Esplendido schreef:[ [url=m/yVfZQy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen een fotoshoot gehad met onze pup van 9 weken oud. Zo blij met deze foto.
Ziet er volwassen uit op de foto! Heel wijs! Mooie foto.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Esplendido schreef:[ [url=m/yVfZQy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen een fotoshoot gehad met onze pup van 9 weken oud. Zo blij met deze foto.
cursebreaker schreef:Esplendido schreef:[ [url=m/yVfZQy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi
Hoop met Arya tzt ook een shoot te doen. Jammer dat ze nu de heide net in bloei staat, ze nog te jong is om zo'n shoot te doen aangezien dat wel erg intens is voor d'r heupen vooral, met de hoogteverschillen en het vele mulle zand hier op de Brunsummerheide. Voor nu moet ik maar even genoegen nemen met de telefoon foto's die ik tussendoor maak. Wil m'n eigen camera ook weer eens uit de kast halen, dus binnenkort zelf op het veldje hier maar eens wat foto's gaan schieten.
Vanmorgen met d'r naar Pets Place geweest en dat vond ze wel erg interessant xD
cursebreaker schreef:Klopt, maar de plekken waar bij ons de heide in bloei staat is op plekken waar veel mul zand is en dat is echt veel te zwaar voor haar nu , dus zelfs als ik haar tot daar til zou ik het niet willen want ik weet dat ze echt niet stokje stijf blijven zitten voor de foto te maken en ik haar dan weer netjes kan optillen wanneer het mij weer uit komt, als er zoveel indrukken te verkrijgen zijn daar op een voor haar volledig nieuwe plek. Ze is een HD/ED/artrose gevoelig ras dus ik vermijd die plekken voorlopig even tot ze iets ouder is want zelfs een paar minuten lopen daar wil ik nu gewoon niet doen met deze leeftijd. Er zijn genoeg andere plekken gelukkig waar ik naartoe kan gaan met d'r.
Haar dat hele stuk tillen is eigenlijk ook geen doen want dat is me nogal een stuk lopen bij ons voor je op die mooiere plekken bent. Ben wel erover aan't denken om een bolderkar te kopen tweedehands zodat ik wel langer kan lopen op andere plekken. Maar de heide hier is echt heel erg berg op en af (Zuid Limburg) en veel mul zand dus dat doe ik gewoon liever niet nu, ook al zou ik haar dan tussendoor veel kunnen tillen, maar alleen maar stil staan en zitten zal ze dan toch niet doen. Het gaat me niet zozeer om het langere lopen perse, al bouw ik dat ook idd rustig op, maar meer dat op die plekken idd mul zand is veelal en ook veel berg op en af en dat wil ik met d'r heupen nu gewoon nog niet doen. Ieder z'n eigen keus toch![]()
Ik ben als de dood voor HD en ED en heb veel ellende gezien ermee dus ik ben hiermee liever Extra voorzichtiger het eerste deel van haar leven zeg maar (het wandelen enz. bouw ik verder wel gewoon op, dus het is niet dat ze in een porseleinen kastje zit, maar plekken waar het zwaarder lopen is wacht ik gewoon nog even mee). Haar ouders zijn wel vrij verklaard, maar ik wil zelf ook proberen om zo min mogelijk te doen wat ook op jongere leeftijd HD/ED/artrose kan ontwikkelen. Dat wist ik vooraf toen ik voor een herder koos ook.
Maar als ik idd zulke mooie foto's zie is het wel jammer dat de heide dan gewoon net nu in de bloei is haha. Bedoelde daar verder ook niks mee te zeggen. Is gewoon een keus die ik maak voor mijn hond (ook aan de hand van advies van zowel fokster als mijn DA die me hier beiden in geadviseerd hebben). Ik zal nog wel genoeg plekjes tegenkomen waar ik leuke foto's kan maken en dan doe ik de heide foto's wel volgend jaar als hij in bloei staat.
KimD schreef:cursebreaker schreef:Klopt, maar de plekken waar bij ons de heide in bloei staat is op plekken waar veel mul zand is en dat is echt veel te zwaar voor haar nu , dus zelfs als ik haar tot daar til zou ik het niet willen want ik weet dat ze echt niet stokje stijf blijven zitten voor de foto te maken en ik haar dan weer netjes kan optillen wanneer het mij weer uit komt, als er zoveel indrukken te verkrijgen zijn daar op een voor haar volledig nieuwe plek. Ze is een HD/ED/artrose gevoelig ras dus ik vermijd die plekken voorlopig even tot ze iets ouder is want zelfs een paar minuten lopen daar wil ik nu gewoon niet doen met deze leeftijd. Er zijn genoeg andere plekken gelukkig waar ik naartoe kan gaan met d'r.
Haar dat hele stuk tillen is eigenlijk ook geen doen want dat is me nogal een stuk lopen bij ons voor je op die mooiere plekken bent. Ben wel erover aan't denken om een bolderkar te kopen tweedehands zodat ik wel langer kan lopen op andere plekken. Maar de heide hier is echt heel erg berg op en af (Zuid Limburg) en veel mul zand dus dat doe ik gewoon liever niet nu, ook al zou ik haar dan tussendoor veel kunnen tillen, maar alleen maar stil staan en zitten zal ze dan toch niet doen. Het gaat me niet zozeer om het langere lopen perse, al bouw ik dat ook idd rustig op, maar meer dat op die plekken idd mul zand is veelal en ook veel berg op en af en dat wil ik met d'r heupen nu gewoon nog niet doen. Ieder z'n eigen keus toch![]()
Ik ben als de dood voor HD en ED en heb veel ellende gezien ermee dus ik ben hiermee liever Extra voorzichtiger het eerste deel van haar leven zeg maar (het wandelen enz. bouw ik verder wel gewoon op, dus het is niet dat ze in een porseleinen kastje zit, maar plekken waar het zwaarder lopen is wacht ik gewoon nog even mee). Haar ouders zijn wel vrij verklaard, maar ik wil zelf ook proberen om zo min mogelijk te doen wat ook op jongere leeftijd HD/ED/artrose kan ontwikkelen. Dat wist ik vooraf toen ik voor een herder koos ook.
Maar als ik idd zulke mooie foto's zie is het wel jammer dat de heide dan gewoon net nu in de bloei is haha. Bedoelde daar verder ook niks mee te zeggen. Is gewoon een keus die ik maak voor mijn hond (ook aan de hand van advies van zowel fokster als mijn DA die me hier beiden in geadviseerd hebben). Ik zal nog wel genoeg plekjes tegenkomen waar ik leuke foto's kan maken en dan doe ik de heide foto's wel volgend jaar als hij in bloei staat.
Aan welke kant van de heide ga je wandelen dan? Want het losloopgebied valt reuze mee. Als je linksom gaat kom je bijna geen mul zand tegen.Dan kun je prima tot op het heide gebied komen mocht je er foto's willen maken.
Esplendido schreef:Wij moesten inderdaad wel een stuk door mul zand, maar dat was prima te doen met een pup van ongeveer 8,5kg in mijn armen. Gelukkig geen heuvel op en af. Scheelde ook dat de fotograaf goed de weg wist in het gebied waar we waren.
Ik begrijp dat je met een HD gevoelig ras extra voorzichtig bent. Dat zou ik ook zijn. Sowieso moet je zuinig zijn op een pup. Zowel de fotograaf als ik hadden het zweet op ons hoofd staan en Jua had nog niet een keer gehijgd/tong uit haar bek. Fysiek kon ze de fotoshoot dus prima aan. Ze liep ook wel wat rond ons heen, maar ging niet rennen of gek doen.
Natuurlijk was ze na de shoot moe van alle indrukken, maar dat is logisch.