Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:20

Heb je er wel goed over nagedacht? Want 4 ratjes van dezelfde leeftijd kan straks een hoop DA-kosten zijn..

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:35

Ja hoor, daar ben ik mij van bewust. Ik zat er al serieus over na te denken om meer dan 2 te nemen als ze me aanspraken.
Ik ben niet de persoon om zomaar in een impuls ratten aan te schaffen. Ik weet dat ratten helaas veel kwaaltjes kunnen hebben als tumoren, MOO en verkoudheden, daarom heb ik ook een potje voor DA-kosten zoals ik dit ook voor mijn paard heb.

Ik sta als eerste bij de DA als er iets niet goed is met mijn beesten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:45

Jooon: hoe doe jij dat fleece om de bodemplaten? Heb je hoezen laten maken ofzo? Zit er nl. Aan te denken om ook over te stappen op fleece :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:10

Het is geen Fleece, want daar trekken de plasjes niet in. Ik gebruik baby hoeslakentjes van 80 x 40. Passen precies. :D Daaronder heb ik zo'n speciaal matje waar de plas intrekt en zo blijft de bodemplaat helemaal schoon.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:04

Thanks! Ik ga eens rondkijken hier in winkels :D

Ronnie25

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:53

Jooon: Wauw wat een mooi hok heb je zo :)

Zarah_L: Super leuk! Nog 4 erbij hihi. Wel veel hoor!

Ik heb het idee dat ik 2 al bijna niet aankan :P, ze vragen zo veel aandacht vooral de grootste daar kom ik niet vanaf. Ondanks dat het een vrouwtje is wil ze aan een stuk door spelen en knuffelen :).

Ik had het niet verwacht en de meeste (niet ratten mensen) geloven het niet, maar mijn grijze die komt echt letterlijk naar me toe rennen als ze losloopt en ik roep haar.
Voordat ik deze ratjes nam wist ik ook niet dat ze zo tam konden worden. Maar ik vind het zo leuk!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:10

Jooon, mooie kooi!

Ronnie25, dat is toch hardstikke leuk!! wat maakt het jou uit dat anderen het niet geloven!

ik wil even mijn kooi van deze week showen hoor, ik vind hm zo leuk :o
Afbeelding

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:56

Ronnie25: Haha, ik ben nu inderdaad ook aan het uitzoeken hoe ik ze allemaal aandacht kan geven. :+
Heb fleecekleedjes bij de Action gekocht en daarvan heb ik er 1 over mijn bank liggen om mijn bank te beschermen en de ander ligt daar weer bovenop zodat ze lekker kunnen spelen en onderzoeken. Zelf heb ik dan nog net 1 hoekje van de bank over om op te zitten. :Y)
Ze komen af en toe buurten of gaan lekker op mijn schouder zitten/tegen me aan liggen. <3

Alles onderzoeken:
Afbeelding

Om vervolgens op een lekker plekje in slaap te vallen:
Afbeelding

Dagmar_1995: Wat een gave kooi zeg!! :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:51

wat voor een hok gebruiken jullie?
ik vind het hok wat ik heb eigenlijk best klein en is een gewoone ratten kooi.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:04

Wat voor type hok heb je voor hoeveel ratten? Ik heb zelf een tweedehands Jenny van marktplaats, is groot genoeg voor mijn twee monsters :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:06

Ik heb zelf een Critter Nation Double Level, één van de grootste rattenkooien die er bestaat. :D

Maar veel gebruikte rattenkooien zijn:
* Jenny (KD) ; maximaal 4 ratten.
* Furat ; maximaal 4 ratten.
* Furet Tower ; ik geloof maximaal 12 ratten, héle grote kooi!
* Furet XL ; ik geloof maximaal 6 ratten, is eigenlijk de helft van een Tower.
* Jenny KD Large ; maximaal 6 ratten.
* Liberta Explorer ; maximaal 12 ratten.
* Royal Suite Double ; maximaal 12 ratten.
* Savic Freddy 2 ; maximaal 3/4 ratten.
* Savic Freddy 3 ; maximaal 4 ratten.

Iedere kooi heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen, maar het ligt bijvoorbeeld aan:
Hoeveel ratten wil je?
Hoeveel ruimte heb je?
Hoeveel geld heb je?

Dus... Keuze genoeg! Welke kooi heb je nu in gebruik? Het minimale is 80 x 50 x 80cm voor 2 (maximaal 4) ratten. :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:12

ik heb 2 ratten maar durf de naam van kooi niet te zeggen,
zal zo eens een foto maken.
ik zat te denken een grote vogel kooi die geschikt is voor papegaaien te nemen (ivm stevigheid van het ijzer)
en daar dan zelf verdiepingen in te maken. maar ik weet niet of dat heel geschikt is moet nutuurlijk erg op de ruimte tussen de tralies letten.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:13

Dagmar wat een mooi hok! :wow:

Ik ben geen ratteneigenaar (meer).. maar wil me hier toch even melden :o
Want het zusje van mijn vriend heeft nog geen jaar geleden in een impuls 3 jonge ratjes gekocht met kooi en alles erop en eraan. Deze wil ze nu weg doen, want ze vindt ze opeens niet leuk meer. Omdat ik me zorgen maak om die ratjes, help ik stiekem met het vinden van een nieuw huisje. Dus als één van jullie nog belang heeft bij een compleet hok met drie jonge vrouwtjes ratjes (twee hebben er wat weg van een husky en één heeft een soort rex vacht met dombo oortjes), dan hoor ik het graag. Het is gratis. Een Pb sturen mag altijd. Alvast bedankt :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:17

hanny_jelke schreef:
ik heb 2 ratten maar durf de naam van kooi niet te zeggen,
zal zo eens een foto maken.
ik zat te denken een grote vogel kooi die geschikt is voor papegaaien te nemen (ivm stevigheid van het ijzer)
en daar dan zelf verdiepingen in te maken. maar ik weet niet of dat heel geschikt is moet nutuurlijk erg op de ruimte tussen de tralies letten.

Het zou kunnen hoor. :j Je moet alleen even goed op de tralieafstand letten (!) en of er geen bodemrooster in zit (slecht voor de voetjes). Daarnaast moet je ook kijken of het handig schoonmaken is, want als er kleine deurtjes inzitten is het niet echt handig..

Je kunt ook Ferplast Hoekplateau's kopen, super handig en ook nog eens in allerlei kleurtjes! Je zou op deze site kunnen kijken voor kooien, plateau's, etcetc! :D www.fretten.nl

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:51

mijn kooi is 67 lang, 42 breed en 58 hoog,
en vind ik erg klein. dus wil toch graag een grotere

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:53

Hij is ook te klein. :=

Misschien kun je op marktplaats kijken?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:57

ik heb hem gekregen, en voor tijdelijk kan het ook wel even (mijn oude is kapot)
maar wil graag verder zoeken heb 2 jonge ratjes en die hebben ruimte nodig om te spelen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:22

Vandaag zijn mijn meisjes Gloria en Geisha exact een half jaar *\o/*

En vrijdag gaat Sylvester, mijn fuzz man, naar de dokter.. hij heeft een bult in zijn zij/buik... als de dokter het nodig/mogelijk acht, dan wordt de bult meteen verwijderd... duimen jullie mee voor hem?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:47

Banjer: gefeliciteerd en ik zal voor je duimen :)

Even een vraagje om te kijken of mijn ratten gewoon maf zijn of dat het normaal is: hoe reageren die van jullie op geluid van bv. de stofzuiger? Ik had gedacht dat ze er doodsbenauwd voor zouden zijn, maar de eerste keer dat ik ging stofzuigen gingen ze met z'n tweeën voor de tralies naar de show zitten te kijken :P En ik heb net een Senseo gekocht, maar daar zijn ze dan wel weer bang voor :')

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:59

Foaly schreef:
Banjer: gefeliciteerd en ik zal voor je duimen :)

Even een vraagje om te kijken of mijn ratten gewoon maf zijn of dat het normaal is: hoe reageren die van jullie op geluid van bv. de stofzuiger? Ik had gedacht dat ze er doodsbenauwd voor zouden zijn, maar de eerste keer dat ik ging stofzuigen gingen ze met z'n tweeën voor de tralies naar de show zitten te kijken :P En ik heb net een Senseo gekocht, maar daar zijn ze dan wel weer bang voor :')

Hahah had ik ook! Leuk toch! Mijne vinden het leuk, als ze loslopen en ik stofzuig om het hok heen zet ik hem op weinig zuigkracht
want het liefst gaan ze ff kijken in dat zwarte gat. Geluid zijn die van mij ook echt totaal niet bang voor. Best vreemd eindelijk aangezien
de meeste dieren er een hekel aan hebben :) ( En mensen... :Y) )

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:08

Stofzuiger zijn ze hier wel 'bang' voor 2. Die kruipen dan gewoon in een kubus. :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:49

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:16

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:20

bedankt voor de tip! bij het volgende ikea bezoekje gaat die dus ook mee! :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:22

aaah mag ik mij ook melden <3 Ik heb 3 rattenbroertjes uit het zelfde nest,, alle 3 nog lekker man.
ze zijn allemaal zwart/berken van kleur en ze zijn dus ook op 1 na ( witte staartpunt ) zo goed als niet uit elkaar te houden ( alleen de buikstreep is verschillend ) helaas hebben wij afschijd moeten nemen van ons witje ( himalayan ) Binky.. Hij was een dierenwinkel ratje en heeft toch nog een respectabele leeftijd berijkt :)