Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:11

Fientje vond dat ze lang genoeg buiten gespeeld had.
Afbeelding

Na even wachten was haar geduld op hahaha
Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:20

Anne_mieke88 schreef:
Ze is gechipt en geregisteerd... Zelfs nog dubbel gecheckt. Dat is wel gebeurd bij mojn noorse boskat... Nooit geregisteerd dus ook nooit gevonden. Nee helaas ze is niet gevonden.
Ik deel nu telkens op facebook. En ben vanmiddag gaan flyeren in de buurt wel wat reacties maar bleken andere katten te zijn ... |(

:(:) hoop houden hoor! Ik duim voor je!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:47

Yay, een Maine Coon topic. Leuk!
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb in totaal 4 katten waarvan 2 Maine Coons <3

Wat een schitterende foto's komen er hier voorbij trouwens! En wat een cuties allemaal

Fira
Vrouwtjes Maine Coon. Deze poes is behoorlijk fors en heeft een enorme vacht, maar is wel het meest buiten en klimt overal zeer gracieus en met gemak op. Omdat ze zoveel buiten is, is ze een beetje huiverig voor de meeste mensen. Gelukkig kent ze mij wel erg goed en is ze mijn allerliefste waakkat. Ze houdt uitstekend in de gaten wanneer ik naar bed ga en komt dan mee om voor een uitgebreide knuffelsessie voor het slapen gaan. Vervolgens nestelt ze zich aan het voeteneinde en hoe druk ik ook ben in mijn slaap, ze zal daar blijven liggen en af en toe verplaatsen tot ik 's ochtends de slaapkamer heb verlaten. (om eerst weer even te knuffelen na het wakker worden natuurlijk). Ook doet ze iedere keer hetzelfde als ze binnenkomt na een buiten-sessie. Ze loopt een rondje om de stoel heen, geeft een schattig miauwtje zodat je haar even aait en loopt dan pas door om te eten. Dat moet dan ook in die volgorde. Knuffels eerst, eten later.

Afbeelding

Afbeelding

Punk
Onze Mannetje Maine Coon. Deze reus is de meest nuchtere van het stel. Zijn uiterlijk is behoorlijke impressive, maar eigenlijk is het een grote vriendelijke reus. Mocht een van de dames een beetje kattig doen, dan reageert hij daar niet eens op. Hij zal ze eerder een kopje geven en gewoon rustig doorlopen. Ook hij is gek op knuffelen, maar zo op zijn tijd en dan is het ook echt zijn tijd. Of je nou zit te computeren, of tv aan het kijken bent, hij drapeert zichzelf gewoon over je heen. En dan is het moeilijk weerstaan, zeker omdat hij dit niet al te vaak doet. Verder brengt hij zeer regelmatig "cadeautjes" thuis aangezien hij iedere nacht buiten aan het jagen is. Hij is dan ook de meest typische kat van het hele stel.

Afbeelding
(Deze foto is overigens van een jaar geleden. Het wordt ook wel weer tijd voor een vervolgfoto)

Celine_Famke

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:23

Wauw Marlien, wat een joekel! Gaaf dier zeg! Zo'n grote wil ik ook! Helaas hebben wij een poes dus die zal wel kleiner blijven haha! Dan maar over 2 jaar met haar nestje een katertje aanhouden haha!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:50

Wat een knapperds marlien

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:54

Annemieke wat vreselijk, ik hoop dat je haar heel snel weer terug vind.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:17

Samiyah schreef:
Anne_mieke88 schreef:
Ze is gechipt en geregisteerd... Zelfs nog dubbel gecheckt. Dat is wel gebeurd bij mojn noorse boskat... Nooit geregisteerd dus ook nooit gevonden. Nee helaas ze is niet gevonden.
Ik deel nu telkens op facebook. En ben vanmiddag gaan flyeren in de buurt wel wat reacties maar bleken andere katten te zijn ... |(

:(:) hoop houden hoor! Ik duim voor je!

Och meis toch, wat naar! Is de afstand makkelijk naar jullie oude huis? Kans is erg groot dat ze daarheen loopt he..wat een stress..ook ik duim en ze wordt vast gevonden!!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:01

Thanks Laure en Celine.

@Anne_mieke, Ik ga je een beetje een gekke tip geven, maar bij mij heeft het geholpen. Uiteraard naast alle andere standaardtips. Een paar jaar geleden was onze Coon ook 5 dagen weg. We zijn ontzettend veel gaan zoeken en rondlopen en uiteindelijk hebben we hem een paar straten verderop gezien. We kregen hem echter niet te pakken. Ik ben toen op mijn blote voeten vanaf die plek naar ons huis gelopen in de hoop dat hij het geurspoor zou kunnen herkennen. Ook veel blaadjes en dergelijke aanraken. Een kat schijnt toch best wel heel goed kunnen te ruiken. De nacht/vroege ochtend erna stond hij te miauwen in onze achtertuin :-)

Wat we eerder hadden geprobeerd is een vangkooi gehuurd met lekker eten daarin in de hoop dat we hem zo konden vangen. Dit kan ook goed helpen als je weet waar hij zich ongeveer ophoudt. (bij ons hielp dit echter niets, en het heeft natuurlijk ook alleen maar nut als je weet waar hij/zij is)

Ik wens je in ieder geval veel sterkte. Ik weet hoe erg het kan zijn. Daarom ben ik ook overgegaan op euhm wat apartere dingen zoals met blote voeten lopen. Op een gegeven moment ben je in staat om alles te proberen ;-)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 09:52

Anne_Mieke, wat vreselijk zeg. Ik hoop heel hard dat je niet te lang in onzekerheid hoeft te zitten.
Ik heb hier al even niet meer gepost, maar ik heb nu toch een vraagje aan jullie.
Hebben jullie ervaring met blaas problemen bij katten? Onze Sammy, Main Coon, is nu voor de tweede keer bij de dierenarts, omdat hij niet meer kon plassen.
Twee weken terug had hij dit voor het eerst. Hij probeerde te plassen, maar er kwam niets. Hij begon over te geven, raakte in zichzelf gekeerd en werd boos als je maar naar hem keek.
Toen is hij gecatheteriseerd, maar gisteravond had hij hetzelfde. Weer overgeven, heel boos en niet kunnen plassen. Dus weer naar de dierenarts en daar is hij nu nog. We mogen hem straks weer ophalen. Hij is weer gecatheteriseerd, hij had weer blaasontsteking. Geen kristallen, gek genoeg. Hij wordt nu over gezet op speciaal voer en dan maar hopen dat dat gaat helpen.
Kennen jullie dit probleem?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:59

Heslaas is musyc nog niet thuis. We hebben vanalles geprobeerd |(

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:19

Pff wat rot voor je! :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:47

Och meis.. knuffel. :* wat vreselijk..

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:49

Hier nog een knuffel! :* :(:)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:43

Nog een knuffel namens mij. Ik hoop dat Musyc snel weer gevonden wordt meis :(:)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:43

Owh jeetje, Musyc nog steeds niet thuis... Hopen dat hij snel wordt gevonden of thuis komt! Duimen...
Heel veel sterkte!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:30

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:47

Dank jullie wel... We houden hoop en blijven zoeken. -O- elke dag amivedi checken... Ja meer kunnen we niet doen :(

Ondertussen was ik zo hartverscheurend verdrietig dat mijn vriend het niet meer aan kon zien... Ook mijn andere poes was heel eenzaam. Dus hebben we de knoop doorgehakt en een coon kitten erbij gekocht.... Geen vervanging voor Musyc maar wel een beetje zalf op de wonden. En we vonden het veel te zielig voor Funky... Dus als musyc terug komt hebben we er drie... Waar er twee kunnen eten kunnen er ook drie eten :)

Meet Yazz: (zegt djes)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Funky is er nog niet helemaal blij mee... Maar dat komt nog wel...

Afbeelding

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:59

Ach, ik duim hoor! Maar Yazz is echt een schatje! :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:04

Ik hoop dat je er binnenkort 3 hebt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:49

Ik ook 3 is een mooi getal :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:52

Mee eens! Wij hebben er ook 3.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:54

Anne_mieke88 schreef:
Dank jullie wel... We houden hoop en blijven zoeken. -O- elke dag amivedi checken... Ja meer kunnen we niet doen :(

Ondertussen was ik zo hartverscheurend verdrietig dat mijn vriend het niet meer aan kon zien... Ook mijn andere poes was heel eenzaam. Dus hebben we de knoop doorgehakt en een coon kitten erbij gekocht.... Geen vervanging voor Musyc maar wel een beetje zalf op de wonden. En we vonden het veel te zielig voor Funky... Dus als musyc terug komt hebben we er drie... Waar er twee kunnen eten kunnen er ook drie eten :)

Meet Yazz: (zegt djes)
[ [url=m/8vStaz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WNdvs8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p2oxg6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Funky is er nog niet helemaal blij mee... Maar dat komt nog wel...

[ [url=m/n3LBt8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeeeeey dat is mooie Amy! Ik had Amy echt bijjjnnaa gekocht maar op het laatste moment toch besloten dat ik een kater wilde en dat is Buddha geworden. Wat leuk zeg! Ongelooflijk dat zij als laatste over is gebleven van het nest heh, ik begreep er helemaal niets van. Ik ben wezen kijken toen ze ongeveer 9/10 weken was en toen had ik op 1 poesje na nog alle keuze en dat werd bijna Amy. Heel veel plezier en geluk met haar en hopelijk heb je er binnenkort 3!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:59

Ja klopt!!! Wat grappig... Amy is bij ons omgedoopt tot Yazz (past beter bij Funky & Musyc) haha

Ja snap er ook niks van. Ze is zo mooi en echt een knuffelkont! Ze is nu al 2 kilo! Met 15 weken.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:10

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:52

Wat is Yazz lief! Heeft wel wat weg van Sienna! :j