Het was hier echt om 8 uur -1.5. Brrrrrrrrrr.
Daarom iedereen maar even dik ingepakt:

Natuurlijk alles er wel weer afgehaald
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

), spaanse pas. En nu zijn we bezig met buigen wat er bijna in zit, en ik ben haar aan het leren op stemcommando's harder en zachter te gaan lopen. Voor bij bijvoorbeeld het uitlaten.
Seni schreef:[ Afbeelding ]
Nog een buig-foto van Bodhi.
Bodhis commando is voornamelijk op stem (enige commando dat meer op stem is dan op gebaar) en met 1 vinger naar de grond bewegen. dus van opstaande vinger en dan naar beneden gaan wijzen.
Mijn af-commando is met mijn hele hand naar beneden gebaren.

Hij gaat meteen zit als we gaan trainen en als ik hem bij me roep zit hij al op zijn kont voor ik met mijn ogen knipper. Netjes geleerd, maar hoe kan ik hem nu leren dat hij ook moet kunnen staan haha. Als ik het snoep wat verder houd, dan staat hij wel op om het te pakken en dan zeg ik staan als commando, maar het kwartje valt niet helemaal. Wie heeft er tips? Het lijkt me namelijk erg leuk om ook buig en spaanse pas en zo te gaan aanleren, maar dan is staan toch wel de basis
Hhilde schreef:Als je nou voer voor zijn neus houdt en dat in een snelle beweging naar zijn borst haalt? Vaak gaan ze dan staan om het snoep te volgen met hun neus.
De truc is om het snoepje, nadat het geroken is, onder de kin- richting de borst- bewegen. Je kan eventueel ook met je hand zacht tegen de borst drukken om zo duidelijk te krijgen dat je hond moet staan ipv nek uitsteken. 
. Maar van hem af idd werkt wel. Gewoon de beweging steeds kleiner maken dus zodat hij niet meer een pasje ervoor zet
Thx voor de tips!