[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aelin

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:35

Deeks heeft gewoon alle entingen gehad.

over een half jaar krijgt hij zijn Rabies enting omdat we ook naar het buitenland gaan. Volgens jaar wil ik gaan titeren.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:44

Mijn da heeft de 9 weken enting niet willen geven omdat hij vind dat Bloom niet sterk genoeg was, dus twee weekjes wachten want en zo zei hij, ondanks we verplicht zijn, ben ik tegen inenten omdat je ze tenslotte inspuit met het goedje.
Mijn zus is er nog steenhard van overtuigd dat haar zoon diabetes kreeg door een toediening van een vaccin terwijl hij ziek was.

Wat leuk een koppige pup

En wij hebben geen buren dus geen gezeur over jankende/blaffende honden.

Het is toch echt veel te warm nu pffff

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:35

Roek zal met de L2 geënt worden. Die hadden ze nog liggen.

Het was vreselijk warm op onze slaapkamer vannacht dus heb haar in de hondenkamer gezet. Ze heeft alleen even gepiept toen ik drinken voor mijn zoontje pakte en ze me hoorde en helemaal droog gebleven *\o/*

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:29

Hier heeft onze pup gewoon alles gehad L4 met 9 en 12 weken. Ook onze andere honden krijgen die en alles is prima gegaan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:31

We hebben hier eentje met ern vorm van verzamelwoede :+

Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:33

Alles is voor bassie :+
Wat een lekker koppie zit erop zeg, super schattig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:42

Haha, hij legt het tenminste wel om zich heen, ruimt wat makkelijker dan een huis en een tuin vol. :P

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:24

Jaaa... die van ons sleept de mand mee naar buiten, of t nou regent of niet

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:16

Geniaal _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:29

Kiko sleept ook overal alles mee naar toe. :j
En Kiko is gek. Ben nu vanaf huis aan het werk, dus grote bench staat open met zijn mand erin, en deur van kantoor staat open waar ik zit. Hij kan dus in de hal en op kantoor komen. Op kantoor staat ook zijn kleine reisbench voor in de auto. Ding is echt te klein aan het worden, ze kan er al niet meer rechtop in staan. En daar ligt ze nu dus in te slapen. 8)7

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:36

Oh ook al zo een verzamelaar die kiko

Het wordt hier met de minuut erger en erger, die kleine meid van ons oefent nu ook al in stelen :P

Afbeelding

Zoek de hond spelletje :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:46

Haha heerlijk die verzamelaars!

Gaat t goed met jullie pups met deze warmte?

Wij hadden vandaag eindelijk eerste les van de puppycursus.
Ze deed t super. Ze kon alles al wat me moesten doen :')
Maar vind ook t sociale met de andere pups zo belangrijk

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:59

Die van mij hebben wel last van de warmte gehad. Heel de dag in de bijkeuken gelegen op de koude tegels met een ventilator erbij en 's avonds als het afkoelde moest natuurlijk alle energie er uit :+ Vandaag gaat het al weer wat beter, staat ook een windje waardoor het goed te doen is zolang je geen hele actieve dingen gaat doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:12

Die van ons slaapt veel maar heeft het verder nergens over en deed vanmorgen keurig alles wat hij moest doen bij de honden school :)

Dol gelukkig was hij dat hij eindelijk met leeftijdsgenootjes mocht spelen...

We brengen straks ons kind naar oma en dan nemen we de hond mee naar Eindhoven, lekker bbqen bij vrienden :)

Anne, wonen jullie in Nunspeet? Keer samen wandelen?
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 27-08-16 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:13

Wij zijn net even met Boris naar het honden strand geweest. Meneer heeft zich daar prima vermaakt...in het zand :Y)
Afbeelding

Afbeelding

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:19

Pauline nee wij wonen in Zeewolde maar gaan wel naar de hondenschool in Nunspeet :j

Maar dan kunnen we nog steeds zeker wel een keer samen wandelen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:55

Haha, die Boris, verstopt zich gewoon en maakt dat ie 1 is met het zand. :))

Kiko is ook lekker rustig deze dagen, komt ons goed uit, want we waren druk aan het slopen en konden haar er niet goed bij gebruiken.
Morgen komen de fokkers langs, ben benieuwd. Stamboekpapieren hadden we nog niet, en de papieren van de BAER test.
Moet wel zeggen dat Kiko nu fiks actief is. Ben thuis aan het werk (vooruit, nu even WOG O:) ) en Kiko heeft al van alles gedaan om aandacht te trekken, en is dus al met al d'r speeltjes langs aan het komen. :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:59

Haha kleine draak.
Volgens mij is Kiko echt zo leuk <3

Kunnen niet met dit topic een meeting organiseren :))

Lucky is echt uitgeteld al dagen. Ze slaapt de hele dag :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:22

Hoihoi!

Voor zover ik weet heeft onze pup ook alle entingen tot nu toe gehad. Ik had geen idee hoe het zat met de L4, las het hier voor het eerst.

Wat leuk dat Jarvis een vriendinnetje heeft!

Hihi, een pup met verzamelwoede! :=

Boris lekker in het zand gespeeld. Wat een geweldige foto!

Wij gaan Bowie eerder ophalen dan dat we afgesproken hadden. De week na onze vakantie zijn we allebei nog 3 dagen vrij, dan hebben we net iets meer tijd dan 1,5 dag in het weekend dat we hem eigenlijk zouden halen.

Ik ben nu al bezig met zijn plekje inrichten, ik kan echt niet meer wachten :')

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:58

Heeerlijk al die pups <3
Joppe heeft speeltjes voor binnen en wat voor buiten. Maar sleept het regelmatig heen en weer. Hij weet vaak ook niet waar hij mee zal spelen dus gaat ie met een kip in zijn bek voetballen :')
Puppycursus ging gisteren niet door ivm de hitte. Logisch, maar wel jammer want hij is nu 16 weken en nog geen groepsles gehad.
Nu met deze warmte slaap Joppe 's middags veel. Vandaag ook van half 2 tot 5 veel gelegen en hij is nu even heeeel druk. En ondanks zijn stoerheid op ons erf blijkt hij de ezels van de buren heel eng te vinden :') vooral toen er ook nog geluid uit kwam :')
Joppe heeft nu zelf ook door dat ie goed geluid kan voortbrengen. Blaffen om je uit te dagen. Gapen met geluid. Grommen als hij met zijn kip speelt. Hoe meer er uit komt hoe leuker die t vindt :Y) Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:02

Ik had op het laatst alle speeltjes onder of op mijn voeten liggen. :))

Daarna ramen gaan wassen, en Kiko doet wel helpen...doekje pakken, even nalikken over de ramen, pfff. Nu ligt ze braaf te slapen, oftewel de batterij opladen voor straks het speeluurtje.

Meeting lijkt me geweldig, vrees alleen dat het niet in ons schema gaat passen. De sloop is nu klaar, nu kunnen we gaan bouwen. Puppy cursus begint volgende week, zaterdagen zijn voorlopig dan ook bezet. En we hebben nog geen vakantie gehad dit jaar, ergens willen we toch ook nog wat daagjes weg, met Kiko. Waarschijnlijk richting Eiffel, dan ook naar de opfok daar, kunnen we meteen ons laatste fokproduct bewonderen (is verkocht en in eigendom van een bokker).

O ja, gisteren was ik bij Cranenbroeck, en reisbenches waren in de aanbieding. Van die stoffen. Meteen maar ee grote gekocht, want die hebben we dan nodig als we een paar dagen weg gaan. Kostte nu maar 35 euro.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:08

o dat is niet duur!
Ideaal. Wil er ook nog een hebben.

Leuk lekker weg met de hond.

Wij hebben al wel vakantie gehad maar die is letterlijk in het water gevallen. Terwijl we er zo aan toe waren en zo naar uitgekeken hadden.
Nu zijn we 2e week van oktober ook nog weekje vrij.
Dus willen we ook nog weg met de hondjes.
Maar mn vader is op dit moment druk in onderhandeling over een huis in Italië en als de koop door gaat pakken we het vliegtuig en gaan we helpen klussen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:38

Wij zijn naar de camping geweest met Keet. Iedereen vond het geweldig er kwamen steeds mensen en vooral kinderen kijken en vragen of ze mochten aaien. Keet had de tijd van haar leven met al die aandacht. Ze sliep in de voortent in de bench en dat ging echt prima. Overdag aan een lang touwtje voor de caravan.

Keet heeft flink wat speeltjes maar de knuffels van mijn kindje zijn helaas interresanter ook al heeft ze genoeg eigen knuffels. Buiten knaagt ze het liefst op een tak. We geven ook regelmatig varkens of runderoren.

Ze heeft alle entingen gehad, ik vertrouw hierbij op de dierenarts. Net zoals ik mijn dochter ook gewoon laat inenten, vertrouwen in de Nederlandse (dier)gezondheidszorg.

Ze heeft trouwens niet echt last van de hitte. Ze heeft twee kuilen gegraven in de tuin waar ze vaak ligt of ze ligt binnen. Maar meestal gewoon aan onze voeten. We maken geen lange wandelingen nu maar doen s avonds de oefeningen van de cursus. Slaapt ze daarna lekker.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:44

Wij hebben een heerlijk hondenstrandje vlak bij dus daar gaan we nu elke ochtend even heen (ook met onze andere hond, die van de buren en die van mn schoonmoeder. We kunnen wel een uitlaatservice beginnen :') )

Hebben iets verder ook nog een heel groot hondenstrand en dat is echt feest

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:23

Hahha de knuffels groter dan zichzelf!

Lang wandelen doen wij dan inderdaad ook niet. Hier liggen ze vaak wel gewoon in de schaduw te slapen.

Net voor het eten even op een veldje lopen rennen in de schaduw.

Dit is onze roedel:

Afbeelding