Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:kiwiwitje schreef:Spannend Royce! Ja ik geloof wel dat het een beetje als een sollicitatie over komt. Ik vond het ook niks.
De honden zitten alleen in een kennel in de auto. Dus geen bankbeschermers.
Oja das ook een optie. We zijn van plan er een grotere auto bij te kopen op termijn maar voor nu hebben we mijn seat. En das helaas geen station.
ZoZenn schreef:mvdende schreef:Skip zit los in de achterbak met een rek tussen de achterbank en het plafond van de auto. [ [url=m/EPfjA7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gFWC9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vind ik altijd zo eng. Als ik van achter wordt aangereden, is m'n hond m'n kreukelzone.
kiwiwitje schreef:ZoZenn schreef:
Dit vind ik altijd zo eng. Als ik van achter wordt aangereden, is m'n hond m'n kreukelzone.
Op de achterbank is net zo onveilig. Vooruit, je hebt misschien een grotere kans dat ie t overleeft.. maar vraag vooral niet hoe.... Er vanuitgaande dat ie los zit of aan een tuigje/band
kiwiwitje schreef:De discussie is inderdaad al vaker geweest. Maar ik blijf er bij, door de crashtesten dat een tuigje(of aan een halsband) of los op de achterbank heel onveilig is. Daarnaast zijn de tuigjes over het algemeen het probleem niet. Meestal blijven die wel heel..
Kaus schreef:Wij willen graag impact cratesDie worden ook in het vliegtuig gebruikt. Maar hebben geen eigen auto
De auto van schoonouders die we regelmatig gebruiken (Volvo v70) leggen we de achterbank plat en dan net er tussen.
Een tuig is vaak nog gevaarlijker dan los. Een auto bench is het meest veilige. Bij een normale bench drukt de bench in je hond.
Maar goed, als je tien keer over de kop gaat is de kans toch groot dat wie dan ook het overleeft. Voor een simpele crash maak je met een auto bench de meeste kans.
ZoZenn schreef:Waar zou jij dan voor kiezen als je geen ruimte hebt voor benches?
En die tuigjes die crashtestveilig zijn, zijn wel degelijk veilig.
Galaika schreef:Interessante discussie! Wat denken jullie dan van die vliegtuigbenches (zoals je voor katten hebt, maar dan groter)
ZoZenn schreef:Dat vind ik een rare oplossing, niet iedereen heeft het geld om een grote/zware auto zowel aan te schaffen als per maand te betalen en een busje al helemaal niet. Een nieuwe auto kopen, vind ik te kort door de bocht.
Het geteste tuigje plus gordel is perfect uit de test gekomen (niet vd anwb), dus die blijft prima.
Galaika schreef:Interessante discussie! Wat denken jullie dan van die vliegtuigbenches (zoals je voor katten hebt, maar dan groter)
Kaus schreef:Galaika schreef:Interessante discussie! Wat denken jullie dan van die vliegtuigbenches (zoals je voor katten hebt, maar dan groter)
Die plastic dingen (linkje van kiwi) zijn dus niks waard (niks persoonlijks hè kiwi). Die impact crates die ik noemde wel.
9/10 crashtuigjes maken je hond meer dood dan levend bij een crash. Voor zover ik ken zijn alleen die van sleepypod veilig maar ook dan zal je hond er niet vanaf komen zonder hernia, gebroken wervels, gekneusde ribben. Maar ja, een crash is ook geen sprong in een wolkenlaag...
kiwiwitje schreef:Een rare oplossing? Oh nou ik vind het een rare oplossing dat omdat je geen ruimte hebt voor een bench je een tuigje paktDat is net zo'n nutteloze opmerking als die jij maakt....
Als ik mijn auto verkoop, krijg ik daar geld voor terug. Van dat geld zou je, evt met wat bijleggen, een andere kunnen kopen. In ons geval ging dat ook niet. Wij hadden namelijk ook geen geld om een andere te kopen. Wat je had kunnen lezen..Daarnaast is groot niet direct zwaar, en hoeft een grote auto niet veel duurder te zijn. Sterker nog. Wij zijn nu goedkoper uit met een grotere zwaardere auto dan met mijn vorige auto. Nu zit ons leven zo dusdanig anders in elkaar dat wij er voor mijn vriend zijn werk vanuit het bedrijf een bus bij kunnen kopen. Dus heb ik uiteindelijk een auto voor mijn honden.
Daar staat tegenover dat ik behoorlijk beperkt ben momenteel. Doordat de honden auto ook de bedrijfsauto van mijn vriend is, heb ik overdag geen auto en kan ik dus, zolang mijn vriend weg is, niet weg met de honden (uiteraard in geval van nood wel).
Dat betekend dus meer wandelen op het industrie terrein ipv in het bos. (voor zover we hier bos hebben). Maarja dat was onze keuze. En de afweging die we gemaakt hebben.