Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:51

@KimD klopt hoor, de hoogte maakt die honden niet heel groot. Het zijn vooral hele massieve honden. Er loopt er bij mijn werk eentje rond, qua hoogte niet hoger dan een duitse staande, maar wel een pak grover. 10kg neem je makkelijk overal mee naartoe, 15kg ook nog wel. Maar mijn spaniel van 30 kg (hij was te groot volgens de standaard, zat op formaat field trial labrador ipv springer spaniel) nam ik niet altijd overal mee naartoe. En dit is nog wel weer wat kolossaler, uitgaande van het feit dat ik meestal met een reu thuis kom dan toch :+

IMJ

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:52

Ik vind ze ook niet extreem groot hoor!
Maar ik hou ook wel van een beetje formaat.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:56

IMJ schreef:
Ik vind ze ook niet extreem groot hoor!
Maar ik hou ook wel van een beetje formaat.

Ik vind het al gauw groot tegenwoordig. Na 4 jaar met mijn ieniemini hondje...
Vroeger, ten tijde vd spaniel, vond ik honden nooit groot op straat. Spaniel ging ook gewoon mee naar mijn appartementje destijds hoor en naar de paarden.
Iets met 'je hersens spelen mooie trucjes met wat je 'groot' en 'klein' vindt naar gelang wat je veel ziet' :')
Het zijn zéker geen newfies of ieren nee, dát vind ik pertinent te groot :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:14

Ik kocht een Duitse Staande, rasstandaard geeft aan: reu 30-35kg.

Waar kom ik mee thuis? Een Duitse Staande mini van 24kg ;)

Eigenlijk precies goed voor mij, want ik zocht een middelmaat en eigenlijk geen grote hond.

Skip is precies het goede formaat nu.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:17

Nayomie schreef:
Zo hallo, wat een knappe hond Cupcakes <3

Dankjewel :D

Jip die schommelt met zijn gewicht tussen de 28/32 kilo. De laatste keer dat ik hem opgemeten heb was hij 58 cm. Dus ik gok dat hij nog wel iets gegroeid is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:26

Jip tikt dan inderdaad net de max hoogte of zelf erboven voor een aussie. Weet je of dat in zijn lijnen zit van de fokker?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:31

sommigen zijn nu eenmaal uit de kluiten gewassen :))
Ik vind dat wel leuk hoor!

Ben wel benieuwd hoe groot onze Charlie wordt. Volgens de fokster gaan de reutjes van deze teef en reu bijna altijd zo richting de 20 kg. Maar dan moet hij nog wel even doorgroeien.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:59

@KimD ja Ierse wolfshonden zijn prachtig, maar ze stinken ook wel heel erg := en ze leven over het algemeen zo kort helaas.

Mijn droomhond is een Saluki :D maar dat is wel echt next level windhond.

Was net met Ot even wandelen in het Bentwoud, sprong mevrouw weer eens in de sloot _O- kroost zat in de sluitingen van dr tuig :=
Dacht nog die laat dat wel met dit weer, ze is al zo kouwelijk.

Gelukkig had ik een droog jasje mee :+ portret :')
Afbeelding
Afbeelding

We kwamen een Afghaanse windhond en een Saluki tegen, de Afghaan wilde wel even spelen dus dat was natuurlijk geweldig **\O/**

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:12

Kleine egopost: hij is thuis! *\o/*

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:14

Yessss, lang naar uitgekeken maar daar is hij dan. Heerlijk, Detroit! :D Ging de reis goed?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:17

Gefeliciteerd ! Nu genieten :D

Vind Ieren echt niet stinken. Zoals de meeste plukhonden ruiken die wel iets meer naar echt 'hond'. Maar als die een goede rollingcoat heeft en deze om de 2-3maand geplukt wordt valt dat zeker mee :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:17

xLaraaj schreef:
Jip tikt dan inderdaad net de max hoogte of zelf erboven voor een aussie. Weet je of dat in zijn lijnen zit van de fokker?

Of het in de lijnen zit geen idee. Zijn moeder was wel best groot en vaders was gemiddeld formaat. Vaders was ook een showlijn en moeders werklijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:38

Zo fijn Detroit, lekker van genieten <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 16:42

Er woonde vroeger een ier in de buurt hier KimD. Was zo'n gaaf beest. Kei lief.
Lekker genieten Detroit!
Otje lekker weer in t water!

Ach wat groter is ie ook leuk Cupcakes! Misschien dat werklijnen wat groter zijn dan de standaard.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:11

Kennissen van ons hebben er ook drie, onwijs gaaf, onwijs lief maar lastig te onderhouden. Ze hebben toch wel wat kwaaltjes en vreten je blut. Daarnaast, als een van die op schoot komt liggen heb je geen gevoel meer in je benen. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 17:18

Ja dat is wel een dingetje. :P Maar ach ze zijn wel prachtig :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:42

@warboel haha, saluki zijn inderdaad wel next level ja. Absoluut prachtig, maar die Oosterlingen zijn wel echt anders dan westerse windhonden!

@detroit ow, Heerlijk, het genieten kan beginnen (en het harde werk, maar laten we focussen op het genieten :+ )

@kimD ja waslijst aan kwaaltjes inmiddels, oud worden ze meestal ook niet en ze vreten in hun eentje wat een roedel beagles op een jachtdag eet... Maar ze zijn wel mooi :j

Qua geur: de echte korte kortharen ruik je meestal nauwelijks. Maar ruwhaar, langhaar, halflang haar... Als het nat is, ruik je het en als het droog is en goed onderhouden nauwelijks. De meeste honden die je structureel ruikt, krijgen slecht voer of hebben gezondheidsissues (wat bij een Ier dan wel weer logisch klinkt, gezien die waslijst aan issues)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:48

Natte hond, ik neem het maar voor lief, maar lekker ruikt het niet :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:56

Skippy01 schreef:
@warboel haha, saluki zijn inderdaad wel next level ja. Absoluut prachtig, maar die Oosterlingen zijn wel echt anders dan westerse windhonden!

@detroit ow, Heerlijk, het genieten kan beginnen (en het harde werk, maar laten we focussen op het genieten :+ )

@kimD ja waslijst aan kwaaltjes inmiddels, oud worden ze meestal ook niet en ze vreten in hun eentje wat een roedel beagles op een jachtdag eet... Maar ze zijn wel mooi :j

Qua geur: de echte korte kortharen ruik je meestal nauwelijks. Maar ruwhaar, langhaar, halflang haar... Als het nat is, ruik je het en als het droog is en goed onderhouden nauwelijks. De meeste honden die je structureel ruikt, krijgen slecht voer of hebben gezondheidsissues (wat bij een Ier dan wel weer logisch klinkt, gezien die waslijst aan issues)

Skip zn vacht is een kruising tussen korthaar en Draadhaar. Zolang hij niet in een stinksloot heeft gelegen (nat uit een schone sloot ruik je hem trouwens niet) of door strond of een dood dier heeft liggen rollen, ruik je Skip niet.

Ook mijn ouders die zelf geen hond hebben, ruiken geen hond als ze bij mij binnen komen.

En als het zo ver is dat Skip wél stinkt, gaat hij onmiddellijk onder de douche. Soms is dat 1x per maand of zelfs 1x per 2 maanden en soms is het ineens 2x per week... {:)-:( de sukkel zat van de week eerst helemaal onder de strond (gans?) En gisteren sprong hij in de laatste sloot van de wandeling en dat was een vieze sloot met alg en kroos enz. Toen stonk hij echt!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:10

@mvdende Toby ruik je ook zelden. Ja, als hij in iets doods of in stront ligt te rollen, dán wel. Hij wordt echt nog geen handvol keren per jaar gewassen, en dan eigenlijk altijd omdat hij in iets echt smerigs gelegen heeft. Maar als mijn spaniël nat was, rook je die wel. Was ook weer over als hij was opgedroogd. Ontstekingen op een hond ruik je ook héél goed, geeft een hele typische geur. Als je eenmaal weet dat dat ontstekingsgeur is, herken je dat voortaan direct.
Vroeger woonde er vlakbij een golden retriever en die voerden ze Bonzo. Daar kwam oranje stront uit en die hond kon je niet aaien zonder dat je zelf óók naar hond stonk. Vreselijk! Dát heb je natuurlijk als eigenaar grotendeels in de hand met wat je erin stopt...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:19

Bonzo, bestaat dat nog? :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 18:29

Grappig dat je dat zegt Skip!
Ik heb vorig weekend bezoek gehad voor kennismaking ivm de pups..
Dat meisje stuurde een appje toen ze thuis was, dat ze zo verbaasd was dat t bij ons niet naar hond rook en onze honden ook niet.
Ik was echt verbaasd _O-
Boellie ruik je wel eens. Maar t is een intacte reu, die hebben vaak wat meer geur. Maar dan was ik hem of laat ik hem zwemmen en dan is t meestal over.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:15

Nayomie schreef:
Bonzo, bestaat dat nog? :oo

Geloof het wel ja. En dat betekent dat er ook nog markt voor is :')

kiwiwitje schreef:
Dat meisje stuurde een appje toen ze thuis was, dat ze zo verbaasd was dat t bij ons niet naar hond rook en onze honden ook niet.
Ik was echt verbaasd _O-
Boellie ruik je wel eens. Maar t is een intacte reu, die hebben vaak wat meer geur. Maar dan was ik hem of laat ik hem zwemmen en dan is t meestal over.

Haha, nu wil dat meisje zeker een pup, als ze niet stinken :j *D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:22

Dat krijg ik ook vaak te horen Kim! Vooral van mensen die geen honden hebben dan. Dat ze denken dat het enorm naar hond gaat stinken bij mij thuis en dan is dat niet zo. Wat een beetje goed voer al wel niet kan doen :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 19:46

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik was echt verbaasd _O-

Haha, nu wil dat meisje zeker een pup, als ze niet stinken :j *D

Heb gezegd wat we voeren :P Dat ze t dat moet gaan voeren als ze een pup krijgt. Bij wie dan ook :P