Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:28

Esplendido schreef:
[ [url=m/yVfZQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen een fotoshoot gehad met onze pup van 9 weken oud. Zo blij met deze foto.

Ziet er volwassen uit op de foto! Heel wijs! Mooie foto.

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:30

Mooie pup!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:32

Esplendido schreef:

Vanmorgen een fotoshoot gehad met onze pup van 9 weken oud. Zo blij met deze foto.

Mooi <3

Hoop met Arya tzt ook een shoot te doen. Jammer dat ze nu de heide net in bloei staat, ze nog te jong is om zo'n shoot te doen aangezien dat wel erg intens is voor d'r heupen vooral, met de hoogteverschillen en het vele mulle zand hier op de Brunsummerheide. Voor nu moet ik maar even genoegen nemen met de telefoon foto's die ik tussendoor maak. Wil m'n eigen camera ook weer eens uit de kast halen, dus binnenkort zelf op het veldje hier maar eens wat foto's gaan schieten.

Vanmorgen met d'r naar Pets Place geweest en dat vond ze wel erg interessant xD

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:52

Prachtige foto van de pup in de paarse heide!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:05

cursebreaker schreef:
Esplendido schreef:

Mooi <3

Hoop met Arya tzt ook een shoot te doen. Jammer dat ze nu de heide net in bloei staat, ze nog te jong is om zo'n shoot te doen aangezien dat wel erg intens is voor d'r heupen vooral, met de hoogteverschillen en het vele mulle zand hier op de Brunsummerheide. Voor nu moet ik maar even genoegen nemen met de telefoon foto's die ik tussendoor maak. Wil m'n eigen camera ook weer eens uit de kast halen, dus binnenkort zelf op het veldje hier maar eens wat foto's gaan schieten.

Vanmorgen met d'r naar Pets Place geweest en dat vond ze wel erg interessant xD

Mijn pup is ook pas negen weken. Maar dan kun je ze nog prima tillen tussen de momenten waarop de fotograaf foto’s maakt. Jua heeft echt niet veel/ver gelopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:17

Klopt, maar de plekken waar bij ons de heide in bloei staat is op plekken waar veel mul zand is en dat is echt veel te zwaar voor haar nu , dus zelfs als ik haar tot daar til zou ik het niet willen want ik weet dat ze echt niet stokje stijf blijven zitten voor de foto te maken en ik haar dan weer netjes kan optillen wanneer het mij weer uit komt, als er zoveel indrukken te verkrijgen zijn daar op een voor haar volledig nieuwe plek. Ze is een HD/ED/artrose gevoelig ras dus ik vermijd die plekken voorlopig even tot ze iets ouder is want zelfs een paar minuten lopen daar wil ik nu gewoon niet doen met deze leeftijd. Er zijn genoeg andere plekken gelukkig waar ik naartoe kan gaan met d'r.

Haar dat hele stuk tillen is eigenlijk ook geen doen want dat is me nogal een stuk lopen bij ons voor je op die mooiere plekken bent. Ben wel erover aan't denken om een bolderkar te kopen tweedehands zodat ik wel langer kan lopen op andere plekken. Maar de heide hier is echt heel erg berg op en af (Zuid Limburg) en veel mul zand dus dat doe ik gewoon liever niet nu, ook al zou ik haar dan tussendoor veel kunnen tillen, maar alleen maar stil staan en zitten zal ze dan toch niet doen. Het gaat me niet zozeer om het langere lopen perse, al bouw ik dat ook idd rustig op, maar meer dat op die plekken idd mul zand is veelal en ook veel berg op en af en dat wil ik met d'r heupen nu gewoon nog niet doen. Ieder z'n eigen keus toch :)

Ik ben als de dood voor HD en ED en heb veel ellende gezien ermee dus ik ben hiermee liever Extra voorzichtiger het eerste deel van haar leven zeg maar (het wandelen enz. bouw ik verder wel gewoon op, dus het is niet dat ze in een porseleinen kastje zit, maar plekken waar het zwaarder lopen is wacht ik gewoon nog even mee). Haar ouders zijn wel vrij verklaard, maar ik wil zelf ook proberen om zo min mogelijk te doen wat ook op jongere leeftijd HD/ED/artrose kan ontwikkelen. Dat wist ik vooraf toen ik voor een herder koos ook.

Maar als ik idd zulke mooie foto's zie is het wel jammer dat de heide dan gewoon net nu in de bloei is haha. Bedoelde daar verder ook niks mee te zeggen. Is gewoon een keus die ik maak voor mijn hond (ook aan de hand van advies van zowel fokster als mijn DA die me hier beiden in geadviseerd hebben). Ik zal nog wel genoeg plekjes tegenkomen waar ik leuke foto's kan maken en dan doe ik de heide foto's wel volgend jaar als hij in bloei staat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-08-19 19:35, in het totaal 6 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 19:19

Hele mooie foto!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:42

cursebreaker schreef:
Klopt, maar de plekken waar bij ons de heide in bloei staat is op plekken waar veel mul zand is en dat is echt veel te zwaar voor haar nu , dus zelfs als ik haar tot daar til zou ik het niet willen want ik weet dat ze echt niet stokje stijf blijven zitten voor de foto te maken en ik haar dan weer netjes kan optillen wanneer het mij weer uit komt, als er zoveel indrukken te verkrijgen zijn daar op een voor haar volledig nieuwe plek. Ze is een HD/ED/artrose gevoelig ras dus ik vermijd die plekken voorlopig even tot ze iets ouder is want zelfs een paar minuten lopen daar wil ik nu gewoon niet doen met deze leeftijd. Er zijn genoeg andere plekken gelukkig waar ik naartoe kan gaan met d'r.

Haar dat hele stuk tillen is eigenlijk ook geen doen want dat is me nogal een stuk lopen bij ons voor je op die mooiere plekken bent. Ben wel erover aan't denken om een bolderkar te kopen tweedehands zodat ik wel langer kan lopen op andere plekken. Maar de heide hier is echt heel erg berg op en af (Zuid Limburg) en veel mul zand dus dat doe ik gewoon liever niet nu, ook al zou ik haar dan tussendoor veel kunnen tillen, maar alleen maar stil staan en zitten zal ze dan toch niet doen. Het gaat me niet zozeer om het langere lopen perse, al bouw ik dat ook idd rustig op, maar meer dat op die plekken idd mul zand is veelal en ook veel berg op en af en dat wil ik met d'r heupen nu gewoon nog niet doen. Ieder z'n eigen keus toch :)

Ik ben als de dood voor HD en ED en heb veel ellende gezien ermee dus ik ben hiermee liever Extra voorzichtiger het eerste deel van haar leven zeg maar (het wandelen enz. bouw ik verder wel gewoon op, dus het is niet dat ze in een porseleinen kastje zit, maar plekken waar het zwaarder lopen is wacht ik gewoon nog even mee). Haar ouders zijn wel vrij verklaard, maar ik wil zelf ook proberen om zo min mogelijk te doen wat ook op jongere leeftijd HD/ED/artrose kan ontwikkelen. Dat wist ik vooraf toen ik voor een herder koos ook.

Maar als ik idd zulke mooie foto's zie is het wel jammer dat de heide dan gewoon net nu in de bloei is haha. Bedoelde daar verder ook niks mee te zeggen. Is gewoon een keus die ik maak voor mijn hond (ook aan de hand van advies van zowel fokster als mijn DA die me hier beiden in geadviseerd hebben). Ik zal nog wel genoeg plekjes tegenkomen waar ik leuke foto's kan maken en dan doe ik de heide foto's wel volgend jaar als hij in bloei staat.

Aan welke kant van de heide ga je wandelen dan? Want het losloopgebied valt reuze mee. Als je linksom gaat kom je bijna geen mul zand tegen. :n Dan kun je prima tot op het heide gebied komen mocht je er foto's willen maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:53

KimD schreef:
cursebreaker schreef:

Aan welke kant van de heide ga je wandelen dan? Want het losloopgebied valt reuze mee. Als je linksom gaat kom je bijna geen mul zand tegen. :n Dan kun je prima tot op het heide gebied komen mocht je er foto's willen maken.

Ik ga bij het oude voetbalterrein van heksenberg erin, of wat meer naar rechts waar een ingang is in de woonwijk . Ben een paar dagen terug wel met haar bij de groene Poort geweest waar we een beetje richting het restaurant gelopen hebben tot 10min met regelmatig stil staan enz. en toen terug naar de auto. Van daaruit heb je idd routes waarbij je geen mul zand hebt grotendeels, maar waar ook de heide weer niet echt op z'n mooist te zien is want dan loop je meer aan de rand ervan (als ik dan bv. de heide in bloei op de foto zou willen met d'r moet je best wat bergjes op en af en is gewoon niet praktisch ook met tillen)

De andere kant vd heide (waar de manege ligt bv) ken ik niet goed genoeg en aangezien ze nog veel getild wordt als ik verder wil lopen, wil ik nu nog geen routes lopen die ik niet ken voor ik me een ongeluk sjouw met d'r dus dat is nu nog geen optie imo. Het was meer dat het wel jammer is omdat hij nu zo mooi in de bloei staat voor foto's idd, maar er zijn voor te wandelen en socializen genoeg andere mogelijkheden voor me dus de heide echt in is wat dat betreft geen must voor me nu. Ik ga wel aan de rand lopen met d'r aangezien het daar overal vrij vlak is en ze dan toch nog genoeg indrukken op kan doen.

Maar berg op en af de heide in red ikzelf ook gewoon niet met langer tillen en de routes die ik ken die de heide in gaan en waar het ook in bloei staat, is veel berg op en af dus dat is gewoon een no-go nu voor mij en ook voor haar want ik wil niet dat ze al zo zwaar moet lopen, ook voor 5 minuten niet, nu en de routes die ik ken zijn vrij zwaar, en te zwaar imo voor haar 9 weken oud. Wil ook niet het risico lopen dat ik dadelijk daar ergens sta met d'r en ik d'r niet meer getild krijg naar de auto (ben m'n eigen conditie ook weer aan't opbouwen momenteel) Ik volg dus gewoon het advies van de fokster en m'n DA en doe het met de heide rustig aan opbouwen nu ze nog veel getild wordt met langer lopen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-08-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:58

Wij moesten inderdaad wel een stuk door mul zand, maar dat was prima te doen met een pup van ongeveer 8,5kg in mijn armen. Gelukkig geen heuvel op en af. Scheelde ook dat de fotograaf goed de weg wist in het gebied waar we waren.

Ik begrijp dat je met een HD gevoelig ras extra voorzichtig bent. Dat zou ik ook zijn. Sowieso moet je zuinig zijn op een pup. Zowel de fotograaf als ik hadden het zweet op ons hoofd staan en Jua had nog niet een keer gehijgd/tong uit haar bek. Fysiek kon ze de fotoshoot dus prima aan. Ze liep ook wel wat rond ons heen, maar ging niet rennen of gek doen.

Natuurlijk was ze na de shoot moe van alle indrukken, maar dat is logisch.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:01

Esplendido schreef:
Wij moesten inderdaad wel een stuk door mul zand, maar dat was prima te doen met een pup van ongeveer 8,5kg in mijn armen. Gelukkig geen heuvel op en af. Scheelde ook dat de fotograaf goed de weg wist in het gebied waar we waren.

Ik begrijp dat je met een HD gevoelig ras extra voorzichtig bent. Dat zou ik ook zijn. Sowieso moet je zuinig zijn op een pup. Zowel de fotograaf als ik hadden het zweet op ons hoofd staan en Jua had nog niet een keer gehijgd/tong uit haar bek. Fysiek kon ze de fotoshoot dus prima aan. Ze liep ook wel wat rond ons heen, maar ging niet rennen of gek doen.

Natuurlijk was ze na de shoot moe van alle indrukken, maar dat is logisch.

Maar dat ligt dan ook aan je eigen conditie idd. Ik trek dat qua conditie momenteel niet helaas om haar langer te tillen door mul zand en met warmer weer ook nog en waar het hier toch wel regelmatig heuvel op en af is.

En ik denk dat je idd ook moet kijken naar je dier. Zoals jij het beschrijft, heeft je pup er idd geen moeite mee gehad verder en scheelt het dan idd ook als je de weg goed kent. Ik durf het risico nu gewoon nog even niet te nemen omdat ik geen routes goed genoeg ken waarbij ik geen mul zand tegenkom of waarbij ik behoorlijk berg op en af moet, of anders te ver moet lopen en dat niet getild krijg heen en terug.

En moe zijn van de indrukken is ook niet erg toch :) Ik ga minstens 1x per dag met de auto een stukje rijden nu en naar een nieuw plekje voor nieuwe indrukken. Ik wil over 2 weken zoiets, als de cursus bezig is en ze hopelijk meer zindelijk is, ook eens met het OV gaan met d'r. Ik ben wel aan't kijken nu voor een tweedehands bolder kar en eens kijken of er een dierentuin is in de omgeving waar ze mee mag bv. - ik weet dat sowieso het wildpark in Gangelt hier met hond mag, maar is veel lopen daar dus een bolder kar lijkt me dan wel handig, dus dat wil ik ook nog graag doen. Verder gaat ze mee naar school in de middag om m'n zoon op te halen en dat vind ze spannend maar wel leuk.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:20

Wij zijn donderdag naar de dierentuin in Rhenen geweest. We hebben een speciale hondenbuggy voor haar en daar heeft ze een groot deel van de middag in gezeten. Zo kon ze alles zien, hoefde niet veel te lopen en kon ook de rust opzoeken wanneer nodig. Was echt een super ervaring voor haar.

Volgende week begint school weer en dan gaat ze zeker mee naar school. Dorpsfeest met veel mensen, muziek en paarden hebben we ook al gedaan (ook met de buggy). Ze vindt alles prima.

Helaas zijn de buggy en mul zand niet echt een goede combinatie.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:18

Wat een mooie foto ! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 13:04

Gisteravond zei ik tegen mijn vriend; maandag of dinsdag even naar de hei gaan voor foto’s.
Vriendlief reageerde zo van ; ja.. dat kan ....
Iets met daar heeft ie dus geen zin in _O-

Maar vooruit. Vanochtend zei ik; kom we gaan zo al naar de hei. T is toch geen lekker weer(geen zon, goed bewolkt..) dus dan is het vast rustig.
Dus net de auto in gesprongen en naar de hei gereden. Dit keer heeft vriendlief de foto’s gemaakt. Met een statief erbij gaat dat een stuk beter namelijk!
Hier een paar voorproefjes vanuit de auto

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:31

Gaaf die rode body! En een leuk voorproefje. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:51

Gave body idd van die camera. Ik zou er bijna van willen overstappen van Canon naar Nikon hahaha.
De foto's zien er al tof uit!

Esplendido, welke buggy hebben jullie?
Ben me nu ook aan't oriënteren op een buggy namelijk.
Mul zand lijkt me idd geen top combi met zo'n buggy haha.
Kregen we zelfs met de kinderwagen met grote luchtbanden niet geregeld die we speciaal ervoor kochten om op alle terreinen te kunnen lopen. Maar soms moet je opgeven haha.

Vandaag een rustig dagje hier. Bezoek gehad van schoonbroer met hun 2 kids net en da was echt heel druk. Arya heeft bijna de hele tijd liggen slapen, die was schijnbaar moe haha. Sansa, de kitten, heeft de hele tijd vol overgave gespeeld met de kids, die vond het geweldig. Zo trots op hoe sociaal en goed aangepast ze is vanaf dat ze hier is zowel naar ons toe maar ook bezoek. De beestjes liggen nu allebei KO haha. Morgenavond start de puppy cursus, ben eens benieuwd!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:55

Wij hebben de Tog Fit Pet Roadster. Die is geschikt tot honden van 32kg. Waarschijnlijk groeit onze pup er eerder uit vanwege haar formaat dan vanwege haar gewicht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 14:27

Haha thanks! is een Nikon D3300 dus geen nieuwe meer. Ongeveer een jaar of 3 geleden gekocht en toen kwam de D3400 net geloof ik. Maar die lag toen buiten budget. Maar het verschil tussen een zwarte en een rode body was toen 20,- en dat kon ik niet laten :D

Wij hebben ook de Tog fit pet roadster net als Esplendido!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:20

Kiwi leuke fotos al!!!

Handig zon buggy, scheelt ook veel druk gedoe denk ik :j

Wij zijn naar paard & erfgoed geweest vandaag. Mooie test om te kijken wat ie zou doen. Hij was heel vriendelijk naar andere honden gelukkig maar moest en zou bij iedereen kijken. Heb mijn handen vol gehad aan hem maar steeds consequent geweest en op het einde konden we redelijk normaal lopen :+

Wel 3 keer bij het drijven gekeken, 2 keer schapen en een keer ganzen. Toen nog bij de farmfood stand geweest en daarna weer lekker naar huis. En Guinness is nog Op de foto geweest bij de fotografe. Die fotos komen later :D

Farmfood had super leuke pakketten voor 12,50. Zakjes van 500 gram voor een euro. Dus schaap meegenomen en er zaten 2 in het pakket. En een mega bot, Guinness is blij :#

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 16:28

Leuk! En wat een flink pakket!

Alvast de foto's van Boellie. Ik ben vast de komende 100 jaar nog aan het bewerken namelijk :') :D
<3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van Chicka:
The Queen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:19

En nog meer foto’s van Jua <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:19

Allebei mooie foto's! De heide is altijd zo mooi als die in bloei staat.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:32

Wat een schitterende foto's van jullie boefjes op de hei. *\o/*

Vind dat met wazig paars achtergrond ook wat hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:07

Ook heeel gaaf ja! Esplendido Haar vacht kleurt er heel gaaf bij!

(goede reden om de volgende SBT een ''rode'' te pakken) :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:39

Ik ga die Tog fit pet roadster eens even opzoeken zo.
Erg gaaf ja die rode body, damn!
En prachtige foto’s zijn het geworden *smelt*

Zodra we een buggy hebben, ga ik meer routes op de heide verkennen en kijken hoever ik kom met het ding haha!

@Nynkster
Klinkt als een leuk dagje en wat een leuke spullen heb je mee naar huis genomen. Altijd fijn als je voor kleine prijsjes zoiets kunt meenemen. Waar wordt dat event georganiseerd? Misschien iets waar ik de volgende keer met Arya naartoe kan :)

Ook prachtige foto’s van Jua @Esplendido
Haar vacht steekt zo mooi af tegen dat paars ook!

Ik heb net even wat fotootjes geschoten met de telefoon bovenaan het veldje. De eerste blaadjes beginnen te vallen. Dat wordt hopelijk binnenkort leuke herfst foto’s maken! Denk dat Arya’s grotendeels zwarte vacht mooi gaat afsteken tegen de gekleurde herfst blaadjes.

Let niet op d'r vieze snoet op foto 1. Die zit constant in het gras en de blaadjes te wroeten met d'r snoet :')
Kan na elke wandeling de vacht helemaal uit plukken want alles blijft in die fluffy puppy vacht steken van d'r.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding