Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:49

Ja, hoop ik ook <3
We hebben hier in het dorp nog een corgi rondlopen...mijn andere hond heeft het ras goedgekeurd. Spelen dat ze deden joh! _O- ondanks dat hij groter is, was hij aardig inventief met alsnog lekker kunnen stoeien. Hij liet zich gewoon door de voorpoten zakken om op die manier op de corgi zijn hoogte te zitten :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:00

Heel veel succes Tigress! Kom vast goed! :D

Hier gaat Ophélia's fokker (Covventinea) terug 2 nestjes doen dit jaar, dus als er nog mensen met interesse zijn. Mooie combinaties, al zeg ik het zelf. Dit jaar ook Blue Merles waarschijnlijk :)

Nog alles super ook hier, met Ophélia. Ze is zo'n grappige, leuke hond. Tegenwoordig gaan we met haar ook naar de hondenschool en dat doet ze top. Ze is superflink in de auto en mag dus bijna overal mee naartoe. Heerlijk, dat compacte formaat.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:09

Spannend Tigress, hopelijk gaat alles goed. En wat leuk van de andere hond :). Hebben jullie voorkeur voor reu/teef?

We zijn vandaag met Rea voor de tweede keer bij de puppycursus geweest. Ze vindt het echt helemaal fantastisch, maar wil wel graag de leukste van de les zijn. We lachen ons heel wat af om alle rare capriolen die ze uithaalt als de instructeur naar haar zin even teveel naar de andere pup kijkt :).

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:42

Gisteren lekker met de hondjes naar de hei geweest :)
Harley is ondertussen al 9,5 maand, hij wordt een grote jongen!

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:25

Wauw <3

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:04

Wat een knapperts!

Hier is een nieuwe mijlpaal: de oortjes gaan omhoog <3

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:14

Owgossie <3
Ik krijg er echt steeds meer zin in :):) Ik ben al spulletjes bij elkaar aan het sprokkelen en probeer extra diensten te draaien op werk :D Even een goed zakcentje opbouwen voordat het zometeen al zo ver is :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:32

Wat een schatjes allemaal!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:24

Prachtige dieren! <3 Kei hard genieten. Spannend hoor, Tigress!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 10:14

Ah, wat een leuke foto's ook weer! :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:21

Vandaag een aantal gezien bij de hondenshow in Groningen. Nu helemaal verliefd! <3

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:48

Jildau schreef:
Vandaag een aantal gezien bij de hondenshow in Groningen. Nu helemaal verliefd! <3

Wat leuk!! Dan heb je Clooneys halfbroer waarschijnlijk ook gezien! Die was ingeschreven vandaag.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:55

Wat leuk dat je bent wezen kijken Jildau!

Wij zijn vanochtend met Rea naar Zandvoort geweest voor een puppy playdate met een aantal van haar broertjes. Dat was echt super leuk <3. Ze ligt nu uitgeteld te slapen.

Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:27

Aww, heerlijk die puppy playdate <3 Wat een schatje!

De fokker van Ophélia was in Groningen. Was daar met haar pem Neoba. Helaas niet heel goede resultaten; ze had een zg terwijl diezelfde hond vorige week nog Bob was in Gent :P Toch gek hé hoe de smaken van de keurmeesters zo verschillen.

Vandaag ben ik op dagtocht gegaan en aangezien mijn vader rijdt, gaan zij dan altijd wandelen in de omgeving. Ophélia mocht natuurlijk mee. Het was een leuke dag vol nieuwe indrukken voor haar; de eerste keer op de hondenweide. Spannend zo'n roedel grotere honden die allemaal tegelijkertijd dag willen komen zeggen! Ze bleef dan ook kort bij de mensen. Echt spelen deed ze niet. Ze is een beetje onzelfzeker en daarom zouden we zulke dingen meer moeten doen. Honden mogen dan wel niet te wild zijn want dan kruipt ze al helemaal in haar schulp.. (of bijt ze van zich af) Achja, komt wel goed met oefening. :) Hierbij enkele foto's. Ze is nu zo'n 7 maand. De tijd vliegt :o

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En na al die indrukken languit op de bank :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:22

Wat een schatjes allemaal!

En die puppy play date. :+:

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:48

Ophélia is ook echt heel leuk aan het opdrogen Jackytje! Wat super schattig met dat witte plukje bij de oren <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:59

Jaa.. dat vlekje waren we al meteen verliefd op vanaf dag 1 <3 Ze sprong er voor ons echt uit, tussen alle andere pups door haar leuke vlekjes. Zou met haar graag nog eens op show willen als ze ouder dan 1jr is. Benieuwd hoe ze het dan doet :) Met 4mnd ofzo had ze een VB en was ze 2de van de pups. Ze liep namelijk niet echt netjes mee :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:22

Humphrey doet het goed in zijn rolstoel, gisteravond is zijn vriendin heen gegaan.Schnappie de corgie was ze was 10 of 11. Gisteren was ik weg en mijn moeder kwam ze brengen en gaf aan dat ze niet fit was. Ze hijgde alleen maar, na een uur de dierenarts gebeld want dig was niet goed. Foto,s gemaakt en daar zag je een grote tumor op haar lever en uitzaaingen in haar longen. Verslagen namen we afscheid, ze heeft nooit iets Laten merken.

Op de foto,s zag je dat haar rug echt flinke spondiloze had maar daar had ze geen last van.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:37

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:24

Wat een mooie dame zeg.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:56

Ze is zo leuk <3

Hier nog altijd in spanning tot de loopsheid van Ariel. Er is een teefje in huis daar loops geworden, nog niet de goede _O- Wachten lijkt dan zo lang te duren :)) Maar het is het waard :D Ondertussen nog altijd lekker aan het voorbereiden en vrije dagen aan het sparen voor werk, zodat ik de eerste week van de pup vrij kan nemen :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:41

En weer terug bij af...de dame in kwestie is niet gedekt, en dan wordt het afwachten tot de volgende loops wordt, en die een dekking gaat doen (wanneer en over hoeveel tijd is nog onbekend)
Stond enkel bij hen ingeschreven, en zal nu op zoek gaan naar een andere fokker omdat ik dit jaar mijn corgi droom toch wil realiseren. Voelt toch even als een tegenslag :(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:50

Oh, wat enorm jammer..

Ophélia's fokker (Covventinea) heeft momenteel een nestje, geen idee of alle pups verpakt zijn. Zijn 3 teven en 3 reuen. Enkele brindles, een driekleur en een sable. Ze verwachten ook nog een nestje uit een Blue Merle, maar weet niet wanneer. Kan het wel even voor je navragen en de contactgegevens doorgeven in PB. Is wel in België.. maar nog redelijk dichtbij de grens met NL.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:56

Als je dat zou willen, graag :) kilometers maken is geen groot issue, het is immers een maatje voor het leven :j

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:27

Wat jammer Tigress!
Is de dekking mislukt, of?

Wij zijn vandaag wezen wandelen met nog een heel stel Corgi's in Noordwijk. Rea vond het prachtig! en ik heb ook haar papa en mama weer gezien, wat echt super leuk was.

Samen met papa Guus
Afbeelding