Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:27

Dat zeg ik toch?

Élk dier moet goed verzorgd worden, maar kijk alleen al naar de informatie die je kunt vinden over het houden van een konijn en van een kaaiman. Over dierenartsen die kennis hebben van het dier, etc etc.

Dát is het verschil. En als jij dat een dier kunt bieden, dan is er niks mis. Maar iemand die een konijn al geen fatsoenlijk leven kan bieden, kan dat al helemaal niet bij een dier als een kaaiman.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:35

Daphne__ schreef:
Dat zeg ik toch?

Élk dier moet goed verzorgd worden, maar kijk alleen al naar de informatie die je kunt vinden over het houden van een konijn en van een kaaiman. Over dierenartsen die kennis hebben van het dier, etc etc.

Dát is het verschil. En als jij dat een dier kunt bieden, dan is er niks mis. Maar iemand die een konijn al geen fatsoenlijk leven kan bieden, kan dat al helemaal niet bij een dier als een kaaiman.

Ja, maar hier in het topic werd gesuggereerd dat kaaimannen helemaal maar geen huisdieren waren.
Wat jij zegt zei ik toch ook al de hele tijd ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:38

Fiffill schreef:
Daphne__ schreef:
Dat zeg ik toch?

Ja, maar hier in het topic werd gesuggereerd dat kaaimannen helemaal maar geen huisdieren waren.
Wat jij zegt zei ik toch ook al de hele tijd ;)

Ik zag je bericht na mijn bericht niet, alleen de reactie op shirley, vandaar.

We zijn het dus met elkaar eens :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:39

Ah zo :Y)

daffene schreef:
Had hem ook al in een ander topic geplaatst, maar ik dacht dat hij hier ook wel gepast zou zijn :D

0.1 bumblebee
[ Afbeelding ]

Deze helemaal gemist trouwens maar wat een mooie slang!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:41

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:32

hihi leuk pics zeg!! in je haar... geweldig! zijn dus echt mensen gewend anders was t geen optie voor muis ;)
Huisdieren.. tja wat hoort wel en wat niet. Persoonlijk ben ik voor zo grote leefruimtes. Uiteraard kan je geen natuurlijke terretoriums nabootsen. Dan zou je een half regenwoud moeten hebben :+
Persoonlijk vind ik grote dieren niet kunnen in een beperkte ruimte en dan ga ik uit van de grootte die een dier heeft als hij volgroeid is! Emmen heeft 4 olifanten gratis.. zou ik graag willen, maar ja ,denk niet dat t wat wordt! mijn weidepaaltjes houden dat vast niet ;) Maar zou t zo doen hoor! geweldig uit de kluiten gewassen varkens... oei... <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:42

Zooo de tenrecs zitten lekker in hun terrarium, een van de heren heeft net al wat meelwormpjes naar binnen zitten werken.
De vrouw is echt duidelijk zwanger, die ploft bijna uit elkaar. Zo grappig haar stekels staan ook echt ver uit elkaar, terwijl bij de mannen de boel heel netjes glad op het lijfje ligt.
Ze zijn echt uberschattig, ben er al helemaal verliefd op. <3
Moet alleen nog wel even leuke namen bedenken. Dus als jullie nog inspiratie hebben, roep maar.

Een van de heren
Afbeelding
Man en vrouw in de carrier, de vrouw is dus de grootste
Afbeelding
Fraulein dikkie dik
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6L7RIWQ-D.jpg
Hun terrarium ontdekken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOSPPKMM-D.jpg
Allemaal ronde kontjes!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRTMZ8LK-D.jpg
Ze zijn zo cute
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6PSVEK3C-D.jpg
Dametje even klimmen ze is uiteindelijk door dat gat in de boomstam gekropen, dacht even dat ze klem zou komen te zitten
Afbeelding
Lief snoetje toch
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTLDYQTA-D.jpg
Het trio bij elkaar
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X8YXVORD-D.jpg
IK ben niet dik ik ben zwanger!!
Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:58

ohh wat lief

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:23

Wat lief! En wat een leuke foto's! Hoe groot moet zo'n hok nou zijn eigenlijk?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:31

Ongeveer 1 bij 1 bij 50. Ons terrarium is wel iets anders, maar wel groot genoeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:39

1 bij 1 lijkt me idd best een lastige maat :P lijkt me nog altijd wel erg gaaf, zo'n groot terrarium in de kamer... als ik ooit plek heb :))

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:48

wat een leuke beestjes zeg! kan je een keer een foto maken van je trrrarium? ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet voor die beestjes :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:11

Wat een leuke diertjes zeg! Ben ook wel benieuwd naar het terrarium in het geheel. Ziet er erg aangenaam uit voor ze.zou er zelf bijna in willen slapen.haha

Weet helaas geen namen,da's niet mijn sterkste kant.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:15

oh ja foto van het terrarium heb ik gister gemaakt, zal ff mijn kabeltje halen kan ik ze op de computer zetten en laten zien.

Ok gister even een van de heren eruit gehad, wil ze toch wel graag tam hebben. Het vrouwtje doe ik zo min mogelijk mee aangezien die op exploderen staat.

Foto's!!
Terrarium, de tenrecs zitten rechts (als je met je neus ernaartoe staat) Links zit de witlippython van mijn vriend.
Afbeelding
Even over de grond wandelen
Afbeelding
Wakker aan het worden.
Afbeelding
ZZZZNURK
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CY4B8AE6-D.jpg
Zie dat voetje naast zijn koppie (links)
Afbeelding
Kennismaking met de kat, zo zie je wel hoe klein ze zijn, kat is normale maat.
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:28

Wat een leuke egeltjes! En die dame staat echt op ontploffen als je haar vergelijkt met de mannen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:36

Haha, dat handje :wave:

Ze zijn echt leuk, zeg !

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:08

Hoe gaat het met alle bijzondere dieren?
Hier alles zijn gangetje, madame egel heeft nog geen babies, geen idee waar die blijven haha. Ze is nog steeds zo enorm dik, maar tot nu toe zit alles nog binnen. Misschien is ze wel gewoon vet haha.

Mijn vriend heeft zijn Auffenbergi varanen. Geinige beestjes, maar supersnel. Laatst dook eentje uit het terrarium, kon ik erachteraan. Vonden de katten wel even heel bijzonder natuurlijk.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:29

Leffroi schreef:
Fiffill schreef:
Ja maar kom op, die mensen heb je er bij elke diersoort tussen zitten dus waarom zou je ineens geen kaaiman kunnen houden dan :? dan kun je dat wel over elke diersoort gaan zeggen. Waarom wel een kaaiman en geen slang van 3 meter? Of een gigantische leguaan? Of een grote papegaai? Of....

Een kaaiman heeft een dergelijk grote ruimte nodig die een slang niet nodig heeft. Kaaimannen zijn actiever, veel actiever dan slangen. Het feit alleen al dat er een kaaiman in een klein terrarium/ aquarium zit gepropt bij een dierenwinkel nota bene, zegt mij al genoeg. Niet iedereen die een kaaiman wil, heeft er een dergelijke ruimte voor over, maar neemt het toch, omdat het ''stoer'' is (mening van enkele schoolgenoten die zelf ook een kaaiman hebben gehad. Het is stoer.. maar oh jee, ze worden nu toch wel heel groot).

en een papagaai dan hebben die geen groot verblijf nodig in plaats van zo een luxe grote kooi ?
kom op zeg.....
die mensen wat ongeacht een krodil kopen zijn ook nog eens zo stom om de grote variant te kopen en niet de dwerg..
ga er maar vanuit dat die wat een dwergkaaiman kopen wel weten wat ze doen aangezien ze best duur zijn
en die andere grote variant (wat je dus ook in dierentuinen ziet) die krijg je voor een schijntje eerste rij in de dieren winkel voor nog geen 80 euro

wij verwachten binnenkort al de eerste babyboa's :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:50

Citaat:

Oja welke soort?

Wij hebben nog 5 boas (keepers) de rest van onze (20 stuks) collectie hebben we allemaal verkocht prijs die we ervoor kregen was echt om te janken, nog geen 100 euro voor volwassen boas.

Onze motley albino is druk aan het paren met de 2 squaretailboavrouwen, mij benieuwen wat daar uit gaat komen.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:38

zijn mijn monstertjes ook bijzonder genoeg? het gaat om een aantal fretten...
mijn monstertjes mogen spelen wanneer ze willen ze zitten in een ruime voljere,, ook kunnen ze eten wanneer ze willen ze eten bij mij wild dus ook kip maar eten dan ook alles.. met veren enz ze zitten in groepjes van 4/5 behalve booboo en opoe (antoinnete) die zitten appart omdat ze 12/13 jaar is en vind t niet meer zo leuk om in een groep t zitten met allemaal drukke monstertjes..

dit is alex hij is een albino mannetje van mei 2012 (niet gecastreerd)
Afbeelding
dit is diesel hij is een wildkleur mannetje van 2012 wanneer geboren is niet bekent hij is ook niet gecastreerd,, alleen bij hem zit een gebruik aan wijzing hij vind het eng om op gepakt te worden.. in het begin was hij on handelbaar.. na een week lekker vlees eten kon ik hem rustig pakken,. eerst moest je daar niet aan denken dan beet hij hard door (bloedens toe)
Afbeelding
dit is antoinnette ze is 12/13 jaar oud we weten niet wanneer ze geboren is ,.. ( ze is neit geserrilerzeert)
Afbeelding
dit is kiara een half zusje van alex ze is geboren in de maand mei 2012 ook niet geserrilizeert
Afbeelding
dit zijn katy-emmelie,puck, en pika de eerste 2 zijn van 2011 en pika is van 2012 mei
Afbeelding

dit was het zo een beetje xx

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:48

Superleuke fretjes heb je!

Die tenrecs zijn ook zoo schattig :) en bokt is zo handig, had hiervoor nog nooit van tenrecs gehoord, en dit semester was het leerstof op ons examen, had ik al meteen een voorsprong ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:49

Ohh fretjes <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:35

Aah leuke fretjes!!! Wat gaaf dat ze lekker buiten zitten.
Roderick en Kruimel hebben momenteel een duif om te verorberen, ook met veren er gewoon nog aan. Alleen de kop en poten zijn eraf, had de leverancier al gedaan, dan past het makkelijker in de vriezer haha.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:06

dankje wel voor de reacties ,rockwitch doen wij ook als we te weinig ruimte hebben ze eten altijd als eerst de kop op heel raar...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:00

dynamiek schreef:
Citaat:

Oja welke soort?

Wij hebben nog 5 boas (keepers) de rest van onze (20 stuks) collectie hebben we allemaal verkocht prijs die we ervoor kregen was echt om te janken, nog geen 100 euro voor volwassen boas.

Onze motley albino is druk aan het paren met de 2 squaretailboavrouwen, mij benieuwen wat daar uit gaat komen.

wij hebben een zwangere Anery vrouw liggen waarvan de pa een hypo jungle is
plus een Ghost vrouw het moonglow ( albino ) die zwanger is van de anery het snow ( albino )

dus verwacht uit het laatste nest een stuk of 8 morphs
en van de eerste legsel
wildkleuren het anery
hypo's het anery
jungle het anery
en hypo jungle het anery :j

verder nog een stuk of 8 regiussen in de kweek waarvan 3 toch wel al goede dingen laten zien *\o/*