Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 05:30

Jeetje, heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:04

c_alsemgeest schreef:
Ik heb heel erg slecht nieuws... kan het zelf nog maar moeilijk bevatten maar Princess is overleden. ;(
Vanmorgen heerlijk aan het zonnen en spelen en opeens liep ze raar. Meteen met haar naar de dierenarts gereden want we vertouwden het al niet...
Daar bleek ze hele heftige trombose te hebben in haar aorta, en haar beide achterpoten waren al aangetast. Kans op herstel was erg klein en ze begon pijn te krijgen... dus was de pijnlijke keuze snel gemaakt ;(
Het is zo erg en onverwacht... 7 jaar was ze pas.... mis haar nu al verschrikkelijk. Zoals haar fokker al zei was het een heel bijzonder meisje.

Jeetje, heel veel sterkte zeg ;( :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 18:38

c_alsemgeest, gaat het een beetje met je?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:43

Ja, gaat wel, het is allemaal erg onwerkelijk.
Ze is nog nooit een dag ziek geweest en dan opeens zo plotseling is ze er niet meer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:23

Het is ook zo onwerkelijk dat ze er opeens niet meer is, en dan het idee dat ze er nooit meer zal zijn :(:) Sterkte..........

Verder is het stil hier.

Ik werd vanmorgen wakker met een mooi kado, iemand van het amerikaanse sphynx forum heeft deze van Knox voor mij gemaakt. Krijg hem binnenkort opgestuurd zodra ze ook een portret van Wax heeft gemaakt als hij zijn definitieve oogkleur heeft.

Te leuk he <3
Afbeelding

Vandaag Wax alweer 7 oud, en nog 7 weken voordat ik ze mag halen :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:40

Haha Splash wat leuk! En 7 weken is gewoon al bijna :):)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:02

Wat een leuke verrassing zeg! Heel mooi gedaan!
Nog 7 weken aftellen, je mag al eerder gaan kijken toch? Dat is ook superleuk, je mannetjes eindelijk zelf vasthouden <3 <3

Ons mannetje begint erg stout te worden.. hij houdt niet zo van brokjes en heeft dus ongeveer altijd honger. En hij houdt wel van brood en restjes en... boter.
Heeft ontdekt dat er nog wel eens wat op het aanrecht ligt. En dan is hij dus heeeeeeeeel stil... Hij weet dondersgoed dat het niet mag, want zodra je hem ziet is hij weg.

En onze nachtrust is ook wat minder. Ze willen bij ons slapen... maar na een tijdje gaan ze wel in hun mandje liggen. Alleen om 5 uur begint de dag weer volgens de prins en prinses.. :z

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:09

Ja klopt TIlmar, volgende week worden ze ingeent en dan een weekje wachten en dan mag ik kijken. Nog iets meer dan 2 weken dus. Hopelijk reageren ze goed op de enting, Knox had 1 dag koorts van zijn ontworming.

Heel raar idee hoor, ik zie ze nu 9 weken lang op foto's en filmpjes en straks ga ik ze in het echt zien. Zo'n raar maar leuk idee :D Kan niet wachten.

Jeetje wat lastig dat Tijger geen brokjes eet. Hij was toch allergisch voor kip? dus wisselen gaat ook niet zo makkelijk, want je zou eens kunnen proberen of hij andere brokken wel eet. Texas is ook geen brokken eter, die eet 2x per dag wat brokken met tegenzin en that's it.

Draakje dus, ze weten dondersgoed wanneer iets niet mag. Maar ergens snap ik het wel, als je je eten niet lekker vind en toch nog wel wat lust ja dan ga je maar zelf op onderzoek uit ;) :+ Maar op het aanrecht eten jatten is niet echt de bedoeling lijkt me.

En ik deel je gebrek aan nachtrust. Het katttenluik hier gaat om 4.30 open, ik sta nu al 2 weken tussen 3 en 4 naast mijn bed om Texas eruit te laten omdat hij het de hoogste tijd vind en 4.30 is echt te laat :\ Pffff..

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:26

spannend Splash!

Hier een update, ofja gigantische update, deze week wordt de poes gedekt, dus ook wij kunnen gaan aftellen :) en morgen gaan we kijken voor een puppie, zomaar ineens op ons pad gekomen. Morgen kijken of er een klik is, en dan komt ze over 4 weekjes bij ons wonen.....en dan december de kittens als alles goed gaat....

:))

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:35

Jullie zijn er vroeg bij := Sushi is nogal lui en hij slaapt eigenlijk altijd uit tot een uur of 11... Heel af en toe (ongeveer 5 keer gebeurd) staat hij om half 6 aan de deur te krabbelen -hij slaapt in de huiskamer.
Gelukkig geen problemen met eten, hij krijgt brokjes en af en toe een Whiskas stengel-snoepje -alleen Whiskas andere smaken lust hij niet :P

Lucky wat spannend! Hopelijk gaat alles goed komen!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:00

Loes wat leuk en spanend zeg allemaal !!

Kristie, heerlijk zo'n uitslaper.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:38

Die twee jongste van mij broer en zus (nu 3 jaar) zijn een het drukst.
Die slapen beide ook het minste, maar ze houden elkaar gelukkig lekker bezig.
Cookie is 's nachts nog wel aan het zoeken naar Princess, die hebben 6 jaar lang samen in bed geslapen, dus voor hem is het nu het meeste wennen. Gelukkig roepen Heidi en Gustav hem als hij beneden aan het zoeken en mauwen is... dus dan komt hij snel naar boven en gaat hij bij hun op het voeteneind slapen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 18:22

Wat zielig voor Gustav, wel fijn dat de andere 2 hem roepen. Blijft sneu dat als ze zoeken en missen ;(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:37

Ja Cookie :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:39

Sorry Cookie, werken en bokken gaat niet tegelijk!!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:28

Afbeelding
Afbeelding

Goed nieuws over Lizzzie's door-ons-gemaakte sphynx kontje!
Na de scheerbeurt is haar haar weer goed teruggekomen. Mooi gelijkmatig en zonder de lelijke bijna naaktheid met af en toe eens een plukje haar *\o/*
Missie geslaagd +:)+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 20:58

Yeah super nieuws Tigress :) wat fijn voor haar zeg!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:58

super goed nieuws!

Nou wij krijgen over 4 weken gezinsuitbreiding! Dan komt ons bullenmeisje, Valya.....:)...en poes is vandaag naar de kater...:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 22:03

Super lief Loes, wat een schatje <3 gefeliciteerd !!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 10:20

Fotospam :D

Knox 9 weken vandaag
Afbeelding

Wax 7 weken
Afbeelding

Wax de oranje supporter
Afbeelding

De mannen samen :+
Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:27

Oooooo, wat zijn ze mooi!!
Tis dat die 2 van mij al het huis vullen :D , anders wil ik ook een Sphynx met blauwe ogen <3 <3

Tegenwoordig kan mijn man 's avonds amper de slaapkamer in komen.. ze willen mee. En om 6 uur zitten ze voor de deur op me te wachten, gelukkig wel redelijk stil. :O

De boodschap niet op het aanrecht komt nog niet helemaal aan bij Tijger... ik heb hem toch natgespoten gisteren := dan gaat hij heel zielig ergens zitten.
Gelukkig is het omhoogklimmen (met bijbehorende schade) ineens over.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:37

Wat een heerlijke foto's weer Splash!
Timar, Hihi, handig he, die interne klokjes van katten. Ze kunnen je precies vertellen wanneer het bedtijd is, wanneer het tijd is om op te staan en vooral etenstijd kennen ze goed hier :P Onze knullen zijn nadat ze nat zijn gespoten ook altijd erg zielig. Is gelukkig niet meer zo vaak nodig. Een duidelijke NEE, is tegenwoordig vaak genoeg. De aanhouder wint :P
Lizzie ziet er ook weer goed uit. Gelukkig nu geen last meer van kale plekken.
Alsemgeest, gelukkig helpen de anderen Cookie, hopelijk went hij er snel aan.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:39

Grappig hoe twee witte sphynxen met blauwe ogen toch ook een heel eigen gezicht hebben :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:16

Tilmar, ja lief zijn ze he <3 Ik ken dat, heel zielig ergens zitten als ze zijn natgespoten. Hopelijk hoef je het nog maar een enkele keer te herhalen. Toch blijft het aanrecht een aantrekkelijk iets :+ Het zijn wel aanhouders he wat betreft de slaapkamer, hopelijk leggen ze zich er een keer bij neer. En erg fijn dat de klimtoestanden over zijn!

Gaia, ik blijf het een wonderbaarlijk iets vinden die interne klokjes. Jammer dat die van Texas een half uur te vroeg ingesteld staat. Ik denk dat ik het luik ook maar ga instellen om 04.00 ipv half 5, dan kan ik misschien weer eens een nacht doorslapen.

Prrr, ja leuk he. Ik vind ze totaal niet op elkaar lijken, ze hebben allebei een heel andere uitstraling.

Ik ben bezig een tunnelconstructie te fabriceren zodat ik mijn smartflap luik in de deur kan laten zitten met de timer functie, en aan het begin van de tunnel een dualscan zodat de nudisten er niet uit kunnnen straks. Maar de tunnel gaat over een klein gedeelte van mijn radiator put heen dus bovenop wil ik een rooster maken zodat de warmte niet verloren gaat. En als Texas op wat voor manier vast komt te zitten in de tunnel moet hij het bovenste gedeelte met het rooster omhoog kunnen duwen.

Het klinkt makkelijk, maar is het niet... Iemand ideeën?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:22

Wax heeft de uitstraling waar ik ook in Betje voor viel (achossie, zo jong en nu al de kop van een ouwe man), Knox helemaal niet. Die is veel stoerder. Veel meer Spock :D