Wij wandelen met regenjas, want regen vindt hij afschuwelijk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Little_Gift schreef:Moest ik een badjas vinden in de maat van mijn kleinste hondje wel ja![]()
Momenteel doen we het zo:
Vochtige hygiënische doekjes mee in de auto en als we vol modder (kan trouwens perfect ook in de zomer met die smeerkeesjes) terug aan de auto komen, dan gaat er eerst een fles water over, dan afpoetsen met de doekjes, dan de buikjes en pootjes met de handdoek en dan naar huis.
Daar dan de opgedroogde modder uitborstelen en als het nog niet droog genoeg is of het is te erg, dan afspoelen en inderdaad droogdeppen en de rest met de föhn
Little_Gift schreef:Met de Chihuahuatjes gaat dat niet om ze zo vies en nat in de auto te stoppen.
Die kleine lijfjes koelen in sneltempo echt helemaal af en dan krijgen ze het echt koud tot rillen aan toe als ze nat stilliggen.
Dat is goed om ze ziek te krijgen dus nee in de zomer afspoelen, afwrijven en afdrogen voor de rit naar huis en in de winter niet afspoelen, enkel afwrijven en droog in de auto met de verwarming aan naar huis
KimD schreef:Little_Gift schreef:Met de Chihuahuatjes gaat dat niet om ze zo vies en nat in de auto te stoppen.
Die kleine lijfjes koelen in sneltempo echt helemaal af en dan krijgen ze het echt koud tot rillen aan toe als ze nat stilliggen.
Dat is goed om ze ziek te krijgen dus nee in de zomer afspoelen, afwrijven en afdrogen voor de rit naar huis en in de winter niet afspoelen, enkel afwrijven en droog in de auto met de verwarming aan naar huis
Ik sta ook niet de hele hond uitgebreid te wassen met shampoo, conditioner en verfrisser, ik heb geen 100 liter vat op het dak.
Maar poten en buik even afspoelen scheelt vaak al veel, want juist modder en zooi zorgt ervoor dat ze sneller afkoelen. Dus afspoelen, afdrogen en badjas aan. Als het heel koud is hebben ze sowieso hun fleece aan en dan is het een kwestie van die uittrekken en badjas aan.