Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:24

De DA dacht aan de knie ja. Momenteel is het wel al een pak beter dan afgelopen zaterdag

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:26

Gelukkig!
Hopelijk wordt ze snel beter

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:43

Hallo allemaal,

ik vind het ook wel even leuk om mij hier te melden.

Wij hebben twee bobtails thuis, eentje van 12 (die doet nog behendigheid op bejaarden niveau, is verder wel nog best actief) en eentje van 1, Mancha is haar naam.
Ik heb vorig jaar puppycursus met haar gedaan en voor de vakantie deden we gehoorzame hond. Echter moest ik toen zo nodig mijn enkel breken waardoor mijn zusje de gehoorzame hond heeft afgemaakt.

Nu beginnen we deze zaterdag met behendigheid voor beginners en gaan we op woensdag pre-obedience doen. Ik ben zo onwijs benieuwd hoe ze de behendigheid gaat doen! Kijk het is uiteraard geen super slimme border collie ofzo maar dom is ze ook echt zeker niet!
De tunnel kent ze al want die hebben we op de puppycursus al gehad en die vind ze heel leuk. Ik verwacht dat ze de wip bijvoorbeeld best wel heel spannend gaat vinden. Maar die gaan we voorlopig ook denk ik niet doen.

Verder zijn wij helemaal niet actief of professioneel in de hondensport ofzo, we doen het echt voor de lol. Maar ik ben wel heel fanatiek en wil wel dat ze het echt goed gaat doen en ook echt leuk gaat vinden. Ik ben heel benieuwd dus!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:46

Zo begon het bij mij ook Linn :D Nu loop ik met 3 honden en loop ik ook wedstrijden.... :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:10

mirriejj schreef:
Zo begon het bij mij ook Linn :D Nu loop ik met 3 honden en loop ik ook wedstrijden.... :')

Wat leuk! Wat voor honden heb je?
Tjah Mancha is natuurlijk wel een bobtail hea haha....en ik heb ook (nog?) niet die ambities om ook echt wedstrijden te gaan doen ofzo, vind het gewoon echt leuk om te doen, om samen onze band nog verder op te bouwen en ook voor Mancha om haar energie kwijt te kunnen en om wat gespierder te worden (wij denken namelijk dat ze moet aankomen in spier want ze blijft wat lichtjes voor een bob...)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:02

_Linn_ schreef:
mirriejj schreef:

Wat leuk! Wat voor honden heb je?
Tjah Mancha is natuurlijk wel een bobtail hea haha....en ik heb ook (nog?) niet die ambities om ook echt wedstrijden te gaan doen ofzo, vind het gewoon echt leuk om te doen, om samen onze band nog verder op te bouwen en ook voor Mancha om haar energie kwijt te kunnen en om wat gespierder te worden (wij denken namelijk dat ze moet aankomen in spier want ze blijft wat lichtjes voor een bob...)

Uhm ik heb een keeshond van net een jaar, die heeft nu 5 lesjes gehad, maar is niet zo heel slim haha.
Verder een kruising waar ik wedstrijden mee loop en met de border collie ga ik na een jaartje niet zelf ermee getraind te hebben, nu ook weer trainen en volgend jaar denk ik weer wedstrijden lopen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:16

Oh leuk joh! Ik ga het zaterdag meemaken hoe dom Mancha is haha. Al gaan we zaterdag nog niet zoveel doen als het goed is. Is eerst paspoort checken enzo en uitleg e.d.... Dus ben heel benieuwd!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:29

Welkom Linn!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:59

KarinW86 schreef:
Welkom Linn!

Dankje!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:53

@ _Linn_: Leuk dat je behendigheid gaat doen :) Je hebt geen border nodig om leuk mee te kunnen doen. Ik heb zelf een Havanezer x Maltezer, ook een harige hond dus :+ , waar ik behendigheid mee doe. Hij is best slim, had bij de voorafgaande, verplichte gehoorzaamheid alles snel door. Na 6 lessen gehoorzaamheid, ingestroomd na les 3, mochten we al behendigheid doen en het gaat heel goed!

Hij is weleens eigenwijs, of vind het even niet nodig om door de slurf te gaan bijvoorbeeld als hij er ook omheen kan om dan bij mij om een snoepje te vragen :P Maar hij loopt ook vaak een foutloos parcourtje :)

De tunnels loopt hij nu in één keer door, zonder snoep en zonder angst, in het begin durfde hij echt niet door de tunnels. En toen hij erdoor durfde bleef hij mij vragend aankijken of ik er nog even een snoepje doorheen wilde gooien... :+ Inmiddels is het ook goed als hij wat lekkers krijgt aan het einde van het parcours...

Favoriet, de wipwap en de kattenloop! :D Ik moet hem dan echt afremmen.

@mirriejj: Wel heel leuk zeg, drie honden en wedstrijden, lijkt mij wel druk!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:49

Ondertussen is onze husky genezen, ze mankt toch niet meer. Een weekje rust heeft haar duidelijk goed gedaan want toen ik gisteren met haar wandeltuigje afkwam ging ze door het dolle heen :') gisteren toch nog een Agility training overgeslagen , beter safe than sorry :-) woensdag is de volgende , dan zien we dan wel weer

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:08

Hoi! :wave:
Ik kom mij hier ook maar even melden :D Voorheen wel eens de neiging gehad om mij hier te melden, echter gunde ik mijn labrador toen zijn pensioen en gingen we rustiger aan doen.
Rosco is er inmiddels al bijna een jaar niet meer, en Jarvis is nu de kerel die ons gezin is komen versterken.
Afbeelding

Pupsel heeft afgelopen maandag zijn eerste training gehad. Verder trainen we thuis natuurlijk ook veel :j Uiteindelijk wil ik ook met hem de sport in. Welke dat weet ik nog niet. Eerst maar kijken hoe meneer uitgroeit :P Hij krijgt binnenkort zijn eigen zwempas, dan gaat hij zwemmen om zijn rugspieren langzaam aan op te bouwen :j

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:42

Welkom hier! Heb zijn topic wel gevolgd, leuk beestje!
Vriendin van mij had ook een Corgi helaas overleden nu

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:05

Mancha en ik hebben vanmorgen onze allereerste behendigheid training gehad. Was erg leuk!
Gewoon lage paaltjes, tunnel, plat op de grond liggende schutting, plat liggende kattenloop en de breed sprong gehad.
Tunnel kende ze al en vind ze helemaal leuk! De hordes gaat ze wel overheen alleen ze wordt daartussen wat enthousiast waardoor ze gaat springen en blaffen, dus daar goed de rust bewaren.

Mancha is geleerd alles op links te doen en nu moet het natuurlijk ook op rechts kunnen dus alles waarbij ik links van haar sta gaat nog wat mineer goed haha. Maar schijnbaar snappen ze dat heel snel.

Ga op woensdagavond pre-obedience doen dus dan moet ze wel alles op links gaan doen maar ik heb begrepen dat ze dat onderscheidt tussen gehoorzaamheid op links en behendigheid op zowel links als rechts best snel gaan leren.
Ik vond het iig heel erg leuk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:07

Leuk hoor!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:09

Hier gaat het trainen met gioia lekker :)
Ik begin tijdens het inlopen steeds beter te zien wat ik moet doen (als ik me er nu ook eens aan hield tijdens het lopen zelf :+ )

Deze week veel gestoeid met de valse franse. Ik krijg hem maar niet goed. Elke keer net te vroeg of te laat of ik loop teveel naar binnen. Op het laatst heeft mijn trainster hrt geprobeerd met gioia en dat ging gewoon goed... dus ligt echt aan mij :p

Met senna gaat het redelijk, maar na het buitenseizoen stop ik met haar. Ik heb dit jaar vrij weinig kunnen trainen met haar. Binnen kan ze niet trainen door haar angst en mijn ouders nemen haar ook nog vaker mee met vakantie. Ook is zij er niet zo gek op. Ze doet het voor mij, maar als we gewoon gaan wandelen vind ze dat net zo leuk.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:14

Wat is een valse franse dan ? :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:30

Ehhm ik ben niet zo.goed in uitleggen.
Je hebt 2 sprongen zo naast elkaar staan: - -

De hond moet beide vanaf de voorkant springen. Je stuurt je hond over de eerste heen en als hij springt draai je je lichaam naar rechts en je rechterarm strek je dan uit. Je blijft wel rechtdoor lopen.
Je draait dan weer terug en stuurt de hond over de 2e sprong.
Je doet eerst dus alsof je een franse wissel gaat maken en dus komt de hond naar je toe, maar doet het dan toch niet.

Ik weet niet of ik het helemaal goed verwoord heb. Als iemand anders een toevoeging kan doen is het prima ;)

Hier toch nog een filmpje gevonden. Wij hadden de 2e situatie

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:04

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld :) Dat wordt bij ons geen wissel genoemd, je draait gewoon tegen je hond in om hem naar je toe te laten draaien zodat hij de sprong niet van achter pakt, bedoel je dat?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:05

Daarna draai je wel weer terug om de hond over de andere sprong te laten springen.

De andere in mijn groep hebben allemaal vrij trage honden, dan is het toch wat makkelijker.
Volgens mij zijn we een kwatier bezig geweest met proberen, maar gioia was daarna helemaal kapot (was aan het eind van de training).

Paaltjes gingen deze week echt super. Ze was er de hele tijd doorheen aan het rennen :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:19

Leuk! Sommige dingen zijn best lastig inderdaad. Heb ik zelf ook last van, hondje kan het wel nu ik nog hihi

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:31

Valse franse is doen alsof je een franse wissel in zet, dus je hond bv vanaf rechts op links vragen, en dan toch terug naar rechts over de sprong sturen.
Ik beheers ze ook maar niet heel goed. Timing is daar enorm belangrijk in en 1 tel te vroeg en csiv pakt de sprong out en 1 tel te laat en ze is me voorbij :+

Wij hebben van de week weer eens 2x getraind. Dinsdag wat basic A werk. Gewoon lekker racen en lol hebben. Donderdag even wat serieuzer. Ze doet het eigenlijk best heel goed. Morgen weer dagje wedstrijd in Arnhem. Eens kijken of het ons gegund is om eindelijk puntjes te lopen in de C (nouja eindelijk.. pas 2x officieel C gestart ;) )

Stukje film van donderdag. Als je niet tegen een gillende hond kan, geluid uit zetten :+

https://www.youtube.com/watch?v=Voky1nWPGdg

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:35

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:07

Ik wil ook wel weer komen meepraten.

Ondertussen doen we 2x per week behendigheid en 1x Obedience. Bij de OB doen we de 24e examen voor ons B en 1 gaan we ook gelijk proberen.
Behendigheid hebben we nu 3 debutantenwedstrijdjes gedaan en de 4e staat gepland. Goede tijden maar vanwege stuurfouten nog veel discs :')

Nu zijn we sinds deze maand bij een 2e club ook begonnen. Ze leren hier dingen heel anders aan, bijvoorbeeld de paaltjes hebben we aangeleerd met in-uit-in-uit en hier werken ze met een straatje. We beginnen hier dus helemaal opnieuw mee. Met de eerste methode waren het voor hem gewoon 10 losse paaltjes ipv 1 hindernis. Gelukkig gaat het al iets beter :)

Oh en 17 september ga ik naar een agility workshop, heb de smaak helemaal te pakken. In 2017 wil ik echt gaan starten, dus nog even een winter doortrainen!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:22

Machie schreef:
Filmpje van een vriendin van me, gelijk in het begin in de serpertine, 2x een valse franse wissel achter elkaar.
https://www.youtube.com/watch?v=H5REZQ6EMn8

Wat een herkenning XD dit parcoura heb ik een tijd geleden ook in deze hal gelopen :p
Maar toen zonder valse franse (hebben we toen anders gedaan, weet niet meer wat).
Vanaf oktober elke zondag in die hal trainen *\o/*