Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Milkberry schreef:Alleen is het voor de dolfijnen irritant om de sonar continu weerkaatst te horen, evenals het gebonk op de ramen van kinderen. Ik vind niet dat een dolfijn zich aan hoeft te passen aan onze wensen. Als we deze dolfijnen niet uitzetten in zee, vind ik dat wij ons aan moeten passen aan hun wensen.
Als een dolfijn er uit zichzelf voor kiest om naar boten te komen om te spelen, prima. Maar leer kinderen niet dat dolfijnen kunstjes laten doen normaal is. Deze dolfijnen worden gevangen gehouden voor educatie. De vraag is: wat is er leerzaam aan een dolfijn die kunstjes doet?
xMercury schreef:De dieren voeren deze kunstjes alleen maar uit om eten te krijgen. Kunstjes = eten, anders niks. Dat vind ik pure krenking van het dier zijn.
Deze dieren zijn veel te intelligent om gevangen te houden en onnozele circus kunstjes te laten doen.
De oceanen moeten beschermd worden en dat kan alleen als onze overheid op gaat treden tegen vervuiling en mensen minder zalm ed te consumeren, zodat deze dieren kans hebben om te overleven.
Ze op sluiten is gewoon gemeen.
Maartje1990 schreef:xMercury schreef:De dieren voeren deze kunstjes alleen maar uit om eten te krijgen. Kunstjes = eten, anders niks. Dat vind ik pure krenking van het dier zijn.
Deze dieren zijn veel te intelligent om gevangen te houden en onnozele circus kunstjes te laten doen.
De oceanen moeten beschermd worden en dat kan alleen als onze overheid op gaat treden tegen vervuiling en mensen minder zalm ed te consumeren, zodat deze dieren kans hebben om te overleven.
Ze op sluiten is gewoon gemeen.
Ze krijgen gewoon nog hun eten hoor. Het is niet dat ze niks meer krijgen als ze geen kunstje uitvoeren. Ik denk dat het juist een fijne manier is om ze uit te dagen.
HorseyDude schreef:Mag ik hier toch even stiekem om lachen? Moet je ze maar niet zoveel voeren... http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... -diet.html