Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:02

Hoe oud is je pup? En zit hij in de bench of loopt ie los? Heb je een vaste routine als je weggaat waarbij je merkt dat je hond in de stress schiet?

Ik zou sowieso beginnen met een camera kopen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:06

Kaus schreef:
Hoe oud is je pup? En zit hij in de bench of loopt ie los? Heb je een vaste routine als je weggaat waarbij je merkt dat je hond in de stress schiet?

Ze is 15 weken en zit in de bench. Geen heel vaste routine. Tas pakken em sleutels en weg wezen. Het vreemde is dat ze wel stil is als we thuis komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:37

Heb je de bench vaker dicht als je er wel bent? Lastig hoor... Je zou eens voor je huis kunnen gaan zitten als zij denkt dat je weg bent. Dan kun je horen wat ze doet. Het kan natuurlijk dat ze maar eens per uur even gilt en je buren zeggen dat ze het constant doet (maakt het niet minder vervelend). Ik zou eerst even uitzoeken wat ze precies doet.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:16

Kaus schreef:
Heb je de bench vaker dicht als je er wel bent? Lastig hoor... Je zou eens voor je huis kunnen gaan zitten als zij denkt dat je weg bent. Dan kun je horen wat ze doet. Het kan natuurlijk dat ze maar eens per uur even gilt en je buren zeggen dat ze het constant doet (maakt het niet minder vervelend). Ik zou eerst even uitzoeken wat ze precies doet.

Ga ik mee aan de slag, dank je wel! We willen eigenlijk opnemen met een dictafoon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 09:29

Dat ze juist stil is als je aan komt hoeft niet raar te zijn. Onze honden herkennen ook bepaalde auto's van familie/gezin bijv.

Ik zou gaan voor een simpele camera met geluid. Dat zijn er best veel tegenwoordig. En dan kun je behalve horen ook zien wat ze doet. En dat laatste is belangrijker dan het horen omdat je haar gedrag dan ziet. Aan geluid kun je weinig doen als je niet weet waar het probleem zit. En dat ga je alleen zien door te zien hoe zij reageert en hoe haar houding is.

Djes alweer 27 weken vandaag. En ik heb iets met tongetjes op de foto zetten :P

Afbeelding
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:16

Onze Mila is alweer 9 maanden. Een heerlijke hond, heel gemakkelijk, al begint ze wel wat te puberen :=
Ik vroeg mij af wanneer ik kan gaan fietsen met haar. Vanaf een jaar? Of kan het aanleren nu al wel... Ik wil sowieso zo'n speciale stang aan de fiets. In een rustige draf lijkt het me een mooie rechtlijnige belasting. Niet te lang achter elkaar en het moet natuurlijk wel wat koeler zijn. Ik ben benieuwd of jullie al eens gefietst hebben met de hond.

Hier onze Mila <3
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:50

Anna jij hebt ook een knappe Mila
Je zou kunnen proberen gewoon naast de fiets te lopen met dr dus ene hand de fiets anders had haar en dan zo rustig gaan op bouwen

Kiwi haha ook al zn tongentjes tutje!

Lieveloes Mila heeft dit ook gehad ik heb een camera opgehangen en haar steeds heel streng toegesproken als ze blafte dit is nu ook helemaal over.

Cursebreaker hoe gaat het bij jullie jullie knapperd is er toch nu? of heb ik jou bericht over het hoofd gezien?

Maandag gaan we lekker naar de Ardennen met de woofies ben benieuwd wat Mila ervan vind.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:35

LieveLoes schreef:
Kaus schreef:

Ze is 15 weken en zit in de bench. Geen heel vaste routine. Tas pakken em sleutels en weg wezen. Het vreemde is dat ze wel stil is als we thuis komen.

Ik ben pas vanaf zo'n 17 weken begonnen met opbouwen van alleen thuis zijn, met dit soort oefeningen is het echt kijken naar je pup en hoe ver hij/zij is en ik heb ook nog een hond die goed alleen thuis kan zijn. Misschien is je pup hier nog niet klaar voor en moet je even terug naar het begin. 15 weken is erg jong, zeker voor een pup helemaal alleen. In het begin kon die van mij alleen los alleen zijn, in de bench jankte hij wel heel erg. Nu is dat prima. Als pups dit wel redden, prima, maar niet alle pups kunnen dit zo snel. Ik zou ook echt nog niet met je handen in het haar gaan zitten, je pup is nog lang geen hond. Heb je nog een hond?

Ohww wat een lief bolletje is Floyd!

Djessy begint echt hond te worden!

Mila is ook echt ontzettend knap geworden.

Fietsen ben ik mee begonnen op 1 jr (stapvoets 5 minuten) om aan te leren. Rond 1,5 ben ik begonnen met een kwartiertje draf na goedkeuring fysio.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:40

Hoe lang is ze nu alleen? Ik zou haar met zo'n jonge leeftijd ook niet veel langer dan even boodschappen of op bezoek alleen laten.

Candalisa, knappe Mila <3 Vind haar er echt uitspringen voor een Aussie :))

Anna79, ik ben met tien maanden langzaam begonnen met rondjes van een minuut of twee. Tot een jaar nooit verder dan dat en met ruim een jaar opgebouwd naar +-3km rechtuit. Aangezien jouw hond wat groter is zou ik zeker wel wachten tot een jaar. Je kan natuurlijk de basis wel alvast gaan aanleren.

Dat tongetje altijd Kiwi _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:38

Hoe wil je het prima hebben omgebouwd als de pup 15 weken is? Dat lijkt me erg onrealistisch. Zo'n jonge hond hoort niet langer alleen te zijn dan hoogstens 30 minuten.

Een camera is sowieso erg handig, ook als iets mis gaat. Mijn vriend zag op de camera dat Harvey met zijn schouder vastzat en heeft mij gebeld. Ik was met vijf minuten thuis, had er niet aan moeten denken dat hij lang had vast gezeten zo.

Anna79 schreef:
Onze Mila is alweer 9 maanden. Een heerlijke hond, heel gemakkelijk, al begint ze wel wat te puberen :=
Ik vroeg mij af wanneer ik kan gaan fietsen met haar. Vanaf een jaar? Of kan het aanleren nu al wel... Ik wil sowieso zo'n speciale stang aan de fiets. In een rustige draf lijkt het me een mooie rechtlijnige belasting. Niet te lang achter elkaar en het moet natuurlijk wel wat koeler zijn. Ik ben benieuwd of jullie al eens gefietst hebben met de hond.

Hier onze Mila <3
[ [url=m/oibdPO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die stang is echt een afrader! Daar krijg je ontzettende eenzijdige belasting van waardoor er pijnpunten in rug en schouder ontstaan. Het beste is een goed tuig en de riem in de hand, mocht er onverhoopt iets misgaan beland de hond ook niet onder de fiets en jij kunt ook gewoon los laten. :j

Basis kun je sowieso aanleren, een aantal goede commando's die je wilt gaan gebruiken en leren dat snuffelen en dergelijke niet toegestaan zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:25

Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Mila Aussie is ook echt een knapperd!!! Het zit vast in de naam :o
Ik ga er nog even over nadenken hoe en wanneer ik het ga doen. Mila heeft veel jachtinstinct, dus het moet wel veilig zijn. Ik ga ook nog even met de dierenarts overleggen, ze heeft namelijk 1 achterpoot, die iets naar binnen staat. Het is maar een fractie, toen ze laatst nat was van het zwemmen en ik achter haar liep viel het me op. Ook galoppeert ze vaak overkruist.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:29

Anna79 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Mila Aussie is ook echt een knapperd!!! Het zit vast in de naam :o
Ik ga er nog even over nadenken hoe en wanneer ik het ga doen. Mila heeft veel jachtinstinct, dus het moet wel veilig zijn. Ik ga ook nog even met de dierenarts overleggen, ze heeft namelijk 1 achterpoot, die iets naar binnen staat. Het is maar een fractie, toen ze laatst nat was van het zwemmen en ik achter haar liep viel het me op. Ook galoppeert ze vaak overkruist.

Maar ze vertoont verder geen rare loopjes?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 13:30

Anna even contact opnemen met een fysio en haar even goed laten checken sowieso voordat je gaat fietsen oid. Maar hoe langer ze “afwijkend” loopt hoe groter de kans op blessures door verkeerd belasten. Checken kan dan geen kwaad.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:31

KimD: nee, in draf gaat ze heel zuiver. Ze had dit als kleine pup ook al, ik denk dat het misschien zwakte is net als bij jonge paarden. Maar ik ga het wel laten checken, ook ivm eventuele hondensporten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:31

Ik meen dat zo'n Franse stand (heet dat ook zo bij honden?) iets is dat wel vaker bij poedels voorkomt toch? Nu is op zich fietsen iets dat in veel gevallen wel goed is met de juiste leeftijd. Ik ken maar één hond waar het actief wordt afgeraden (mn eigen dan helaas wel weer :') ) maar ook met HD is het vaak prima. Je kan altijd eerst even langs een fysio gaan om te kijken hoe ze staat.

Zo'n stang zou ik trouwens ook afraden. Ik weet niet of je zelf goed kan fietsen? Maar met een riem in je hand (niet aan het stuur) is imo het veiligst. Dan kan je altijd loslaten als het moet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:57

@candalisa

Ik las alleen mee de laatste week, nog niet gereageerd dus je hebt nergens overheen gelezen hihi.
Ik zal de komende week even proberen wat meer in te gaan nog op jullie verhalen en fotootjes.

Ontzettend druk natuurlijk met Arya & Sansa zoals jullie vast kunnen begrijpen hihi maar ik zal even een update geven. We mogen denk ik echt niet klagen over hoe het gaat nu na de eerste week, zowel met pup als kitten samen maar ook apart. Ze moeten beiden wel nog leren HOE ze met elkaar om moeten gaan, want ze spreken immers een andere taal haha. Maar ook dat gaat eigenlijk heel goed, zeker gezien de progressie na nog net geen week. Ze zijn niet bang van elkaar, niet gemeen naar elkaar maar Arya kan soms wel wat intens zijn met Sansa vasthouden. Arya was de eerste dagen wat gestresst erover omdat ze niet goed wist wat ze met Sansa aan moest, dus ze wilde op haar rijden - teken van stress. Dus hier wat meer begeleid en na 1,5 dag was dat klaar. Als Sansa echt gaat lopen/rennen, gaat Arya wel er achteraan en pakt ze d'r vast om te spelen. Sansa ligt dan meestal op de rug en begint met d'r pootjes enz ook af te tasten en te spelen. Dit wordt qua intensiteit nu wel echt elke dag minder en dat ze rustiger zijn met elkaar. Sansa daarentegen blijft haar ook gewoon opzoeken, dus echt bang is ze dan ook weer niet voor d'r denk ik haha - nu zijn we zover dat ze gerust naast Arya gaat zitten als die aan't eten is en brokjes uit d'r bak pikken als wij niet snel genoeg zijn :'). Ze drinken samen uit dezelfde bak af en toe en liggen ook vaak al heel kort bij elkaar, dat soort dingen. Ik houd alles goed in de gaten en soms zet ik Arya wel even apart zodat ze even rustig wordt, maar het neemt elke dag weer iets meer af, die intensiteit. Hangt erg af van het energie niveau van beiden op dat moment. Ze blaft Sansa graag uit als ze geen aandacht krijgt van d'r en snapt niet dat Sansa dan niet echt geneigd is om naar d'r toe te komen :') Overall, is het wel in goede banen te leiden en gaan ze echt dagelijks met sprongen vooruit.

Met Arya verder druk bezig met af leiden als ze bijterig is en ook dat gaat al goed vooruit nu in de eerste week. 's nachts slaapt ze bij ons naast het bed en ze is door de nacht eigenlijk al vanaf de eerste nacht droog. We moeten wel na elk slaapje meteen met d'r gaan, maar als we dat doen blijft ze ook binnen overdag goed droog. Ze was totaal niet zindelijk toen ze kwam, dus ook hier mogen we niet over klagen met de vooruitgang. Af en toe een ongelukje, maar dat was dan meer onze eigen schuld omdat we haar de kans gaven. Als het gebeurt, gaan we alsnog naar buiten met d'r en belonen we meteen als ze dan daar weer iets doet. Al bezig met voorbereiden voor de cursus met lopen aan het riempje en ze loopt al vrij netjes links naast me waar ze natuurlijk de eerste dagen alle kanten op vloog hihi. Commando 'zit' zit er wel al goed in en bezig met 'af/liggen' maar voor de rest nog niks. We moeten ook niet teveel willen van d'r op te korte tijd. En dan nog bezig met elke dag nieuwe plekjes en situaties te laten zien. Elke dag maak ik wel minstens 1 ritje met de auto en ga ik naar een nieuw plekje met d'r waar ze kan lopen, nieuwe mensen en honden kan zien. De auto gaat zo ook echt super. Jankt niks en zit meestal gewoon heel netjes en gaat al vaker liggen. School is ze een paar keer mee geweest en dan wil ze nog wel eens mensen of kinderwagens even uitblaffen, maar ze zet zich ook weer heel snel er overheen als ze iets spannend vind *\o/* Als ik zo met wandelen enz. mensen tegenkom is ze eigenlijk ook alleen maar nieuwsgierig. De berg plastic zakken daarentegen die we buiten tegenkwamen woensdag avond was Doodeng en moest toch nodig uitgeblaft worden van alle kanten. De stofzuiger moet ook nog uitgeblaft worden :')

Gisteren eerste DA bezoekje gehad en echt, ik kan niet trotser zijn. Zo zo zo goed reageerde ze op alles. Nu moet ik wel zeggen dat mijn DA ook echt buiten zijn boekje gaat om het leuk te maken voor d'r. De praktijkhond Balou was heel erg lief voor Arya en ik denk dat de aanwezigheid van Balou ook erg meegeholpen heeft om Arya te laten zien dat het allemaal niet eng is. Ze mocht lekker rondsnuffelen en de DA deed 'onderzoeken' dus terwijl ze rond liep (wat kon dan) en om aandacht kwam vragen en ze nam het lekkers wat ze kreeg als beloning goed aan. De tafel ging ze zelf al op staan toen die aan de grond stond en gaf ook geen kik toen die omhoog ging. En de onderzoekjes op de tafel reageerde ze ook super braaf op. Liet ze allemaal heel goed toe. Echt helemaal super. De prik voelde ze niet eens/kreeg ze niet mee, want ze was veel te druk bezig met aandacht krijgen van de stagiaire die haar vast hield. Het enige waar ze even tegenstribbelde was met de toediening van de kinkhoest enting aangezien dat in de neus gegeven wordt, arm ding toch hihi. Ze ging kwispelend naar buiten. Het had niet beter kunnen gaan <3

En Sansa is eigenlijk vanaf dat we thuis zijn ook heel snel gewend, wat ik echt knap vind van d'r. Ze verstopte zich niet meteen ofzo, maar zocht ons echt op. Komt lekker bij me liggen en ook echt tegen me aan, ze zoekt altijd echt even contact op. Ze is niet snel onder de indruk van iets en maakt echt goed gebruik van alle spullen wat we gekocht hebben; krabpaal, tunnel, kleinere krabpaal, hangmandje verwarming, speelgoed. Ze at meteen goed, ze deed meteen alles op de bak. Echt fijn <3

Zal ik dan maar even wat foto's spammen hihi..

Afbeelding
Afbeelding

naast elkaar slapen
Afbeelding

samen eten :') (ik haal de kat wel weg hoor, want wil niet dat ze veel van die hondenbrokjes te eten krijgt maar ik moest even een foto maken hihi)
Afbeelding

In slaap vallen met je snuit in baasje's slippers terwijl Sansa als een kleine creep aan't stalken is :')
Afbeelding

en de poezel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:08

Kaus, ze staat juist niet Frans maar, achterpoot iets naar binnen. Frans is bij mijn weten met hakken naar binnen en onderpoot naar buiten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:16

Heb niet alles gelezen want ik ben op show in Luxemburg momenteel.

Als je twijfelt over de stand van je hond kan even laten checken idd geen kwaad.
Franse stand is inderdaad naar buiten gedraaid.

Hier heb ik een nieuwe kampioen. Aelyn behaalde een eerste plaats excellent en werd beste jeugd vak het ras. Ze is nu Luxemburgs jeugd kampioen! *\o/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:41

Oh ik dacht dat je inderdaad met de poten naar binnen bedoelde als in met de hakken. Als het niet rechttrekt zou ik haar wel even langs de DA doen. Je kan er beter vroeg bij zijn als er iets gecorrigeerd moeten worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:27

Zoe_97 schreef:
Heb niet alles gelezen want ik ben op show in Luxemburg momenteel.

Als je twijfelt over de stand van je hond kan even laten checken idd geen kwaad.
Franse stand is inderdaad naar buiten gedraaid.

Hier heb ik een nieuwe kampioen. Aelyn behaalde een eerste plaats excellent en werd beste jeugd vak het ras. Ze is nu Luxemburgs jeugd kampioen! *\o/*

Gefeliciteerd! Y)(^)

Kaus schreef:
Oh ik dacht dat je inderdaad met de poten naar binnen bedoelde als in met de hakken. Als het niet rechttrekt zou ik haar wel even langs de DA doen. Je kan er beter vroeg bij zijn als er iets gecorrigeerd moeten worden.

Bij een hond is het bijna niet te corrigeren.

Maar wel belangrijk om te weten voordat je gaat belasten. :j Puk is voren scheef, maar haar belasting is gelukkig niet scheef en haar botgestel is in orde. Voor haar is er geen verhoogd risico op ED of OCD.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:11

Heel veel jonge honden staan lichtelijk Frans. Maar wanneer de borstkas wat uitzet en ze wat zwaarder worden trekt dit weg bij een hond die goed in elkaar zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:15

Zoe_97 schreef:
Heel veel jonge honden staan lichtelijk Frans. Maar wanneer de borstkas wat uitzet en ze wat zwaarder worden trekt dit weg bij een hond die goed in elkaar zit.

Maar bij 10 maanden zou je dit al bijna niet meer mogen zien...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:27

Congrats Zoe!! Wat een geweldig resultaat *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:58

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:

Maar bij 10 maanden zou je dit al bijna niet meer mogen zien...

Dat had ik niet gelezen. Oeps

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:25

Afbeelding

Vanmorgen een fotoshoot gehad met onze pup van 9 weken oud. Zo blij met deze foto.