Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:32

Ik heb de Friends on tour complete bankbeschermer. Auto is nog steeds netjes en schoon, zelfs nadat puppy er 3x in gekotst heeft :'). Verschuift niet, goed en stevig spul, laat geen vuil of water door :).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 18:34

RoyceMack schreef:
kiwiwitje schreef:
Spannend Royce! Ja ik geloof wel dat het een beetje als een sollicitatie over komt. Ik vond het ook niks.

De honden zitten alleen in een kennel in de auto. Dus geen bankbeschermers. :)

Oja das ook een optie. We zijn van plan er een grotere auto bij te kopen op termijn maar voor nu hebben we mijn seat. En das helaas geen station.

Je hebt ook kennels voor op de achterbank of die je op de achterbank kan zetten.
Ik ben dus echt geen fan van los, in tuigje/aan de band. Maar daar heb ik al te vaak mijn mening over gegeven in het topic. :')
Maar daar zijn dus crashtesten van beschikbaar, mocht je die willen kun je een pb sturen :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:34

Ik heb gewoon een bankbeschermer van de action, lidl of aldi ofzo.. Als ze kapot zijn haal ik voor een paar euro weer een andere.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:47

Zie net op FB van een Duitse fokker dat haar Duitse dog 18!!!! pups heeft gekregen..OMG zeg. Wat een nachtmerrie :+ En arme moeder!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 18:55

Ianthe schreef:
Zie net op FB van een Duitse fokker dat haar Duitse dog 18!!!! pups heeft gekregen..OMG zeg. Wat een nachtmerrie :+ En arme moeder!

WOW. Jeetje. Dat is inderdaad niet leuk meer.. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:57

Skip zit los in de achterbak met een rek tussen de achterbank en het plafond van de auto. Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:04

mvdende schreef:
Skip zit los in de achterbak met een rek tussen de achterbank en het plafond van de auto. [ [url=m/EPfjA7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gFWC9U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik altijd zo eng. Als ik van achter wordt aangereden, is m'n hond m'n kreukelzone.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:07

ZoZenn schreef:
mvdende schreef:
Skip zit los in de achterbak met een rek tussen de achterbank en het plafond van de auto. [ [url=m/EPfjA7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gFWC9U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik altijd zo eng. Als ik van achter wordt aangereden, is m'n hond m'n kreukelzone.

Op de achterbank is net zo onveilig. Vooruit, je hebt misschien een grotere kans dat ie t overleeft.. maar vraag vooral niet hoe.... Er vanuitgaande dat ie los zit of aan een tuigje/band

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:16

kiwiwitje schreef:
ZoZenn schreef:

Op de achterbank is net zo onveilig. Vooruit, je hebt misschien een grotere kans dat ie t overleeft.. maar vraag vooral niet hoe.... Er vanuitgaande dat ie los zit of aan een tuigje/band

Niet mee eens, als ik van achter aangetikt wordt, drukt mijn kofferbak in en dus ook m'n hond.
Mijn achterbank blijft dan prima intact. En ik heb hem én vast én een scherm tussen de achterbank en de voorstoel met een soort stootkussen ding aan de onderkant, zodat hij er niet doorheen kan.

Maarja, discussie al eerder geweest. Conclusie: niet iedereen heeft een station of een busje so roeien met de riemen die we hebben. Ik wil dus nog wel dat crashtestveilige tuigje.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:20

Thnx voor de tips.
Ik heb nog nooit een kennel voor op de achterbank gezien.
Los gaat zoiezo niet gebeuren. Onze pup krijgt een tuig en gewoon vast in de gordel. Maar mn auto wordt ook zakelijk gebruikt dus is wel fijn om goede bescherming te hebben. Kofferbak durf ik ook niet goed aan. Teveel appende idioten hier in de buurt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:24

De discussie is inderdaad al vaker geweest. Maar ik blijf er bij, door de crashtesten dat een tuigje(of aan een halsband) of los op de achterbank heel onveilig is. Daarnaast zijn de tuigjes over het algemeen het probleem niet. Meestal blijven die wel heel..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:26

Wij willen graag impact crates <3 Die worden ook in het vliegtuig gebruikt. Maar hebben geen eigen auto :') De auto van schoonouders die we regelmatig gebruiken (Volvo v70) leggen we de achterbank plat en dan net er tussen.

Een tuig is vaak nog gevaarlijker dan los. Een auto bench is het meest veilige. Bij een normale bench drukt de bench in je hond.

Maar goed, als je tien keer over de kop gaat is de kans toch groot dat wie dan ook het overleeft. Voor een simpele crash maak je met een auto bench de meeste kans.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:28

kiwiwitje schreef:
De discussie is inderdaad al vaker geweest. Maar ik blijf er bij, door de crashtesten dat een tuigje(of aan een halsband) of los op de achterbank heel onveilig is. Daarnaast zijn de tuigjes over het algemeen het probleem niet. Meestal blijven die wel heel..

Ja aan de andere kant.. Als ik met auto te water raak krijg ik never nooit mijn hond uit de kennel in de kofferbak.. De druk op de deuren word zo hoog dat je ze niet open krijgt, een raampje daarin tegen kan je intikken. Alles heeft zn voor en zn nadelen.

Buiten dat, ik rijd een toyota aygo.. Knappe man als die daar twee aussies een kennel en een kennel voor een jack russel in krijgt.. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:28

Kaus schreef:
Wij willen graag impact crates <3 Die worden ook in het vliegtuig gebruikt. Maar hebben geen eigen auto :') De auto van schoonouders die we regelmatig gebruiken (Volvo v70) leggen we de achterbank plat en dan net er tussen.

Een tuig is vaak nog gevaarlijker dan los. Een auto bench is het meest veilige. Bij een normale bench drukt de bench in je hond.

Maar goed, als je tien keer over de kop gaat is de kans toch groot dat wie dan ook het overleeft. Voor een simpele crash maak je met een auto bench de meeste kans.

Ohhh die zag ik van het weekend op show. Alleen toen ik een foto wilde maken werd ik gebeld.. :') Dus vergeten! Maar in het echt zijn ze wel gaaf om te zien!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:31

De kans dat je met de auto ter water raakt is heel wat kleiner dan dat je een aanrijding krijgt op de meeste plekken.. En ja in een aygo kun je inderdaad geen 3 kennels tegelijk kwijt. Dat klopt ook.
Maar toch zou ik er niet voor kiezen. Gelukkig hebben we allemaal andere keuzes en andere meningen en is de discussie pas een paar keer gevoerd.. :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:35

Waar zou jij dan voor kiezen als je geen ruimte hebt voor benches?

En die tuigjes die crashtestveilig zijn, zijn wel degelijk veilig :j.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:46

Ik vind het ook wel gewoon fijn dat de hond niet te vrij op de achterbank kan zijn. Net als kinderen die door de auto zwerven.

Ik zag net een dog tube voor opde achterbank. Kun je in elkaar vouwen, is waterdicht en de hond moet erin liggen en is lekker donker (je kunt wel de zijkant openmaken en er zitten raampjes in). Je pakt die tunnel na de rit eruit en 'giet' hem buiten leeg en vouwt hem op. Das wel een idee.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:47

Interessante discussie! Wat denken jullie dan van die vliegtuigbenches (zoals je voor katten hebt, maar dan groter)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:51

ZoZenn schreef:
Waar zou jij dan voor kiezen als je geen ruimte hebt voor benches?

En die tuigjes die crashtestveilig zijn, zijn wel degelijk veilig :j.

Dan zou ik gewoon een andere auto aanschaffen. Dat hebben we ook gedaan (soort van). Ik heb mijn auto verkocht, zijn de bedrijfswagen van mijn vriend gaan gebruiken waar dus altijd kennels ingebouwd zitten. Dit zorgt er voor dat hij zijn gereedschap voor zijn werk minder makkelijk mee kan nemen maar er komt nu dus een bus voor zijn werk bij zodat ik dus deze auto voor de honden houd. Daarnaast heb ik het al iets makkelijker omdat ik kleine honden heb, dus minder ruimte, en een ander voordeel van deze auto is dat deze stukken goedkoper is in wegenbelasting dan mijn vorige auto en dat terwijl t beide diesels zijn en deze auto zwaarder is.

Ik zei ook al, de tuigjes zijn het probleem over het algemeen ook niet als het om de veiligheid gaat...
Zal dat even quoten van de ANWB:

Door de mand
Grote verliezers zijn de veiligheidstuigjes. Alle zes geteste gordels voor honden vielen door de mand. Zo waren bij twee modellen de verbindingsstukken tussen veiligheidsgordel en hondentuigje veel te lang. Tijdens de crashtest haalde de dummy bijna de voorruit, ondanks dat de gordel intact bleef. De andere vier tuigjes waren helemaal niet bestand tegen de krachten van een crash – de gordel brak en de dummy schoot letterlijk als een projectiel door de lucht. Twee producten halen nog twee van de vijf sterren, terwijl vier tuigjes de laagste eindbeoordeling krijgen: één ster ofwel slecht.

Wat ik van de laatste een beetje ''dubbel'' vind, ze zeggen dat de tuigjes niet bestand waren, maar de gordel brak.. Dus dan zou het tuigje prima zijn maar de gordel niet zou je zeggen..
Oh de ANWB heldert dit op als je naar de linkjes kijkt. dit zijn tuigjes incl gordel.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 09-10-18 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:52

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:56

Dat vind ik een rare oplossing, niet iedereen heeft het geld om een grote/zware auto zowel aan te schaffen als per maand te betalen en een busje al helemaal niet. Een nieuwe auto kopen, vind ik te kort door de bocht.

Het geteste tuigje plus gordel is perfect uit de test gekomen (niet vd anwb), dus die blijft prima :j.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 20:02

ZoZenn schreef:
Dat vind ik een rare oplossing, niet iedereen heeft het geld om een grote/zware auto zowel aan te schaffen als per maand te betalen en een busje al helemaal niet. Een nieuwe auto kopen, vind ik te kort door de bocht.

Het geteste tuigje plus gordel is perfect uit de test gekomen (niet vd anwb), dus die blijft prima :j.

Een rare oplossing? Oh nou ik vind het een rare oplossing dat omdat je geen ruimte hebt voor een bench je een tuigje pakt :') Dat is net zo'n nutteloze opmerking als die jij maakt....
Als ik mijn auto verkoop, krijg ik daar geld voor terug. Van dat geld zou je, evt met wat bijleggen, een andere kunnen kopen. In ons geval ging dat ook niet. Wij hadden namelijk ook geen geld om een andere te kopen. Wat je had kunnen lezen..Daarnaast is groot niet direct zwaar, en hoeft een grote auto niet veel duurder te zijn. Sterker nog. Wij zijn nu goedkoper uit met een grotere zwaardere auto dan met mijn vorige auto. Nu zit ons leven zo dusdanig anders in elkaar dat wij er voor mijn vriend zijn werk vanuit het bedrijf een bus bij kunnen kopen. Dus heb ik uiteindelijk een auto voor mijn honden.
Daar staat tegenover dat ik behoorlijk beperkt ben momenteel. Doordat de honden auto ook de bedrijfsauto van mijn vriend is, heb ik overdag geen auto en kan ik dus, zolang mijn vriend weg is, niet weg met de honden (uiteraard in geval van nood wel).
Dat betekend dus meer wandelen op het industrie terrein ipv in het bos. (voor zover we hier bos hebben). Maarja dat was onze keuze. En de afweging die we gemaakt hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:04

Galaika schreef:
Interessante discussie! Wat denken jullie dan van die vliegtuigbenches (zoals je voor katten hebt, maar dan groter)

Die plastic dingen (linkje van kiwi) zijn dus niks waard (niks persoonlijks hè kiwi :)) ). Die impact crates die ik noemde wel.

9/10 crashtuigjes maken je hond meer dood dan levend bij een crash. Voor zover ik ken zijn alleen die van sleepypod veilig maar ook dan zal je hond er niet vanaf komen zonder hernia, gebroken wervels, gekneusde ribben. Maar ja, een crash is ook geen sprong in een wolkenlaag...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 20:05

Kaus schreef:
Galaika schreef:

Die plastic dingen (linkje van kiwi) zijn dus niks waard (niks persoonlijks hè kiwi :)) ). Die impact crates die ik noemde wel.

9/10 crashtuigjes maken je hond meer dood dan levend bij een crash. Voor zover ik ken zijn alleen die van sleepypod veilig maar ook dan zal je hond er niet vanaf komen zonder hernia, gebroken wervels, gekneusde ribben. Maar ja, een crash is ook geen sprong in een wolkenlaag...

Haha niks voor mij toch? Ik kopieer gewoon wat ik gevonden heb :P Wij gebruiken ze niet.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:21

kiwiwitje schreef:
Een rare oplossing? Oh nou ik vind het een rare oplossing dat omdat je geen ruimte hebt voor een bench je een tuigje pakt :') Dat is net zo'n nutteloze opmerking als die jij maakt....
Als ik mijn auto verkoop, krijg ik daar geld voor terug. Van dat geld zou je, evt met wat bijleggen, een andere kunnen kopen. In ons geval ging dat ook niet. Wij hadden namelijk ook geen geld om een andere te kopen. Wat je had kunnen lezen..Daarnaast is groot niet direct zwaar, en hoeft een grote auto niet veel duurder te zijn. Sterker nog. Wij zijn nu goedkoper uit met een grotere zwaardere auto dan met mijn vorige auto. Nu zit ons leven zo dusdanig anders in elkaar dat wij er voor mijn vriend zijn werk vanuit het bedrijf een bus bij kunnen kopen. Dus heb ik uiteindelijk een auto voor mijn honden.
Daar staat tegenover dat ik behoorlijk beperkt ben momenteel. Doordat de honden auto ook de bedrijfsauto van mijn vriend is, heb ik overdag geen auto en kan ik dus, zolang mijn vriend weg is, niet weg met de honden (uiteraard in geval van nood wel).
Dat betekend dus meer wandelen op het industrie terrein ipv in het bos. (voor zover we hier bos hebben). Maarja dat was onze keuze. En de afweging die we gemaakt hebben.

Volgens mij begrijp je me verkeerd, of ik leg het niet goed uit.

Mijn vraag was: wat zou je doen als je geen benches in je auto kunt zetten? Dit omdat ik me afvroeg of je een betere oplossing weet voor mensen zonder ruimte voor benches. We willen immers allemaal het beste voor onze hond.

Een nieuwe auto is dan geen oplossing, dat is voor sommige mensen waaronder mezelf, gewoon niet handig of haalbaar op het moment en dat vind ik dus een rare oplossing. Dat is alsnog voor benches kiezen en niet een alternatief voor benches. Anders hadden ik en anderen zonder benchruimte die natuurlijk allang gehad :).

Edit: ik heb het trouwens niet over écht grote crashes. Dan is het de vraag of je er zelf nog bent, laat staan je hond :'). Crashes zijn gewoon k*t en moet je gewoon niet hebben.