Hier iemand die de Royal Cannin chihuahua brokjes voert . Heb n 3 kg zak met beetje eruit mijn chi s eten het niet ! Ik ben nu op de prins pro care brokjes . Die lusten ze wel , voer ook vlees
Ik had de chihuahua brokjes. Volgens mij is emily daar zo ziek van geworden. Sinds ik de prins schijven geef heeft ze nergensmeer last van. Ze at het ook nniet goed.
ik voer vers dus weet weinig over brok, maar weet wel dat ik geen royal canin zal geven. Te duur en te weinig info. Veel dierenartsen lopen er mee weg, maar waarom? en waarom geen vers? Ik heb nu weer een pup.. die krijgt 50/50 vers en brok. Kan best samen.. maar is rekenen.
Pfff heel verhaal weg .. Mijn hondjes krijgen vers vlees . Maar combi met brok . De geperste brokken van de grotere honden zijn te groot . Puppy brok was op dus dacht zak RC . Maar ze lusten dat niet . Nu kwam m'n ma de prins pro care mini tegen ... T zijn net paarden brokjes ... En die eten ze wel
eergisteravond laat begon Daantje (onze chihuahua) te graven en onrustig te doen dus ik bleef wakker............. omstreeks half 6 smorgens de dierenarts laten komen omdat Daantje niet krachtig genoeg perste en ik dit te lang vond duren....... Daantje kreeg weeenopwekkers en ja hoor na 30 minuten kwam de 1e pup (dierenarts was erbij gebleven) om ongeveer 7 uur kreeg ze pup nr 2 (dierenarts was inmiddels weer weg)
daarna heeft Daantje een hele poos liggen slapen om even bij te tanken vervolgens werd ze begin van de middag weer onrustig maar het kwam niet lekker op gang dus dierenarts weer gebeld en moest even naar de praktijk komen om een echo te laten maken en ze kreeg weer weeenopwekkers ongeveer een uur a 1,5 uur later begon ze weer te persen en na een zware bevalling beviel ze van pup 3 die echt behoorlijk was en helaas is deze pup dood geboren
na pup 3 heeft de dierenarts nogmaals gevoeld aan de buik van Daantje en ja hoor er zat nog een pup.......
Daantje was erg moe en ze ging weer heerlijk liggen slapen met haar 2 levende knappe kindjes
in de tussentijd pup 3 begraven in de tuin
Daantje was echt heel erg moe en heeft dan ook veel geslapen en haar buik rond gegeten en gedronken en tussendoor dat ze wakker was haar 2 knappe pups verzorgd
savonds nog steeds geen pup 4 dus rond 20.40 uur de dierenarts gebeld en die was rond 21.00 uur bij me nog eens weeenopwekkers in de hoop dat pup 4 zich snel zal laten zien dierenarts weer naar huis en zou me rond 22.30 uur bellen en dat deed ze
maar nee hoor nog steeds geen pup, Daantje sliep en niets leek er op dat de pup snel zou komen
ik kon 2 dingen doen......... of nog dezelfde avond een keizersnede of wachten tot de volgende ochtend en dan een keizersnede.........tja meteen voor de 1e optie gekozen dus moest met een half uur in de kliniek zijn met Daantje en haar pups om 23.15 uur in de kliniek aangekomen en Daantje kreeg haar roesje en de pups onder de warmtelamp toen Daantje bijna sliep ben ik naar huis gegaan.......(had afgesproken met de dierenarts dat ze Daantje en haar pups naar mijn huis zou brengen)
tja en dan zit je thuis te wachten en jemig die tijd kroop..............constant afvragen hoe zou het gaan? zou pup 4 nog leven?
rond 00.30 uur kwam de dierenarts eraan met Daantje en haar kroost........ eenmaal binnen melde ze dat pup 4 er niet meer was.......deze was waarschijnlijk al een aantal dagen dood want was zelfs al aan het rotten.......
gelukkig maken Daantje en haar 2 pups het heel goed en wauw wat een lieve en zorgzame moeder zeg!
de 2 pups zijn beide reutjes en krijgen stambomen
nu moet ik binnen 10 dagen het geboortebewijs weer terug bij raad van beheer hebben en moet mijn pups zelf een naam geven......weten jullie nog leuke en stoere namen voor deze kerels?
Ik had al zoiets gelezen op je fb. Kon alleen niet reageren daar. Heel jammer dat het zo moest gaan, maar je heb 2 pups.. nou ja jij.. nee mams! Ik hoop dat mams snel beter is, want t maakt hoe dan ook een flinke indruk ed. Heel veel sterkte daar. en geef mams maar een dikke knuf van mij. Gaan de herdertjes ook goed? Wel veel fotos plaatsen hoor van beide kinderen!
Schuur_
Geplaatst: 13-04-15 17:37
Ik heb nu sinds een weekje een chihuahua in huis rondlopen met de naam Wolf. Hij is een opvangertje van een vriendin waar hij het veel te druk in huis vond en niet gelukkig was.
Voor mij is zo een klein monstertje wel even wennen. Ik heb altijd Weimaraners en Viszla's rond mij gehad dus dan is dit ineens iets heel anders maar hij is superbraaf. Vandaag een wandeling gemaakt van 1,5 uur maar merkte tegen het einde toch dat hij blij was om terug thuis te zijn. Met zijn speeltjes is hij heel fanatiek. Gisteren is hij ook de hele middag mee gaan terrassen en wat fijn dat hij zo goed opgevoed en braaf is. Buitenshuis geeft hij geen kik maar thuis kan hij de naam keffer wel eer aandoen.
Hebben jullie nog tips qua verzorging of opvoeding ofzo? Hij krijgt nu van die speciale Chihuahua brokken van royal canin. Van mij krijgt hij niks van de tafel mee maar hij is zo mager. Toen hij pup was is hij zelfs gecastreerd geweest om hem dikker te krijgen maar nope.
En hoe vaak wassen jullie je chi? Wolf is langharig en ik borstel hem bijna iedere dag maar merk dat hij af en toe toch flink naar hond ruikt voor zo een klein beestje. Ook de haren achter zijn oren zijn heel vettig, of is dit normaal? Nogmaals, het enige dat ik gewend ben van honden zijn blote buikjes en kort steekhaar
Hoi Schuur.. Net een echte hond he haha. Ik zou hem niet wassen of veel borstelen.Dat werkt alleen maar averechts. Ik denk dat goede voeding meer kan doen voor je. Ikzelf geef ze versvlees. Ik heb zelfs minder moeten geven nadat ik van zelf samenstellen naar kant en klaar gegaan ben. Ik ben niet gek van brokken.
Haha een kleine hond met een groot karakter, ik kan hem al niet meer missen en gaat zo veel mogelijk met mij mee op pad.
Ik ben aan het kijken naar KVV enzo maar zie op dit moment door de bomen het bos niet meer om eerlijk te zijn. Welk merk en hoeveel en varieren, Er zijn zoveel dingen die je in de gaten moet houden.
Hoi Schuur, welkom hier! Ik geef mijn 2 ukkies ook kvv. Bij mij zitten ze op Carnibest. Ik geef zelf de light-versie, maar er is ook een gewone complete kvv van Carnibest. In principe hoef je bij een complete kvv niet te variëren.
als beginner met vers vlees zou ik het simpel nemen en de tip aan nemen van astra4. Neem een compleet versie. Daar zit alles in en je hoeft niet af te wisselen etc. Zoals Carnibest compleet, Pett compleet, smuldier compleet etc etc (let er gewoon op dat er compleet op vermeld staat) Dan hoef je niets in de gaten te houden verder. Mijn ervaring met vers vlees is iig beter dan brokken (ook qua geur van de hond) En verder: Ja een chi is een schoothondje , en daar is niets mis mee, mits je hem wel als hond opvoed en niet als handtas accessoire. Lekker zelf laten lopen ipv overal naar toe tillen, en vooral net zoals je andere honden voorheen behandelen. Daar krijg je alleen maar een leuke chi voor terug. Bella is kortharig en op zich was ik mijn honden nooit, maar Bella heeft de voorkeur voor rollen in de viezigheid (lees: verrotte vis etc) dus die krijgt wel eens een bad....
pipo
Geplaatst: 14-04-15 17:46
Hoe gaat ie met je pups?? en vooral met Mams??
Hier gaat ie zoo leuk! Kiki isal goed opgenomen in de groep. Ze is momenteel wel aan de dunne (niet telkens) maar wel iets om in de gaten te houden, al groeit ze wel goed. Hier wat fotos van net.. zoo lekker uit de wind in het zonnetje...
Oh er is niets.. dan ga ik ook weer slaapies doen.
Mijn 2e chi was ook wat mager . Ze Kwam uit n druk huishouden met veel hondjes . Nu bij mij krijgt Ze KVV ( fokkersworst ) van Dego meat . En wat prince geperste Brokjes . Ze doet het prima nu en is ook een beetje aangekomen ... Borstelen doe Ik weinig . Alleen weje links de plukken achter de oortjes want dat klit heel snel . Badderen , mijn reutje nu 7 mnd is 1 keer in bad geweest . Mijn teefje bij mij nog niet ... Niet nodig als ze niet ergens in wat vies hebben liggen draaien