SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milkberry

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:17

Alleen is het voor de dolfijnen irritant om de sonar continu weerkaatst te horen, evenals het gebonk op de ramen van kinderen. Ik vind niet dat een dolfijn zich aan hoeft te passen aan onze wensen. Als we deze dolfijnen niet uitzetten in zee, vind ik dat wij ons aan moeten passen aan hun wensen.
Als een dolfijn er uit zichzelf voor kiest om naar boten te komen om te spelen, prima. Maar leer kinderen niet dat dolfijnen kunstjes laten doen normaal is. Deze dolfijnen worden gevangen gehouden voor educatie. De vraag is: wat is er leerzaam aan een dolfijn die kunstjes doet?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:46

Ric O'Barry had daar zo'n mooi voorbeeld van, hij vertelde dat zijn dochter werkelijk alles over dinosauriërs weet, maar ze heeft er nog nooit eentje in het echt gezien :P

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:15

Ja die opmerking gebruikt hij vaker als mensen zeggen dieren in gevangenschap te houden voor educatie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:22

Milkberry schreef:
Alleen is het voor de dolfijnen irritant om de sonar continu weerkaatst te horen, evenals het gebonk op de ramen van kinderen. Ik vind niet dat een dolfijn zich aan hoeft te passen aan onze wensen. Als we deze dolfijnen niet uitzetten in zee, vind ik dat wij ons aan moeten passen aan hun wensen.
Als een dolfijn er uit zichzelf voor kiest om naar boten te komen om te spelen, prima. Maar leer kinderen niet dat dolfijnen kunstjes laten doen normaal is. Deze dolfijnen worden gevangen gehouden voor educatie. De vraag is: wat is er leerzaam aan een dolfijn die kunstjes doet?

Ik heb er dus geen probleem mee om dieren kunstjes te laten doen en dieren te houden voor ons eigen belang en tot op zelere hoogte ook wel om oa bedreigde soorten te beschermen van uitsterven.

Wbt sonar, die kunnen ze zelf bepalen hoe ver die gaat. Dus dan kunnen ze ook voorkomen dat die contstant weerkaatst

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:18

De dieren voeren deze kunstjes alleen maar uit om eten te krijgen. Kunstjes = eten, anders niks. Dat vind ik pure krenking van het dier zijn.

Deze dieren zijn veel te intelligent om gevangen te houden en onnozele circus kunstjes te laten doen.

De oceanen moeten beschermd worden en dat kan alleen als onze overheid op gaat treden tegen vervuiling en mensen minder zalm ed te consumeren, zodat deze dieren kans hebben om te overleven.

Ze op sluiten is gewoon gemeen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:22

xMercury schreef:
De dieren voeren deze kunstjes alleen maar uit om eten te krijgen. Kunstjes = eten, anders niks. Dat vind ik pure krenking van het dier zijn.

Deze dieren zijn veel te intelligent om gevangen te houden en onnozele circus kunstjes te laten doen.

De oceanen moeten beschermd worden en dat kan alleen als onze overheid op gaat treden tegen vervuiling en mensen minder zalm ed te consumeren, zodat deze dieren kans hebben om te overleven.

Ze krijgen gewoon nog hun eten hoor. Het is niet dat ze niks meer krijgen als ze geen kunstje uitvoeren. Ik denk dat het juist een fijne manier is om ze uit te dagen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:29

Daar verschillen jij en ik van mening Maartje. Ik denk dat je dolfijnen nooit in gevangenschap kunt houden. Omdat het niet goed is voor hun mentale welzijn.
Kunstjes doen, doen ze indd niet omdat ze dat leuk vinden, maar voor eten. Ze krijgen naast hun kunstjes ook voer. Maar voeten geen kunstjes uit omdat ze dat leuk vinden/willen doen. Dus dat vind ik wel degelijk bezwaarlijk. En ik snap niet waarom wilde dieren kunstjes moeten doen voor ons vermaak. Kijk dan een goede natuurfilm. Op ga op dolfijnsafari.

Ik vind het bezwaarlijk dieren met opzet ongelukkig te maken. En zeker heel slimme dieren.

Nog een puntje wat betreft sonar. Door de sonar te gebruiken scannen ze hun gehele omgeving. Waarom zouden dolfijnen in dolfinaria hun sonar zo weinig gebruiken?
Goede antwoord is: omdat ze er gek van worden om opgesloten te zitten.
Zoals Ric o'Barry wel eens heeft aangegeven: dolfijnen worden echt mentaal idioot door ze in gevanenschap te houden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:18

Maartje1990 schreef:
xMercury schreef:

Ze krijgen gewoon nog hun eten hoor. Het is niet dat ze niks meer krijgen als ze geen kunstje uitvoeren. Ik denk dat het juist een fijne manier is om ze uit te dagen.

Heb je bronnen of bewijs waar je dat kunt lezen? Ik heb namelijk gelezen dat ze altijd hongerig gehouden worden, anders doen ze de kunstjes niet. Ik heb dit in verschillende artikels en boeken gelezen, onder andere 'behind the dolphin smile' en 'death at sea world'.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:10

Xmercury: ik heb het even alleen over het dolfinarium. Mijn vriendin heeft daar gewerkt en heeft me kunnen vertellen dat ze gewoon eten krijgen daar.

Zou ook niet weten waarom ze de kunstjes niet zouden doen. Overigens als ze bij het dolfinarium niet willen dan hoeven ze ook niet. Dus geen van de dieren wordt dar gedwongen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:15

Voor mij is het bezighouden en trainen van de dieren door middel van kunstjes niet een groot probleem, mits er niet aan voedselonthouding en dergelijke wordt gedaan. Ik denk dat het, met name voor de dieren die in gevangenschap zijn geboren, ook gewoon stimulerend is om iets te leren en iets te doen te hebben. Wel denk ik dat de combi van kunstjes doen + in een veel te kleine, kale tank gehouden worden niet goed is voor de dieren. Wanneer de dieren in een ruime seapen worden gehouden, waar ze de ruimte hebben hun sonar in te zetten en op ontdekking kunnen gaan, kunnen er wat mij betreft prima nog kunstjes met de dieren worden gedaan, als blijkt dat ze daar behoefte aan hebben. En daar kan wat mij betreft ook prima een toegangskaartje voor worden betaald om in het onderhoud te voorzien.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:09

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 19:09

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 19:11

Misschien laat je ze dán vrij, Seaworld?

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:18

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:21

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 09:36

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:54

Rustig aan zo door gaan, dan gaat seaworld vanzelf dicht :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 11:13

Milkberry schreef:
Rustig aan zo door gaan, dan gaat seaworld vanzelf dicht :)

Kunnen ze lekker niks meer betalen... MOUAHAHAHAHA!!!

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:21

Inclusief voer voor de dieren.. Nee, top :+

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben absoluut voor sluiten. Maar wat gebeurt er met de dieren als ze sluiten?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 11:27

Smee__ schreef:
Inclusief voer voor de dieren.. Nee, top :+

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben absoluut voor sluiten. Maar wat gebeurt er met de dieren als ze sluiten?

Rehabbing hopelijk, weer wennen aan het open water van de Oceaan!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:29

Ja en wat is daar voor nodig? Geld :)*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:30

SeaWorld en geen geld... Hahaha :') Die bulken van het geld joh, daar zou ik me geen zorgen over maken.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:08

Ze zien vanzelf in dat deze aanpak niet werkt. Want ze verliezen geld. Dus hopelijk gaan ze inzien, voordat ze failliet gaan, dat ze hun aanpak beter kunnen veranderen. Door sea pens te bouwen bijv. Dat trekt vast meer bezoekers.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:30

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 18:37