Ohhh fijn dat ze weer lekker naar buiten kunnen en Kyra goed hersteld!!
Hier kan ik nu na 7 dagen zeggen dat ze echt een koppel zijn. Ze liggen steeds tegen elkaar aan en wassen elkaar veel. Het rijden is nu ook helemaal over en er heerst nu vooral rust.
Sneu is dat he, hoe gefrustreerd ze kunnen raken van weinig ruimte! Ik heb ze gisteravond weer naar buiten gebracht en dat vonden ze heerlijk! Lekker de benen strekken. Vanaf dinsdag zaten ze in twee kooien (gekoppeld) waar ze dus net een hupje in konden maken. Ik had veel meer frustratie verwacht, maar ze hebben het goed geaccepteerd en gewoon een paar dagen liggen slapen. Foetsie is wel vannacht flink aan de slag geweest in de zandbak en het binnenhok, ze heeft de boel weer goed verbouwd. Poeh vind alles wel best geloof ik, hij is even tevreden in een kooitje als in een enorme ren. Fijn dat ze al iets is gaan eten, dat is het begin en het belangrijkste! Wel blijven (dwang)voeren tot ze echt goed eet he, anders kan ze een terugslag krijgen.
Welkom missfloor! Vertel eens iets over jouw nijntje(s)?
Dankjewel. Ik kan nu helaas even geen foto's plaatsen maar ik zal ze wel even voorstellen.
Naam: Junior Geslacht: Mannetje Leeftijd: 3 jaar Ras: Nederlandse dwerghangoor, met twee volledig witte oren. Specialiteit: voetballen
Naam: Pip Geslacht: Mannetje Leeftijd: 2 jaar (14 mei 2013) Ras: Nederlandse dwerghangoor, chinchillagrijs bont. Specialiteit: Als een hondje achter je aanlopen
Foto's volgen later nog. En ja inderdaad, het zijn twee mannetjes, beide gecastreerd die het wonder boven wonder super met elkaar kunnen vinden.
ik volg dit topic al een tijdje en nu is het tijd dat ik mijn konijnen eens aan jullie voorstel Pukkie en Sammie zijn 3 kleurige hollander konijntjes, maar het lijken eerder op dwergjes het zijn twee voedsters van 2 jaar oud en pukkie heeft pas geleden een gasbuik gehad. de DA dacht dat ze dood zou gaan, maar met veel dwangvoeren en veel liefde kwam ze er weer bovenop! sammie is een heel dominant konijn. foto's komen misschien zo en anders morgen
MissFloorx
Geplaatst: 06-07-15 21:16
.
Laatst bijgewerkt door MissFloorx op 07-05-20 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha leuk is ie he . Al is heel heel stiekem Pipje mijn favorietje. Hij is een stuk kleiner dan Junior.
Eske_B
Geplaatst: 07-07-15 10:14
Wat een leuke nijntjes!
Kyra gister nog pijnstilling gegeven , vandaag niet. Ze eet ook gewoon de groente die ik ze net gaf, dus ik geef haar liever niet de stress van het vangen als het niet hoeft. Ze is wat energieker en ze zit ook niet meer zo in elkaar gedoken.
Nu moet ik alleen haar vertrouwen nog terug winnen... dwangvoeren en oppakken heeft het niet veel goeds gedaan. Ze wil ook absoluut geen dwangvoer meer. Zaterdag en zondag heeft ze het netjes gegeten, gister na 1 spuitje (met veel moeite) ging haar neusje in de handdoek en stribbelde ze enorm tegen. Ik kijk het nu even aan, en anders kan ik altijd nog wat pijnstiller geven.
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-07-15 10:42
Pijnstilling zou ik als enige toch echt nog wel geven. Als de pijn terugkomt stopt ze net zo hard weer. Edit: omdat het gaat om hele kleine hoeveelheden, kan je dit ook op een snoepje of stukje droog brood aanbieden. Met een beetje geluk wil ze dat wel en hoef je voor de pijnstilling haar dus niet te pakken!
Die stress en gebrek aan vertrouwen trekken sneller bij dan je denkt hoor! Ik heb me daar ook vaak druk over gemaakt en elke keer viel het reuze mee. En ik heb echt niet de makkelijkste nijntjes gehad! Het lijkt alleen zo naar... Zo'n angstig boos konijn... Maar geloof me, een paar dagen met rust laten zodra alles weer goed gaat en alleen positieve dingen doen, en mevrouw trekt zo weer bij hoor! Ze vergeten dat wonderbaarlijk snel! Energieker en protesteren tegen dwangvoer is altijd goed. Dan bouw ik ook altijd snel af en zodra ze weer hun brokjes willen en meer dan drie hooitjes knabbelen, is het tijd om te stoppen. Goed in de gaten blijven houden en bij de minste terugslag toch echt weer pakken en voeren hoor.
Eske_B
Geplaatst: 07-07-15 10:49
In een snoepje geven had ik nog niet aan gedacht, goed plan! Hopelijk eet d'r vriendje het dan niet op, ze pikken letterlijk de peterselie uit elkaars bek
Edit: net gelijk even gedaan: stukje appel met wat pijnstiller. Er ligt wat vocht op de grond, maar ik denk dat ze wel wat binnen heeft gekregen
Top! En ach als de ander iets binnen krijgt is dat niet zo erg hoor. Tis maar een pijnstiller! Dat vond ik dus het voordeel aan metacam, je hoeft er maar druppeltjes van te geven dus je kan het heel makkelijk verstoppen in wat lekkers. Konijntje geen pijn EN geen stress!
Hallo, kom ook even binnenvallen.we hebben een koppeltje konijnen (Hollander X Franse hangoor) sinds een maandje zitten ze bij elkaar. Nu heeft het vrouwtje een soort van nest gemaakt. Schijnzwangeris mijn conclusie maar wanneer haal je dit weg? Ik lees op internet als ze er niet naar omkijkt dit lijkt zo maar het nest is vanacht gemaakt dus ligt er nog niet eens 1 dag.
Eoweyn_x
Geplaatst: 07-07-15 14:12
Jep.. Deze is er slechter aan toe.. Blind aan een kant, urinebrand, verlamde achterhand en eet totaal niet..
Ik zou het laten liggen tot ze het vertrapt en niet meer naar omkijkt. Wat is het geslacht van het andere konijn?
Is het normaal dat mijn konijnen nu nog/al gigantisch verharen?
Jeika
Geplaatst: 07-07-15 15:22
MissFloorx schreef:
Is het normaal dat mijn konijnen nu nog/al gigantisch verharen?
ik denk het wel, want mijne zijn ook nu nog extreem aan het verharen hier is trouwens nog een foto van Pukkie toen ze ziek was. ik heb even geen andere foto van pukkie. Ik probeer straks wel even een foto van haar oogjes te maken, want ze heeft een blauw oog en een bruin oog
Laatst bijgewerkt door Jeika op 07-07-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Eoweyn_x; wat sneu zeg, hopelijk komt-tie er bovenop...maar als ik het zo lees...
Leuke nijnen die pip en junior wij gaan morgen bij een NDH kijken, zit bij de fokster waar we ons hanzje ook vandaan hebben. Had al gemaild dat we op zoek waren naar een voedster.