Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:49

Oeeh hoe oud word ze?

Pepper wordt 30 september 5 jaar, op de dag dat ik mijn rijexamen moet doen :oo

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:02

Ohhh spannend tiffani hopelijk haal je het!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:18

Dankje! Zeker spannend, het word mijn 3e keer afrijden. Vandaag 1e keer van iemand anders les gekregen en er gaat een wereld open. Mijn vorige instructeur was niet bepaald goed kom ik achter _-:( moet mijn kijk vaardigheden flink bijschaven.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:26

Hij wordt 1 :D
En idd spannend: rijexamen! Succes alvast :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:32

Nou hopelijk gaat dat goed! Fijn dat de nieuwe instructeur je kan bij schaven! Ik zal voor je duimen :D

Jeetje alweer 1 jaar knappe man!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:15

Oeh dat gaat hard zeg! Grote vent, straks is hij ineens 5 :') bij Pepper vloog de tijd ook. Al is hij nog steeds een kleuter in zijn koppie :D

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:55

Ik ben nog steeds stille meelezer hier. :+ Wat een leuke hussen en verhalen blijven er voorbij komen! :D

Bij mij is het huskyvirus weer helemaal opgebloeid nadat er iemand in de kantine van de manege met een husky aankwam... heerlijke dieren. <3

Ik had nog een vraag: Is het slim om een Husky als eerste hond te nemen? Ik ben niet bang voor honden en heb er wel wat ervaring mee (Beste vriendin heeft een Australian Shepherd), maar ik heb nooit een hond gehad. Alleen maar katten. :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:53

Zolang je je goed inleest en je best ervoor wilt doen waarom niet..

Wij hadden eerst een westie en toen ik 14 was kreeg ik Pepper, tja of het heel verstandig was? De meningen verschillen maar ik deed enorm mijn best voor hem en hij is uitgegroeid tot een erg rustige en enorm lieve hus!

Met een dosis humor kom je erg ver :D

Afbeelding
Hier een foto'tje toen hij 1 week kwam logeren toen zijn eigenaren op vakantie waren.. ik als 14 jarig meisje was al verkocht := toen ik hoorde dat ze hem aan ons wel weg wouden doen was ik vast besloten om hem op te halen :))

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:28

Als jij het in je hebt om goed consequent te zijn in het begin zeg ik ja doen! Wat ik je wel wil adviseren om naar een goede fokker(s) te gaan. Waar je ook veel informatie krijgt van pappa en mamma :j kijkend naar het karakter van pappa en mamma kan je al een redelijke inschatting doen. Opvoeding zal de rest doen!

Wat ik je ook wil mee geven. Laat je husky pup een ''normale'' pup zijn. Dus lekker los laten waar het kan en oefenen. Laat alsjeblieft niemand je wijsmaken dat husky's echt niet los kunnen lopen, want met consequente training kan veel.

Met Karma hebben we het zo gedaan, eerst aan de 25 meter lijn, na tien a 15 meter lieten we haar terugkomen om ''in te checken'' daarna mocht ze weer verder. De 25 meter lijn werd 15 toen 8 en uiteindelijk een 3 meter lijntje en daarna niks :j en tuurlijk af en toe is ze ook oost indisch doof daar is het nu een tiener voor :p

ik wil nooit meer zonder de husky <3 tzt als karma helemaal goedgekeurd is gaan we ook 1 nestje fokken

Afbeelding

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:26

Husky's passen bij je, of ze passen niet bij je. Het hoeft echt geen verschil te maken of het nou je eerste, of zesde hond is. Ik zie liever een hus als eerste hond bij iemand die zich jarenlang ingelezen heeft en ervan overtuigd is dat het karakter bij hem past, dan bij iemand die eigenlijk geen verstand van honden heeft, 5 chihuahua's als accessoire rond heeft lopen en er een hus bij neemt omdat ze mooi zijn.

Ik zou je inderdaad aanraden een goede fokker op te zoeken die lid is van de rasvereniging- en je in te lezen in de bloedlijnen, afhankelijk van wat je precies wilt (huishond, sporthond, dual-purpose etc.). Vermijdt broodfokkers en pretnestjes aub als de pest. Momenteel stikt het van beide, 't is echt te erg voor woorden. Er zijn overigens altijd veel herplaatsers beschikbaar, wat natuurlijk ook een prachtige optie is als je een oudere hond niet erg vindt. :D

Wat het loslopen betreft, tuurlijk zijn er husky's die los kunnen lopen. Maar verantwoord loslopen is, ondanks veel trainen, niet voor elk individu weggelegd. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Als je er van te voren vanuit gaat dat je zo'n pup helemaal naar wens kunt kneden, dan kan je nog behoorlijk teleurgesteld uitkomen.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:41

Wat leuk, een husky topic!
Ik heb ook een husky. Daarnaast ook nog drie samojeden. We beoefenen de sledehondensport met ze.

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:02

Wat leuk zeg! Samojeden zijn ook erg knap <3

Die rode schoentjes haha :))

Edit: doe je dit omdat ze snel kapotte voetjes hebben of gewoon als extra bescherming vooraf?

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:33

Het is om te voorkomen dat ze sneeuwballen krijgen tussen hun tenen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:33

Mooi span GillyZidane :)

Morgen gaan we naar de eerste les voor trekken voor karmie :D ben erg benieuwd hoe karma het oppakt :D

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:20

Wat een leuke honden GillyZidane <3

Veel plezier morgen Kirri! :D

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:05

Heel benieuwd kirri wat kan ik verwachten bij les voor trekken?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:40

Manu was mijn eerste hond en ik wist zo goed als niks. Hij was eigenlijk mijn ex zijn keuze.
Ik heb fouten gemaakt en gehoopt dat ik zijn instincten kon wegtrainen maar dat is inmiddels echt helemaal over. Tenminste, fouten maak je altijd.

Inmiddels heb ik aardig wat kennis opgedaan en heb ik hem volledig geaccepteerd zoals hij is en het is echt een hond van goud. We zijn gewoon vergroeid met elkaar en we genieten zo van ons leven samen. Hij is zo op mij en die hond heeft een heel groot deel van mijn hart gewonnen. Hij is mijn leven. Ik heb 2 andere honden inmiddels maar zoals Manu kan gewoon niet. Hij is heel speciaal voor me en ik weet dat er heel wat mensen zullen zijn die hem na een week huilend terug zullen brengen :') Het is een heerlijke, makkelijke hond voor mij. Zo open en vrij en zo sportief en knuffelig, perfect! <3 Ik ben echt verliefd op hem haha! Ik heb elke dag vlinders in mijn buik van hem, zo trots! De domste maar allerbeste keuze in mijn leven!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:05

het zijn lessen van http://www.swba.net/ het is niet alleen voor bullachtige honden :). Wij zitten echt in het eerste lesje :+ dus laten wennen aan het harness. Als karma het leuk vind dan gaan we eventueel verder met gewicht of laten we het bij een karretje/slee :j

Karma is helemaal schoon op haar heupen/elleboog & rug/nek.

In nederland leeft het niet zo als hier in zweden. Het is een ontzettende populare sport voor honden :D De sport moet je hond liggen, dus ik ga puur naar karma kijken. Ik wilde het ook heel graag doen met mijn border, maar hij heeft een mank been waar een tumor was gevonden, gelukkig goedaardig echter loopt hij nog steeds mank soms en de DA zegt dat het niet daarvan kan komen, na een paar duizend euro lichter weten we dus nog niks :n Hij vind het helemaal geweldig om te trekken dat is echt zijn ding, maar hij mag niet meer.

Edit: http://swbg.se/index.html dit is van mijn stad, ik kan alleen niet vinden of ik het op engels kan zetten :(

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:15

GillyZidane, mooie honden. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij heb ik jouw team wel eens op de foto gezet. Twee (of drie) jaar geleden in Sint Anthonis en vorig jaar in Kuinderbos. :)

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:37

Interessant Kirri! Ken ik niet maar zeker interessant. En grappig dat het zo leeft in Zweden!

Ushanka, dat kan heel goed. Vorig jaar kuinderbos klopt zoiezo en sint anthonis liep iig niet de husky mee of het is het team van de ex van mijn vriend.
Ben wel benieuwd naar fotos!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:52

Ik kende het ook niet totdat ik hierheen kwam :D ik ben een paar keer naar een wedstrijd geweest en het verbaaste mij nog hoeveel husky types er meeliepen, als je de naam ziet denk je aan ow stafford/pitbull type's maar der liep zelfs een chi mee :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 07:42

Wat ook heel gaaf is om te doen met je husky is de dogsurvival. Manu heeft er nu twee meegedaan, een met mij en 1 met mijn vriend. Wel jammer want mijn vriend vond het zo leuk dat ik Manu voortaan moet uitlenen :') ik zeur al om een nieuwe hond die het ook wil want die andere 2 vinden het te spannend maar helaas nog geen toestemming :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:15

ohhh wat gaaf!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:07

Wat gaaf! Leuk dat Manu durft te zwemmen, Kayuh is gek op water, maar alleen zolang hij met z'n pootjes bij de grond kan komen :P