Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:17

oeooeh spannend!!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:18

Heel spannend... ik ben zó benieuwd en kijk er zó naar uit :)

Al moet ik nog wel wennen aan de nieuwe manieren omtrent het begin met een pup ...

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:20

Bij welke fokker is het?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:22

Ik ga geen namen openbaar op bokt plaatsen. Er is nog niets zeker of er voor ons een pupje bij zit, dus wil dat ook zeker niet suggereren :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:22

Ik ken het, ik weet nog wel de weken dat ik moest wachten tot we Sarah konden meenemen...poeh...hahaha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:23

Cinnepin schreef:
Ik ken het, ik weet nog wel de weken dat ik moest wachten tot we Sarah konden meenemen...poeh...hahaha

Nouja ik moet sowieso eerst nog wachten tot ik de zekerheid heb welke er met mij mee mag (als er één mee mag, haha)

Van die andere fokkers nog steeds geen mail overigens. Professioneel.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:33

Jah dat is het zeker idd!!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:02

Ik heb een klein "probleem" met mn border reu van nu 8 maanden oud en ik dacht misschien heeft iemand tips :)

Hij plast s nachts nog steeds 9/10 keer in zijn bench, geeft dit ook niet aan door middel van piepen of iets. Heeft een van jullie dit ook gehad en hier misschien tips voor? :)

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:02

Zet je hem vlak voor je gaat slapen al buiten?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:15

Ja de laatste keer dat hij uit gaat is rond 10 uur / half 11 en daarna om 6 uur weer

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:02

Dan kan je misschien hem 's nachts om de zoveel uur even buiten laten en als hij zijn behoefte doet belonen alsof hij de beste hond van de wereld is.
Dit worden een aantal zware nachten maar normaal gezien zou het uiteindelijk moeten lukken.
En gewoon geleidelijk aan afbouwen dus de 1e nacht om het uur bijvoorbeeld de 2de om anderhalf uur enz.

Veel succes

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 15:25

Zo heb ik het ook gedaan. Mijn teef is ook 8 maanden. Nu dat ze loops is heeft ze nog 2 keer een poepje in huis gedaan ( denk door de hormonen ). Maar ze geeft het dus ( normaal gesproken ) wel aan. En snachts kunnen we door slapen. Eigenlijk bij 9 weken al.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:37

Hier kan ik ook meekletsen.
Ik heb een Border Collie reu, van 5 jaar. Hij heet Bing en komt van de kennel From Let's Border.
Ik doe geen sport met hem, gewoon lekker genieten, rennen, knuffelen, spelen, trucjes, etc..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 15:42

Leuk Tamzel, heb je een foto?

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:49

Jaa, deze is van afgelopen zomer een keer denk ik. Links Nona (bijna 7) en rechts Bing.
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 15:53

Mooie honden!! IS nona ook van jou?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:54

Och wat een beauties :)

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:01

Thanks :D Bing is vooral mijn beste vriendje, ik mis hem ook onwijs nu ik op kamers woon.

Nee Nona is van mijn tante en nichtjes. In onze familie zitten vijf Border Collies (allemaal ander gezin).
Het begon met Tip (tri-color), ook 7. Toen mochten al gauw mijn nichtjes een hond, Nona dus.
Nou vaak Tip en Nona als logees gehad, en toen was mijn vader eindelijk ook om. Dus daar was Bing in 2010.
Daarna kwam Silver, een blue merle teefje van 4 momenteel.
En dan nog Ries, zwart witte reu van 3.

Komen jullie hondjes bij een kennel vandaag, of van een hobby-fokker of iets? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 16:03

Ooh een border collie virus in jouw familie :)

Ik ben opgeroeid met borders, mijn ouders hadden er vroeger 1 en mijn oom 2. Ik ben er altijd weg van geweest en ik wist dat als de tijd rijp was er ooit 1 van mijzelf zou worden. En toen kwam Sarah ( bij bb itp een foto topic ) bij ons wonen afgelopen mei!

Sarah komt bij een hobby fokker vandaan :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:04

Mijn Lupa komt van een pret-nestje van een boerderij, ze is nu bijna negen. Mijn Luna kwam van een boer die samen met zijn broer fokte & zijn broer deed schapen drijven. Zij is helaas in augustus ingeslapen op bijna 10 jarige leeftijd (scheelde 2 dagen).

Onze aankomende pup zal van een kennel/fokker komen :) Dat word nog even spannend waar we een geschikt pupje gaan vinden :D

Het border collie virus kwam hier van mijn stiefvader, die helaas sinds vijf jaar niet meer onder ons is. De enige voorwaarde die er was als er weer een hond bij ons in het gezin kwam, was dat het een border zou worden. En ik heb dit virus van hem overgenomen :P

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:10

Oh een pupje, wat spannend! :) En leuk vooral.
Waar Bing vandaag komt is nu een nieuw nestje, en daar is er ééntje bij die ik zo mee naar huis zou nemen.

Maar ja, Bing eist alle aandacht al op hier in huis (en hij is, voor een Border Collie, best rustig). Een tweede gaat hem nog niet worden :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:18

Heel spannend, planning was eigenlijk halverwege volgend jaar. Maar waar ik op de wachtlijst stond kreeg een nestje eerder en dat is nu afwachten. Nog zeven dagen en dan is ze uitgerekend :)

Heerlijk zo'n aandachtopeisende hond :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:19

Jinn komt uit een hobby nestje. Eenmalig. Wel alles getest etc en met stamboom ;)
Moederhond is nu ook geholpen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:32

Kuggur schreef:
Ehm, oeps, ik heb me opgegeven voor een trial morgen, zaterdag 21 nov.

Eigenlijk had ik me voorgenomen het niet meer te proberen met Gláma, maar ik heb de organisator opgebeld vanmiddag om te horen wanneer het begon (was echt alleen van plan als toeschouwer te gaan), en hij heeft me overtuigd mijn hond mee te nemen en een poging te wagen...

We zijn dus eigenlijk helemaal niet voorbereid, hebben de laatste tijd niet getraind. Maar de jaarlijkse roundup is net achter de rug, en ze heeft dus redelijk veel gewerkt. Daarbij is ze inmiddels vijf en heeft aardig wat ervaring.

Hoe het gaat, we zullen het zien. Ze heeft haar zwakke punten, die eigenlijk het gevolg zijn aan een gebrek aan moed/zelfvertrouwen. Dit maakt de top van de outrun, als ze het verst van mij moet presteren het spannenste moment. Komt ze daar heelhuids doorheen, krijgt de schapen gestart en in de richting van de post gedreven, dan hebben we een redelijke kans door de baan te komen.

Zo niet, als de schapen haar doorzien, en besluiten koppig te zijn, dan is het waarschijnlijk een totall loss en heb me voorgenomen niet te lang daar te blijven hangen; als het misgaat blaas ik de zaak vlot af.

Begin toch enigszins zenuwachtig te worden...

En, hoe ging het??

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:20

JJ hoe gaat het nu met Jinn?

Ben benieuwd hoe het gegaan is met Kuggur???
Oooh spannend puppies :D
Mooie hondjes op de foto.

Met Boco gaat het een stuk beter. Zijn vacht glanst weer hij eet nu gemengd smuldier en lotgering. Dit ga ik nu beetje bij beetje afbouwen durf niet te snel te gaan. Vandaag gewogen en hij is gelukkig weer 100 gram aangekomen. Klinkt weinig maar hij eet pas een paar dagen (3 á 4 dagen) meer als dat hij nodig zou hebben.