezegd dat ze niet was zoals hun haar nog kende : als kitten.
En dat ik de verhuizingen niet zag zitten
Remy schreef:Ik heb het hele topic gevolgd en ik krijg het gevoel dat het gewoon een dom communicatiemisverstand is.
Als je eerlijk bent tegen jezelf, ben je dan misschien stiekem toch wel een blij dat ze twee weken niet gereageerd hebben zodat je voor jezelf een goede reden had om het roer om te gooien en het contact te verbreken?
Ik heb het gevoel dat als je het vanuit haar bekijkt (ze heeft je juist niet willen pushen en daarom 2 weken niet achter je aan gemaild) dan komt dit waarschijnlijk als een klap in haar gezicht en in haar verontwaardiging heeft ze misschien veel scherper gereageerd dan ze wilde.
Jammer dat het zo moet verlopen, voor beiden zal dit een nare nasmaak geven, misschien was dat niet nodig geweest als de communicatie duidelijker was geweest?
pinto_1 schreef:Ik vind dit wel heel erg advocaat vd duivel spelen. Snap het uitgangspunt, maar als je het omdraait zou het logischer zijn als ze wel gereageerd hadden.
- TS heeft duidelijk aangegeven wanneer ze terug was van vakantie.
- Als je zo lang je kat hebt gemist zou je het contact toch "warm" willen houden
- Dan ga je niet zo'n boos bericht sturen terwijl TS uit eigen vrije wil gereageerd heeft
Of TS blij is of niet, is niet echt relevant lijkt me.
friendly schreef:Ik vermoed dat ze die vast wel mee hadden gehad als ze wel mochten komen. Zo komen ze over in elk geval nav de berichten die ts gedeeld heeft.
emil01 schreef:TS; fijn dat je rechtsbijstand je zekerheid kan geven over het kunnen houden van de poes. Verder heeft de vorige eigenaresse haar ware aard laten zien in de laatste mail, die wel snel kon komen. Nu proberen ze het op allerlei manieren goed van hun over te laten komen waarom ze zo lang gewacht hebben, maar dat zijn en blijven smoezen. Ik denk dat ze zeker nagevraagd hebben wat hun positie is en of ze poes terug kunnen eisen. Ook zij zullen te horen hebben gekregen dat dit niet rechtsgeldig kan en dat ze dus afhankelijk zijn van jouw goede wil. Nu jij hebt laten blijken de poes te houden, proberen ze je met intimidatie onder druk te zetten, zodat je de poes alsnog af gaat geven. Niet op reageren, houdt het netjes, dat geeft je ook de meeste kracht in geval van een actie hunnerzijds. Succes de komende tijd en blijf alert. Deze mensen laten zien dat ze niet graag een nee horen........
Remy schreef:emil01 schreef:TS; fijn dat je rechtsbijstand je zekerheid kan geven over het kunnen houden van de poes. Verder heeft de vorige eigenaresse haar ware aard laten zien in de laatste mail, die wel snel kon komen. Nu proberen ze het op allerlei manieren goed van hun over te laten komen waarom ze zo lang gewacht hebben, maar dat zijn en blijven smoezen. Ik denk dat ze zeker nagevraagd hebben wat hun positie is en of ze poes terug kunnen eisen. Ook zij zullen te horen hebben gekregen dat dit niet rechtsgeldig kan en dat ze dus afhankelijk zijn van jouw goede wil. Nu jij hebt laten blijken de poes te houden, proberen ze je met intimidatie onder druk te zetten, zodat je de poes alsnog af gaat geven. Niet op reageren, houdt het netjes, dat geeft je ook de meeste kracht in geval van een actie hunnerzijds. Succes de komende tijd en blijf alert. Deze mensen laten zien dat ze niet graag een nee horen........
Wat een bevooroordeelde, totaal niet op feiten gestoelde aannames![]()
Waar haal je dat helemaal vandaan??
Riel schreef:Ik denk vooral dat je vanaf het begin iets duidelijker had moeten zijn. Je hebt hen het gevoel gegeven dat de keuze voor een groot deel bij hen lag. Mooi dat je ze informeerde dat de kat nog leefde maar op het gebied van communicatie kon het allemaal nog scherper, vlotter en duidelijker, ook van jou kant. Dit zie ik hier als een belangrijk leerpunt, niet enkel voor TS maar voor iedereen.
Duidelijk communiceren = moeilijk maar belangrijk.
Thenexttry schreef:Ik begrijp hun gevoelens ook best en dat is niet waarvoor ik de deur dicht gooi.
Dat ik de deur dicht gooi is omdat door de berichten die ik heb gehad mij niet prettig genoeg zou voelen zulke mensen in mijn huis te laten. Of het emotie is of niet de verandering van het ene naar het andere uiterste is behoorlijk wat.
Als zo iemand dan gedrags coach is lijkt het mij dat je bepaalde dingen in kan schatten.
Nu weet ik verder daar niets van en wil ik mij nog steeds niet negatief inlaten over eventuele karakters van hun, maar ook ik denk al na over consequenties van de bepaalde manier waarop ik een bericht stuur.
Juist om "drama" te proberen te voorkomen.
Ze hadden van mij echt langs mogen komen hoor, maar het is naïef te verwachten langs te mogen komen nadat ik zulke berichtjes krijg.